Veteranske doklady na Miss Kevelos Dobrý den, chystam se stavět repliku Miss Kevelos. Trochu jsem se pozastavil nad získáním veteranskych dokladu. Mohu získat veteranske doklady i pres to, ze to nebyl seriove vyráběny motocykl, ale motocykl soutěžní? Nerad bych se pote na motocykl díval, jak mo jen stoji v garazi. [Jaroslav] 12.12.2014 Zobrazit téma |
| ahoj měl bych otázku, vyrábí někdo repliku ráfek 21"? [Mirek] 11.11.2022 |
|  Je to možný. Já na svojí mám 21" přední kolo. [Monty] 02.10.2022 |
|  Pánové, uteklo pár let, mě to nepustilo a trochu se v tom zase hrabu. Při sestavování rámu jsem přišel na věc, která mi nejde do hlavy. Když jsem si chtěl rozkreslit rám a hodil jsem tuhle fotku do CADu, tak se mi zdá, že je každý ráfek jinak veliký. Přední kolo mi vychází větší než zadní. Co myslíte, dělám někde chybu, nebo je to možné? [jara.tuma] 02.10.2022 |
| Dobrý večer. Kdybych si čirou náhodou chtěl udělat repliku šestidenní, o které se tu bavíte, nebo spíše jste se bavili. Jakou úpravu vyžaduje rám? Děkuji [MK] 26.01.2022 |
| "Heinzovka" byly naše soutěž, která se jezdila od roku 1924. Spíš byla možná ta tabulka už připravená pro Anglii. [Jirka 12] 19.12.2014 |
| No vsak je to v anglii, ne? Se divim, ze se tomu redakce divi :) [Honza] 18.12.2014 |
|  Tak jen pro zajímavost - přidávám fotografii z roku 1950 s již níže zmiňovanými leteckými hodinkami se stopkami zn. Junghans na řidítkách soutěžního prototypu Jawy 500 na Heinzově soutěži :) Zajímavé sdělení na druhé straně cedulky s číslem. (MOTOCYKL 1950) [Jirka12] 18.12.2014 |
| Aha, O.K. Spletl jsem to dohromady. Právě že i Mezinárodní motocyklová šestidenní (ISDT) se v Anglii zrovna jela dvakrát za sebou na stejném místě a to v roce 1949 - 50 (Llandrindod - Wells) a v roce 1950 se jela i Skotská šestidenní (SSDT). Jo jo, je to tak. [Jirka 12] 18.12.2014 |
| Musíte rozlišit dvě úplně nezávislý akce : Mezinárodní šestidenní motocyklovou soutěž(ISDT) ,pořádanou každý rok jinde,a hodnocenou podle časů. A SKOTSKOU ŠESTIDENNÍ (SSDT) pořádanou každý rok na stejném místě (ve Skotsku) a hodnocenou podle šlápnutí(šlapačky, trial) www.ssdt.org [Monty] 18.12.2014 |
| Mám tomu rozumět, že náš tým "odjel" skotskou šestidenní v Edinburghu v roce 1950 na šlapačkových motocyklech a ne na univerzálnějších (enduro) motocyklech? Na tuto soutěž se připravovali naši jezdci na Šumavě. Na šestidenní jsou samozřejmě všechny druhy zkoušek od trialových (šlapačkových), až po rychlostní na asfaltu. Bohužel se nedostavil takový úspěch jako na šestidenní v předešlém roce - stříbrná váza (Llandrindod - Wells), nebo v roce 1947 ve Zlíně - Mezinárodní trofej + stříbrná váza. Ještě upřesnění - na té fotografii mají přelepená víka zapalování kvůli brodění. Musím si najít čas a z ročníku MOTOCYKL 1950 prostudovat průběhy všech soutěží co se jeli (Skotská, Heinzova atd.) [Jirka 12] 18.12.2014 |
| Je potřeba rozeznávat motocykly pro tzv. šlapačkovou motocyklovou soutěž a šestidenní motocyklovou soutěž. Motocykl, který má být vyroben jako replikový je samozřejmě šlapačkový z r. 1953. Každému roku odpovídá jiný motor, byť se může jevit na první pohled jako stejný. Znatelné rozdíly lze vnímat až do r. 1956. Fotografie z časopisu motocykl je z roku 1950, kdy bylo použito do šlapačkových motocyklů poprvé motorů typu „C“. Jinak na další fotu označené jako „speciál z výstavy“ je motocykl, který by tak z 90% odpovídal jarní soutěži MMM z roku 1948. Na tomto motocyklu je velmi vzácný motor, který je zcela odlišné konstrukce od typu „T“. Z velmi malého počtu vyrobených kusů je krom tohoto dochovaného motoru dle informace ještě jeden ve zcela neupravovaném originálním stavu. [k.] 18.12.2014 |
