BMW - řada R Najde se tu taky nějaký ctitel klasických boxerů BMW ? 70tá léta a dál ? A když najde, podělí
se o zkušenosti ? Mám, nemám ? Jaký objem je ten nejlepší? Co cena? Náhradní
díly, jsou nejsou ? Díky předem za rady, postřehy a poznatky. [JiriK] 20.01.2010 Zobrazit téma |
| Gaston Rehier BMW [J] 28.06.2022 |
| Znovu Gaston Rehier - malý Belgičan, velký srdcem, odvahou a uměním. Pamatuji si ho na motokrosu v Táboře "ve Struhách" 1976. Jezdil ještě ČZ 125 jako MS. Krásné video... https://www.youtube.com/watch?v=eChrsYHXnvg [J] 28.06.2022 |
| Neskutečný borec na podrámovce mne uzemnil..Kam se sereme .....a děkuji tomu, kdo to sem dal.. [kriz] 29.03.2021 |
| Poslední věc -:), tyhle flat twiny se musí umět jezdit a Corser s nimi má bohaté zkušenosti a na BMW nesedí poprvé - viz příspěvek níže, také z Goodwoodu, tentokrát na biku G. Pridmora: [J] 14.03.2021 |
| Ještě abych upřesnil: tenhle typ závodní podrámovky BMW 1929 OHV s kompresorem skutečně existoval. Otázka je jaký byl výkon tehdejšího muzeálního kousku, který v továrním muzeu mají a dnešní replikou, která je fakt "bestie".. https://www.youtube.com/watch?v=CSmADT-Wxhw [J] 14.03.2021 |
| No, ač velký fanda moto BMW mi to vrtalo hlavou -:), ale myslím si, že díky kompresoru měl tak trochu Corser navrch abych byl asi objektivní. McGuiness na tom mladším manxu, také není žádné "ořezávátko" a patřil mezi absolutní špičku jezdců TT. Manx je OHC - bavorák OHV což v té době (1929) byly sportovní motocykly. BMW dělalo OHC pouze jako tovární speciály a to pro ME před válkou, kde vyhrál v absolutním pořadí senior TT 1939 za dramatických okolností v tréninku Georg Meier s novým absolutním rekordem na kolo přes 100 mil/hod. Poté co po válce zakázaly doping v podobě kompresoru, tak BMW ještě nasadilo jedno OHC do Grand Prix, ale to už byla pro BMW sola labutí píseň. Nejlepší umístění měl Walter Zoeller - vicemistr 1957. Překvapilo mne jak ten čas letí :( Corser už také není mladík - za rok mu bude pade... Ale když jezdil WSBK, tak mi to přijde nedávno. Zrovna jako Carl "Foggy" Foggarty. Evidentně se ale na jeho jezdeckém umění a srdci nic nezměnilo. Doufám, že se ve zdraví dožije důchodu... [J] 14.03.2021 |
| A všimněte si ,že to BMW má RUČNÍ řazení. A řadí levou rukou, bez spojky.......... [Monty] 13.03.2021 |
| Jo Troy je borec o tom zadna,ale kdyz se kaci les tak letaji trisky,v minulych rocnicich tam jednu r5ss ustval k smrti a s druhou dostal highsidera a prastil s ni o zem. [Cafe racer] 13.03.2021 |
| Super článek z historie BMW: https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/bmw/butler-smith-bmw-r-90-s-motorka-ktera-vyhrala-prvni-superbiky-41262.html [J] 03.06.2019 |
| Ceny se pohybují u běžných typů od 3000 do 5000 EUR, podle stavu a typu. Většinou jou v dobrém stavu a je značná šance, že i motorka BMW s více než 60.000 km,Tě přežije bez větších oprav. Motorky z téhle doby jsou ještě stavěny na dlouhou životnost a při patřičné péči (olj) jsou prakticky nesmrtelné. Jinak ND nejsou problém a jejich cena je přijatelná -např.sada píst.kroužků na oba válce je cca 1800 Kč.Co se obsahu týká , tak z v téhle době to bylo 500, 600 a 750 ccm.Rozdíl je jen ve výkonu, celé motorky jsou jinak naprosto stejné (v jedné typové řadě, např R xx/5). Můj názor je , že za cenu Péráka získáš vemi kvalitví čtyřtaktní dvouválcový stroj, který u nás až tak moc vidět není. A co se týče moto oblečení, tak se podívej tady https://www.bolder.cz/moto-obleceni [Roman] 16.04.2019 |
| Ahoj všem,
Prosím nevlastní tu někdo BMW R45 r.v.80 20kW, kdo by byl zároveň ochotný mi poslat/opsat zadní stranu velkého techničáku? Rád bych udělal dovozovou technickouy ale chybí tam spoustu údajů tak, aby se nemusela posílat žádost na DEKRA, napadlo mě technické údaje opsat z již přihlášeného stroje.
