 Zdravím včera se mi to podařilo vyfotit,je to nálezový stav,máte někdo stejné
barevné provedení Norton ES 2 r.v.1961 [Mica] 12.09.2007 Přidat odpověď |
| Používejte je dobový olej SAE 50 API SA 608172755 [argus] 17.05.2018 |
| Ahoj mail je klatuzek@seznam.cz, omlouvám se že reaguji až teď. Před vánocema je toho moc a zapoměl jsem. [Mica] 22.12.2017 |
| Ano, jsem, napiš sem tvůj mail, ozvu se [Arpi] 05.12.2017 |
| Je to jak říkáš Arpi, tlačí mi to olej do hlavy válce a teče přes hřídel dekompresoru. Moto už jsem odstavil, možná to budu řešit příští rok, mám tam více problémů-ohudlané kolečko sekundárního řetězu, netěsnost převodovky,cuká spojka atd.Arpi jsi z moravy? [Mica] 03.12.2017 |
| rpi jsi z moravy? [Mica] 03.12.2017 |
| Díky Emile. [mirapt] 25.10.2017 |
| pro mirapt - oprava 6V alternátoru je tak trochu sebevražda. Prodávají se 12 V vč. usměrňovače s výkonem cca 150 W. Původní, byť sebelépe opravený nestačí na denní svícení. Vlastní zkušenost, zaplacená pár penězy - rada zdarma. [emil] 23.10.2017 |
| reaguji na debatu níže..olejová nádržka u Commanda je dost jiná..má ale navíc další vývod a to odvětrání zavedené hadicí do sání. Toto es2 nemá (tam to nahrazuje ten vývod k řetězu). Jinými slovy má ES2 o vývod míň. Když do odechu nádržky zavedeš oddech motoru, určitě ji budeš tlakovat. Mikrodírka ve výčku (pokud tam vůbec je) to nezachrání. Odbočka na řetěz u Commanda je řešena jinak, je to odbočka z vratné strany čerpadla přibržděná olejovou brzdou. [Arpi] 23.10.2017 |
| Zdravím. Prosím poraďte. U ES 2 po ujetí pár km se praskne hlavní pojistka. Vyměnéna indukční cívka, selenový usměrňovač, kondenzátor, zkontrolována celá el. Instalace - bez výsledku. Po přepnutí spínací skříňky do polohy jízdy bez bateríe motor vynechává a nemá výkon. Kde je chyba? Alternátor? Mezizávitový zkrat na cívce altrnátoru? Nemáte kontakt na někoho kdo je opravuje? Dékuji za rady? [mirapt] 21.10.2017 |
| Tohle tam nemám, dám to na ten řetězovej vývod. [Mica] 27.09.2017 |
|  cuz ja ten vyvod k mazani retezu mam zaslepenej od predchozich majitelu. jinak prefuk mam vedenej zpet viz fotka je to tak origo [Freebiker] 26.09.2017 |
| Tak zkusím tu hadičku přivést do nádobky. Free, myslíš ten vývod z nádobky na olej, co je zezadu nahoře a původně vede ke krytu na sekundární řetěz? [Mica] 26.09.2017 |
| urcite to nema na vykon ani opotrebeni motoru vliv nevim jak es2 ale commando to tak ma normalne a nic se netlakuje narzka ma preci vicko a to netesni tak aby se to tam tlakovalo. [Free] 23.09.2017 |
| Jojo díky Vám za reakci, asi mne kohout nemine jak říká Sancho, ale přemýšlím jesli ten odfuk z kliky zavést do olejové nádobky(vývod v zadní části ol. nádobky, který má původně hdičkou vést do krytu řetězu a přimazávat řetěz). Ta se jistě začně tlakovat a olej, který směřuje do motoru(do čerpadla) tam bude tlačen ( dle návodu na obsluhu tam má stékat samospádem a částečně sacím účinkem čerpadla). Napadá mne, že při jízdě se bude oleje dostávat do klikové skříně více a bude se hromadit. Sice zase půjde do nádobky, vedlejším účinkem ale bude nižší výkon motoru a spotřeba oleje jak píše Free to hulení a možná vyšší opotřebení motoru. [Mica] 05.09.2017 |
| no snad se ti ti podari vyresit mne to taky dela ale ja mam odfuky vedenej zpet do nadrzky chvili mne to huly pak to precerpe olej z kliky a dobry na go bych to nevidel bud ten ventilek nebo to neresit ale toho ventilku bych se bal jedno zapomenuti a go te nemine jinak sem i videl klicek na kterym bylo priletovana placicka s napisem OLEJ !! :-) [Free] 31.08.2017 |
| Problém je často způsobený olejovým čerpadlem, které propouští olej do klikové skříně. Při pokusu o nastartování se olej tlačí z klikové skříně ven. Na mnoha strojích (včetně mého) je na hadici osazený kohout, kterým se olej při delším stání vypíná, ale je tu riziko opomenutí a s tím spojeného poškození motoru. Druhá možnost je rozebrání čerpadla a pokus o jeho opravu, nebo osazení kroužky - na internetu je několik návodů. Osobně bych od toho nečekal zázraky. [Sancho] 30.08.2017 |
| Ahoj spojka už maká, perovka a řádné dotazeni, ale vyskytl se další problem. Motor mi začal házet olej tou trubičkou odvětrání kliky. Zřejmě se nevyhnu go motoru. [Mica] 29.08.2017 |
