MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316004 příspěvků |8171 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 17 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa | Diskusní téma 16.5.2024 02:30  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 175 Special 1938


 Dobrý den . Podařilo se mi zdárně dokončit renovaci Jawy 175 Special 1938 .http://peterka72.rajce.idnes.cz/Jawa_175_Special_- _renovace/

S nažil jsem se s kamarádem udělat vše poctivě a zachovat co nejvíce origo dílů ale bez replik to nešlo . Ráfky a špice - p. Klouda , kolena a výfuky - p. Hadrávek a Buyak.sk , chromy p. Mareš a Vepřek Sudkov , lak - p. Hejný , linky a značka - p. Hajíček Litovel . Motor je po výbrusu , včetně GO - kliky - p. Padalík , zapalovaní je také po repasu , magneto nabuzené , karburátor Jikov 2924 H , origo teprve zháním .

Měl bych na Vás prosbu ohledně nastavení předstihu , jakou má mít hodnotu . Odtrh mám být 0,3 - 0,45 mm. ale jaký předstih ? Nedaří se nám jej seřídit ,motor běží dost tvrdě a nejde do otáček ?
Předem moc děkuji za odpověd .    [PeterkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.04.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  přelouskal jsem tady ty romány,koupil jsem jawu 175 v roce 1985 už předelanou na ložiska na klice je futro 0.5mm ložisko a simerink ten je fest a občas odejde apak je to chudé a kouše se to jinak pohoda.Takže tu upravu asi občas dříve dělali ale to byli jen "motoristi" a ne "veteranisti" /to je for./na futrech jsem nejezdi tak že nemohu srovnat    [alf]   05.03.2016
Odpověď  Ahoj , zkus Ing. Libor Urbánek 602430524 e-mail: magnetky@centrum.cz dělal mi nabuzení magneta ale myslím že dělá kompletní opravy .    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.08.2015
Odpověď  Ahoj, potřebuji poradit, kdo je schopen provést repasi zapalování na Jawu 175, předválečnou ? Marně někoho sháním. Díky za odpověď.    [Libor S]   17.08.2015
Odpověď  Tak Martine, předně nechápu ty nekonečné přednášky. Je to bla bla bla, nevím, do je na to zvědavý.
A k tomu Peterkovi: buď tak laskav a ukaž, kde byl urážen. Zeptal se a pak opakoval dotaz a od CIJOML dostal slušnou odpověď..proč to dělat? Na to reagoval že chce jezdit a ne koukat na motorku. Na takovou reakci se mu dostalo naprosto slušného doporučení. A ty tady kvůli tomu popíšeš odstavce reakcí.
Mimochodem i kdyby se tam to ložisko vešlo, tak by mě nikdy ani nenapadlo ho tam dávat. Jednak je to prznění a i když to uděláš dobře (a to není jednoduché), tak nic nedosáhneš. Zkus se svézt na CZ98 a ne Robotovi.    [Lada]   01.05.2015
Odpověď  Martin: My si vůbec nerozumíme, protože já chápu komplexní renovaci podle měřítek skutečné renovace.
To znamená dodržet původní technologie.
Nátěr - původními barvami a dodržením postupu nástřiků.
Linky - dělali se ručně, (v USA kolečkem) a tím jsou snad dané i "rozměry" - toto téma bych nechal idiotům.
Chrom je samozřejmý, protože žádná továrna nepočítala s tím, že vydrží tolik let. Ovšem za podmínky poctivého řemesla.
A jsme u originálních dílů.
U renovací by mělo platit - pokud nebude odpovídající díl odpovídat stavu renovačnímu - to znamená bezchybnému - měl (!) by být nahrazen stejným dílem od stejného výrobce se značkou výrobce (Většinou je to zn. + classic), který je samozřejmě vyrobený stejnou technologií.
To potom není replika, na které se u nás poukazuje.