| Co se mě týče, replika nějakého zajímavého provedení by mi až tak nevadila, pokud je to skutečně replika, přiznaná a dobře udělaná. Zvlášť pokud se jedná o úpravu běžného rozšířeného typu, kterou se nezničí žádný historický unikát. Samozřejmě, pokud se to zvrhne v nějaký masový trend, jako u zmiňovaného vatikána apod., pak už to ztrácí jakékoliv kouzlo. Zrovna tak nevidím smysl v tom, dělat repliky něčeho, co existuje v originále. [Michal14] 16.12.2014 |
| Postavit repliku toho co se nezachovalo, či se o tom alespoň neví smysl má, ale hned dělat repliky na stroje které se vyrobily v tisících až statisících podle mě smysl nemá, alespoň to nebrat jako bernou minci. Dnes skoro každý u sériových motocyklů, před i poválečných, či motocrosů aj., hned spoléhá na repliku a nemá zájem opravovat původní díl, či čekat a hledat, to považuji osobně za ubohost. Jinak ony báchorky k soutěžním, silničním aj. takto postaveným motocyklům jsou bohužel na denním pořádku a pokud se člověk v dané problematice neorientuje, neměl by hned každému vyprávění věřit a kupovat bez rozmyslu a jen dál živit onen příběh. O tom by se dalo povídat ale pořád, je to slyšet a vidět na setkání veteránů, závodech, burzách, či i v inzercích - bohužel. [Pavel] 16.12.2014 |
| jen stavte repliky. Soutěžní péráky, vatikány a různé další ptákoviny. Nejlépe to, co nebylo. K tomu trocha pohádky o původu a dav žasne. [Honza] 16.12.2014 |
| Ono ten motocykl přeci jen existoval, v kolika kusech bůh ví a zda se někdy vynoří původní rám z něj, možná ano, možná ne. Tak pak chápu, že si někdo chce postavit repliku a je těžké někoho odradit s tím, že je jich již hodně, nebo že motocykl neexistoval. Osobně, když už bych se do výroby pustil, bych chtěl také co nejvěrnější stroj, ale co jsem měl zatím možnost vidět, tak skoro každý udělal zadní partii rámu opět trochu jinak ( ohyby, tvar ), při porovnání s fotkami ze Strakonic. Čemuž bych se vždy snažil maximálně vyvarovat. Valná většina dílů je totožná se sériovými, či jde poměrně slušně upravit a jiné zase vyrobit, no osobně bych tam samozřejmě dal 4kvalta, bez něj to pro mě význam nemá. [Pavel] 16.12.2014 |
| Já stále nechápu motivaci vyrobit něco, co nikdy neexistovalo, jen ptoto, že se mmi to líbí. Není rozumnější zakoupit originální soutěžní motorku? Nemusí přeci hned jít o tovární speciál, ale třeba jen o nějakou dobovou domácí úpravu. Takový motocykl lze bez problémů provozovat a radost jistě dokáže udělat také. Já se snažím spíše odrazovat, protože vím, že výsledky vzniklé z takovýchto projektů nebývají dobré. Pan Malaník a jeho repliky jsou zcela jiná liga. Jeho kvalit jen tak někdo nedokáže dosáhnout. Respektive jen málo kdo by dokázal obětovat tolik energie jako on. [JB] 16.12.2014 |
