MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 150 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Odpověď 27.7.2024 01:56  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Odlišnosti u MANETA M 90.
Zdravím všetkých milovníkov a majiteľov tohto zaujímavého stroja.
U motocyklov ČZ a Jawa sú vcelku známe odlišnosti u jednotlivých sérii a zmeny aj od jednotlivých výrobných čísiel. V súvislosti s motocyklom Manet M 90 je veľa nejasností a preto by som Vás chcel poprosiť, či by sme spolu nejak tento problém nedali dokopy. Snažil som sa spísať nejaké rozdiely v priebehu výroby. Mohli by ste sa k nim vyjadriť, doplniť ich, prípadne uverejniť fotografie k jednotlivým odlišnostiam. Ideálne by bolo, ak by ste k tomu uviedli rok výroby prípadne aj výrobné číslo stroja. Tentokrát som sa zameral na podvozkové časti motocykla. Odlišnosti motora uverejním neskôr. Veľa vecí bolo na tomto fóre už prediskutovaných, ale chcel by som to zosumarizovať. Fotografie by som aj ja dával priebežne, ak by bol o túto tému záujem. Stroje zo zadným pérovanim som vynechal, lebo zatial sa mi nepodarilo získať hodnoverné informácie o sériovo vyrobenom
motocykli so zadným pérovaním ( zápis v TP, prípadne iná váha stroja na štítku...)
Prípadne mi zašlite pripomienky alebo fotografie na mail.    [Miloš.]    16.05.2009     Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď  odlišný válec je vždy vpravo, tady je vidět vše najednou, včetně děravého otvoru pro šteft    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  další fotky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Níže v diskuzi jsou fotky třech základních typů válců, mám doma válec prvního typu s dělenými žebry, ale má na sobě pár odlišností. Zaprvé jiný tvar mezery mezi žebry, osazení na nátrubku karburátoru, nižší závit pro matku výfuku a nemá svislé žebro v zadní části válce. Zajímavostí je nedokonalost odlitku, je vidět na štefty...
Dokáže prosím někdo tento válec někam přiřadit? Je to třeba začátek výroby?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Odpověď  Loni jsem dal inzerát na přebytečný motor a hned přijel slovák, který věděl co kupuje za ročník.    [P. ]   07.05.2021
Odpověď  No nevím jak v čechách ale na slovensku na Maneta nezoženieš prakticky nič,nie to ešte aby si si vyberal rok.Motor sem tam možno ešte nejaký pri veľkom šťastí nájsť.    [Joski]   07.05.2021
Odpověď  asi bych sháněl nějakého skoro kompletního bez dokladů ve stejné barvě a ponechal si rám ze svého a ostatní předělal z koupeného a koupený rám buď prodal nebo uschoval jako náhradní. Skládat vše z dílů je asi dost na dlouhé lokte a nevím zda je to reálné vše sehnat, ale určitě by to vyšlo dráž.    [HonzaBK]   07.05.2021
Odpověď  Zdravím.
Chcel by som poskladať Manet 90 z roku 1948 po starom otcovi, avšak ostala z neho len kostra a doklady. Vedel by mi prosím niekto dať tipy, kde by som mohol kúpiť pôvodné diely? Zo začiatku by som chcel hlavne tie najväčšie diely ako motor, nádrž, sedlo .... hlavne chcem, aby bolo všetko rok výroby 1948. Ak by mal niekto nejaké navyše, tak by som kľudne prišiel osobne po celom Slovensku alebo do českých väčších miest :D
Dá mi niekto nejaké rady prosím?    [Michael]   06.05.2021
Odpověď  Díky za info, něco mě tu leží, tak uvidím co se z toho dá složit, jinak co jsem koukal na kola dvojky, tak mají asi normálně 22 zubů na obou hřídelích, ale mám tu i 21 a 23 zubové, tak nevím od kdy se dělalo.    [Pavel]   03.01.2021
Odpověď  Původně měl primární převod poměr ozubení prim. kolečko/spojkový koš 24/57, Tedy 2,375.