| dal bych tam co tam ma byt podle katalogu pak to musi makat. [Free] 24.08.2017 |
| Když jsem to rozdělal tak tam byla jen mírně predepnutá plocha podložka. [Mica] 24.08.2017 |
| Na spojku by měla být zajišťovací podložka, určitě tam nějaké osazení je. [Honza l] 24.08.2017 |
| Díky za objasnění str. 19 Free a Arpi. Jinak výlet proběhl, ale pro mne neúspěšně. Na Nortonu po cestě postupně přestala vypínat spojka. Asi jsem při skládání málo dotáhl středovou matici spojky a ta se povolila. Zpáteční cesta byla tedy dodávkou s otcem, který pro mne ochotně dojel. Dnes tedy budu odpoledne skládat a o víkendu bych chtěl udělat testovací jízdu. Matku podložím klasickou podložkou a opatřím ještě pérovou podloužkou, snad se již nepovolí. Testovací jízdu zkusím v neděli okolo Pálavy. [Mica] 24.08.2017 |
| Díky chlapi za odpověd. Nepochopil jsem str. 19, manuál co byl k motocyklu mám, staáhnul jsem i něco z oldtimeru pouze v angličtině(tu neovládám), sundání spojky už zhruba vím - je třeba i stahovák a přípravek. Nějak si s tím poradím. Dnes jsem byl na STK vše v pohodě a v pátek vyjedeme na víkend. Snad počasí vydrží. [Mica] 16.08.2017 |
| než se v tom začneme vrtat, musíme my (znalý jen jaw) přečíst ty manuály. Jinak něco zkurvíme.. V tom co ti poslal Free na str. 19 je vysvětleno jak spojku sundat. Potřebuješ přípravek na chycení spojky předepnutí těch gum. Co se týká těsnění primáru, není dokonalé. Ani nemůže být. Převodovka s hlavním hřídelem se vodorovně posouvá při napínání primáru. Je tam tedy jen takové filfové těsněné sevřené mezi dvěma kruhovými plechy, mezi kterými je také zadní stěna primáru. Tyto plechy celé chodí společně s hlavním hřídelem. není to ideální ale jinak to prostě asi nejde. [Arpi] 16.08.2017 |
| Díky moc Free, karburátor mám v snad v pořádku (repas u p. Daniela) a na přírubě nový okroužek, zkusím překontrolovat vůli ventilů a promazat automat na předstih, možná dopnout řetěz přerušovače. Co se týče netěsnosti primáru tak průchodka el. vedení alternátoru určitě byla problém, u spoje zadní kryt primáru s motorem je to v pořádku, ale zdá se mi že to teče za spojkou kde je průchod hřídele skrz zadní plechový krzt primáru. Nevíte někdo jakým způsobem je to zajištěné proti tečení oleje z primáru?. V převodovce je gufero, to jsem našel v návodu, ale zadní kryt primáru a způsob utěsnění okolo hřídele převodovky a spojky nikde. Zkouším teď sundat komplet spojku, ale zastavil jsem se na těch gumových pohlcovačích rázů. Koš mi nejde sundat, je volný, ale nejde dolů. Musím to sundat i kvůli výměně ozubeného kola sekundáru, je ohulené. Díky za odpovědi [Mica] 11.08.2017 |
| ja mam na commandu u elektriky jak vede od primaru gumovou pruchodku jestli ti tam chyby tak to tece jinak sem taky nalil vic oleje a teklo to vsude to mnozstvi se proste ,musi dodrzet [Free] 09.08.2017 |
| mica asi to nekde saje fal vzduch nevim jak es 2 to ma resene muszes spij karbec valec pretesnit malym mnozstvim silikonu popr skontrolovat tesnost samotneho karbu neznam presne tvuj karb tak to beru jen obecne k oleji zde vychazi to na cca 0,3 litru oleje https://89dius.fr/files/norton-1956-16h-big4-18-es 2-manual.pdf [Free] 09.08.2017 |
| Ještě jeden dotaz na volnoběh mi motor pomalu zvyšuje a pak snižuje otáčky a neběží pěkně pravidelně. Karburátor mám po delší u p. Daniela teda jen vybehané šoupě a od té doby se s ním nemohu moc domluvit. Nějaká rada by nebyla? [Mica] 07.08.2017 |
| Nevíte někdo kolik přesně dojde oleje do primárního převodu? Dal jsem tam asi 7 deci a olej teče snad všude. Nejvíc mi to teče za spojkovým košem a pak i dírkou kabelu k alternátoru. V příručce jsem množství nenašel. Už jsem z toho nešťastný a za 14 dní máme jet s kamarády na výlet. Nemá byt v zadním krytu primáru u spojky a alternátoru nějaké těsnění? Jedná se k es2 z roku 1961. [Mica] 07.08.2017 |
| tak super dobre info [Free] 30.07.2017 |
| Tachometr je klasický, na principu indukce a je tam stavěcí šroub, kterým se dá doladit vzdálenost magnetu od rotoru a tím ho seštelovat, nedalo mi to a vlezl jsem do něho, už jsem ho i seřídil a zpět složil. Vše funguje jak má. [gazman] 26.07.2017 |
| mne taky promeruje a zjistil sem ze mam spatny typ prevodniku na zadnim kole delalo se nekolik pomeru tak skontrolovat zda tam je ten spravny ja tam mam z triumfa zvenku sou vsechny stejny ale je na nich vyrazeno zevnitr prevod [Free] 26.07.2017 |