| Pánové nesmírně si vážím vašich příspěvků. Ten motor je srdce té motorky a dává tomu ty grády. Bohužel nástrojař nejsem a zkušenosti s takovou přestavbou motoru nemám. Nicméně mne ta myšlenka "když už tak už pořádně začala vrtat hlavou. Když by se podařil sehnat zručný zámečník, který by k tomu nepristupoval jen z finančního hlediska, ale byl by do toho také zapálený, mohly by náklady být snesitelné. Nadruhou stranu to je v podstatě výroba celého nového motoru. Kartery počínaje, přes převodovku, víko, hlavu... Nebyla by to sranda. Další věc je mít co kopírovat... Takže získat k zapůjčení existující kus.... (Pochybuji, že by měl někdo výkresy) Jeví se mi reálnější a nepoměrně levnější varianta motor s klasickou třístupňovou převodovkou upravený podle tehdejších návodů v literatuře. S upraveným víkem motoru a soutěžní hlavou, která se dá reálně sehnat. V současné době jsem v zahraničí a šetřím tu na tento projekt. Tudíž jsem ve fázi získávání informací a promýšlení postupu. Případně získavání kontaktů. Děkuji za zmínění literatury, v blízké době budu v Čechách a všechno po sháním, abych mohl nastudovat veškeré informace. [Jaroslav] 16.12.2014 |
| No ten Smith byl spíše právě dříve, pak v roce 1954 a 1955 ne a posléze po změně masky u scotta od roku 1956 opět ano, to alespoň můj názor, od jakého roku přesně byly užívané, si jistý přesně nejsem. [Pavel] 15.12.2014 |
| Ten tachometr SMITH je opravdu nádherný :) Akorát si myslím, že patří na soutěžáky od ročníku 1954 a dále a mohla ho používat i JAWA. [Jirka 12] 15.12.2014 |
|  No a tachometr také nebude zrovna nejlevnější, hlavně v ČR, asi by se vyplatil dovést z venku. [Pavel] 15.12.2014 |
| Ještě dodatek k těm hodinkám. Hodinky s integrovanými stopkami byly před válkou vidět hlavně na drahých náramkových hodinkách. A začaly se logicky vyrábět i pro vojenské letectvo, hlavně pro B. letadla. Jinak například v závodních vozech, bylo až do II.WW obojí zvlášť. (viz třeba legendární hodinky a stopky HEUER na palubní desku závodních vozů) Takže na řidítkách zetek měli naši jezdci docela Hi - Tech :) Pokud vím, tak jedny z prvních hodinek - stopek určených pouze pro sixdays, byly VDO. [Jirka 12] 15.12.2014 |
| Ale to už není "Miss Kevelos"... [Jirka 12] 15.12.2014 |
|  sixdays: [Jirka12] 15.12.2014 |
|  No, dříve byla samo lampa bez díry, ale u C už bylo tacho v lampě. Smith se používaly tachometry a u těch hodinek Corťebert - nevím, ale nesmí to být pouze hodinky - platné jsou především ve spojitosti se stopkami (ty jsou v soutěži důležité). Vše záleží na ročníku soutěže a typu motocyklu. Ty hodinky Junghans jsou jasné a jsou i na dobových fotkách. Taky jich asi bylo víc díky hromadné výrobě pro Luftwaffe (i tak byly výrobně drahé a cenné), než tehdejších jiných, to zn. dostupnějších a i unifikace byla snažší. Zkusím sem nastřelit nějaké foto a odkaz na web cezetmania. Zde je motocykl 125 T z výstavy v NTM. [Jirka12] 15.12.2014 |
|  Není to jen vyrobit převodovku, ale skoro celý motor, sice jde něco ze sériového použít, či předělat, ale i tak je to na hony vzdálené. Pokud by jsi do toho Jardo šel a měl možnost opravdu co nejvěrohodnějšího a cca přesného dílu, měl bych zájem. Sám na to čas nemám a tak bych se s tebou nějak domluvil. a nebyly spíše dříve tyto hodinky, plus hlavně Smith a lampa bez díry. [Pavel] 15.12.2014 |
| 'se chci udržet originálu a nedělat jen parodii' .. v tom pripade bych zacal s motorem s ctyrstupnovou prevodovkou. Udelat repliku ctyrrychlostni prevodovky bude celkem narocne (hlavne financne, pokud nejste zkuseny strojar a nevlastnite zamecnickou dilnu), ale fandim Vam. Klidne nechte udelat vice kusu, urcite par zajemncu sezenete. Predpoklad je mit originalni vzor. Doklady proti tomu bude uz sranda. Jinak si postavite neco co mam na jezdeni na houby a na ryby ;-) [FauX] 15.12.2014 |
| Nebylo to z důvodu že pršelo, a aby se tam nedostala voda? ten v pozadí má pneumatiku celou mokrou [Jarda] 15.12.2014 |
