MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 171 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 27.7.2024 01:45  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma relé
Ahoj pánové.Jaké máte zkušenosti s elektronickým relé přidělaným přímo na statoru?Dnes jsem jedno koupil a jsem zvědav jak to bude šlapat.Jeho označení je:MR7V-P.Kdyby náhodou měl někdo shchéma zapojení budu rád.Díky.    [David 30]    13.03.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Záleží, jakého LUCASe tam máš - pro dynamo E3L(E3LM) je určený regulátor AEV 0360A(mínus na kostře) nebo AEV 0360AP(plus na kostře). Pro dynamo E3N je určený regulátor AEV 0358A(mínus na kostře) nebo AEV 0358AP(plus na kostře).    [Milan(OHC)]   22.06.2016
Odpověď  Zdravím,
potřebuji regulátor pro dynamo LUCAS místo polovodičového který začal vynechávat.
Od AEV podle schema vychází AEV 0358a. Nemáte někdo zkušenost s touto kombinací nebo jiným regulátorem pro LUCAS?    [Pavel]   22.06.2016
Odpověď  V případě, že mohu zapojit baterii s - a nebo + na kostru se mi dynamo přepoluje a nebo nikoliv? Má někdo fotky z výměny? Díky S.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2013
Odpověď  Muzu potvrdit nove pripravovana rele. Na svoji panelku jsem ted namontoval jeden z prvnich peti kusu AEV rele 6V45W s ukostrenym '+' polem. Funguje bezchybne.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.05.2013
Odpověď  Ahoj,
mám na JAWĚ 175 z roku 1957 namontované relé MRV7V-P přímo na statoru dynama a funguje spolehlivě. Jediná úprava spočívá v zapojení odporu cca 18 ohmů mezi svorky 30 a 61 na spínací skřínce. Před zapijením tohoto odporu to ne a ne dobíjet.
Vnitřní schéma nemám, pokud se týká jak ho zapojit je toto na internetu.
Karel    [mojejawaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2013
Odpověď  Podle celkem dost důvěryhodného zdroje připravuje AEV 5 typů nových regulátorů pro uskotřený plus(6V/45W,60W,75W a 12V/150W-Velorex) a z toho je jeden tzv. ekonomický(cenově asi stejně nebo někde jen lehce nad stávající MR7V-P),který bude ale schopný regulovat dynama až do 100W. Současně bude existovat i stejný regulátor pro mínus na kostře(ekvivalent MR7V-N). Na trh by se to mělo dostat nejpozději v průběhu května.    [Bohumil]   06.04.2013
Odpověď  Dobrý den, zkoušel jsem ho také, ale bohužel to vydrželo pár km a odešel.A i na těch cca 100km co vydržel jsem spokojen nebyl. Nakonec jsem tam dal pod sedadlo klasickou krabičku s kontaktním relátkem a je pokoj. Dle mého soudu, je to levnější a spolehlivější.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2013
Odpověď  koukám, že to tady ještě občas někdo čte a dokonce se dívá i na moje stránky, které budu rušit kvůli ubohé spolehlivost hostingu, tak tady je nový odkaz: http://www.radar.4fan.cz/ AEV_reg.html    [radar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2013
Odpověď  jezdil jsme na něj asi 5tis. km. Napětí i proud v pořádku, ale dobíjelo jen od vyšších otáček, takže to chtělo vypínat světla při sjezdech z kopců nebo na křižovatkách... Jinak ok, dokud... Vykuchal jsem ho a spatřil poněkud poddimenzovaný plošňák a vyhořelý odpor neznámé hodnoty. Zkusím opravit, když seženu schéma. Jinak půjdu radši do AEV.    [drobek]   06.08.2012
Odpověď  Na toto zapojení jsem jezdil 8 měsíců a dobijelo a poté najednou přestalo.A všiml jsem si opálených kontaktů na komutátoru na rotoru.    [wasa11]   22.07.2012
Odpověď  Nemám.    [wasa11]   22.07.2012
