relé Ahoj pánové.Jaké máte zkušenosti s elektronickým relé přidělaným přímo na statoru?Dnes jsem jedno
koupil a jsem zvědav jak to bude šlapat.Jeho označení je:MR7V-P.Kdyby náhodou měl někdo shchéma
zapojení budu rád.Díky. [David 30] 13.03.2010 Zobrazit téma |
| Záleží, jakého LUCASe tam máš - pro dynamo E3L(E3LM) je určený regulátor AEV 0360A(mínus na kostře) nebo AEV 0360AP(plus na kostře). Pro dynamo E3N je určený regulátor AEV 0358A(mínus na kostře) nebo AEV 0358AP(plus na kostře). [Milan(OHC)] 22.06.2016 |
| Zdravím, potřebuji regulátor pro dynamo LUCAS místo polovodičového který začal vynechávat. Od AEV podle schema vychází AEV 0358a. Nemáte někdo zkušenost s touto kombinací nebo jiným regulátorem pro LUCAS? [Pavel] 22.06.2016 |
| V případě, že mohu zapojit baterii s - a nebo + na kostru se mi dynamo přepoluje a nebo nikoliv? Má někdo fotky z výměny? Díky S. [Standa_2] 29.08.2013 |
| Muzu potvrdit nove pripravovana rele. Na svoji panelku jsem ted namontoval jeden z prvnich peti kusu AEV rele 6V45W s ukostrenym '+' polem. Funguje bezchybne. [FauX] 13.05.2013 |
| Ahoj, mám na JAWĚ 175 z roku 1957 namontované relé MRV7V-P přímo na statoru dynama a funguje spolehlivě. Jediná úprava spočívá v zapojení odporu cca 18 ohmů mezi svorky 30 a 61 na spínací skřínce. Před zapijením tohoto odporu to ne a ne dobíjet. Vnitřní schéma nemám, pokud se týká jak ho zapojit je toto na internetu. Karel [mojejawa] 09.04.2013 |
| Podle celkem dost důvěryhodného zdroje připravuje AEV 5 typů nových regulátorů pro uskotřený plus(6V/45W,60W,75W a 12V/150W-Velorex) a z toho je jeden tzv. ekonomický(cenově asi stejně nebo někde jen lehce nad stávající MR7V-P),který bude ale schopný regulovat dynama až do 100W. Současně bude existovat i stejný regulátor pro mínus na kostře(ekvivalent MR7V-N). Na trh by se to mělo dostat nejpozději v průběhu května. [Bohumil] 06.04.2013 |
| Dobrý den, zkoušel jsem ho také, ale bohužel to vydrželo pár km a odešel.A i na těch cca 100km co vydržel jsem spokojen nebyl. Nakonec jsem tam dal pod sedadlo klasickou krabičku s kontaktním relátkem a je pokoj. Dle mého soudu, je to levnější a spolehlivější. [pařez] 04.04.2013 |
| koukám, že to tady ještě občas někdo čte a dokonce se dívá i na moje stránky, které budu rušit kvůli ubohé spolehlivost hostingu, tak tady je nový odkaz: http://www.radar.4fan.cz/ AEV_reg.html [radar] 03.04.2013 |
| jezdil jsme na něj asi 5tis. km. Napětí i proud v pořádku, ale dobíjelo jen od vyšších otáček, takže to chtělo vypínat světla při sjezdech z kopců nebo na křižovatkách... Jinak ok, dokud... Vykuchal jsem ho a spatřil poněkud poddimenzovaný plošňák a vyhořelý odpor neznámé hodnoty. Zkusím opravit, když seženu schéma. Jinak půjdu radši do AEV. [drobek] 06.08.2012 |
| Na toto zapojení jsem jezdil 8 měsíců a dobijelo a poté najednou přestalo.A všiml jsem si opálených kontaktů na komutátoru na rotoru. [wasa11] 22.07.2012 |
| nemáš naopak polaritu baterky nebo dynama? [jawarmaniak] 22.07.2012 |
| Chci se zeptat proč u relé MR7V-P při nastartování, kontrolka zhasne a při vyšších otáčkách se rozsvěcí,ale ne úplně jakoby mží a postupně se rozsvěcí? [wasa11] 22.07.2012 |