| Zajímavé na této fotce našeho týmu je, že mají už "zaplombované" (přelepené páskou) víka od zapalování... [Jirka12] 15.12.2014 |
|  Mám svázané ročníky časopisu MOTOCYKL 1950 - 53 a SM 1950 - 58. Ve SM jsou dobré instrukce, jak předělat seriové moto na soutěžní a v MOTOCYKLU jsou výborné tkzv. "Skotské deníky", kde je podrobně popsaný průběh soutěže s fotkami. A nejen skotských. Zde je náš soutěžní team v roce 1950: [Jirka12] 15.12.2014 |
| Souhlas s Montym, kniha Honzy Vošalíka určitě stojí za to, pokud někoho čezety zajímají. Víceméně všechno jsou to původní materiály z továrního archivu, z velké části dosud nepublikované. Je tam i pět fotek speciálu, který se (zřejmě mylně) označuje za "miss kevelos", jen některé jsou trochu menší aby se tam všechno vešlo... Jinak se musím trochu opravit - ten článek o terénním speciálu 125T nevyšel v roce 49 v SM, ale v časopise Motocykl. V období let 1949-52, kdy souběžně vycházely oba tyto časopisy, se informace o motorkách v SM víceméně neobjevovaly - vše kolem motorek se soustředilo do Motocyklu. [Michal14] 14.12.2014 |
| Doporučuju investovat 1000 CZK, a koupit todle: http://www.katalog-motocyklu-cz.cz/ Fotek speciálů na SSDT je tam spousta, v dobré kvalitě, lepší podklady prostě neobjevíte. Ty speciální velkou hlavu máte? [Monty] 14.12.2014 |
| Ve starých Světech motorů o tomto stroji myslím nic není (mám v archivu všechny ročníky od prvního (1947) až někdy do 80. let) V roce 1949 je v SM článek o podobném terénním speciálu, pochopitelně ještě na téčkové bázi - viz http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=archi v&clanek=teren Stejně jako u tohoto pozdějšího speciálu jsou obě kolena svedena do jednoho výfuku. Rám má dokonce zadní kyvnou vidlici s dvojicí tlumičů, což bylo na rok 1949 myslím dost progresivní... Ty fotky tzv. "miss kevelos" které jsou k vidění v některých současných publikacích pocházejí všechny z továrního archivu ČZ. Nevím jistě, kolik těch fotek tam mají, ale viděl jsem jich tuším minimálně pět... [Michal14] 14.12.2014 |
| Děkuji moc za stopky i za fotky. Bohužel tuto tovární fotku nemám. Mám pohledy na obě strany motocyklu a detail motoru. Moc děkuji za vaše ohlasy. Kdyby jste ještě někde vystrachali nějaké fotografie, nebo informace budu za ně velmi vděčný. Jakmile budu mít možnost zkusim navštívit knihovnu, možná najdu něco zajímavého ve starých Světech Motorů. [Jaroslav] 14.12.2014 |
|  ..ještě ten detail.. [Michal14] 14.12.2014 |
| ... a taky že byl, na archivních továrních fotkách tzv. "miss kevelos" je rychlopal jasně vidět. Jestli je znáš "do posledního pixelu" nemohl jsi to přehlédnout - viz třeba tento detail . [Michal14] 14.12.2014 |
|  Vhledem k tomu, že rychlopaly měly už i tovární béčka na 6D 1947 (viz foto), tak je myslím téměř jisté, že je měly i speciály o čtyři roky později. [Michal14] 14.12.2014 |
| Ještě - a to je jen můj názor, si myslím, že tam ten "rychlopal" byl. Už tenkrát "rychlopal" existoval a byli by v továrně hloupí, aby ho v soutěžích nepoužili. [Jirka 12] 14.12.2014 |
| Jaroslav- nějak mně uniká,jak moc chcete dodržovat detaily, když jste dopředu vzdal 4-kvalt a rozetu. Celkově Vám držím palce, postavit takovou repliku(nebo napodobeninu,nebo kopii- to už je hraní se slovíčky) má jistě smysl.Na veteránský doklady bych nespoléhal..... [Monty] 14.12.2014 |
| Jo, a ty inbusy, už tam samozřejmě nejsou...:) [Jirka 12] 14.12.2014 |