Odpověď  nemáš naopak polaritu baterky nebo dynama?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2012
Odpověď  Chci se zeptat proč u relé MR7V-P při nastartování, kontrolka zhasne a při vyšších otáčkách se rozsvěcí,ale ne úplně jakoby mží a postupně se rozsvěcí?    [wasa11]   22.07.2012
Odpověď  jestli mas obych merak z globu tak si zmer jeslti se ti to prepolovalo dobre. jeste na tom starym rele a pak dej novy aev    [free]   02.05.2012
Odpověď  Nevím. Musím si ten návod přečíst 3x znova a zkoušet to bod po bodu,..    [Dolin1]   02.05.2012
Odpověď  Dolin: co je na tom složitého? Prostě zatni zuby :) a záčkni tu kotvu na relé. Pak teprve dáš AEV.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.05.2012
Odpověď  Mám doma dva AEV reglery, ale nemám ,..odvahu to přepólovat:-D Já a eletrika si moc nejdeme do noty,..navíc co pokus to 500,- při chybě :D    [Dolin1]   02.05.2012
Odpověď  Já docela bez problému, kupuji relátka originální.    [vojta]   01.05.2012
Odpověď  Já bych nedoporučil ani jeden buď mám smůlu na špatný kus nebo je to šmejd všechno a to se zabývám elektrikou již dost dlouho měl jsem 2 ks elkomp a 1 ks aev zapojeno dle jejich schematu dynamo odzkoušeno s krabičkou na stolici. elkomp ani jeden nefungoval od začátku a aev sice baterii připojil ale napětí 5.9V a proud 1.2A což je nedostačující protože 350tka bere okolo 2 A jedna cívka tak nevim kde nastala chyba zlaté mechanické relé aspoň se sním dá jakžtakž dojet ale s tímhle šmejdem bych se snad ani nikam nepustil    [honza]   01.05.2012
Odpověď  Kdyz tyto regulatory vznikaly, delal jsem par testu pro AEV, bylo mi receno, ze nejsou chraneny proti prepolovani akumulatoru a spickam v siti. Postupne se pridala ochrana proti spickam, (prvni modely ji jeste nemaji-lze namontovat externe). V tom PDF neni psane nic o ochrane regulatoru proti spickam, ale podle mych informaci by jiz mele byt v kazdem nove vyrobenem modelu. Zda jiz dnesni modely maji ochranu proti prepolovani akumulatoru opravdu nevim, zkouset to nebudu :-)
Regulator by tedy nemel odejit pri manipulaci s elektroinstalaci, pri jakemkoliv prepinani svetel a pod, ani pri poruse site a dynama, odejde pri prepolovani akumulatoru.
Co se tyce regulatoru Elkomp, tak ty ochranu nemaji ani proti prepolovani, ani proti spickam. Staci trocha neopatrnosti pri zapojovani a regulator odejde.    [Mocca]   25.10.2010
Odpověď  já nemám s tímto regulátorem žádný problém. použil jsem držák původního relé a zapojil jsem ho dle návodu výrobce    [karel]   23.10.2010
Odpověď  Mocca: podľa http://www.aev.cz/pdf/035 8.pdf tam nejaká ochrana je. Ide teda len o ochranu dynama a siete? Prístroj (regulátor) ako taký nie je proti preťaženiu, prepólovaniu a špičkám chránený? Znamená to teda, že pri nejakej situácii (prepólovanie, skrat v sieti, špičky...) môže dôjsť k jeho zničeniu?    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2010
Odpověď  Tak jeste pokus....Ampermetr ukazuje stale nulu, po par dnech jezdeni je akumulator vybity. Regulatory Elkomp i AEV regujuji s velmi podobnym prubehem regulace jako puvodni mechanicke regulatory, akorad oboum chybi ochrana proti pretizeni a regulatorum Elkomp i proti prepetovym a prodovým spickám, ktere casto vznikaji napr. pri zapinani svetel. Ochranu proti spickam lze externe domontovat. Pro laika bych doporucil regulator AEV, pro zkusenejsiho levnejsi Elkomp.    [Mocca]   21.10.2010
Odpověď  Nevim proc, ale neprenasi se mi cely text...    [Mocca]   20.10.2010
Odpověď  Nejak se neprenesl cely text....doplnuji.