Díky za pomoc! [Pavel86] 28.01.2019 |
| A ještě jedna [Duin] 23.02.2015 |
| Aktuální foto mé BMW R65 (1980) [Duin] 23.02.2015 |
| Ahoj všem, je tu někdo kdo mi poradí s koupí motocyklu R51/2? Mám jedno v hledáčku. Prosím pište na brzda37@gmail.com. Zašlu foto obratem. Děkuji za pomoc. [brzda] 10.02.2015 |
| Ešte jedna [matesk] 12.01.2015 |
| :Pyetookh> nieco mas na maili, toto je ta moja, povodne riadidla su uz nahodene [matesk] 12.01.2015 |
| Ahoj, tak ke mne se prikutalelo BMW R65 z roku 1980 v puvodni oranzove barve (metaliza). Ma uz elektricky starter a dokonce dvojkotouc na prednim kole, vzadu je buben ovladany tahlem. Motorka jede krasne a mam z ni radost. [Duin] 12.01.2015 |
| matesk - Ja mam doma R75/5 a jakykoliv manual nebo prirucka v Aj, Nj, nebo cesky a slovensky mi udela radost. Muzes mi neco pinknout na pyetookh@seznam.cz, prosim? Predem dekuji. [Pyetookh] 19.11.2014 |
| Ahojte, v garazi pribudlo R75/7 v povodnom stave a touto cestou hladam vsetky mozne skusenosti, rady a podobne. Moto mam doma, ak by potreboval niekto foto, nejake dataily, nie je problem. Dopracoval som sa k manualom v AJ pre radu /6, /5 aj Haynes dvojventily /poslem link, prip. to upnem ak sa niekomu budu hodit/ no na radu /7 zatial nic. Momentalne chystam len vymenu naplni, kontrola nastavenia a pod. Za kazdu radu budem vdacny. Ciao [matesk] 21.07.2014 |
| Ale no tak pánové,která firma si dnes vyrábí úplně vše? A která nevyužívá Čínu? Ale řeč je zde o BMW /1964/z dob ještě pravého kapitalismu, na kterém je právě mentalita vidět../Stejně jako na starém Uralu/ Koukám na něho téměř obden u kamaráda a vedle HD Panhead, Norton N15 /750ss/,Matchlessa G 80 a Motto Guzzi California /které stojí vedle/je to "král"..Samozřejmě je to věc vkusu dotyčného obdivovatele. Já osobně jsem spíše na před a válečná mota BMW, ale začínám R 60/2 přicházet pořádně na chuť..Majitel těchto strojů je zarputilý našlapovač a mimo moderní Californie kupuje jen mota bez kotoučovek a bez startérů..Prostě chce mota, která chtějí pořádného chlapa.. [KŘÍŽ] 01.01.2014 |
| Co se týká dílů, tak to je dnešní globalizací výroby a mimochodem BMW motorrad dnes patří i známá italská značka motocyklů (mj.), tak proč ne? Dříve mělo BMW samozřejmě své brzdy, hefty atd. atd. Spíš jde o přínos pro motocyklový průmysl v inovacích v boji s konkurencí (hlavně japonskou),prostě s tím s čím ostatní ještě nepřišly. Jinak s motocykly BMW jezdily a jezdí i policisté i v USA (v některých státech) a to není, si myslím, západní Evropa (když pominu ČSSR - hradní stráž, nebo bývalou Jugoslávii - východní Evropa) Proti motocyklům značky Ural nic v zásadě nemám. Je to dnes moderní retro. Ale ideologické brýle:) Dám příklad - Němci za války vymyslely precizní bojový motocykl R 75, protože se stávající R 12 a v menší míře i R 71 nebyli spokojeni a nic nekopírovali, bylo to jejich Hi tech. Rusové zkusily udělat jakousi kopii a nakonec zjistily, že jim stačí jednoduchá Emka, která funguje a to je v pořádku. Já neříkám, že ne, ale takhle se nikdy nikam nedostanou a to je ta jejich mentalita. [Jirka12] 29.11.2013 |