K tomu patřilo 14z sekundární řetězové kolečko - Takže se vlastně spojkový koš a převodovka točily rychleji.
Po změně je poměr 19/62, tedy 3,263. K tomu patří 18z kolečko sekundáru.
Celkový převod mezi klikovkou a zadním kolem je u starého provedení (na trojku) 7,462, u nového 7,974.
Takže se dá říct že staré provedení bylo "do rychla"    [meela]   03.01.2021
Odpověď  Mohl by mě někdo sdělit rozdíl v primárním převodu (spojce), zda byl nejdříve cca do pomala, či do rychla. A ještě dotak k druhému rychlostnímu stupni v převodovce, byl vždy stejný, nebo se v průběhu výroby změnil, mám nějaké kola vždy stejné a pak jedno menší a větší kolo, které by šlo asi dle chuti použít opět do pomala, či do rychla. Může někdo zodpovědět cca kdy co bylo, díky.    [Pavel]   01.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  trocha to tu oživím. prikladám rozdiely nadrže na rok 47 (prvá séria) a druhej nádrže od roku 47. Obe nádrže bez prelisu.    [pista170Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Odpověď  Zdravím, taky se přidám. Mám velice zvláštní typ motoru. Výrobní čislo je 34 000, což znamená, že byl vyroben asi v první pulce roku 1950. Jenomže má řazení s vracením řadící páky (sekvenční), což nemají ani motory s číslem okolo 39 000, dále má válec s prořízlými žebry, ale s neděleným, čtvercovým výfukovým kanálkem. Co si o tom myslíte ? Taky mám nádrž bez prolisu ale s víkem na pant. Mohla by sedět k tomuto motoru ? Díky    [kyssyk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Odpověď  Mal by som jeden dotaz k sklicku zadneho svetla. Mam rok 1948. Mam sklicko typu diamant. U konkurencie jawa ci cz boli v danych rokoch sludove pruzkovane sklicka. Ma ho mat aj manet? Alebo bok diamant od vyroby?    [PatoRS]   27.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry vecer kolegovia. Pri patrani po motorovych dieloch som nasiel rozdiel u valcov pre prve modely. Vsimnite si tvar tej zvislej medzery na rebrovani. Obidve valce maju prepazku vo vyfukovom kanaly. No dostal sa mi do ruk aj valec tiez s delenymi rebrami no bez prepazky vo vyfuku.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2015
Odpověď  Máš to tam    [tibisz]   12.03.2014
Odpověď  tibisz: mohol by si mi prosim poslať na mail detailnejšiu fotku uchytenia sedadla? dakujem    [pista170]   11.03.2014
Odpověď  Tie dorazy tam chýbajú,ale boli tam,sú ulomené,ten obdlžníkový otvor tam je a pliešok doraz bol vyhnutý dozadu,na novších je tam vypuklina.Je to rám aký mám aj ja s rokom 1947.    [tibisz]   11.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.03.2014
Odpověď  foto držiaka sedadla, dorazy chýbajú.    [pista170]   11.03.2014
Odpověď  Tibisz: foto uchytenia sedacky pridam, ale az vecer. Trosku je poskodeny, ale myslim, ze odlisny od novsich typov. Ja stitok pre istotu nemam, tak si ho budem musiet vyrobit. Vyzera to tak ,ze podla toho aky zozeniem motor, lebo motor tam bol novsi bez rucneho radenia. Chcel by som ho urobit v okrovej farbe.    [pista170]   11.03.2014
Odpověď  pista170 pozri fotky nižšie,ja som tam dal rám so šedou farbou,rovnakým stupačkovým krížom, vyztužením krku riadenia a vyzerá,že aj rozvidlenie tohto rámu je posunuté viac dozadu ako 48+,aký je doraz sedačky pre porovnanie?,na štítku mám 10 447/1947,aj keď už ma podozrievali,že si štítky klepem sám:-).    [tibisz]   11.03.2014
Odpověď  pista170: asi to nebude šedá, ale původní okrová - rám je z první řady z roku 1947    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2014