| jestli mas obych merak z globu tak si zmer jeslti se ti to prepolovalo dobre. jeste na tom starym rele a pak dej novy aev [free] 02.05.2012 |
| Nevím. Musím si ten návod přečíst 3x znova a zkoušet to bod po bodu,.. [Dolin1] 02.05.2012 |
| Dolin: co je na tom složitého? Prostě zatni zuby :) a záčkni tu kotvu na relé. Pak teprve dáš AEV. [jawarmaniak] 02.05.2012 |
| Mám doma dva AEV reglery, ale nemám ,..odvahu to přepólovat:-D Já a eletrika si moc nejdeme do noty,..navíc co pokus to 500,- při chybě :D [Dolin1] 02.05.2012 |
| Já docela bez problému, kupuji relátka originální. [vojta] 01.05.2012 |
| Já bych nedoporučil ani jeden buď mám smůlu na špatný kus nebo je to šmejd všechno a to se zabývám elektrikou již dost dlouho měl jsem 2 ks elkomp a 1 ks aev zapojeno dle jejich schematu dynamo odzkoušeno s krabičkou na stolici. elkomp ani jeden nefungoval od začátku a aev sice baterii připojil ale napětí 5.9V a proud 1.2A což je nedostačující protože 350tka bere okolo 2 A jedna cívka tak nevim kde nastala chyba zlaté mechanické relé aspoň se sním dá jakžtakž dojet ale s tímhle šmejdem bych se snad ani nikam nepustil [honza] 01.05.2012 |
| Kdyz tyto regulatory vznikaly, delal jsem par testu pro AEV, bylo mi receno, ze nejsou chraneny proti prepolovani akumulatoru a spickam v siti. Postupne se pridala ochrana proti spickam, (prvni modely ji jeste nemaji-lze namontovat externe). V tom PDF neni psane nic o ochrane regulatoru proti spickam, ale podle mych informaci by jiz mele byt v kazdem nove vyrobenem modelu. Zda jiz dnesni modely maji ochranu proti prepolovani akumulatoru opravdu nevim, zkouset to nebudu :-) Regulator by tedy nemel odejit pri manipulaci s elektroinstalaci, pri jakemkoliv prepinani svetel a pod, ani pri poruse site a dynama, odejde pri prepolovani akumulatoru. Co se tyce regulatoru Elkomp, tak ty ochranu nemaji ani proti prepolovani, ani proti spickam. Staci trocha neopatrnosti pri zapojovani a regulator odejde. [Mocca] 25.10.2010 |
| já nemám s tímto regulátorem žádný problém. použil jsem držák původního relé a zapojil jsem ho dle návodu výrobce [karel] 23.10.2010 |
| Mocca: podľa http://www.aev.cz/pdf/035 8.pdf tam nejaká ochrana je. Ide teda len o ochranu dynama a siete? Prístroj (regulátor) ako taký nie je proti preťaženiu, prepólovaniu a špičkám chránený? Znamená to teda, že pri nejakej situácii (prepólovanie, skrat v sieti, špičky...) môže dôjsť k jeho zničeniu? [lupo] 21.10.2010 |
| Tak jeste pokus....Ampermetr ukazuje stale nulu, po par dnech jezdeni je akumulator vybity. Regulatory Elkomp i AEV regujuji s velmi podobnym prubehem regulace jako puvodni mechanicke regulatory, akorad oboum chybi ochrana proti pretizeni a regulatorum Elkomp i proti prepetovym a prodovým spickám, ktere casto vznikaji napr. pri zapinani svetel. Ochranu proti spickam lze externe domontovat. Pro laika bych doporucil regulator AEV, pro zkusenejsiho levnejsi Elkomp. [Mocca] 21.10.2010 |
| Nevim proc, ale neprenasi se mi cely text... [Mocca] 20.10.2010 |
| Nejak se neprenesl cely text....doplnuji. Ampermetr ukazuje stale [Mocca] 20.10.2010 |