| Aha, takže podle tvé logiky u BMW neumí vyrobit brzdy, hefty, tlumiče atp. a proto je musí nakupovat u Itala nebo japonce. :)))))) Jo a netahej sem furt ten Ural, to je relikt a okrajová záležitost a pokud na to mají kupce a ještě za takový prachy tak ať si to klidně prodávají. Policejní sbory ( a ani armáda) ještě žádnou fabriku nespasily navíc část západní Evropy není celej svět. Chceš-li se bavit a technice tak si napřed sundej ty ideologický brejle. [Trumpetka] 29.11.2013 |
| Trumpetka:O technické vyspělosti motocyklů rozhodují konstruktéři v továrně a ne nějaká účetní.Dnes jede Ural v kapitalistickém režimu, chceš li, a nedokázali zatím nic vymyslet a spoléhají jen na starou techniku a protože nedokážou udržet kvalitu u některých dílů, tak je musí nakupovat. Ceny dnešního Uralu jsou srovnatelné s BMW , tak co tam je za účetní? U BMW byla vždy inovace a přijít s něčím novým důležitá.Proč asi nepřežilo japonskou invazi tolik značek a naopak u BMW jim odpovídaly stejným novátorstvím. Rusové na tohle nemají. Stačí se podívat na jejich představu o kapitalismu a konkurenci západu. A hrušky s jabkama mícháš ty, protože levné automobily ( BMW 700) zachraňovaly automobilku a ne motocykly. Ty se prodávaly vždy dobře soukromníkům (i když patřily mezi ty dražší a luxusní) a také mimo jiné policejním sborům po celém světě. Samozřejmě to je můj názor, kerý jsem tu vyjádřil, a tobě ho necpu. Každý má svůj "selský" rozum a může si o tom udělat obrázek sám. [Jirka12] 29.11.2013 |
| Jirka12: Dílem nosíš dříví do lesa, dílem srovnáváš hrušky s jablky. Takových reliktů minulosti jako je Ural najdeš po světě víc, jsou to stroje pro specifickou klientelu. O technické úrovni a vyspělosti výrobku nerozhoduje mentalita chlapa u mašiny ve fabrice nebo za prknem ale účetní s kalkulačkou Není problém nakreslit a i vyrobit špičkový stroj. Problém je vyrobit ho za částku za kterou ho budou zákazníci ochotní kupovat. Proto taky bylo BMW moto vždy luxusní záležitostí i pro většinu Němců a málokdo si ho mohl dovolit nebo i chtěl koupit když i automobil (brouk) byl levnější. Výrobu BMW moto nakonec musel zachránit levný automobil a motory do ,,štárfajtů". [Trumpetka] 29.11.2013 |
| A když se dnes podíváte na ceny dnešních Uralů, tak ať se na mne nikdo nezlobí, ale za 300 000,-Kč si raději koupím německé RT. A pokud budu chtít techniku jakou nabízí dnešní Ural, tak raději starší BMW ze 60. let. [Jirka12] 25.11.2013 |
| Trumpetka: výrobní plány BMW R 71 dostali rusové legálně od Němců ještě před válkou, když se spolu paktovali a z toho vznikla "Emka". To jak to s motocykly na obou stranách, postupem času nakonec dopadlo je snad jasné a nemůže za to pouze jejich (rusů) režim, který si tam zavedli a násilně ho zaváděli i v jiných zemích. Špičková technologie byla, až na výjimky vždy na straně "západu".Díky tomu se (zaplať bůh) taky zhroutil komunistický režim v Sovětském Rusku. Mentalita východu a západu je rozhodně jiná a podle toho se samozřejmě odvíjí i takové věci jako je důraz na kvalitu všedních výrobků. Rusové nikdy v budoucnu, nebudou moci v motocyklech konkurovat vyspělým technologiím, jaké mají dnes v BMW made in West Germany. [Jirka12] 25.11.2013 |