Když to zjednoduším, tak například výfuková kolena na BMW R47 od výrobce (kde je jeho značka) se bere jako originál se vším všudy protože je to vyrobené stejnou firmou a technologií,i když je od BMW Classic. A stejné to je s díly Magura atd.
Ale díly vyrobené od soukromníků, nebo v Číně, není možné brát jako adekvátní náhrady, nýbrž opravdu jako repliky.
Bohužel v hodně věcech u nás renovátoři dělají kompromisy z nesdotatku peněz, zkušeností, neznalosti, a možná i ziskuchtivosti, ale hlavně u našich výrobců motocyklů neexistuje nějaké firemní zastoupení a výroba náhradních dílů na "klasiky", takže tyto debaty tu budou bohužel stále a stále se zde budeme dohadovat o čem je vlastně RAL? (když nic jiného není), o čem je tahle kopie z tohoto krámku atd. Je to nekonečné a jen v tom našem maloměstě.
Já osobně jsem se dříve replikám nebránil, ale postupem času jsem je nahradil zrenovovanými, nebo novými originálními díly. Až na pár gumových drobností :(    [J]   30.04.2015
Odpověď  nomůžem to klidně v klidu rozebrat.
Mě hlavně šlo o to aby se v klidu odpovědělo na dotaz, místo urážek, to se stalo a to je tedy v pořádku.
A že jsem k tomu aby se tak stalo použil i svůj názor na zrenovované stroje, to je věc další debaty.
každý vnímá renovaci jinak. já ji beru jako smrt originální motorky, pokud tedy nejde o nutnou renovaci, kdy je stroj, ve zbědovaném, či poničeném stavu. Ale je jedno jestli je to renovace nutná, či pro radost. Tak jak tak,už stroj pozbyl možnosti vypovídat o historii.
Na původních strojích vidíš vše jak má být. a to i klidně na složeninách z původních dílů. jak jsi psal o těch 10původních strojích. když vezmu rám a motor který k sobě patří a blatníky a nádrž z jiného stroje, ale původní, tak na všech dílech poznám původní barvu a to i třeba to, jak je tón barvy odlišný a tloušťku linek atd. Což je krásně vidět třeba na kývačkách, kde červená není na všech dílech stejná alinky také nejsou stejně simetrické.

Kdežto u renovace dochází k následující chybě,která setřeba právě děje ve vláknu o kývačkách. Někdo tam žádá o přeměření červeného pruhu na nádrži. Na originálech zjistíme, že pokaždé je ten pruh jinak tlustý a taktéž linka, prostě tak jak šla dělnikovi ruka.
A teď ta chyba. jeden člověk ten pruh a tu linku přesně na milimetry zaměří a tím je vše v prd..i, protože od teď už budou všechny renovace takjak to oměřil jeden člověk na jedné nádrži. Takže všeci budou mít pruh široký např. 15,5cm a linku 2mm a to že někdo má originál nádrž s pruhem 17cm a linku nerovnoměrně tlustou už nikdo nebere, protože renovátoři kážou toto co se naměřilo.
Proto renovace neuznávám, jako nějaké měřítko, ať jsou sebedokonalejší, protože jsou jen kopie jednoho vzoru, ale dříve nic tak dokonale stejné nebylo, každý kus byl v detailech originál. proto i hádky o odstín červené barvy v RAL, nemá smysl, je to hloupost, nebyl to jeden tón a už vůbec né v RAL
tak to beru, takže u renovace už mě osobně nijak nevadí úprava jako jsou ložiska či vape a akrylový lak podle RAL atd.
snad mi rozumíte,jak to myslím.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2015
Odpověď  Existují profesionální renovační dílny u automobilek věhlasných značek a tam je u renovací jakýkoliv dodatečný zásah do konstrukce (úprava) nepřípustný. To je podstata renovace. Držet se původních technologií.
V amatérských měřítkách je to komplikovanější a někdo se toho drží více, někdo méně.