| tachometr není klasický, ale něco na způsob hodinového stroje. Tak bych se do toho raději nepouštěl. Opravy se dělají i vým. způsobem, ale stojí to dost peněz. [Mirek] 26.07.2017 |
| Zdravím, nadměřuje mi tachometr, dá se to nějak seřídit, budík je zalisovaný. Díky.Norton ES2 1961. [gazman] 26.07.2017 |
| omlouvám se, nahoře je samozřejmě kluzně.. [Arpi] 19.06.2017 |
| Tak tak..ES2 toho naštěstí snese moc. Ojnice je nahoře i dole na valivých ložiscích. Vím o případu, kdy se zavřeným kohoutem ES2 ujela 20km a nic se nestalo. Nortonský dvouválec by s touto úpravou čerpadla brzo zaklepal. [Arpi] 19.06.2017 |
| no tak gratulace zes na to prisel bohuzel takovych pasti sou nase stroje plne [Freebiker] 18.06.2017 |
| Tak mazání vyreseno, nejaky kutil Pepa z depa dal mezi pumpu a prsa 1,2mm misto 1.6mm tlusty fibrovy krouzek, takze to tlacilo olej bokem. Tim padem jsem najezdil ja 1000km a predemnou nekdo kdovi kolik dalsich kilaku na hodne bidne mazanem stroji. Az se divim, ze to je klika a vrsek v tak dobrem stavu. Dalo mi to trochu koumani mereni a zkouseni, ale ted zatocim klikou a olej je v kanalku pro mazani valce hned a tomu kokotovi co to skladal nasrat do ruk a ctrnact dni nepustit k vode. [gazman] 18.06.2017 |
| koukam maximalka es 2 je 130 km/h tak snad ti to pak pofrci lip [Freebiker] 16.06.2017 |
| Arpi: Jestli myslíš prsama ten dekl, co jsou pod ním vačky, tak to jsem udělal nedalo mi to, chtěl jsem vědět jestli je ten kanalek průchozí a je. Jo je to jak říkáš z čerpadla je odbočka ktera tlačí olej do kliky, dale do pouzder ve kterých jsou uloženy vačky pak na ozubení rozvodových kol a nakonec do kanalku pro mazaní valce. Je tedy docela možné, že proste rukou za ojnici nejsem schopen točit tak abych nakrmil všechny mazaci mista a zbylo jeste i na mazani valce. Zkusim to jeste tak, ze tam dam valec bez hlavy a stary pist treba jen s jednim krouzkem a zkusim to poradne prokopnout startpakou, to by mohlo udelat dostatecne otacky aby olej dosel az do valce. Z cerpadla olej tlaci do tohodle okruhu moc pekne, staci otocit klikou o 180°a olej uz jde z cerpadla ven. Vybrus udelam, kompres byl dle meho slaby jelo to tam max 100km/h, stacilo tlacit na startpaku rukou a bylo slyset syceni jak se vzduch dostava pod pist. Ventily tesnily pekne, otocil jsem hlavu a nalil do ni naftu, po hodine se pres ventily do kanalu nedostala zadna nafta, je to lehce zamokvalo. Navic, asi bych tam pist z fiata nesnesl. Vyfukovy ventil byl zaklepany fest, oby ventily dam nove a zafrezuju sedla a zabrousim je. Original ventily stoji v britanii par stovek a uz jsou i spistem na ceste. [gazman] 16.06.2017 |
| Jsou tam vlasně dvě zubový čerpadla v jednom. Jedno tlačí olej z nádrže do kliky a druhý ze spodu karteru zpět do nádrže. Vršek je mazán z vratné větve. Ten mazací kanálek bude napojen spíše na tu stranu čerpadla, která tlačí do klikovky (toto ale nevím na beton - zajímám se spíš o dvouválce, kde je to trošku jinak). Ta kontrola mazání vršku odpojením je skutečně jediná dobrá amatérská metoda. Dělá se to tak. Ten kanálek nevím..nějak bych zkusil průchodnost. když už se v tom rýpeš, nebylo by špatný sundat prsa a mrknout na čerpadlo. Trošku se mu dá pomoct zabroušením dosedacích ploch - jsou na to na netu návody. Výbrus je nutný? Výkon nebyla nikdy silná stránka ES2.. [Arpi] 15.06.2017 |
| Dík za reakci arpi. No ve vahadlovce olej byl, jak říkám, najel jsem na tom 1000 km za týden a fungovalo to, ale jak říkám, můžu s tím za ojnici točit kolik chci a olej nahoru nedoleze a v kanálku pro mazání pístu taky nic. Nerad bych tam dal nový píst a válec po výbrusu a hned ho potýral nedostatkem oleje. Trubka pro mazání vršku je originál, průměry by měly být O.K. Nelíbí se mi to, takhle možná při volnoběhu ani nemažu vršek a válec. Nezbývá než to nakopnout s odpojenou trubkou a uvidí se při jakých točkách to začne mazat, ale jak prubnout to mazání válce? Navíc tam by mělo tlačit olej hned, je to hodně pod úrovní přepadu v olejové nádrži. Kam ten kanálek vede? Přímo k čerpadlu? Díky. [gazman] 13.06.2017 |
