MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316042 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 137 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Odpověď 30.5.2024 20:24  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Americké ložisko v motorce Manet 90
Zdravím,
při rozebírce motoru z Maneta 90 (r. 1948) jsem natrefil na americké ložiska JAHCO. Máte někdo povědomí jakým způsobem se dostávali americké ložiska do motorek? Jestli šlo o nějaké válečné zásoby nebo něco podobného.

Díky.    [radianRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   03.10.2015     Zobrazit téma  
Odpověď  Luboš> v rámci slavné divoké privatizace to tak chodilo taky. Dostal jsem nedávno od bývalého šéfa dílen který skončil tehdy ve skladu jako skladník dvě bedny origo dílů na kdysi kochozní Jawy. Bedny jinak šly při likvidaci do šmelcu.    [. ]   16.10.2022
Odpověď  Je všeobecně známé, že v rámci pomoci USA v evropském prostoru po roce 45 (i před) bylo zde zanecháno velké množství válečných zásob všeho druhu a v rámci pomoci UNRRA z poloviny potraviny a z poloviny suroviny, ošacení, dopravní a zemědělské technika, díly a pod.
Tedy není vůbec nepravděpodobné, že v zásobách pro výrobu se nacházela i ložiska. Musíme si uvědomit, že po válce byl hlad po všem a obchodníci sháněli do výroby kde se jen dalo. Po roce 48 se vesměs zásoby rekvírovaly.

Když jsem kdysi nastupoval v zemědělském podniku, tak skladník měl ve skladě mimo evidenci ještě americkou svářecí soupravu AC/O2, triodynu s kabely, mnoho ručního nářadí, klíčů, sady vrtáků, závitníků, výstružníku a různých dílů na neznámé stroje, včetně dřevěné bedny důkladně zabalených ložisek. A také několik kanystrů s naftou (blankytně modrou). Jeden kanystr mám ještě doma. Bohužel, svářecí kabely i hadice zpuchřelé, většina ložisek nikam nešla namontovat, klíče a jiné nástroje vesměs nemetrického provedení, tak nikdo nic nepoužil a neukradl, ale nakonec vše skončilo ve šrotu v rámci privatizace až v roce 1992.    [Luboš]   16.10.2022
Odpověď  A kdo ti to dnes ještě věrohodně řekne? Nikdo, všechno jsou už jen fabulace o tajných zásobách, pašování, exportních verzích atd.    [Karel]   16.10.2022
Odpověď  Dobrý deň, nehľadaj za tým nič zvláštne. Môj otec v roku 1950 závodil na Manete 90 a aj Čz 125 b. Ostalo mi niekoľko trofejí a teraz práve synovi oživujeme Manet 90, ale nie pretekový, ale originál 1951. Ale späť k tomu ložísku. Otec ako vyučený automechanik u Beka v Trenčíne si motorku na preteky upravoval sám s kamarátmi a používali rôzne diely ako spomínané ložiská. Ako dôkaz mám z tej doby katalógy ložísk SKF Švédsko, RIV Taliansko...,sviečky Champion, Beru, Bosch, dokonca celokovové trojkontaktové letecké sviečky kvôli prehrievaniu... V 1950 predsa nebol socializmus a podľa otca z jeho rozprávania tieto diely sa dali bežne zohnať. Tiež mám z tej doby plechovky z olejov Shell, BP a okrídlený kôň od Mobil oil. Teším sa že už finišujeme s Manetom 90.
Prajem pekný deň Vlado    [Vlado]   14.10.2022
Odpověď  Asi soudruzi po únorovém "Vítězství" měli jiné starosti než výrobu ložisek. Stejně se do škodovek 100 dovážely přední kotouče z VB a utajené oddělení je přebalovalo do mastných papírů, aby nikdo nevěděl, že jsou z ciziny. Logiku v tom nehledej.    [Pavel]   04.10.2015


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006