| Tak že je boxer ( a BMW vůbec) kvalitní a tudíž spolehlivá mašina není sporu a stejně tak není žádný rozumný důvod používat pro opravy jiné díly než ze země původu - zvláště pak když jsou. Ovšem srovnávat válečnou nebo i poválečnou motocyklovou produkci ruskou s německou a rozdíl vysvětlovat východní mentalitou je udivující neznalost. [Trumpetka] 25.11.2013 |
| Tady je moje R60/2 na plazi Omaha v Normandii minuly rok.Shanim koncovy prevod kdyby jste nekdo o necem vedel,koupil bych nebo vymenil,mam sajdovy a radsi bych silnicni. [Beemer] 25.11.2013 |
| Jo a v tom Mostě taky vodil "sajdu" nějaký Luthringhauser a ten na mne udělal největší dojem. Po spoustě havárií měl dřevěnou nohu (myslím levou - na řazení) a za svoji kariéru zabil dva spolujezdce. Tenkrát jsem měl dalekohled a když vyjížděl s poslední zatáčky na rovinku, tak měl v očích opravdu smrt! :) [Jirka12] 24.11.2013 |
| Na druhé foto je současný závodní jezdec třídy superbike, na veteránské akci v Goodwoodu, kde vodí moto G. Pridmora ze 76-roku. Není to dobová fotka z "ostrých" závodů. To jen pro upřesnění... [Jirka12] 24.11.2013 |
| Noll - Cron : [Jirka12] 24.11.2013 |
| Troy Corser v Goodwoodu: [Jirka12] 24.11.2013 |
| Ještě bych chtěl složit poklonu všem závodníkům na BMW. Jak je tento "boxer" životaschopný je nejlépe vidět na výsledcích v závodech od 20. až 70. let. Jména jako A.Gall, G. Meier, W. Zöller (osobně jsem se sním setkal po revoluci v Mostě a mám od něho podepsanou fotografii - super chlapík), G. Pridmore (vyhrál v 70, letech třídu am. superbiků), v sidecars, kam se boxer hodí nejvíce nemělo BMW konkurenci přes 20. let (Noll - Cron, Enders - Engelhardt atd.) Všem těmto chlápkům dík! [Jirka12] 24.11.2013 |
| Jinak po válce existoval na motocykly BMW "tuning" od bývalého úspěšného továrního jezdce Georga "Schorsche" Meiera, který, ač jako slavný závodník, musel narukovat do Wehrmachtu, válku přežil a dožil se vysokého věku ( prvního kontinentálního vítěze TT v roce 1939 v rekordním čase na kolo ((přes 100 mph)) Byly to nádrže o větším objemu s bajonetovým otvíráním, a k tomu i jiná sedla a další doplňky. Tyto "dobově vytuněné" BMW jsou dost vzácné. [Jirka12] 24.11.2013 |
| Těm, kteří cpou do německých motocyklů ruské díly bych urazil ruce. Pokud máš R 71, tak je to výborná a prakticky nezničtelná mašina,stejně jako R 12, která se s rusákama nedá srovnávat. Problém je, že mentalita východních národů je trochu jinde a tudíž preciznost výroby a kvalita jednotlivých dílů je též jinde. Dá se dobře rozpoznat motocykl už jen podle opracování. Dnes, aby mohly rusáci prodávat svoje Uraly, tak tam musejí dávat německé písty, japonské startery a alternátory atd. a hlavně musely hodně přitlačit na kvalitu. Ale stejně :)- kde jsou dnes vítězové II. války se svými kopiemi BMW a poražení se svým originálem... [Jirka12] 23.11.2013 |
| Moje klika je původní a jeden válec jen lehce cinká. A všude, kde jsem se ptal, tak mi cpali kliku M 72 a kroutili hlavou, proč chci origo. Někteří mi říkali, já si to dělám sám ve svěráku..Tak jim přeji mnoho úspěchů, ale já to riskovat nebudu. Není nic důležitějšího na motoru než klika.Škoda, že borec otec již tohle nedělá..Vždy mne zajímaly BMW válečné, předválečné, ale po svezení s R60 jsem trochu popošel..Proti Kawasaki 1100 se vstřikováním, se kterou jsem zápasil/velká kola/ asi ze začátku 80. let, je to nebe a dudy. Samozřejmě Kawa byla proti tomu buchar, ale jízdní vlastnosti šílené, člověk se s ní pral, ale upřímně řečeno, nejsem dobrý jezdec /jezdím se sajdou/a došlo mi, že na ní nemám..BMW je naproti tomu kultivovaný stroj, který mohu.. [KŘÍŽ] 17.11.2013 |