| na píst z Fiata jezdí u nás polovina ESdvojek. Co se týká mazání vršku, je to velice jednoduše z té větve, co vrací olej do nádržky. Pokud ti ho vrací, problém může být pouze v samotné odbočce. Je důležité dodržet průměry všech fittingů. Ono ale nečekej, že to do hlavy valí nějakým extraproudem. Byl ve vahadlovce olej? Ta dírka je pro mazání válce může být třeba přicpaná..kanálek je uzoučký. A ES2 provozované u nás si zrovna kvalitních olejů neužily.. [Arpi] 13.06.2017 |
|  Zdravím,dokončil jsem před dvěma týdny renovaci ES2 z roku 61´ a za týden najezdil 1000 km. Nezdál se mi ale výkon a taky mechanický hluk, který nebyl nějak tragický, ale nedalo mi to a tak jsem sundal hlavu a válec. Hodně jsem se pobavil, když jsem zjistil, že je tam píst z nějakého !fiata! Musím tedy koupit originál píst na první výbrus a nechat válec vybrousit. Co mě ale zaráží je, jak ten motor vůbec maže vršek. Když s ním za ojnici točím, tak jde olej z přepadu v trubce uvnitř olejové nádrže pěkně ven, ale s trubky, která ho přivádí do hlavy k vahadlům a k tyčkám nejde vůbec nic a z kanálku, který vede olej pro mazání válce (na foto označen červenou šipkou) taky nic neteče. Může mi teda někdo objasnit, proč to tak je? Pár věcí mě napadá, moc mi to celé neštymuje, díky. [gazman] 13.06.2017 |
| Zdar, mohl by mi někdo vyfotit, nebo jinak objasnit, jak má vypadat originál uchycení nádrže vzadu u sedadla? Díky. [gazman] 02.11.2016 |
| převodovka GL4 80/90 Primár 20/20 nebo dextron [argus] 14.10.2016 |
| argus: Rozumim, a co dat do prevodovky a do primaru? Díky. [gazman] 14.10.2016 |
| jISTĚ MÁŠ PRAVDU ALE KDYŽ TAM LIDI LEJOU CO TAM NEPATŘÍ KROUŽKY NETĚSNÍ MOTOR V OLEJI NEPLAVE ALE VYTLOUKÁSE NAVÍ OLEJ DOLÉVAJÍ A TO JE JEN VÍC STARÉHO A TAKY KARBONU KTERÝ UCPE CO SE DÁ [argus] 13.10.2016 |
| gazman: Nechci vás nijak podceňovat ale pořád nevím kolik jste naměřil. Pokud je kompresní tlak 5 atm. pak doporučuji kuchat. [Tomáš S.] 12.10.2016 |
| Ono je často dobré, zapojit do diagnostiky prostý strojařskomotoristický cit. Vlastní, nebo někoho, kdo ho má. Třeba: - kouří motor za běhu; jestli ano, v jakém režimu? - vykazuje motor velkou spotřebu oleje? - fouká za běhu motor nadměrně do odvzdušnění klikové skříně? - při pomalém prošlapávání - je komprese "hmatatelná" - dtto je slyšet nějaké syčení, kudy tlak uniká; pokud ano, tak kde (do výfuku, do karburátoru / sacího hrdla, do klikové skříně)? - po nalití cca 20 ml hustšího oleje do válce otvorem pro svíčku, zlepší nějak pocitově či měřením kompresní tlak? - atd., atd.... Na každou takovou otázku existuje jednoznačná odpověď stylu ANO / NE a k té odpovědi je také jednoznačně přiřazena velmi pravděpodobná příčina. Ta má nějaké technické důvody a ty je poté třeba řešit. Tady funguje docela přesná logika.... Ne se pustit třeba bezhlavě do opravy hlavy jen proto, že "se to (taky) dělá" a je k tomu relativně dobrý přístup. [host] 12.10.2016 |
| Tomas S: Dekuji za objasneni pojmu kompr. pomer a tlak ve valci. Myslim ze i bez toho vsichni zucastneni vedi o cem se bavime, ale bylo to hezke. A co rada, jestli to pri cislech ktere jsem nameril kuchnout nebo ne, ta by nebyla? Asi deset roku jsem se zivil servisem soudobych motorek ale tohle je muj prvni veteran a tak sbiram info, jelikoz maji tydle stare stroje oproti novodobym masinam ruzna specifika, ktera je nutno pri servise zohlednit. argus: Takze jakykoliv mineral 20W50, bude o.k.? Popř. nahod prosim nejaky tip. Suche konstatovani faktu mi nic nepomuze. Existuji oleje, ktere jsou vic vhodne do meho stroje, nez jine. Diky. [gazman] 12.10.2016 |
| SAE 20w50 nebo 20W60 API SF OBSAHUJE MIRNÉ SAMOČISTÍCÍ DETERGENTY [argus] 12.10.2016 |
| Je třeba rozlišovat dva pojmy: kompresní poměr a kompresní tlak. Poměr je dán konstrukcí motoru a nemění se, pokud ale třeba nesnížíte hlavu. Kompresní tlak je tlak při stlačení. Pro poměr 1:7 by tlak měl být asi 11 atm. Vlivem ohřátí při stlačení je tedy tlak vyšší než by odpovídalo poměru. [Tomáš S.] 12.10.2016 |
| Jana: Proč se sníží komprese je jasné, jen jsem nevěděl, jestli už do toho vlézt a řešit to, nebo ne. No, takže se asi sundání hlavy nevyhnu. Nechci mít tu mašinu jen uloženou v garáži, chci na ní jezdit, tak potřebuji aby byla v kondici. Těsnění pod dekl, hlavu a pod válec už je na cestě. Ještě dotaz, rád bych nějak pořešil dobíjení, viděl jsem konverzní 12v kity od fy Lucas, ale nejsem z toho moc chytrý, nevím který bude ten pro mě. Taky bych potřeboval poradit konkrétní olej, aby nerozpustil usazený marast a nezanesl mi mazací okruh. Že se lije 20W50 nebo 50 SAE vím, ale jak zjistit, který obsahuje rozpouštěcí, čistící složky? Za případnou radu dík. [gazman] 12.10.2016 |
