Ahoj všem, kopil jsem jawu kývačku 350, motor se netočil. Po sundání hlav válců, jsem zjistil, že jsou zarezlé písty. Zkoušel jsem lít do válců vše od červené brzdovky, po petrolej, ale písty se ani nehnou. Zkusil jsem tedy jeden píst začít odvrtávat. Dno pístu mám odvrtané, co ale dál? Nenapadá mě nic jiného než vzít velký vrták a odvrtat pístní čep i se zbytkem pístu hned vedle ojnice. Čep bude ale asi z dost dvrdé ocele, tak nevím zda není jiná možnost? Máte s tím nědo zkušenost? Poraďte prosím. Dík všem. Lada [lada] 24.02.2013 Přidat odpověď |
| vana: Penetrační roztok (neplést s nátěrem na zeď) se používá v defektoskopii pro nalezení kazů v materiálu (svaru). Je určený k navzlínání do úzkých prostor. U takového případu není důležité mazat, ale oddělit kapalinou od sebe dvě plochy, takže je na to ideální. Foto jen pro zajímavost, jak jsem dopadl já :) [jawarmaniak] 02.03.2013 |
| Já bych tam na měsíc nalil petrolej. Používám ho když chci povolit zalehlé vstřikvače u auta a funguje to dobře ... jen to chce čas. A co je penetrační roztok? J8 znám ten co se s tim penetrují oděvy a pak ten co se s nim penetrují zdi. Ale oboje zaschne. [vana-hb] 02.03.2013 |
| Pokud jsou zarezlé jen písty, tak je to ještě v pohodě. Já měl zarezlou i kliku, takže nebylo možné natočit ojnice do úvrati, aby bylo možné rozpůlit kartery. Nakonec jsem musel odvrtat ojnici :) Na uvolnění válců se mi osvědčil penetrační roztok. [jawarmaniak] 01.03.2013 |
| Ještě nebyl čas. Ale nejdřív zkusím majzlíček na tom rozvrtaném pístu. A pak se uvidí.... [lada] 01.03.2013 |
| Jak jsi pokročil ? ? [radek] 01.03.2013 |
| no jestli je pist pred dolni uvrati tak kdyz sundas matice z hlavy tak ti maximalne na druhym valci vyjede pist i s valcem.a kliku neohnes. [zdex] 27.02.2013 |
| Já jsem takhle rozhýbával čz 175. Nalil jsem na píst petrolej (naštěstí byl dole) . Zabalil jsem hlavu do igelitu aby to rychle nevyprchalo. Samosebou jsem na to zapomněl a po cca.2 měsících jsem si na to vzpomněl. Petrolej tam ještě furt byl , tak jsem zkusil hejbnout s nakopávačkou a normálně se píst rozhejbal :-) . [Framy] 27.02.2013 |
| No, pokud máš po ruce autogen, tak snad není co řešit . . napřed bych nahřál válce zevnitř nad pístem - to by mělo povolit . . . (tak aby se písty neroztekly - to až potom . . .:) ). Nahřát, a pak motor převrátit válci dolů - teplo prostoupí nahoru . . . [radek] 27.02.2013 |
| Děkuji všem za rady a postřehy. Prolém je právě v tom, že je to dvouválec. Když budu mlátit do jednoho pístu, tak ten druhý bude pořád držet a zákonitě zničím klikovku. Zkusím pomalu majzlíčkem odsekávat píst. A to ohřátí autogenem má taky něco do sebe. [lada] 27.02.2013 |
| omlouvam se prehlidl jsem ze to je 350 [Freebiker] 27.02.2013 |
| Ja to prolil petrakem s naftou nechal tyden byt a pak kladivem pres kus nasady z krumpace.Stacily tri rany autrhlo se to [honza] 26.02.2013 |
| Je dobré, vždy napřed vyzkoušet vodu. Než nato začnete lít všechny ty drahé "sračky". Vodou to zatuhlo, vodou by to mělo povolit. Voda má asi největší "prolínavost". Ale už se mi taky stalo, že jsem postupoval jako na tomm obrázku níže . . . [radek] 26.02.2013 |
| Freebiker- 350 bez zdělání pístu nerozpůlíš [smradzjzd] 26.02.2013 |
| mne fungovala zelena brzdovka jinak muzes skusit vytocit stefty pak by to mnelo jit rozpulit ne? [Freebiker] 26.02.2013 |
| si taky myslim..:) [zdex] 26.02.2013 |
| a hlavně žár uvolní rez a mělo by to jít,ale pokud člověk nemá autogen nebo hořák tak je to blbý,i když hořáček na bombu lze koupit i v baumaxu za 300 kč... [panzer] 26.02.2013 |
| a co to zkusit ohrat?treba propanem?valec by se mohl roztahnout a pist se utrhne?! [zdex] 26.02.2013 |
| Dík všem. Píst mám rozvrtanej co to šlo, dno je pryč. Teď už se bojím, abych nepoškodil válec. U jednoválce by to šlo vytlouct, pokud by nebyl v dolní úvrati v pohodě. U 350 tky je to horší..... [lada] 25.02.2013 |
| Já bych to prostě vymlátil. Stejně, jestli je píst takhle natvrdo tak už moc škody neuděláš. ... a nebo vzít vrtáček a píst rozvrtat na kousky, ale tam hrozí že poškodíš válec. [vana-hb] 24.02.2013 |
| názorná ukázka..:-) [No name] 24.02.2013 |
| Nespěchat a opatrně - pístní kroužky jsou křehké takže jsou snadno vylámat i s hliníkem, lepší je odlamovat materiál v ose(po směru jízdy) aby rázy nejméně namáhaly ojnici. [Martin Štindl] 24.02.2013 |
| Dík za reakci, s tím čepem jsem si to myslel. Ještě jsem měl strach, abych neohnul ojnici, když do toho budu mlátit. Je to ale tak přirezlý, že budu muset píst rozbít na kousky. [lada] 24.02.2013 |
| Zarezlé písty se uvolňovali normálně majzlíkem, zní to sice dost drasticky ale vlastně je to nejúčinější způsob. Je důležité být opatrný a vyhnout pokud možno stěně válce a ojnici s čepem a odsekávat jen hliník z pístu - a pístní čep nelze odvrtat! [Martin Štindl] 24.02.2013 |
|
|