| KŘÍŽ: R 60 s Earleskou? To je klasa! Mít něco s vačkou "nahoře" byl vždycky můj sen. Zvlášť US verze. Já měl nejdříve (klasicky po Jawě 350) japonský motcykl ze 70. let a po svezení se na otcově R 75/5, jsem byl jak u vytržení a milá Yamaha šla k jinému majiteli:). A ta R 60tka musí být ještě lepší. To je " Freude am fahren"! Bohužel v tuzemsku jich asi moc není a v Reichu jsou dost drahé. Za ty dnešní ceny už do toho jít nemohu. Jinak s tebou souhlasím, že zde najít nějakého skvělého a hlavně zkušeného mechanika přes BMW bude problém. I technik klubu se občas radil s tátou. Já mám zkušenosti, že pro hodně "borců", není nic problém, ohánějí se všelijakými "znalostmi" a pak namontují vyosené písty na bavoráka obráceně. Nech si to udělat v Německu. Škoda, kdyby byl otec o pár let mladší a hlavně měl to zázemí a dílenské vybavení, včetně přípravků, co kdysi, určitě by ti rád vyhověl... [Jirka12] 09.11.2013 |
| Jirko 12,toho bych se neodvážil a pomalu docházím k názoru, že si seženu firmu v Německu, která se na tohle specializuje a bude to..Zde nemám důvěru..Jinak jsem si spravil náladu a absolvoval přes 150 km v sedle voňavky R 60/1964/, kde vše fungovalo na 1A a ocitl se v dobách skvěle seřízených karburátorů, neskutečně tuhých předních vidlic , startování na první šup a sametového chodu..Ze začátku jsem si říkal, no je to jen 600ccm, než mi došlo, že plný plyn je pomalu dvakrát dokola..Takže nečekal jsem takovou úroveň..Hlavně to, že se s touto moto člověk nepere, což bylo v té době běžné...Doporučuji.. [KŘÍŽ] 09.11.2013 |
| Kříž - Ahoj, už jsem tak trochu vysledoval, že jsi taky do "bavoráků". Otec si klikovky (na r12, r23, auto 700 LS) dělal sám, (rozlisování, výroba futer, slisování, vyvážení, zúhlování ojnic atd.) Akorát brousit je posílal.S tím si uměl vyhrát. Já dnes jezdím také na "jeho" kliku. On měl kdysi též nějaké nové díly ještě ze zásob pro Wehrmacht,posílané sem na černo z Reichu.(písty MAHLE, kroužky,válce...) To už je ale historie... Magdynama ještě nedávno repasoval pro známé, dokud mu nedošly vlastní díly. [Jirka12] 23.09.2013 |
| Jirko 12- nemohl by jsi se zeptat otce, kde si nechával opravovat klikové hřídele? Mimochodem ať mu slouží zdraví, odborníků na tyto stroje s takovými zkušenostmi není zrovna moc.. [KŘÍŽ] 22.09.2013 |
| Ohledně BMW řady R by mohl asi něco vědět můj otec. Vlastnil několik typů (R 12, R 23, R 5, R 75/5) i Zündapp 600ccm.Auta 326 (1938) 700 LS atd.I poválečné. Na r "dvanáctku" je vysloveně specialista, protože na ní jezdil 38 let (i v mínusovém počasí. Postavil jich několik a vše si uměl udělat sám, elektro Magdynam včetně. Byl dlouhoetým členem BMW klubu a všechny jím renovované moto i auto chodily jak "víno" a chodí dodnes :) Má opravdu technické znalosti, získané léty a i od pánů co ještě moto BMW montovaly v Eisenachu za války jako nuceně nasazení, nicméně dle mého byly tito pánové největšími odborníky, protože "byly u toho". Pokud by byl opravdový zájem mohu eventuálně zprostředkovat. [Jirka12] 18.09.2013 |