Odpověď  Ešte by som sa chcel opýtať či nemáte náhodou niekto zvyšný pravý blok motora s výr. číslom (10 XXX), ktorý spadá do obdobia šedej farby? ostatné časti motora by sa našli. Ďakujem    [pista170]   10.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  okuliare.    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  stupačkový kríž    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto krku riadenia    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslite, že niektorá šedá môže byť originál? Vieme do akého výrobného čísla sa striekali šedou?    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Wiki jednoznačně v r.51 máš to i s přílohou :-)    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2014
Odpověď  Děkuji a ještě jednou se omlouvám.Nicméně, potvrdí tento názor ještě někdo? Myslíte, že toto víko se používalo až v roce 51, nebo již dříve?    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2014
Odpověď  Viky: Ja som mal na mysli pôvodný majiteľ (resp. původní majitel) - nechcel som hovoriť o nejakom podvode... Chcel som iba zodpovedať na tvoju otázku odkedy sa typ veka bez otvoru začal používať. Ja by som tomu celkom uveril, že na motori s výrobným číslom ktoré som uviedol už tento typ veka mohol byť montovaný výrobcom, nakoľko jeho výmena z dôvodu poškodenia sa mi nezdá veľmi pravdepodobná...    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2014
Odpověď  To "d" tam bylo.Ne, omlouvám se, ale asi jsem v tu noční hodinu už moc nevnímal.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2014
Odpověď  Díky.Nemusí a jistě se ani nejedná o podvod, ale průběhem doby mohlo dojít k výměně poškozeného dílu. Snad by se ještě dalo vystopovat období, kdy došlo k zahájení montáže tohoto víka. Má ještě někdo?    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2014
Odpověď  Viky: V teme o vyrobnych cislach som uverejnil foto blokov motora s vyrobnym cislom 4564x. Na motore bolo veko spojky bez otvoru na stelovanie... (samozrejme moznost ze povodny majitel povodne veko nahradil novsim sa uplne vylucit neda)    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2014
Odpověď  Dík za odpověď.Mne by zajímalo , od kterého čísla se začalo toto víko používat.Já mám č.465xx a víko má otvor na seřízení spojky.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2014
Odpověď  Viky: ano mám to stejné na výr. šísle 47 552 :-) (Manet s úpravou na 125ccm... najdeš ho někde tady na fóru ;))    [Lukáš]   04.03.2014
Odpověď  PatoRS & Jirka: Ďakujem za odpoveď.    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ivanko v predchadzajucej teme sa pytal na farbu valca. Pridavam foto valca na ktorom som nasiel pozostatky striebrenky. Podobnu striebrenku som nasiel aj na jednom brzdovom stite. Boli z rozdielnych zdrojov.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2014
Odpověď  18    [Jirka]   03.03.2014
Odpověď  Zdravím páni, prosím o info: Koľko zubov má reťazové koliesko na motore Maneta r.v. 1951?    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2014
Odpověď  JirkaS: Ďakujem za info. Je to naozaj pekné. Obávam sa, že v (mojom) prípade keď povrch blokov nie je príliš hladký (silne zaoxidované, miestami do hĺbky vyžraté)by bolo škoda investovať tie peniaze a výsledok by nebol taký ako si dosiahol Ty. skúsim najskôr povrch trochu vylepšiť prebrúsením aby sa ako-tak odstránili povrchové kazy a potom uvidím, čo ďalej.    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  výsledek ještě jednou...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ivanko:
nechával jsem to dělat tady:
http://www.chemickelesteni.cz/uvod/

musím říct že to je opravdu super - toto je foto původního stavu dílů - pokud není hliník zoxidovaný a vyžraný, je výsledek jak je vidět na druhé fotce - všechny díly jsou naprosto stejné a nereagují s benzínem... jen ta cena - vyčištění této zásilky stálo 6,5tis.    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2014