| Mam velmi spatne zkusenosti s pouziti regulatoru od pana Dubneho. Regulator ma sice ochranu proti pretizeni i proti prepolovani akumulatoru, ale prubeh regulace je spatny. Regulator reguluje jak pri zatizeni, tak i naprazdno na nulovy plusovy proud. Tedy nedobiji akumulator, ampermetr ukazuje [Mocca] 20.10.2010 |
| Má niekto konkrétne skúsenosti z používania regulátorov a zapalovaní z odkazu Martina Štindla title=Odkaz target=_blank>http://dobijeni.webpark.c z/#uvod? [lupo] 20.10.2010 |
| mam to namontovany na jawa 250 perak(pružinák),uz rok a pul a slape to jak housle............... [martin] 20.10.2010 |
| Dnes jsem motoval to polovodičové relé AEV 0358 6V 45W u kolegy na 250/353/04 místo předchozího
MR7V-P a musím říci že jsem velmi spokojen.Montáž relé je snadná,schéma zapojení je přehlené,popis
přepolování dynama je velmi srozumitelný stejně tak i popis samotného zapojování vodičů ze statoru a
z insatalace motocyklu k regulátoru.Kontrolní žárovka dobíjení zhasíná už při nízkých otáčkách. [Martin Štindl] 26.03.2010 |
| Dnes jsem šteloval relátko a mám tam 6V/75W a na volnoběh dává kolem 6,5V a max 7,5V tím bych neměl
ničemu ublížit ne? [Marta] 23.03.2010 |
| Výkon těchto dynam je,zjednodušeně řečeno, dán hlavně provedení rotoru - tj. počet závitů,průměr
použitého drátu,tepelná třída použitých izolací a způsob napojení drátu na lamely komutátoru.
Statory jsou všechny (s vyjímkou pár 4-pólových dynam pro "péráky")6-ti pólové se
stejným budícím vinutím a liší se pouze osazeným regulátorem podle toho,jaký bude použit rotor.
Regulátor zajišťuje tři základní funkce - regulaci napětí,proudové omezení a připojení/odpojení
dynama od akumulátoru(sítě motocyklu) podle toho,jaké je napětí na dynamu.Tato stav tedy znamená,že
můžu použít regulátor 6V/75W na 45W dynamo,ale s tím vědomím,že regulátor nebude dynamo chránit
proti přetížení. Naopak,když použiji regulátor 6V/45W na 75W dynamo,tak regulátor omezí odebíraný
výkon na 45W a není tedy zbytečně využit potenciál dynama. Pokud se týká regulátorů MR7V,tak
zajišťují jen funkce regulátoru napětí a připojení/odpojení.Proudové omezení tam chybí a regulátor
tedy nechrání dynamo proti přetížení. Totéž plati i o tzv. elektronické verzi regulátoru v plechovém
krytu kontaktního regulátoru od stejného výrobce. Pokud tedy potřebuješ regulátor 6V/45W tak
máš asi tyto možnosti-seženeš si starší funkční elektromechanický regulátor nebo použiješ regulátor
od výrobce,jehož odkaz tu dal Martin Štindl a nebo regulátor AEV 0358 [Milan(OHC)] 23.03.2010 |
| Chci se zeptat když koupím klasické Motocyklové relé 6V/75W a mám čz 175/450 která má zapalování 45W
není to náhodou špatně? Neměko by být relé také 6V/45W a dá se sehnat děkuji. [Marta] 23.03.2010 |
| Ten "krabičkovej" regulátor je fakt dobrej,jak psal Jarek, ale v rámci jakési zachování
originality jsem zvolil to MR7V, motorka před tím nedobíjela, vše šlo z AKU. Namontoval jsem nové
uhlíky, očistil dosedací plochy rotoru, zapojil to nové relé a vše je OK. Alespoň tedy u mě, když to
teď čtu. Při zvýšených otáčkách napětí na bat 7.3V, takže asi OK, u na rozsvícených světlech je to
znát, když přidám, váce se rozzáří. [Tom.Kouba] 22.03.2010 |
|  Schéma zapojení. [Jarek] 19.03.2010 |
| Já mám jen ty nejlepší zkušenosti s klasickým krabičkovým relátkem PAL, polarita +/-. Jeho