Nechápu ani ty zatvrzelé obdivovatele "původních" nerenovovaných stavů, že jen ty jsou originál a mohli bychom těchto "dochovaných" kusů renovovat. To je ta největší pitomost. Takových složenin v patině už jsem viděl dost a dnes je to móda, tak jich ještě přibude. Stačí aby k sobě patřil motor a rám. Věřil bych jedině stoletému dědovi, který si ji za první republiky koupil a má k ní doklady:)
A byl tu příklad za všechny: postavím vedle sebe 10 zrenovovaných a dvě
z nich budou mít kliku na ložiskách. Kdo to pozná? Co je to za pitomost?
Podstata je, že tam ty ložiska nemají co dělat.
Postavím vedle sebe 10 původních nerenovovaných originálů (dle tvrzení xtého majitele) a pozná někdo, že jsou u dvou už od nějakého kutila ložiska na klice?
Je to jen mudrování co je lepší a k renovacím se potom takto někteří staví.
Jak motocykly skutečně vypadaly, vypovídají pouze tovární archívy. Ať fotografie, či technické výkresy, nebo dobové fotografie nových motocyklů.
A pro pana peterku: rozdíl v chodu motoru nebude až tak markantní, jak se domníváte a byl byste pravděpodobně zklamán. Na to by se muselo udělat více úprav. Ovšem bude mít větší životnost.    [J]   30.04.2015
Odpověď  troufam si rict ze motor na loziskach poznam podle zvuku stejne jako turecky vejfuky u kejvacek    [CIJOML]   30.04.2015
Odpověď  Díky moc za vysvětlení.    [NERENOVOVAT]   30.04.2015
Odpověď  Díky za info , myslel jsem že mladší ročníky 175 měli už ložiska . Jestli to je tak , nechám to na pouzdrech
Jinak se tu rozjela pěkná diskuse ???    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna fotka...    [arny]   30.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Srdcovka je poslední typ speciálky 175 se šikmým válcem, žebrování má shora srdcovitý tvar, proto ten název. Omlouvám se majiteli za vypůjčenou fotku.    [arny]   30.04.2015
Odpověď  Když už se to tu nakouslo, mohl by mi někdo vysvětlit rozdíl mezi 175 speciál a 175 srdcovkou?    [NERENOVOVAT]   30.04.2015
Odpověď  175 nebyla na ložiskách nikdy. Jestli někdo nějakou viděl, opravte mě. Kartery jsou u 175 poměrně tenké a nálitek na straně řetězového kolečka malý, proto pochybyju, že by se tam standardní kuličkové ložisko vůbec vešlo. Možná snad jako u ČZ nebo u novějších Speciálek 250, kde běhají válečky přímo po čepu kliky a ložisko má menší venkovní průměr. To už mi ale přijde jako lepší řešení nechat udělat nová pouzdra a čepy kliky.    [arny]   30.04.2015
Odpověď  Zdravím pánové , předem se moc omlouvám že jsem svou otázkou , způsobil zde na foru takový to rozruch !!!
Jen mě to zajímalo , jestli to někdo řešil ?
Proto bych se chtěl zeptat , kdy Jawa přešla u 175 s pouzder na ložiska ?
U Jawy 250 to bylo hned od začátku výroby 1935 a jak to bylo u 175 ? Bylo to u IV provedení ale který rok 1938-39 ? Srdcovka už byla na ložiskách , nebo né ?
Zajímá mě to , tak se nezlobte , že se ptám ?    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2015
Odpověď  Chování motoru na ložiskách se určitě zlepší. Je tam menší odpor, tření, lehčeji se tak otáčí a další nesporné výhody. I mazání a opotřebovávání je úplně něco jiného. Nepochybně na to Jawa vzápětí přišla a používala už jen ložiska. Ložisko je nepochybně tedy lepší, ale abychom zůstali autentičtí, zachováme pouzdra.
