MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 159 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 47 | Odpověď 27.7.2024 01:55  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma VAPE NA JAWA 350/634 - NESKOČÍ JISKRA
Dobrý den, vážení přátelé,

PROSÍM O POMOC(!).

Řeším problém se zapalováním VAPE na Jawa 350/634 a protože jsem vyčerpal všechny své možnosti, hledám všude, kde se dá. Zajímalo by mě, jestli už se někdo setkal s podobným problémem, který zde teď popíšu:

Namontoval jsem nové VAPE přesně podle návodu a s největší pečlivostí, jaká je možná (nikdy nic neošidím a dělám to poctivě).

ZAPALOVÁNÍ NECHCE HODIT JISKRU.

Původní el. instalce byla 6V s ukostřeným + pólem. Nové VAPE je 12-voltové a má samozřejmě ukostřený mínus pól. Nejdřív jsem se informoval u kamaráda profi elektrikáře (má asi 60 starých motocyklů a těch Vapeček namontoval mnoho a vždy naprosto bez jediného problému), jestli se musí zasahovat do původní kabeláže (samozřejmě a logicky kromě výměny žárovek a klaksonu /ten není nutný/ za 12-voltové) a zda se musí např. přehodit dráty na žárovkách mezi sebou, když původní + z baterky šlo na kostru. Ptal jsem se také, jestli se musí něco měnit v bošácké skříňce. Prý rozhodně nic z toho.

Vape by mělo hodit jiskru i bez regulátoru a bez baterky. Je to tak, nebo se mýlím?

Kamarád dovezl k mé motorce úplně stejné, nové, nepoužité VAPE (TYP SZ13-2) a vyzkoušeli jsme postupně vylučovací metodou všechno. Vyměnili jsme stator, rotor, snímač, zap. cívku, VN kabely i fajfky (svíčky mám nové) za jeho a NIC (!!!). Jediné, co jsme neměnili, je regulátor, ale ten je prý pouze pro regulaci proudu do spotřebičů a na dobíjení baterky. Musí to házet jiskru i bez něj. Zkoušeli jsme z regulátoru odpojit 2 černé dráty i rozpínací relé (modrý kabel pro zhášení motoru) a výsledek opět 0.

Vím, že regulátor se nesmí přepólovat a na to jsem si dával setsakramentský pozor. Takže i kdyby byl regulátor k výrobě jiskry potřeba, určitě nebyl přepólovaný. Všechno je zapojeno správně, přesně podle schématu. Rotor i stator také správně, nikde žádný přiskříplý kabel, odtrh snímače nastaven na hodnotu 0,45 mm, nic nedrhne, nikde není nic vidět, kabely prochází volně, všechny kostry v pořádku - propískané, spoje pevné a čisté (i nové spoje preventivně stříkám kontoxem), nikde přehozený kabel, jen do sebe zasunuté svorkovnice, vlastně tam není co pokazit, jak je to jednoduché......... a nic, ani jiskřička.

Kamarád řekl, že za 30 let praxe s motocykly se s takovou záhadou ještě nesetkal.

PROSÍM, SETKAL SE UŽ NĚKDO NĚKDY S PODOBNÝM PROBLÉMEM NEBO MĚL BYSTE PRO MĚ NĚKDO JAKOUKOLIV RADU ???

Zárověň prosím všechny, aby vynechali případné vtipné komentáře, které mi na náladě asi nepřidají. Jsem z toho úplně na prášky.    [Rosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   18.04.2022     Zobrazit téma  
Odpověď  Mnoho povyku na x fórech pro nic, nenamontoval to jak se dušoval podle návodu a neukostřil volný vývod na svíčku.    [Lojza]   21.04.2022
Odpověď  Pokud mate chut a nebydlite moc daleko,muzete to privezt.fari-cfzavinacemail.cz    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022
Odpověď  k jiskře potřebujete tři věci z VAPE - stator, rotor, snímač a černou krabičku s vývodama na svíčky. Modrý drát musí zustat ve vzduchu. Spojíte konektor se třema drátama(červený, žlutý, bílý) a zkontrolujte,jestli jdou barvy na sebe-setkal jsem se tím,že byly z výroby dráty v konektoru špatně. Potom musíe OBĚ svíčky na oba kabely dát, (fajfky neodrušený) ,jednu svíčku na kostrua na druhé sledujete jiskru.OBĚ svíčky MUSÍ BÝT, aby tvořily uzavřený obvod.    [MOnty]   18.04.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006