Ampermetr ukazuje stale    [Mocca]   20.10.2010
Odpověď  Mam velmi spatne zkusenosti s pouziti regulatoru od pana Dubneho. Regulator ma sice ochranu proti pretizeni i proti prepolovani akumulatoru, ale prubeh regulace je spatny. Regulator reguluje jak pri zatizeni, tak i naprazdno na nulovy plusovy proud. Tedy nedobiji akumulator, ampermetr ukazuje    [Mocca]   20.10.2010
Odpověď  Má niekto konkrétne skúsenosti z používania regulátorov a zapalovaní z odkazu Martina Štindla title=Odkaz target=_blank>http://dobijeni.webpark.c z/#uvod?    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2010
Odpověď  mam to namontovany na jawa 250 perak(pružinák),uz rok a pul a slape to jak housle...............    [martin]   20.10.2010
Odpověď  Dnes jsem motoval to polovodičové relé AEV 0358 6V 45W u kolegy na 250/353/04 místo předchozího MR7V-P a musím říci že jsem velmi spokojen.Montáž relé je snadná,schéma zapojení je přehlené,popis přepolování dynama je velmi srozumitelný stejně tak i popis samotného zapojování vodičů ze statoru a z insatalace motocyklu k regulátoru.Kontrolní žárovka dobíjení zhasíná už při nízkých otáčkách.    [Martin Štindl]   26.03.2010
Odpověď  Dnes jsem šteloval relátko a mám tam 6V/75W a na volnoběh dává kolem 6,5V a max 7,5V tím bych neměl ničemu ublížit ne?    [Marta]   23.03.2010
Odpověď  Výkon těchto dynam je,zjednodušeně řečeno, dán hlavně provedení rotoru - tj. počet závitů,průměr použitého drátu,tepelná třída použitých izolací a způsob napojení drátu na lamely komutátoru. Statory jsou všechny (s vyjímkou pár 4-pólových dynam pro "péráky")6-ti pólové se stejným budícím vinutím a liší se pouze osazeným regulátorem podle toho,jaký bude použit rotor. Regulátor zajišťuje tři základní funkce - regulaci napětí,proudové omezení a připojení/odpojení dynama od akumulátoru(sítě motocyklu) podle toho,jaké je napětí na dynamu.Tato stav tedy znamená,že můžu použít regulátor 6V/75W na 45W dynamo,ale s tím vědomím,že regulátor nebude dynamo chránit proti přetížení. Naopak,když použiji regulátor 6V/45W na 75W dynamo,tak regulátor omezí odebíraný výkon na 45W a není tedy zbytečně využit potenciál dynama.
Pokud se týká regulátorů MR7V,tak zajišťují jen funkce regulátoru napětí a připojení/odpojení.Proudové omezení tam chybí a regulátor tedy nechrání dynamo proti přetížení. Totéž plati i o tzv. elektronické verzi regulátoru v plechovém krytu kontaktního regulátoru od stejného výrobce.
Pokud tedy potřebuješ regulátor 6V/45W tak máš asi tyto možnosti-seženeš si starší funkční elektromechanický regulátor nebo použiješ regulátor od výrobce,jehož odkaz tu dal Martin Štindl a nebo regulátor AEV 0358    [Milan(OHC)]   23.03.2010
Odpověď  Chci se zeptat když koupím klasické Motocyklové relé 6V/75W a mám čz 175/450 která má zapalování 45W není to náhodou špatně? Neměko by být relé také 6V/45W a dá se sehnat děkuji.    [Marta]   23.03.2010
Odpověď  Ten "krabičkovej" regulátor je fakt dobrej,jak psal Jarek, ale v rámci jakési zachování originality jsem zvolil to MR7V, motorka před tím nedobíjela, vše šlo z AKU. Namontoval jsem nové uhlíky, očistil dosedací plochy rotoru, zapojil to nové relé a vše je OK. Alespoň tedy u mě, když to teď čtu. Při zvýšených otáčkách napětí na bat 7.3V, takže asi OK, u na rozsvícených světlech je to znát, když přidám, váce se rozzáří.    [Tom.Kouba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2010
Odpověď  AEV konečně umístilo informace o regulátorech pro dynama na svých stránkách. Zde jsou odkazy http://www.aev.cz/pdf/0358.pdf , http://www.aev.cz/pdf/0360.pdf a http://www.aev.cz/pdf/0361.pdf    [Bohumil]   19.03.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Schéma zapojení.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2010
Odpověď  Já mám jen ty nejlepší zkušenosti s klasickým krabičkovým relátkem PAL, polarita +/-.