Tímto příspěvkem pokládám nápad a vysvětlení týkající se pouzder a ložisek za ukončený.    [NERENOVOVAT]   29.04.2015
Odpověď  A je to tu zase :-(
začalo to radama o kluzácích a sedle z panelky a končí to u motoru z formule do velorexu.
Já i gripen i peterka a všichni tu víme, co jsou originál pouzdra a co je neoriginál na ložiskách, ale proč tedy někdo neodpoví, jak se změní chování motoru.
všeci dotaz odklánějí někam k původnímu stavu,tak dotaz nezněl. Peterka se neptal, jestli tam byly ložiska? jistě že nebyly. ale dotaz byl jak se změní chování motoru? nacož jsem já reagoval, že u renovované motorky, se tato změna dá snést. A dá se nad ní zauvažovat, protože je to určitě lepší( a podle mě i úplně jedno) ,než takto upravit originál.
Neřešte ,jak to bylo originál, to všeci ví.
umí někdo odpovědět na to co udělá s chováním motoru uložení kliky na ložiskách?
já také nevidím důvod, proč to uložení měnit, prostě to někoho napadlo, ale bylo by zajímavé znát na to odpověď.
když vezmu to zmiňované vape? to také neni originál, jistě to v době vzniku, také takto pobouřilo a dívejte dnes? dnes se prodává a evidentně si své místo ve světě veteránismu našlo.A také by někdo tenkrát mohl říct, proč to měnit, když staré magneto funguje?
vypadá to tedy, že to ložisko nikdo nikdy nedělal. takže nikdo neví! Tečka hotovo odpovězeno.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2015
Odpověď  Arny a Radku, děkuji Vás za doplnění, mluvím s Vámi stejnou řečí. Stylem co není vidět, můžu předělat-jak bylo řečeno-nejedná se o renovaci, ale o novostavbu z původních dílů. Jestli vám motorka, která má kliku uloženou v pouzdrech, dělá takové potíže, tak si kupte novodobější a originál speciálku s pouzdry prosím přenechte někomu, komu to nevadí a bude mít pro to pochopení.
Mimo téma-co dát takhle do Velorexa motor třeba z formule? Vidět pod plachtou není, předělala by se trubková konstrukce a jelo by to přeci lépe. Tomu chcete stále říkat Velorex?????    [NERENOVOVAT]   29.04.2015
Odpověď  taky nějak nechápu důvod proč vlastně pouzdra předělávat, nikdo to nepozná ani z venku ani při jízdě, tak proč to řešit a předělávat??? To máte takovou potřebu tam něco upravit, vylepšit, nevím???    [Radek]   29.04.2015
Odpověď  Tak v tomhle nemohu s Martinem ani Gripenem souhlasit. Dle mého názoru by na renovovaném stroji měla být každá nahrazená součástka k nerozeznání od originálu. Když předělám uložení kliky, nemůžu tomu říkat renovace ale stavba. Podle názoru, že co není vidět, můžu překopat, bych mohl pokračovat přes Vape (taky není vidět) po ložiska v kolech atd. Jen nevidím rozumný důvod, proč to dělat. Vše se dá koupit v poměrně kvalitních replikách, nechat si udělat u Padalíka kliku včetně nových pouder není žádný problém, motor je jako nový a šlape jako hodinky. To, co ty motorky kdysi najezdily s pouzdry, na nich dnes nikdo nenajezdí. A kdyby ty pouzdra nestály za nic, určitě by je ve výrobě nahradili kuličkovými či válečkovými ložisky, jako se to dělalo u 250.    [arny]   29.04.2015
Odpověď  nerenovovat: zaveďme tedy smysluplnou debatu o tom, jak taková klika na ložiskách změní vzhled a chování motorky?