Odpověď  JirkaS: Prosím o info - akým spôsobom si vyčistil tie hliníkové bloky motora, že si dosiahol taký pozoruhodný výsledok...    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny.Máte někdo takové víko zapalování na motoru Maneta v.č.menší, než 46500? Dík za odpověď.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A 51 s "jazýčkem " u otvoru pro spínač.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Obal rok 49-50.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A z druhé strany.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rok 51.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tentokrát myslím rok 49-50?.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě z drhé strany.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám foto spínačů.Malé světlo,podle mne do roku 49.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  PatoRS: Prve typy Manetov mali vyplety so špicami do vnutra bubna, potom sa vyrabali uz len kolesa s vypletom von, nakolko tym prvym sa lamali hlavice spicov,ak teda mas na mysli tuto odlisnost.    [Šepleta]   24.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim panove. Je to odlisnost vo vyrobe alebo nejaka uprava? Mam tuna kola predne a zadne rovnake zadne je s vypletom cez bubon. Oba maju v strede take akoby osustruzenie. Porovnal som s kamaratovym ktore nema to ubratie materialu. Nejde prehodit medzi nimi ani stity brzd lebo maju vyssiu tu cast kadial prechadza oska kola a dosada na lozisko. Pozrite foto a posudte. Ak to bude odlisnost vo vyrobe tak to tuna necham.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  tři typy válců a hlav    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  hřidel řazení    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  řetězové kolo 15-16-18 zubů    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  pro potěchu oka posílám foto kompletně vyčištěných motorů...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě druhá polovina motoru....    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  posílám foto porovnání staršího a novějšího motoru Manet90    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2013
Odpověď  posílám odkaz na zajíavé stránky o manetu90....:
http://www.manet90.estran ky.cz/    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2013
Odpověď  No musím teda říct, že moc sdílní co se týká informací nejste :-( a tak je tu dost mrtvo. Každopádně ale všem, kteří se již přidali velmi děkuji, ale je toho máááálo, těch info. Milošovi se ozvu co nejdřív s korekturou toho co jsem zatím dal dohromady.    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě se chci vrátit trochu na začátek této diskuze, ohledně vyobrazeného motoru, protože tam nikdo neodpověděl. Nemáte někdo náhodou podobný motor s takovým to válcem, nebo alespoň válec jako na snímku, nebo nekoupil ho náhodou někdo z Vás byl na Aukru. Rád bych získal více info s fotkama, prostě cokoliv co se týká zvláštních motorů na Maneta. Můžete klidně zaslat i jiná provedení válců na Manetíka, nebo fotky motorů svých strojů, nejlépe v rozloženém stavu (není podmínkou), ale hlavně s uvedením výrobního čísla. Čísla nikde neuvedu max. první dvě, nebo tři. Mám to pro svou evidenci rozdílů ve výrobě.

Dík Marcal    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  zdravím všechny maneťáky a především Miloše, kterému se chci omluvit za to, že jsem se tak hoooooodně dlouho neozval, ale pro samou práci nejen všeobecně, ale i na článcích pro web to nestíhám :-(

Docela by mne ty pakny taky zajímaly, protože o kovových jsem vlastně ani neslyšel a na svých strojích mám hliníkové (1948 a 1949). Ty ale můžou být měněny v průběhu provozu. jako i jiné díly, které se běžně měnily, nebo zaměňovaly za novější vylepšené atd.