| Minulý týden koupil kámoš R 60 z 60. tých let. Neskutečná voňavka , nadšení nezná mezí..Má tu větší nádrž, a zarazilo mne, když jsem to projížděl s minimálním množstvím paliva, jak vibrovala..Není to žádná raketa, ale skvělé svězení. Má jen jedno sedlo, krása.. [KRIZ] 05.06.2013 |
| Tak zlatá střední cesta je BMW R60/2 ,R 69 S má problémy s klikovkou a praskají tam bloky, anebo r 50 nebo r50/2 nekupovat pod 6000euro , a dávat si pozor na olej zase nejlépe retro ekf HTX, tak samo do převodovek retro oleje,v německu jde na tyto motocykly koupit vše za rozumnou cenu, já kupuji motocykly pouze u 3 prodejců garantují mi cenu kavlitu nemusím dávat zálohu,mám připraven Tuv a technicý průkaz. [igi] 05.09.2012 |
| Tedˇzrovna byla na auto scoutu 24 jedna /ještě tam asi je/ 69 S za až podezřele malou cenu 9000 EU , tak tam známý volal a byla to bouda.. [kriz] 13.03.2012 |
| Jednoznačně R69S, pokud to je skutečné a originál "S" Ona je R51/3 hezký starý motocykl, ale ne legenda investiční povahy. R51 půjde koupit vždycky. A to ani nemluvím o tom, jak hezky se na té 69 povozí. [Beemer] 09.03.2012 |
| Já vlastním válečnou BMW 71, kterou snad někdy dokončím, ale teď můj známý váhá mezi R 51/3 anebo má možnost koupit R 69 S ..Nemůže se rozhodnout, 69 S je za skoro 300000 kč a R 51/3 za 180000 kč..Stavy obou , pohledově dobré, dle informací majitele v pořádku..Kdyby vše odpovídalo , co vy na to? [kriz] 25.02.2012 |
| Mohl byste mi poradit, na co si dát při koupi pozor, jestli nemá motorka nějakou "Achylovu patu"? Mohl byste mi poslat nějaké bližší technické parametry motocyklu?Něco jsem našel, ale moc toho není. Děkuji S pozdravem Martin Pernica [Martin Pernica] 23.02.2012 |
| Mám takovou R 45. Je to naprosto nenáročný kousek, pokud má do 50 000 km, tak je vlasně nová. Ta moje má najeto 70 000, motor vypadá nikdy nerozebíraný,po vyčištění karbeců, seřízení ventilů a výměně oleje jezdí naprosto bez problémů tři sezony. Třeba olejový filtr jsem koupil v nejbližším obchodě na běžné autodíly, za pár stokorun.Olej obyčejný minerál, žádná syntetika. Není to žádná závodnička,ale 27 PS v kombinaci s výborným podvozkem je akorát pro normální svezení staršího motorkáře, který vyrostl na Jawě 350. [Monty] 23.02.2012 |
| Dobrý den, zvažuji koupi BMW R45 r.v.1981. Není tu nějaký majitel popř. znalec toho typu motorky, ochotný poradit? Děkuji za odpověď Martin Pernica [Martin Pernica] 23.02.2012 |
| To: Zdeněk.. ozvy se mi na mail.. [Tom LTR] 11.04.2010 |
| Zdravim, poridil jsem si BMW R80 se side, r.v.1980 nabizite zde manual pokud mi ho poslete budu moc
rad. Dosud CZ,JaWa, Jamaha. dik. [zdenek ivanco] 09.04.2010 |
| Cafe racer..tomlitera@seznam.cz ten muj je taky z anglie dovezenej. Podlen protokolu z
MOT má cca 44 tícic km najeto. Máš na něm moc pěknou masku.takovou bych rád sehnal. Za
manuál budu moc rád.. i případně konzultace atd [Tom LTR] 02.03.2010 |
| Toto je moje R100 r.v.82,od roku 83 kdy byla prodana v Anglii najeto 14tis. mil.Pro Tom TLR>na R