Možná se i dostaneme k tomu, že na tu otázku peterkovi někdo odpoví. Já osobně si neumím představit, jak by taková klika na ložiskách šla vizuelně z venku poznat. To prostě nejde. takže vzhled motorky neměníme.
Tak a druhá stránka věci, je konstrukční provedení a chování stroje. A moje otázka tedy zní stejně jako ta původní peterkova. Jak se chování motoru změní?
změní se natolik, že to někdo z vás pozná? bude tedy tišší, kultivovanější, nebo rychlejší????? když jste tak proti tomu, tak co je tím důvodem? jen to, že to tak nebylo???
je to tak zásadní změna? Něco co je vidět, či pozmění chování stroje je odchylka od původního stavu, ale toto ne! Krom toho, že ti co to mají na pouzdrech, se mohou plácat po ramenou, jak to mají, tak jak to má být, ale když před vás postavíme 10zrenovovaných strojů a 3 z nich na ložiskách, poznáte to???
ložisko a pouzdro, je tatáž záležitost, která slouží k téže funkci, a zaručuje stejné chování -tedy možnost točení a to čehokoliv v čemkoliv a na čemkloiv.
jediné co mě napadá za zlepšení, je to, že ložisko bude mít díky menší dotekové ploše, menší tření, což by podle mě otáčení jedině ulehčilo.ale nic jiného to na motoru nezmění.
smiřte se s tím, že podle renovovaných strojů se nikdo historii učit nebude, ty už dokladem historie nejsou, pouze původní originál stavy.
takže chování motoru na renovovaném stroji nikdo řešit nebude, pokud jde o toto. až si někdo za 100let bude chtít vyzkoušet jak se jezdilo na veteránu a zažít 100% autentičnost, tak jedině na originálu.
proto na renovované motorce, taková změna, není ničemu na škodu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2015
Odpověď  Jo máte pravdu, Howgh. Jestli jste mi takto porozuměl, tak asi nemluvíme stejnou řečí.    [Gripen09]   29.04.2015
Odpověď  Musím reagovat na Gripena a to takto:
podle tohoto názoru dojde k tomu, že jednou až se zbylé speciálky dochované v původním stavu dostanou do stavu, kdy bude renovace nevyhnutelná, stanou nespeciálkami, protože takto "každý" předělá pouzdra na ložiska a my pak už ani nebudeme vědět jak vlastně vypadaly. Renovace pro mě znamená snahu o navrácení do co nejpodobnějšího stavu, kdy vyjížděly z výroby. Úpravy typu předělání uložení kliky na ložiska je neúměrný zásah do stroje. Jak tady již bylo napsáno, aby motorka odpovídala dnešním "standardům", mohli bychom ji odpružit, předělat vahadlovou vidlici, použít sedlo lavici, řazení udělat na klasické nožní apod.
Tomuto neříkám renovace, ale pokus o vytvoření nového prototypu Jawy 175 Speciál.    [NERENOVOVAT]   29.04.2015
Odpověď  Nemám co dodat, souhlasím s Martinem. Pokud se někdo honosí motorkou v původním, nerenovovaném stavu (což je samozřejmě mnohem hodnotnější jak stroj po renovaci), tak je na místě aby bylo vše maximálně bez dodatečných zásahů do konstrukce a funkčnosti. Ale pokud někdo motorku renovuje, tak je to již něco jiného a odklon od původního stavu je možný (nutný), ale jen tak, aby se zachovala podstata a vzhled stroje (nové chromy, laky, bowdeny, obložení, výfuky, elektrika, replikové díly atd. a třeba i kuličkové ložiska namísto pouzder nebo jehliček).
To je ale jen můj názor.....    [Gripen09]   29.04.2015
Odpověď  Laďo, ale já to chápu, ale snažím se vysvětlit především to, že není třeba hned z každého dělat blbce pro jakýkoliv dotaz, pak se tu lidé bojí vůbec zeptat. To je jeden důvod.