Jinak bych chtěl znovu požádat o spolupráci na dohledávání výrobních čísel a s tím spojenou evidenci výrobních změn a detailů. Za veškeré informace, fotografie, výkresy, články, vzpomínky původních majitelů, atd........... předem děkuji marcal    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2013
Odpověď  Na rčníku 1950 jsem měl hliníkové odlitky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.03.2013
Odpověď  Trochu to upadlo do zabudnutia. Mal by som ale jednu otázku. Brzdové čeluste. Aké máte na svojich Manetoch. Tie lisované s plechové, alebo odliate hlinníkové? V ktorom roku sa mohli začať používať tie hlinníkové?    [M.]   29.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...ten istý návod k obsluhe a náhon tachometra.Nevie prosím niekto výrobné číslo Maneta,ktorý odovzdal pracujúci ľud súdruhovi Gottwaldovi v r.1948 ako dar pri zvolení za prezidenta republiky? Údajne bol v r.1974 zrenovovaný a umiestnený na Kameni.    [tibisz]   22.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka je z návodu k obsluhe a je tu okulár bez výztuhy.Odlišne od tabuľky v odkaze tu dole - Meela18.5.09,že tachometer a prepínač tlmené:dialkové na riadidlách bol až s veľkým svetlom a r.1951 - tu je malé svetlo a tá vec pod ním pripojená k p.kolesu: a tá vec na riadidlách vedľa ľavého heftu? Možno fotili prototyp,10 kusovku na ktorej bolo všetko a potom tovo výrobe vypustili?,možno...    [tibisz]   22.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Predpokladal som,že bez výztuhy je starší,mám aj komplet a má zbytky svetlo modrej možno originál farby? Tá sa podľa tabuľky používala aj v 48om.Chcelo by to potvrdiť niekým,kto má origo48ku,alebo je si istý,že nebola prerábaná a nie je to skladačka:-)    [tibisz]   19.08.2011
Odpověď  horní 1947,spodní 1948-51    [ludva]   19.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...ktorý typ okuláru na ktorý rok?    [tibisz]   18.08.2011
Odpověď  veslo22:
Jak to prosím vypadá s tím měřením?    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2011
Odpověď  [slawa.cap] jasně, zítra to oměřím a dám vědět.    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Odpověď  veslo22:
Tak přesně tohle jsem hledal, mohl bych poprosit o okotování té tyčky řazení s ručním vývodem? V mym motoře to bylo nahrazeny jenom kulatinou a řadička přišroubovaná skrz tyč.    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  tyč řazení na ruční páku a bez ní    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  startovací segment    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  spojkové    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  řetězové - 14 zubů proti 18 zubům :-)    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  motorové (ke spojce)    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  levý karter    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, protože se to zde ještě neobjevilo, dovolil jsem si udělat porovnání mezi motory z první série a klasickým 48 rokem. jedná se o motor 10990 vz 22157. Díly ze staršího jsou vždy na levé straně fotografie. Fotky ve větším rozlišení najdete zde: http://veslo22.rajce.idne s.cz/Rozdily_v_motoru_Man et_M90_47-48/ nebo níže    [veslo22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhý pohled    [marcal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdarec, nejprve chci ještě jednou poděkovat uživateli Jena29 za poskytnuté fotky. Dnes jsem narazil na nádrž bez prolisovaného znaku, ale s odklápěcím víkem, může to být origo, nebo je znak vytmelený. setkal se stím už někdo? fotka je pujčená z netu    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2011
Odpověď  čau chlapi, potřeboval bych zda by jste mi neposlali fotky uvedených (i jiných) rozdílů v lepším rozlišení na můj e-mail snažím se dát dohromady podrobný přehled rozdílů na Manetu M90 v průběhu výroby na svém webu viz výzva o výr. číslech a rozdílech tu: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=115&idtop=149784. Web ještě není v provozu. Především jde o fotky od [jena29] a [tibisz] můžete se připojit i ostatní, zatím moc zdílní nejste jak je vidět, nebo že by tu nikdo už nechodil? potřebuju také souhlas s publikováním, Můžete také posílat fotky svých strojů nejen Manet ale všechny z produkce PS a celkově v ČSSR :-) Dík Marcal    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2010
Odpověď  Je to možne,opálim tu farbu z celej hlavy a uvidíme,ta šedá sa zdá byť originál miestami je vidieť nejakú ružovú ako základ.Bude zaujímave porovnať dva rámy z roku 47?    [tibisz]   02.06.2010
Odpověď  Tak u toho šedivého rámu bych skoro 100% řekl, že je opravovaný a zespoda vyztužený. Schválně v tom místě omrknu ten můj.    [xbedla]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  dorazy sedačky    [tibisz]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [tibisz]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  stupačkový kríž    [tibisz]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  hlava riadenia zo spodu    [tibisz]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozdiely na ráme rok 1947(šedy) a 1948+    [tibisz]   01.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  aj červeného.    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  zeleného    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte pridávam modrého    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2009
Odpověď  Krásné fotky, jako motivace k práci nemůže být nic lepšího. Díky    [xbedla]   11.12.2009
Odpověď  Dúfam, že vám to pomôže.    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Maľovaný znak na nádrži.    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Klasické farebné vyhotovenia    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ešte jedna    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pridávam foto béžového Maneta zo zbierky v Jasenici.    [vladik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  na aukre sa objavil motor z prvej serie so zvlastnym rebrovanim valca.... vie sa k tomu niekto vyjadriti ci sa s tym uz stretol ze by to bolo original alebo si to niekto len upravil??? ....