80 mam origo bmw manual,napis tvuj email,o vikendu az budu mit chvilku tak ti to poslu. [cafe racer] 02.03.2010 |
| Ahoj. Servisní intervaly, jaký oleje kam patřej, svíčky. Filtry jsem k tomu dostal nový. Případně
kde objednat ND. Je tam neorigo ta přední maska. Mě by se líbila jako bylo na CS, S viz foto. Dá se
někde koupit?? Potom mě zajímaj ještě dobový kufry. Díky [Tom LTR] 02.03.2010 |
| Tento stroj vychází z řady xx/5 a jeho konstrukce se liší jen v detailech (kola př.brzda, kapotáž,
vrtání). Je to jedna z posledních klasických BMW. Co konkrétně potřebuješ vědět. [Luboš H.] 02.03.2010 |
| Zdravím.. Stal jsem se majitelem R 8O r.v 198O. Máte někdo ??? docela bych uvítal nějaký
rady a postřehy majitelů. [Tom LTR] 02.03.2010 |
| Omlouvám se, toho Italjeta už jsem našel. [Luboš H.] 23.02.2010 |
| Fajn, tak už si rozumíme. Já jsem si teď pořídil ke kolekci Zetek (1938-46) a k BMW 61(1940) na
ježdění BMW 50/5 (1970), který je momentálně v renovaci a rád bych, aby v květnu vyjel. Dej sem
prosím foto Italjeta , vůbec nevím co to je a snad nejsem sám.Ještě si myslím, že u nás je hodně
šikovných renovátorů a je škoda jejich potenciál plýtvat na další tisíce péráků a céček, nebo jinak,
po získání zkušeností na těchto strojích se vrhnout na něco dalšího a exotičtějšího , co obohatí
naše sbírky. [Luboš H.] 23.02.2010 |
| však já se snažím,co to jde - dovezl jsem BMW R25/3 z Německa, Italjeta s motorem JAWa z Holandska ,
a Rokon snad taky není tuctovka. Ted mám v plánu R45/6 ,tak uvidíme - ta není z Německa,ale z
vedlejší vesnice. [Monty] 23.02.2010 |
| Pro Montiho- ano, OHCéček bylo vyrobeno méně ale ceny se pohybují přes 200 tis. a požitek z jízdy je
nic moc (zvuk nádherný).Mě šlo spíš o to , že pro veteránské ježdění i atraktivnost, je bavorák
versus pérák,nebo kývačka, určitě zajímavější a náklady na pořízení nejsou moc rozdílné. Náklady na
renovaci jsou v podstatě stejné. Nic proti Jawám, je to náš stroj a ve světové konkurenci své doby
patří určitě na hodně vysokou příčku. Jen mi posledí dobou připadají veteránské srazy trochu
přepérákované a překývačkované a určitě by prospělo jejich zpestření dalšími stroji z 50. až 70. let
z jiných zemí, které tu nikdy ve větším počtu nejezdily.Z tohoto pohledu mi připadá bavorák jako
nejpřijatelnější protože ho koupíš za humny a za slušnou cenu. Samozřejmě bych rád viděl i stroje z
VB, Itálie , ....atd. [Luboš H.] 22.02.2010 |
| Já jsem ctitel hlavně předválečných...ale i poválečné vycházející z předválečné školy jsou
krásné...Osobně si myslím,že BMW 69 S je skvost..Ale i BMW 50 není k zahození...teď je zrovna na
prodej na AUKRU za 155000 kč... [kriz] 20.02.2010 |
| No jo,ale třeba 500 OHC bylo jen asi 8 000 ks- takže BMW je potom vlastně tuctovka,ne? A
BMW současně dělala model R 69,jestli se nepletu . dvoudobé JAWY jsou srovnatelné snad
víc s jednoválce R25 nebo R26. [Monty] 20.02.2010 |
| Modelů R 5O bylo celkem vyrobeno (1955-60) - 13.500 ks a modelů R 50/2 (1960-69) 19.000 ks. To podle
mě , ve srovnání s Jawou, není mnoho. [Tonda] 20.02.2010 |
| Ted právě je na DE Mobile jedna R 50/2 za 4400 eur. Před čtrnácti dny tam byla v horšim stavu za