|  Zde jsou např. hodinky Junghans (původně do kokpitů letadel Luftwaffe - vyrábělo se celkem 5 verzí), které se vozily na šestidenní u typů T a C a dál asi do roku 1957. Jsou přesné a hlavně mají stopky ( zde na subciferníku 30 min. - jeden dílek - 2 min., ale mám podezření, že je vyměněn 30 min. ciferník za 15 min., centrální vteřinová rafička je stopková). V ČZ na ně udělali originální držák (terý měl vespod logo čz), který se dá sehnat v replice. Mám je na řidítkách protože se mi nejen líbí, ale také nemusím sundavat ruku z řidítek a čučet na zápěstí.:) Stopky se mi zas hodí na vet. soutěži, při jízdě pravidelnosti. [Jirka12] 14.12.2014 |
| A o rozetě samozřejmě vím... Na běžné ježdění by tam byla pravděpodobně menší, ale tuhle věc ještě nemám rozhodnuto u vzhledem k tomu, že se chci udržet originálu a nedělat jen parodii (Kdyby měl někdo jakékoliv další materiály moc rád je přivítám) [Jaroslav] 14.12.2014 |
| Děkuji za reakce. Vím, že pro ní byl určen až pozdější motocykl. Použil jsem tento název, protože i když je mylný, každý ví o který motocykl se jedná. Snažil jsem se již shánět co nejvíce materiálů o tomto stroji. Taktéž o použitém motoru a detailech.... Všechny fotografie znám do posledního pixelu. Můj motocykl by byl trikvalt, protože sehnat ctyrkvalt je téměř nemožné. Replika pana Ježíka je krásná i když vzhledem k detailům není přesná. Ale po pravdě se mi líbí skoro vice než originál. Já bych se chtěl blíže držet originálu, jen uvažují o černých rafkach... Zkratka sedí to celému motocyklu. Jinak se považují za puntickare, jenž by s něčím polovicatym nevyjel. Schválně by mne zajímal váš názor jestli byl ma motorce použít rychlopal. Pan Jezik jej tam má, ale ze starých fotografii se mi zdá, že tam není, nebo alespoň jiný typ.. [Jaroslav] 14.12.2014 |
|  motor: [Jirka12] 14.12.2014 |
|  Skoro všechny soutěžní speciály typu T a C, co jsem měl možnost vidět, byly víceméně repliky, s nějakými původními díly. Tovární čtyřkvalt jsem viděl jen jeden. I v dobových časopisech jako je SM, nebo MOTOCYKL, je hodně článků radící jak upravit cestovní zetku pro soutěže. Dnes mají tyto úpravy statut veterána, což je v pořádku. Zde je odkaz na jiné vlákno, kde je vidět, že jde postavit i zdařilou repliku: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=129&idtop=222490 [Jirka12] 14.12.2014 |
| Souhlas s Meelou. To co je označováno často jako "Miss Kevelos" podle té slečny na fotce, je ve skutečnosti speciál pro skotskou šestidenní z roku 1951, který s Olgou Kevelos nemá s největší pravděpodobností nic společného. Autor té kvalitou překonané knihy si to přesto tak úplně nevymyslel, nechal se zmást fotografií z archivu ČZ s chybným popisem. Olga Kevelos startovala na šestidenní v Gottwaldově až o dva roky později v roce 1953 na úplně jiném stroji, který měl stejnou tovární strakonickou SPZ. Proto možná došlo k té záměně. [Michal14] 14.12.2014 |
|   nejdřív bych tomu přestal říkat miss Kevelos, to je tahle ženská na fotce a ne motorka :-) ale bohužel se to už vžilo kvůli jedné (kvalitou už dávno překonané) knížce... no a taky píšeš že bys na tom chtěl jezdit - nad tím bych se taky zamyslel, když vidím tu obří zadní rozetu a to jak je to vysoký, navíc budeš muset prasit rám (pokud chceš aby to vypadalo stejně) tak bych na tom po silnici ani jezdit nechtěl :-D Taky záleží jak moc jsi šikovnej a jaké máš prostředky, pokud vytvoříš jenom podivnej mix téčkovejch a céčkovejch dílů se zkrácenými blatníky a drapákem, tak za sebe bych na tom veteránský papíry vidět nechtěl... [Meela] 14.12.2014 |