http://aukro.cz/item834950109_manet_90_kompletni_motor.html    [peter]   10.12.2009
Odpověď  Pro [tibisz]: nechtěl jsem tě naštvat a už vůbec ne nařknout z podvodu ani ničeho jiného nekalého. Můj předchozí text vyplýval jen z neznalosti historie tohoto konkrétního štítku či stroje. Určitě máš spoustu informací jak to někdy s motorovými vozidly chodí a jak se už ledaskdo napálil (možná i já, to ukáže čas). Omlouvám se, jestli se tě moje slova dotkla, měl jsem dojem, že jsi zareagoval trochu podrážděně. Nebo se mýlím?    [Pepík]   04.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je zadná strana toho štítku - nebola čistená. Ja som už dávno vyrástol z krátkych nohavíc, aby som sa uchýlil k týmto zázrakom. Štítok je z rámu, ktorý som získal upravený na klzáky - v téme odpružených Manetov ten so sivým zadkom. Ak sa pozriete na šítok odpruženého rámu, ktorý ponúkol Glony, tak tie čísla sú podobné ale nie rovnaké (takže tretí typ čísel). Viem, je to divné, že mám štítky s rovnakými číslami, ale nie sú to žiadne terajšie tenké odraté repliky, ale originál štítky.    [tibisz]   03.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  všimnite si spodnú časť na štítku, kde je prehnutie - aby bolo jasné že som fotil ten istý štítok!    [tibisz]   03.12.2009
Odpověď  Nejsem žádný odborník, ale [tibisz] tady nafotil dva štítky. Ten levý se záhadným údajem o váze mi nepřipadá příliš důvěryhodný. Neznám to příliš dobře, ale jiné zde nafocené štítky mají většinou jiný typ i jinou velikost písma. Koupit nový čistý štítek, vyklepat na něj pár čísel a pak ho odřít aby vypadal staře není žádný problém. Není to náhodou tento případ? Pokud majitel ručí za původnost toho štítku, omlouvám se za podezíravost, vůbec nechci bezdůvodně a neoprávněně kritizovat.    [Pepík]   03.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... ?    [tibisz]   12.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kedy sa zmenil tento držiačik zadného blatníka pod sedačkou?    [tibisz]   12.11.2009
Odpověď  Tibisz. Tá farba na tvojom Manete je zaujímavá, preto by som sa rád dozvedel, či niekto vlastní stroje s týmto "béžovým" odtieňom a aká tá farba vlastne bola.
K tým čísla, štítkom a prerazením rokov výroby, taká moja teória, práve tie veľké štítky boli predtlačené ako 194* a práve po ich spotrebovaní sa začalo s používaním tých malých. PS totiž štítky objednávali u dodavateľa. Takže teoreticky všetky veľké štítky z roku 1950 by mohli byť prerazené , čo ovšem nevylučuje dočasné používanie oboch štítkov súčasne. Šetrilo sa. Možno by sa na rámoch z tohto obdobia vybavené malými štítkami našli aj predvrtané dierky pre veľký štítok. Stretol som sa s tým u mopedech Babeta.