A ten druhý, který štve mě osobně, je ten, že spousta veteránistů si plete renovaci s originálním původním stavem. A pak dělají takovéto zbytečné výpady. Mě štve to, jak lidé co renovují, napadají ostatní pro každý nevhodný dotaz,odchylující se od původního originálu a přitom sami renovací motorku zneoriginální.
Je k ničemu honit machry jak to či ono mám na motorce přesně jak to má být originál a z původních dílů, když je renovovaná, Jak jsem psal. Při renovaci je téměř nutné použít plno novodobých postupů a materiálů a nemá proto smysl jeden nepůvodní zásah hanit, když sám takový hanil používá deset dalších novodobých postupů. Holt to je úděl renovace.
a pokud ložiska i jawa sama používala později, tak asi sami zjistili, že je to lepší, tak co je to za tragédii, dopřát renovované motorce technologii, kterou sám výrobce o něco později použil. Asi i výrobce věděl proč.
Mě jde hlavně o to, aby lidé neblbli a nedělali z komára velblouda. tak už to dopadlo u těch co renovují péráky. Kde se hádají o nesmyslný 1mm na červeném pruhu na nádrži, nebo o desetinu mm na bílé lince,nekonečné téma odstínu ral, který tenkrát ani nebyl, počítají závity na šroubech aby neměli o závit delší šroub,apod. copak to jsou důležité věci???
ani přesnost na tisíciny mm neudělá z renovované motorky originál, to je třeba si uvědomit. a hned se bude lépe dýchat těm co se honí za desetinama milimetrů, místo aby si udělali pěknou motorku a jeli se projet.
stačilo peterkovi napsat i slušněji, že to je zásah který na veteránu v tu doby nebyl, ale to on ví.konec konců to na pouzdrech i zatím má, jen se ptal.
jindy se tu lidé přímo chlubí, jak mají kliku na jehlových ložiskách a jak jezdí na pérácký jikov a vape a najednou je to hrozně špatně.

přijde mi, že se víc a víc řeší mm, odstíny ral, titěrnosti, nesmyslnosti a blbosti,při honbě za bájným originálem, místo toho aby si lidé udělali pro svou radost hezkou motorku a jeli si ji užít.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2015
Odpověď  Tak MartineS, podstatný rozdíl mezi ložisky do motoru a tvými příklady je v tom, že v prvním případě jde o konstrukční změnu. A pokud je vysvětlena tím, že renvátor-veteránista chce na motorce jezdit, ne na ni jen koukat tak bych podotknul, že to stejné chce většina a přesto 99% takový nápad nemá. Zkus přemýšlet proč.    [Lada]   28.04.2015
Odpověď  Díky za podporu . Člověk už aby se bál zeptat , skoro jak na foru Motorkáří.cz , hned samé napadání a hloupé poznámky ???    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.04.2015
Odpověď  proč tak blbé rady? jen se zeptal.kouzlo "renovovaného" stroje určitě není v tom, že jede blbě. u renovace používáš silikonový tmel, replikový píst,moderní svíčku,akrylát, tmel a plnič, chromuješ na díly, které ti brusič ztenčí o 1mm, takže nepoužíváš původní tloušťku plechu,to už raději správně tlustou repliku,někteří dají i vape, bužírkové kabely apod věci nutné k renovaci.to vše také není původní. Tak co je pak za takovou hrůzu dát na !!renovovaný" stroj ložiska?
renovace není originál, renovuje se z nutnosti, nebo pro radost. a tou radostí je i radost z jízdy, tak proč nemít radostnější jízdu na ložiskách?
ti co renovují, by kolikrát chtěli stroj originálnější,než originál, ale to je blbost, renovace není originál. ani věta "renovuji do originálu". co to je???
pak se řeší hlouposti jako kolikrát klepnout do nýtku, aby byl "jako originál"-je to jedno, nikdy originál nebude.tak když chceš odsoudit ložiska, tak fajn, pak seš puntičkář a to beru, ale pak musíš odsoudit i vše co jsem popsal výše a to bys musel odsoudit 99% renovátorů.