| * z dílů [Jaroslav] 13.12.2014 |
| Nechci obcházet zákony. Hledám jen cestu, jakým způsobem tento motocykl legálně užívat. Přičemž se bude jednat o repliku historickeho motocyklu. Která bude z velké části s dílů historického stroje sestavena. Myslím, že tam nepouziji o moc vice replikovych dílu, než používá většina lidi renovujici své stroje. [Jaroslav] 13.12.2014 |
| Jaroslave. Nejde o atestaci, ale o testaci. Proč bys při testaci tvrdil, že jde o originál, když by o originál nešlo? Přeci bys nechtěl lhát. Nebo snad ano? Testace tu jsou pro ty, kteří mají historické vozidlo a chtějí jej provozovat. Ne proto, aby jejich prostřednictvím bylo možné obcházet zákony. [JB] 13.12.2014 |
| 15 ? Tím je nenabízím,jen typuju rozumnou cenu podle mého názoru. [Monty] 13.12.2014 |
| Je pravda, že klasické doklady by můj problém pravděpodobně vyřešily, ale jejich cena je daleko vyšší než cena veteranskych... Popravdě ani nevím za kolik se aktuálně doklady pohybují. Máte někdo nějakou podloženou představu? [Jaroslav] 13.12.2014 |
| Já bych problém řešil běžnými doklady na běžné ČZ 125/150( asi celkem jedno,jestli B, T nebo C) I na replice(kopii) miss keveloss budou všechny udaje souhlasit s TP(objem motoru,rozměry kol, hmotnost, samozřejmě číslo rámu a motor) - možná výška bude jiná,ale kdo to kontroluje....... S takovou motorkou můžete v klidu legálně na STK i na silnici,s roční pojirtkou 100,- CZK,a bez opruzu s veterásnkou testací. Pokud na motorku umístíte malý štítek "replika" ,(tak,jako to má pan Malaník na svojí replice L&K čtyřválci) tak nevidím žádný problém se zákonem,ani se svědomím. [Monty] 12.12.2014 |
| Tak při atestaci mohu snadno tvrdit, že to replika není, ale že je to zrenovovaný original, který se našel před deseti lety na půdě nyní již zesnulé paní x. [Jaroslav] 12.12.2014 |
| To já určitě tvrdit nebudu. Víceméně je to můj dlouholetý sen. Jen mezi námi kde je hranice mezi replikou a originálem. Když vidim některé stroje zrenovovane z poloviny replikovymi díly. To, ze to bude replika problémem urcite nebude. Má s tím někdo nějakou zkušenost? [Jaroslav] 12.12.2014 |
| Tato kategorie existuje. Problém spočívá v tom, že se to bere jako "nově vyrobené" takže bys musel počkat 30 let, než bys to mohl dát na veterány, což je blbost... celé znění: - Typ C – KOPIE a REPLIKA KOPIE je kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model. Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35). REPLIKA musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena výrobcem originálního vozidla. Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení. (např. 11/2009) výklad: Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení, tedy např. 20.11.2011 a budou výrobcem vybavena příslušnou dokumentací, dokladující původ a rok výroby vozidla. Takto vyrobené vozidlo může být podle současných kritérií kodexu FAVA 2010 považováno za historické vozidlo v roce 2041 [J.] 12.12.2014 |
| nejsem odborník přes testace.Ale myslím, že přímo existuje kategorie "replika" A nevidím důvod, proč zrovna takovou repliku soutěžní Zetinky nepostavit ? A klidně provozovat, ale hlavně nikomu netvrdit, že to je originál! [Monty] 12.12.2014 |
| Replika by dle mého názoru veteránské doklady získat neměla. Replika není historické vozidlo. Replika je nové vozidlo, které vypadá jako historické. Jak je to však funguje v praxi, nevím. [JB] 12.12.2014 |
|