S výrobou Maneta sa začalo v júli(červenci) 1947. reportáž z jeho výroby bola uvedená v týždeníku v 47. týždni. Oficialne bol predstavený v Prahe na akejsi výstave (neviem kedy sa konala). Určite sa v prvom roku počítalo s väčšou výrobou ako cca 400 kusov, a možno aj tu je tá záhada štítku 10 447 a roku 1947,( omyl, zabudli preraziť...?) Možno sa niekto ozve, kto má o niečo menšie číslo.
Ale už dosť špekulácii.    [M.]   11.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  50-tka malý štítok už tu je, tak ešte 51-čka    [tibisz]   10.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte jedna 447, ale z roku 1948 (11447)- iná raznica čísel a zaujímavý údaj o váhe?? Je z upraveného rámu na klzáky - žeby to bolo užitočné zaťaženie, alebo omyl?    [tibisz]   10.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2 - rúrka pod nádržou    [tibisz]   10.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dik, podľa vašich čísel by mohlo byť minimálne ďalších 595 s klepnutou 4-kou na 5, ak majú originál veľký štítok. Miloš, farbu posúď sám, mne reže viac k sivej. Tá čierna, ide v pohode dole škrabaním a sivá ostáva lesklá.    [tibisz]   10.11.2009
Odpověď  No ono by to s tým Tomášovým číslom ako-tak sedelo. Rok 1950 by sa mal začínať číslom 32 326 a pravdepodobne boli štítky v zálohe, alebo bol plán vyšší. Každopádne to je zaujímavá informácia. Ale ak máte chuť dávajte aj iné odlišnosti.
Mimochodom, stále hľadám niekoho kto má Maneta béžovej farby . TIBISZ: ten tvoj z nízkym číslom nie je taký???    [MILOŠ.]   08.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tady je fotka mého štítku. Myslím, že štítek by mohl pocházet třeba z počátku roku 50, protože ve kolonce "rok výroby" je předtištěno 194 a čtverka je razidlem předělaná na pětku, je to trochu patrné z fotky.    [Tomáš]   08.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomaš - mhol by si prosim dať sem fotku tvojho veľkého štítku z roku 1950? To by znamenalo, že malý štítok sa nepoužíval od roku 1950, ako sa to uvádza tu na VF, ale začal sa používať až niekde v roku 1950. Má niekto vyššie číslo 50tky s veľkým štítkom ako Tomaš? Toto je moja 447/47    [tibisz]   07.11.2009
Odpověď  Poprosil bych o foto dekompresoru na maneta, je jinej než u ČZ 125 ?    [M.]   17.10.2009
Odpověď  Ahoj, velké provedení štítku mám na zeleném rámu č. 32 921 (1950)    [Tomáš]   16.10.2009
Odpověď  Začína chladné obdobie, nikto nemá záujem, zapojiť sa do tejto témy?
Robí niekto typové štítky na Manet M 90?    [Miloš.]   16.10.2009
Odpověď  Nejlepší by asi bylo vylepšovat tuhle tabulku, doplnit další rozdíly a čísla http://manet.wz.cz/odlisnosti.htm Jinak ten starý štítek mám na zeleném rámu rok 49 číslo 25932    [Meela]   18.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.typ štítku. Prepáčte mi použitie Vaších fotografii.    [Miloš.]   18.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Začnem tým najjednoduchším bodom - štítok. Odkedy sa zmenil?
1. typ    [Miloš.]   18.05.2009
Odpověď  Zdravim ta Milos rozbehol si tu zaujimavu diskusiu co sa tyka odlisnosti maneta rad sa pridam a doplnim to niecim zaujimavym ak budes chcet    [Luky90]   17.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odlišnosti o ktorých viem.    [Miloš]   16.05.2009


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006