| Aegusi prosím tě nemel nesmysly, olej nemá s kompresi nic společného. Gazmane komprese je nižší z důvodi opotřebení motoru, můžou být netěsné ventily nebo opotřebovaný píst, válec nebo kroužky. Z tvých naměřených hodnot to ještě není tak tragické:-) Zabroušením ventilů samozřejmě nic nezkazíš a když budeš mít hlavu dole, můžeš omrknout válec jak je na tom:-) [Jana] 12.10.2016 |
|  Používejte olej SAE 50 API SA TO JE TO CO TAM PATŘÍ A KOPRESE SE VRÁTÍ 608172755 [argus;] 12.10.2016 |
| Zdar, nechci zakladat nove tema a tak pisu sem. Nameril jsem na Nortonu es2 1961 kompresni pomer 5.5:1. Tovarna uvadi u noveho stroje pomer 7:1. Ptam se, jestli by bylo vhodne udelat ventily, nebo je takovyto pokles komprese u tak stareho stroje tak nejak "v norme". Chtel bych se vyhnout pripadnemu podpaleni ventilu, ale nechce se mi do motoru zbytecne drbat. Diky za pripadne nazory. [gazman] 12.10.2016 |
| Mám ho již pár let a spokojenost maximální. Jen jsem musel trochu předělat elektriku a sehnat třífázový usměrňovač se šesti diodami - alternátor nemá vyvedený střed. [mirek] 02.08.2015 |
| vyborně děkuji [les] 02.08.2015 |
| Zdravim Nortoňáci, nedávno jsem narazil na toto forum. Chtel bych se zeptat o jaky alternátor Lucas 180 W se jedná. Neměl by na to někdo odkaz? Předem děkuji. [les] 31.07.2015 |
| Dík Honzo:) [Arpi] 21.01.2015 |
| tak pánové 180 w alternátor lucas stojí v přepočtu 3300 kč magnet zůstává stejný dnes objednáš do konce týdne přijde z anglie vyndáš z krabice namontuješ a jedeš a nemusíš se prcat s nějakým vape které není dělaný pro provoz v oleji.Já mám na Triumphu dokonce 220W na 6V. Arpi ať commando jezdí. [Honza] 20.01.2015 |
| Já myslím že u altíku kterej vidět není je to jedno. Hlavně aby Norton spolehlivě jezdil, svítil a dobíjel. Osobně ale u Nortona preferuju Lucas. Mám ma dvouválci originál 12V okolo 100W stavěný na provoz v oleji, zenerovu diodu a jezdím. Známý na stejném stroji zenerku nahradil regulátorem Vape a pokud vím, funguje to také [Arpi] 20.01.2015 |
| tak nevím, jestli u motocyklu v ceně cca 150 000 je úspora pár tisíc za neoriginální díl zcela na místě. [Vašek] 20.01.2015 |
| Možná to jen majitel netušil. Nebo vyšlo VAPE na polovinu než Lucas? [MOnty] 19.01.2015 |
| takže VAPE je vlastně jen náhrada původního alternátoru. Přitom Lucas vyrábí tak trochu orig. alternátor vč. příslušenství. Tak nevím, proč by si měl majitel kupovat nějaké VAPE, když existuje i originál. [Vašek] 19.01.2015 |
| VAšek- kdyby jste si přečetl příspěvky dole, tak víte, že jednak VAPE obsahuje BEZKONTAKTNÍ SNÍMAČ, ne přerušovač. A taky, že Sancho použil VAPE pouze jako zdroj,a přerušovač s mechanickou regulací nechal původní.(pokud vím tak u ES 2 je za válcem,uplně mimo alternátor) [Monty] 19.01.2015 |
| tak mi to furt hlava nějak nebere. Dokáži pochopit funkci třífázového alternátoru (i když nechápu proč nekoupit raději originál, než nějaké kutilství), ale nacpat na nortona do alternátoru ještě přerušovač, kde je volné místo na milimetry je tak trochu mimo běžné technické možnosti. [Vašek] 19.01.2015 |
| černá krabička, do které vedou dráty. Co je uvnitř netuším [Monty] 19.01.2015 |
| Furt jsem nepochopil, jak tam funguje regulace předstihu dle otáček. [Vašek] 19.01.2015 |
| VAPE je alternátor s permanentními magnety a zkratovou regulací.Plus eletricky zcela nezávislé kapacitní bezkontaktní zapalování. To zřejmě SANCHO nepoužil. Upadený magnety u VAPE byly vždy důsledek špatné manipulace před montáží,a již asi 4 roky nehrozí, protože magnety jsou zastříknutý v plastu. A setrvačnost? O kolik procent se u 20-ti kilové kliky z Nortona 500 změní? [Monty] 18.01.2015 |
| proč tam bastlíte furt to vape kupte si pořádnej diodovej můstek cena cca 20 liber a opravdu spojte oba dva kabely do kupy a máte 13.7 V zenerovka je nutností vznikají tam dost velký špičky. Já mám na Triumphu 6v a dobíjí líp než celý vape a taky ho předělám na 12 v kvůli jiný spínačce. Jo a jinak Výkonově je lucas uplně to samý co vape a aspoň Vám nevylítaj magnety a další věc je že setrvák u vape je těžší než origo.Arpi na Commando to ani nedávej nestáhneš pořádně řetězový kolo a budeš mít vibrace ještě větší než dosud (váha setrváku). [Honza] 18.01.2015 |