na ložiskách nevidím nic zlého, ani komisařum by to nevadilo na testaci, ani by to nepoznali, tak o co jde, proč to zesměšňování??
jo něco jiného je původní originál, ale to není případ renovace.
to jikov z péráka je podle mě horší, než ložiska, ale to nikomu nevadi.a ten je při tom vidět.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2015
Odpověď  Kouzlo veteranu je snad v tom, ze to jede blbe oproti pohodli dnesnich vehiklu. Ja bych tam dal rovnou lavici z panelky a motor z 633 at to ma vodpich!    [CIJOML]   28.04.2015
Odpověď  Díky za radu , hned jdu do toho ???    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2015
Odpověď  Jestli ti jde o lepší jezdění, mohl bys tam dát rovnou lepší motor a zadek bych jistě odpružil.    [Lada]   27.04.2015
Odpověď  Nechci nic tunit ale uložení klikovky na ložiskách je určitě lepší jak v pouzdrech , jinak by to na novějších modelech nepředělali. Nevím přesně od kterého roku byla klika na 175 na ložiskách ale 250 měly ložiska už od začátku výroby .
Co jsem mohl porovnat , tak motor na ložiskách je takovej klidnější , tižší a jde líp do otáček .
Jawičku jsem stavěl hlavně na ježdění a né na výstavku .    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2015
Odpověď  proc bys predelaval neco co funguje a bylo tak zkonstruovane?! chces tunit nebo zachovat motocykl ve stavu jak byl vyroben??    [CIJOML]   27.04.2015
Odpověď  Tak zatím nikdo nepředělával to uložení klikovky v pouzdrech na uložení do ložisek ? Nejde mi o to , jak to udělat ale jestli se motor ztišil a jde líp do otáček . Děkuji za info pánové .    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2015
Odpověď  Zdravím pánové , poradíte prosím ? Předělával jste někdo uložení klikovky na pouzdrech na uložení do ložisek u motoru Jawa Special 175 r.v. 1938 ? Předem moc děkuji za info .    [PeterkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.04.2015
Odpověď  Zdravím , motor doladěn , je to už lepší .
Ještě se chci zeptat jestli jste někdo předělával uložení klikovky v pouzdrech na uložení do ložisek ? Motor určitě není tak hlučný a musí jít lehčeji do otáček ?    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.04.2015
Odpověď  Díky Pavle , můžu tě poprosit o zaslaní kontaktu , kdyby něco , tak bych se ozval . Předem díky .    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.04.2015
Odpověď  Budu citovat manual- Bod předzápalu je stálý, neměnitelný a měří 45 až 50 mm na obvodu setrvačníku, aneb 6 mm před horní mrtvou polohou pístu. Když tam tedy asi nemáš klínek tak to tak nastav a vyhraj si s odtrhem.Podle manualu 0,3-0,45. Mně to třeba ale perfektně maká na 0.6. Jo amáš to pěkný.    [pavel]   02.04.2015
Odpověď  Bohužel tam bylo dost poškozených míst , rez , štětková oprava laku , rez prostupující přes chrom , poškozené výfuky atd. Motorku jsem získal v rozloženém stavu , tak chyběli i některé díly .
Hodnota předstihu mám prý být 4.5 mm. před horní úvratí .
Ještě se chci prosím zeptat , jaká je nejlepší náhrada karburátoru za ten původní ?
Jestli ten Jikov 2924H s Péráka ?    [Peterka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.04.2015
Odpověď  Pokud byl lak původní, tak byl hřích to renovovat    [Jarda]   02.04.2015
Odpověď  Renovace krásná, ale když vidím ty fotky původního stavu, tak je mi smutno, vždyť lak i chromy byly ok...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2015
 Přidat odpověď   (41) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006