MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316007 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 37 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 17.5.2024 10:51  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Zarezlé písty jawa 350


 Ahoj všem, kopil jsem jawu kývačku 350, motor se netočil. Po sundání hlav válců, jsem zjistil, že jsou zarezlé písty. Zkoušel jsem lít do válců vše od červené brzdovky, po petrolej, ale písty se ani nehnou.
Zkusil jsem tedy jeden píst začít odvrtávat. Dno pístu mám odvrtané, co ale dál? Nenapadá mě nic jiného než vzít velký vrták a odvrtat pístní čep i se zbytkem pístu hned vedle ojnice. Čep bude ale asi z dost dvrdé ocele, tak nevím zda není jiná možnost? Máte s tím nědo zkušenost? Poraďte prosím. Dík všem. Lada    [lada]   24.02.2013     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  vana: Penetrační roztok (neplést s nátěrem na zeď) se používá v defektoskopii pro nalezení kazů v materiálu (svaru). Je určený k navzlínání do úzkých prostor. U takového případu není důležité mazat, ale oddělit kapalinou od sebe dvě plochy, takže je na to ideální.
Foto jen pro zajímavost, jak jsem dopadl já :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2013
Odpověď  Já bych tam na měsíc nalil petrolej. Používám ho když chci povolit zalehlé vstřikvače u auta a funguje to dobře ... jen to chce čas.

A co je penetrační roztok? J8 znám ten co se s tim penetrují oděvy a pak ten co se s nim penetrují zdi. Ale oboje zaschne.    [vana-hb]   02.03.2013
Odpověď  Pokud jsou zarezlé jen písty, tak je to ještě v pohodě. Já měl zarezlou i kliku, takže nebylo možné natočit ojnice do úvrati, aby bylo možné rozpůlit kartery. Nakonec jsem musel odvrtat ojnici :)

Na uvolnění válců se mi osvědčil penetrační roztok.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.03.2013
Odpověď  Ještě nebyl čas. Ale nejdřív zkusím majzlíček na tom rozvrtaném pístu. A pak se uvidí....    [lada]   01.03.2013
Odpověď  Jak jsi pokročil ? ?    [radek]   01.03.2013
Odpověď  no jestli je pist pred dolni uvrati tak kdyz sundas matice z hlavy tak ti maximalne na druhym valci vyjede pist i s valcem.a kliku neohnes.    [zdex]   27.02.2013
Odpověď  Já jsem takhle rozhýbával čz 175. Nalil jsem na píst petrolej (naštěstí byl dole) . Zabalil jsem hlavu do igelitu aby to rychle nevyprchalo. Samosebou jsem na to zapomněl a po cca.2 měsících jsem si na to vzpomněl. Petrolej tam ještě furt byl , tak jsem zkusil hejbnout s nakopávačkou a normálně se píst rozhejbal :-) .    [Framy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2013
Odpověď  No, pokud máš po ruce autogen, tak snad není co řešit . .
napřed bych nahřál válce zevnitř nad pístem - to by mělo povolit . . .
(tak aby se písty neroztekly - to až potom . . .:) ).
Nahřát, a pak motor převrátit válci dolů - teplo prostoupí nahoru . . .    [radek]   27.02.2013
Odpověď  Děkuji všem za rady a postřehy. Prolém je právě v tom, že je to dvouválec. Když budu mlátit do jednoho pístu, tak ten druhý bude pořád držet a zákonitě zničím klikovku. Zkusím pomalu majzlíčkem odsekávat píst. A to ohřátí autogenem má taky něco do sebe.    [lada]   27.02.2013
Odpověď  omlouvam se prehlidl jsem ze to je 350    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2013
Odpověď  Ja to prolil petrakem s naftou nechal tyden byt a pak kladivem pres kus nasady z krumpace.Stacily tri rany autrhlo se to    [honza]   26.02.2013
Odpověď  Je dobré, vždy napřed vyzkoušet vodu. Než nato začnete lít všechny ty drahé "sračky".
Vodou to zatuhlo, vodou by to mělo povolit. Voda má asi největší "prolínavost".
Ale už se mi taky stalo, že jsem postupoval jako na tomm obrázku níže . . .    [radek]   26.02.2013
Odpověď  Freebiker- 350 bez zdělání pístu nerozpůlíš    [smradzjzd]   26.02.2013
Odpověď  mne fungovala zelena brzdovka jinak muzes skusit vytocit stefty pak by to mnelo jit rozpulit ne?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2013
Odpověď  si taky myslim..:)    [zdex]   26.02.2013
Odpověď  a hlavně žár uvolní rez a mělo by to jít,ale pokud člověk nemá autogen nebo hořák tak je to blbý,i když hořáček na bombu lze koupit i v baumaxu za 300 kč...    [panzer]   26.02.2013
Odpověď  a co to zkusit ohrat?treba propanem?valec by se mohl roztahnout a pist se utrhne?!    [zdex]   26.02.2013
Odpověď  Dík všem. Píst mám rozvrtanej co to šlo, dno je pryč. Teď už se bojím, abych nepoškodil válec. U jednoválce by to šlo vytlouct, pokud by nebyl v dolní úvrati v pohodě. U 350 tky je to horší.....    [lada]   25.02.2013
Odpověď  Já bych to prostě vymlátil. Stejně, jestli je píst takhle natvrdo tak už moc škody neuděláš. ... a nebo vzít vrtáček a píst rozvrtat na kousky, ale tam hrozí že poškodíš válec.    [vana-hb]   24.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  názorná ukázka..:-)    [No name]   24.02.2013
Odpověď  Nespěchat a opatrně - pístní kroužky jsou křehké takže jsou snadno vylámat i s hliníkem, lepší je odlamovat materiál v ose(po směru jízdy) aby rázy nejméně namáhaly ojnici.    [Martin Štindl]   24.02.2013
Odpověď  Dík za reakci, s tím čepem jsem si to myslel. Ještě jsem měl strach, abych neohnul ojnici, když do toho budu mlátit. Je to ale tak přirezlý, že budu muset píst rozbít na kousky.    [lada]   24.02.2013
Odpověď  Zarezlé písty se uvolňovali normálně majzlíkem, zní to sice dost drasticky ale vlastně je to nejúčinější způsob. Je důležité být opatrný a vyhnout pokud možno stěně válce a ojnici s čepem a odsekávat jen hliník z pístu - a pístní čep nelze odvrtat!    [Martin Štindl]   24.02.2013
 Přidat odpověď   (23) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006