| elektrotechnika byla můj koníček od mých deseti let, později SPŠ elektro a cca 15 let jsem se tím živil. Tak nechápu, jak lze u třífázového alternátoru vývody spojit do jednoho. Já si raději zakoupil 12V alternátor + usměrňovač a zenerovu diodu a je zcela po problémech. Ještě mám někde doma nově převinutý alternátor 6V od někoho z Brna (někdy v roce 1992??), ale byly to vyhozené peníze. Ještě prosím, zda mi někdo vysvětlí funkci VAPE . Je to alternátor ? Nebo i přerušovač zapalování s regulací? [Vašek] 18.01.2015 |
| Řešíte již 40 let vyřešené prostě spojíme kabely od cívek do jednho získáme 13,5 V a vřadíme zenerovu diodu ,kde je problém ? [argus] 18.01.2015 |
|  Je to spíš jen silnější náhrada původního alternátoru a selenového usměrňovače. Na přerušovač jsem nesahal. Koupil jsem tu sadu takto, včetně upraveného mezikusu k montáži na ES2. [Sancho] 17.01.2015 |
| Pane Karle - kam by jste ten silnější alternátor našrouboval? K VAPE existuje tovární programovatelný regulátor předstihu. U dvoutaktů se nepoužívá,ale třeba k JAWě 500 OHC je samozřejmou nutností. [Monty] 17.01.2015 |
| nevím, jak může VAPE fungovat na čtyřtaktu, který má zvlášť alternátor a přerušovač s odstředivou regulací. Toto může fungovat na dvoutaktech, kde odstředivá regulace není. Ale možná se mýlím. Spíše bych to řešil výměnou alternátoru za silnější + nový usměrňovač místo původního selenového. [Karel] 17.01.2015 |
| Sancho: jakou sadu VAPE jsi použil? nějakou s regulací předstihu? jak se ti to podařilo napasovat na místo alternátoru? Spojku máš pořád "mokrou"? [Arpi] 16.01.2015 |
| No já tam mám původní alternátor, dobíjení žádná hitparáda, ale moc jsem na tom nejezdil tak mi to stačí. 5ešení by možná bylo v diodových žárovkách. Každopádně silnější baterii. Zkusím to dobíjení změřit kolik dává. Ampermeter mi ukazuje že dobíjí jen do středu tedy do polohy jako je vyplý zapalování tzn. že při zapnutí zapalování se ručička vychýlí k první čárce do mínusu a po nastartování se vrátí zpět ke středu - bez světel. Nevíte někdo s tím šroubem bohatosti a přísadou do benzínu? [Mica] 15.01.2015 |
| 6V Vape ...nejlepší investice co jsem do ES2 udělal. Konečně můžu svítit a startuje i bez baterie. [Sancho] 14.01.2015 |
| jak to máte s dobíjením? Já původní alternátor vyměnil za 12V Lucas . [Mirek] 14.01.2015 |
| Ahoj vespolek, po 7 letech jsem v pondělí nastartoval ES2 500 r.v. 1961 a chtěl bych se zeptat zda je nutné přidávat do benzínu přísadu olova např. od Sheronu.Nevím jestli je hlava válce vybavena tvrdými ventilovými sedly to se potom aditiva nemusí přidávat. Ještě bych se chtěl zeptat jak se nastavuje šroub bohatosti směsi, ten vodorovnej s pružinkou. Je to taky nějak jako u Jawy tzn. dotáhnout a cca. otáčka a půl? [Mica] 14.01.2015 |
| Ano ja ho mám už od roku 1971 a má najeto 125000km. Právě ho dávám do original stavu. S pozdravem Viktor [Viktor Činka] 26.08.2014 |
|  Upřesňuji značení svíčky Champion nějak jsem se přehlédl v modelech,takže ES2 má standart L7/L-85
Gold paladium L-6G a ještě rada dědka dejte do systému olejový filtr ušetříte nejen motor ale i za
GO. argus@tiscali.cz [argus] 24.05.2010 |
| Champion L7 JE NORMÁLNÍ a L8 luxusní i cenou jinak doporučené obě fi.Norton, jinak na Nortony máme v
klubu specialistu nortoner@seznam.cz. Náhradní díly řešíme na EBAY kde jich nabízejí přehršle. Tak
ahoj někde jako před léty kdy jsme měli v klubu 90 Nortonů. www.bsa.zde.cz [argus] 24.05.2010 |
| MAM [ZDDENNEK] 14.02.2010 |
| Argus: která z těch dvou svíček odpovídá původní doporučené svíčce Champion N5? L7 nebo L8? [Sancho] 08.09.2009 |
| Na mnoho otázek Norton ES 2 má doporučenu svíčku Champion L 7 / L 8 0,5 mm olej do převodovky
SAE 80/90 GL1 do motoru SAE 50 API SA ale používáme speciál SAE 20W60 API SD, Kluzáky SAE 15 [argus] 30.06.2009 |
| mirapt: má tam být olej po ten kontrolní šroub co je dole, což je jen minimum. Já mám pod krytem jen
tu gumu a nemám problém s těsností ...není ten Váš kryt nějak zdeformovaný? Jako primární
řetěz jsem dočasně použil Favorit a časem si seženu Renold (ten snad vydrží déle). Řetěz s o-kroužky