3200. Na burze v Mannheimu jich bylo hned několik,většinou po renovaci ceny okolo 5 až 7 tisic eur.
Těmito motorkamy byli vybaveny policejní zbory po pulce evropy, hodně je jich i v USA, dovolim si
tvrdit že zas tak málo jich nebude. Ceněny jsou hlavně R 69 S těch je velmi málo. Ceny některych
veteránu jsou v ČR oproti okolním státum značně přemrštěné, já jsem si před časem koupil u nás NSU
500 OS v horšim stavu, vyšlo mne zhruba na 150000 kč. Před dvěma měsici se objevila ta samá motorka,
v puvodnim stavu jenom 350 v Němacku za 3100 eur a to si myslim že je pořádný rozdíl! [Pard] 20.02.2010 |
| Zapoměl jsem zdůraznit, že vše se týká dvouválcových boxerů. [Tonda] 19.02.2010 |
| Nemohu plně souhlasit s Pardem, za 2000 Eur jsou pouze různě upravené, nebo poskládané neoriginální
stroje. Slušné stroje jsou od 3000 jak píše Luboš. Za 4000 dnes bavoráka s přední kyvkou těžko
seženete, pokud ano, jděte hned do toho, protože běžné ceny jsou podstatně vyšší. Samozřejmě záleží
na stavu. Jinak jsou to opravdu pěkné a hlavně velmi kvalitní stroje.A nebylo jich vyrobeno zas tak
moc, vetšinou do 20000ks od modelu. Jednotlivých modelů třeba Jaw (nic proti nim !!!) bylo vyrobeno
několikanásobně víc.Nehledě na to, že BMW z těchto let tady (kromě hradních) nejezdily a tudíž
nejsou okoukané. [Tonda] 19.02.2010 |
| Plne suhlasim s JiriK. Preto aj moja renovacia polbubnove kyvacky skoncila, Vychadza to priblizne
rovnako ako napr. BMW 60 roky. Zatial hladam aj ked cena ponukaneho bavoraka je dost vysoka.
Prebehol som internet a daju sa najst slusne stroje za slusne peniaze. Mozno predam kyvajdu,
dosporim a idem do toho. [marozo] 19.02.2010 |
| Ta cena u R 50 z Aukra je podle mne hodně nadsazená,za 155 se dá v Německu sehnat po slušné
renovaci. Na podzimní burze v Brně byla velice hezká puvodní R 50 za 4000 eur. Mladší ročniky které
už nemají ve předu kyvnou vidlici se dají v hezkém stavu koupit i za 2000 eur. [Pard] 19.02.2010 |
| Prosím, nemáte někdo el. schéma pro motocykly BMW R xx/5, hodil by se i servis manual. Přes Google
jsem nic nenašel. Předem díky. [Tonda] 18.02.2010 |
| Ceny se pohybují u běžných typů od 3000 do 5000 EUR, podle stavu a typu. Většinou jou v dobrém stavu
a je značná šance, že i motorka BMW s více než 60.000 km,Tě přežije bez větších oprav. Motorky z
téhle doby jsou ještě stavěny na dlouhou životnost a při patřičné péči (olj) jsou prakticky
nesmrtelné. Jinak ND nejsou problém a jejich cena je přijatelná -např.sada píst.kroužků na oba válce
je cca 1800 Kč.Co se obsahu týká , tak z v téhle době to bylo 500, 600 a 750 ccm.Rozdíl je jen ve
výkonu, celé motorky jsou jinak naprosto stejné (v jedné typové řadě, např R xx/5). Můj názor je ,
že za cenu Péráka získáš vemi kvalitví čtyřtaktní dvouválcový stroj, který u nás až tak moc vidět
není. [Luboš H.] 17.02.2010 |
| Baworáky jsou dražší než japonci ale pořád vychází výrazně levněji než Jawa 500 OHC ve srovnatelném
stavu,pokud teda nemá motocykl nějakou skrytou vadu tak to bude cena asi přiměřená.Nakonec,
renovace obyč.kývačky třipade vyjde dnes taky na balík. [JiriK] 24.01.2010 |
| Předně si zjisti věci kolem přihlášení. Nebude to tak jednoduché jak v inzerátu píše. Pokud bys to
bral tak určitě s čistopisem. [Ládes900] 21.01.2010 |
|