umístění do schránky baterie (u 559 s velkým airboxem) nebo u malého airboxu 592/360 na zadní část
pravé schránky. Vidět není a je klid. Neodsuzuju snahy výrobců, ale MR7V-P není pravá volba. Takže
AEV nebo levnější krabička PAL http://pospisilmiroslav.cz/index.php?item=10001&id=5&page=2
nechcu nikomu dělat reklamu. [Jarek] 19.03.2010 |
| Tohle NEBRAT - dle vyjádření profíka " jen trošku lepší topení" - a na první pohled
(přímý,měl jsem to v ruce) provedení na úrovni "Amatérské radio" Muj názor -
ve srovnání s výrobky třeba AEV nebo VAPE je to jako Trabant proti Fabii. [monty] 19.03.2010 |
|  Na netu jsem ještě našel stránku s polovodičovými regulátory. title=Odkaz target=_blank>http://dobijeni.webpark.cz/#uvod
Nemáte někdo zkušenost s tímto typem regulátoru?Je trochu jinačí než regulátor AEV,jde montovat
také k dynamu a je u něj přímo signalizace dobíjení LED diodou.Předpokládám že má i ochranu před
přetížením nebo pojistku. [Martin Štindl] 19.03.2010 |
| Dnes jsme to relé MR7V-P zkoušeli u kolegy na 250/353.Zapojeno správně podle popisu
svorek,regul.odpor odpojen.Motorka startuje bezvadně,vše je jak má být,ale podle kontrolní žárovky
to nedobíjí-žárovka svítí stále i při nejvyšších táčkách.Dynamo má 45W a na těchto regulátorech není
nikde uvedeno pro jaký příkon jsou určené.Mám předpokládat že regulátor není vadný,ale pro nízký
příkon samotného dynama nepřepne na dobíjecí režim? [Martin Štindl] 19.03.2010 |
| To elektronický relé jsem před cca 3 hodinama namontoval a zatím to funguje skvěle. Ale je pravda,
že zapojit to neni jen tak, chce nad tím zapřemýšlet a prostudovat i staré relé. [Tom.Kouba] 18.03.2010 |
| Všem zatím díky. [d] 14.03.2010 |
| Princip zapojení zkusím nějak pochopitelně sesumírovat. pak ti to pošlu, ale dej mi dva tři dny
nestíhám. [pavelik] 13.03.2010 |
| Označení svorek máš na spodní části obrázku a spolu s horním obrázkem kde je schéma je zapojení
naprosto jasné. Montoval jsem již několik těchto regulátorů a fungují dobře. Je však pravda, že
polovodiče nejsou blbovzdorné a každá chyba je většinou zničí.Pokud nevíš, co který drát po
vymontování starého relé dělá, je lepší a levnější si to nechat zapojit někomu, kdo tomu rozumí.
Popsat postup tak, aby byl pochopitelný a neomylně jasný každému si netroufám. Je třeba mít základní
znalosti fungování a konstrukce dynama a regulátoru. Neber to ve zlém, ale pokud Ti přiložená
dokumentace nestačí nestyď se obrátit se na odborníka, pro kterého to je práce na max. 1 hod ( i s
cigárem). [Luboš H.] 13.03.2010 |
|  Já bych také uvítal nějaké podrobnější schéma s popisem nebo rovnou detailní foto zapojení.Mám to
samé relé,ale na péráka MRV7V-N s ukostřeným - pólem.Na to schématu toho moc nevyčtu,předpokládám že
ten vodič s očkem je na ukostření,ale nic víc,ani ty WAGO svorky nejsou označeny. [Martin Štindl] 13.03.2010 |
| Schéma tam sice bylo,ale je vytištěno v takové kvalitě že je nepoužitelné. [David 30] 13.03.2010 |
| Celkem to funguje,ale je citlivý na špatný zacházení- stačí spálená pojistka,a relé odejde.
schema jste snad dostal s výrobkem,ne? Za lepší považuji výrobek firmy AEV z
Kroměříže.i když je dražší. [Monty] 13.03.2010 |
|