jsem nezkoušel a nejsem si jistý, jestli by tam vlezl, protože u alternátoru je to dost natěsno [Sancho] 25.06.2009 |
| tak jsem mrkl do manuálu pro model 19 a je tam pod "tappet clearance cold" napsáno
"push rods free to rotate without up and down movement" ...tzn. za studena nesmí mít
tyčky vůli a musí se otáčet. Takhle jsem to nedávno nastavil na mojí ES2 a šlape to dobře [Sancho] 25.06.2009 |
| zdravím, Norton model 19 není ES2, ale jsou to dva různé typy (ikdyž se třeba liší jen objemem). U
Nortona ES2 se musí rozvodové tyčky volně otáčet a bez vůle. U modelu 19 by to mohlo být stejné. [Sancho] 25.06.2009 |
| Zdarec.Nemáte někdo info,kolik je vůle ventilů na es2 model 19 600ohv?V příručkách jsem se dozvěděl
úplné blbiny. [Jara] 23.06.2009 |
| Zdravím Vás. Neznáte někdo způsob jak utěsnit víko primárního převodu u Norona ES 2? Ať dělám
co dělám- olej stále prosakuje. Kolik oleje tam má být? Co použít primární řetěz O kroužky (tedy
se stálou náplní maziva) a vyměnit lamely za jiné tak, aby spojka fungovala jako suchá? Prý se to v
praxi osvědčilo. Děkuji za rady. M [mirapt] 04.06.2009 |
| Dobrý den všem, prosím Vás měl by někdo nákres okotovaného vypouštěcího šroubu na olej u Norton ES2
r.v. 61? nemohu ho sehnat. Děkuji za odpověď [Radek] 06.04.2009 |
| Norton ES 2 číslo motoru je na levé straně motorové skříně , číslo rámu je na levé rohové
výstuze rámu pod skřínkou na nářadí. argus@tiscali.cz [argus] 24.03.2009 |
| Bajler v Horních Počernicích má řetěz na každý motocykl zvláště pak na Nortona Oleje a
pneumatiky dodá zase argus@tiscali.cz co si víc přát [nortoner@seznam.cz] 23.03.2009 |
| Zdravím, měl bych ještě dotaz ohledně Nortona ES2. Sháním sekundární řetěz Mám tam ČZ 5/8 * 1/4 a je
už téměř nepoužitelný. Všechny řetězy, které mi nabízeli byly příliš široké a jiné mi jsou schopni
objednat, takže si je nezměřím. Potřeboval bych poradit, který typ (sérii) mám koupit a příp. ještě
změřit šířku (třeba šířku přes ty nýty ...jen potřebuji vědět, jestli je stejný / širší / užší než
ten, který tam mám) Díky [Sancho] 06.06.2008 |
| Děkuji za typ,budu sledovat.Lanka jsem měnil,ale momentáně si nevzpomínám,koupil jsem na nějaké
burze,podstatná byla délka a uchycení v páčce ,bylo to volně-běžně v prodeji,tedy nic
zvláštního,cenu si již nepamatuji ,brzdové-přední lanko mám dokonce ještě jedno v brašně pro strýčka
příhodu .. [modrýpérák] 21.04.2008 |
| Zdravím nějaké převodovky jsou na
http://www.vintage-motorcycle.com/index.php?language=en&site=4&pid=21 Momentálně jsem
tam žádnou na ES2 nenašel, ale pokud jim napíšete, tak by ji mohli sehnat. ps. potřeboval
bych poradit ohledně lanka plynu, spojky a přední brzdy na ES2 ...pasují tam nějaké, které by se u
nás daly sehnat? [Sancho] 21.04.2008 |
| Stále hledám kontakt na nějakého prodejce převodovky na Nortona ES2,nemá někdo kontakt ma prodejce
do Rakouska a nebo Německa ?Nebo je někdo kdo se tímto problémem - dovozem různých dílů zabývá.Já
bych nepotřeboval ani tak plně funkční převodovku , ale převodovku schopnou renovace,hlavně aby byl
obal nepoškozený .Děkuji všem za radu na modryperak@centrum.cz [modrýpérák] 21.04.2008 |
| Sancho zanes ten karb i s vzd.filtrem k zámečníkovi a on ti ho udělá,měl jsem ten samej problem
kroužek byl vymačkanej a mám to vyřešeno, [Mica] 17.04.2008 |
|  zdravím, mám doma taky Nortona a sháním na karburátor kroužek, ke kterému se montuje vzduchový
filtr. Pokud by ho někdo měl tak by mi stačil udělat jednoduchý výkres, nebo bych ho koupil.
Díky [Sancho] 15.04.2008 |
| Ahoj Petře ES 2 na foto má výrobní číslo na levé straně rámu pod kapsou na aku,je psané odshora dolů
(ve sloupci)nad ním je taková vodolepka s dalším číslem což je pravděpodobně číslo barevného odstínu
a motor má číslo na levém karteru pod válcem číslo je shodné s číslem rámu,nějaký štítek jsem na
motocyklu nenašel(zatím) tak ani nevím jestli tam byl nebo ne [Mica] 25.02.2008 |
| Dobrý den, měl bych 2 otázky k ES2: 1. Kde by mělo být číslo rámu? 2. byl na rámu nějaký
štítek? Pokud ano, jak vypadá? Díky. [Petr Kolář] 25.02.2008 |
| Děkuji za pochvalu , ale musím se přiznat že zahrada je doménou mé manželky , tedy jí to vyřídím .
Motorka se mi na pozadí stromů líbila , zdá se mi že vyniká její"anglický" tvar a duše .