Jeho umístění do schránky baterie (u 559 s velkým airboxem) nebo u malého airboxu 592/360 na zadní část pravé schránky. Vidět není a je klid. Neodsuzuju snahy výrobců, ale MR7V-P není pravá volba. Takže AEV nebo levnější krabička PAL http://pospisilmiroslav.cz/index.php?item=10001&id=5&page=2 nechcu nikomu dělat reklamu.    [Jarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2010
Odpověď  Tohle NEBRAT - dle vyjádření profíka " jen trošku lepší topení" - a na první pohled (přímý,měl jsem to v ruce) provedení na úrovni "Amatérské radio"

Muj názor - ve srovnání s výrobky třeba AEV nebo VAPE je to jako Trabant proti Fabii.    [monty]   19.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na netu jsem ještě našel stránku s polovodičovými regulátory.
title=Odkaz target=_blank>http://dobijeni.webpark.cz/#uvod
Nemáte někdo zkušenost s tímto typem regulátoru?Je trochu jinačí než regulátor AEV,jde montovat také k dynamu a je u něj přímo signalizace dobíjení LED diodou.Předpokládám že má i ochranu před přetížením nebo pojistku.    [Martin Štindl]   19.03.2010
Odpověď  Dnes jsme to relé MR7V-P zkoušeli u kolegy na 250/353.Zapojeno správně podle popisu svorek,regul.odpor odpojen.Motorka startuje bezvadně,vše je jak má být,ale podle kontrolní žárovky to nedobíjí-žárovka svítí stále i při nejvyšších táčkách.Dynamo má 45W a na těchto regulátorech není nikde uvedeno pro jaký příkon jsou určené.Mám předpokládat že regulátor není vadný,ale pro nízký příkon samotného dynama nepřepne na dobíjecí režim?    [Martin Štindl]   19.03.2010
Odpověď  To elektronický relé jsem před cca 3 hodinama namontoval a zatím to funguje skvěle. Ale je pravda, že zapojit to neni jen tak, chce nad tím zapřemýšlet a prostudovat i staré relé.    [Tom.Kouba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2010
Odpověď  Všem zatím díky.    [d]   14.03.2010
Odpověď  Oprava vloženého odkazu - něco se tam připletlo navíc. http://radar-dilna.ic.cz/AEV_reg.html    [Bohumil]   14.03.2010
Odpověď  Tady máš pro případné využití jeden odkaz http://radar-dilna.ic.cz/AEV_reg.html.Je tam i montážní návod,který je při troše přemýšlení použitelný i pro ten tvůj MR.    [Bohumil]   14.03.2010
Odpověď  Princip zapojení zkusím nějak pochopitelně sesumírovat. pak ti to pošlu, ale dej mi dva tři dny nestíhám.    [pavelik]   13.03.2010
Odpověď  Označení svorek máš na spodní části obrázku a spolu s horním obrázkem kde je schéma je zapojení naprosto jasné. Montoval jsem již několik těchto regulátorů a fungují dobře. Je však pravda, že polovodiče nejsou blbovzdorné a každá chyba je většinou zničí.Pokud nevíš, co který drát po vymontování starého relé dělá, je lepší a levnější si to nechat zapojit někomu, kdo tomu rozumí. Popsat postup tak, aby byl pochopitelný a neomylně jasný každému si netroufám. Je třeba mít základní znalosti fungování a konstrukce dynama a regulátoru. Neber to ve zlém, ale pokud Ti přiložená dokumentace nestačí nestyď se obrátit se na odborníka, pro kterého to je práce na max. 1 hod ( i s cigárem).    [Luboš H.]   13.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bych také uvítal nějaké podrobnější schéma s popisem nebo rovnou detailní foto zapojení.Mám to samé relé,ale na péráka MRV7V-N s ukostřeným - pólem.Na to schématu toho moc nevyčtu,předpokládám že ten vodič s očkem je na ukostření,ale nic víc,ani ty WAGO svorky nejsou označeny.    [Martin Štindl]   13.03.2010
Odpověď  Schéma tam sice bylo,ale je vytištěno v takové kvalitě že je nepoužitelné.    [David 30]   13.03.2010
Odpověď  Celkem to funguje,ale je citlivý na špatný zacházení- stačí spálená pojistka,a relé odejde.

schema jste snad dostal s výrobkem,ne?

Za lepší považuji výrobek firmy AEV z Kroměříže.i když je dražší.    [Monty]   13.03.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006