Na motocyklu jsem já žádné úpravy neprováděl a původní majitel tvrdil , že to tam bylo při
koupi.Jsem toho názoru že tam original patří.Pokud by to bylo možné zajímala by mne ta fotografie -
mejl : modryperak@centrum.cz Mám také nějaké fotografie .Pravda sehnat ten motor typ
International OHC by bylo zajímavé , ale na nic podobného jsem dosud nenarazil .Zajímá mne hlavně
nyní převodovka - původní čtyřkvalt a nebo i pětikvalt a nemusela by být nová , raději k renovaci. [modrýpérák] 14.02.2008 |
|  Jisty Mike se snaží probourat zeď hlavou a tuní ES2: http://www.pushrod-performance.co.uk/index.htm
. Přikláním se k Montymu, jen mám obavu že OHC motor international, který přímo vychází z Manxe a ve
Featherbed rámech se objevoval velice zřídka by byl neuvěřitelně drahý. Většina "tunerů"
dělá z těchto strojů cafe-racery a osazuje je Truimph 2válcovými motory. Další cesta je sehnat motor
z Dominatora, kterému tento rám svědčí o něco více. ES2 je zkrátka stroj pro vyrovnané motoristy,
rám má nad motorem neskutečnou převahu. [JzK] 14.02.2008 |
| Mám doma foto rozpracované stavby cafe racer,jinak tvůj norton je velmi pěkný,zajímalo by mne jestli
ty gumy na nádrži jsi tam měl nebo dodělával,a mimochodem zdá se že máš doma velmi pěknou zahradu [Mica] 14.02.2008 |
| Dovolil bych si tvrdit,že dělat sportáka z OHV motoru pro poštáky je blbost. Upravuje se to na
závodáka jednoduše- vymění se motor za typ International s rozvodem OHC. [MONTY] 13.02.2008 |
|  Foto z druhé strany.Zabývá se někdo stavbou sportovních Nortonů , či někdo prováděl sportovní úpravy
motoru tohoto stroje ? [modrýpérák] 13.02.2008 |
|  Ještě foto motoru.Hledám foto upraveného stroje ES 2 . [modrýpérák] 13.02.2008 |
|  Takže nyní po delší době foto , snad se to povede.Stále hledám podle technického průkazu - původní
majitel Raimund ZADRAŽIL .KDO PROSÍM VLASTNÍ OZVĚTE SE . Mám i nějaké manuály na DVD.Zajímala by mne
převodovka.Má s tím někdo zkušennost. [modrýpérák] 13.02.2008 |
| Ahoj Martine těší mne že je zde další majitel tohoto motocyklu,již jsem kontaktoval tři a tímto bych
jim chtěl poděkovat za ochotu a trpělivost při mých dotazech,napiš sem nebo přímo na mail
klatuzek@seznam.cz,a jestli můžeš dej i nějaký foto [Mica] 12.02.2008 |
| Mám naprosto identický stroj i odpovídající r.v.61. Rád si vyměním zkušenosti a kontakty. [Martin Štěpánek] 10.02.2008 |
| Podle mně je to z nějakýho auta - do 20 amper ,takže dynamo s výkonem minimálně 120 W při 6 voltech-
To žádná stará motorka nemá. [MONTY] 28.01.2008 |
|  Dobrý den, pánové, nepoznáváte někdo náhodou tento ampérmetr? Průměr 4 cm. Za určení typu mnohokrát
děkuji! [Miloň] 28.01.2008 |
| Ahoj jestli můžeš dej sem prosím foto [Mica] 09.01.2008 |
| Dobrý den,zdravím a blahopřeji , je to skutečně pěkný kousek.Pamatuji že jako jkluk jsem v roce 1961
byl se svým dědou Raimundem Zadražilem v mototechně v jihlavě , kde jsme tento stroj koupili.Byl
takto přesně barevně vyveden .Moje matka pak stroj prodala.Já mám dnes ttaké Nortona ES2 , ale
poněkud v jiném barevnémn provedení . Přeji mnoho pěkných kilometrů s tímto strojem. [modrýpérák] 09.01.2008 |
| Díky [Mica] 08.10.2007 |
| nějak na ně nemužu nic najít asi nemají žádný stránky [Mica] 07.10.2007 |
| Myslim ze rovnaky stroj ma aj pan Dedina z Banskobystrickeho veteran klubu.
Dokonca aj farebne prevedenie. Najdi si na nich kontakt na internete. [martin 2023] 06.10.2007 |
| Mail došel, zakrátko odpovím. [JzK] 30.09.2007 |
|  spojka [Mica] 28.09.2007 |
|  motor-zapalování [Mica] 28.09.2007 |
|  rychloměr [Mica] 28.09.2007 |
|  druhá strana [Mica] 28.09.2007 |
| aAhoj Jzk došel ti ode mně mail?Jestli ne tak ten počítač rozkopu protože jsem
se trápil s vložením fotek a psaním a pokud to nedošlo tak to napíšu znova tvůj
mail jsem dostal [Mica] 28.09.2007 |
| Ahoj Jzk určitě mám zájem o rozumy a návody ale neumím moc s počítačem tak
jestli by jsi mi mohl něco poslat na klatuzekzavináčseznam.cz,nebose mi ozvat
sem a nějak se domluvíme pro sancho nechci to prodat nedávno jsem to dovezl a
těším se na restauraci díky za nabídku,tenhle koutek serveru jsem objevil až ted
jinak jsem to dával na "motocykly od roku 1945" tak píšu až teď [Mica] 27.09.2007 |
| je moc pěkný. Kdybyste ho chtěl prodat, tak se mi ozvěte na mail [Sancho] 16.09.2007 |
| Nějaké rozumy a návody jsem pořídil v UK, pokud o ně stojis napis mail. [JzK] 14.09.2007 |
| Stejnou motorku, ale jinou barvu :-( Jestli to nemáš daleko, zajeď se podívat
29-9 na závod Brno-Soběšice, obvykle se tam pár ES2 sjede. [JzK] 14.09.2007 |
|
|