MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314576 příspěvků |8058 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů 29.5.2023 17:46  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jak uvést toto fórum?
Asi nejlépe dotazem z praxe:

Na ....
   28.09.2005 / 112
    Rodinnou firmu na součástky do motorek přepadli lupiči. Na místě zůsta   17.09.2015 / 103
    Páni kolegové veteránisti měl bych k Vám jeden dotaz. Kdo si kupujete ....   01.10.2007 / 102
    M&M   30.12.2010 / 93
    Milý návštěvníci burz   08.10.2016 / 92
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 451      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 117      Příspěvků Příspěvků: 5965
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/150 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Byl jsem v Brně na burze poprvé a myslím že Chotusice se mi líbí víc, normalní prodejce tam nenajdete pouze profesionální překupníky a prodejce replik...    [Ladic]   17.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  prodejců bylo dost, to že se někteří prodejci kteří měli své místo zaplaceno rozhodli nepřijet, bohužel neovlivníme. Počasí nakonec taky vyšlo vzhledem k tomu jak bylo v předchozí dny (jen chvíli mírně mrholilo). Bohužel ta kapela nevyšla, taky vzhledem ke špatné akustice pavilonu Z, ale chybama se člověk učí. Budeme se těšit ma Vaši návštěvu na podzimní burzu 21.10.2023.    [HonzaBK]   16.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Za mě taky dobrý, příjezd pro prodejce plynulý, počasí na draka zima, mrholení a lidí tak nějak málo. Zítra hurá na Drahotuše.    [Kadel]   15.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak za mně dobrý.
Počasí asi kdekoho odradilo,ale nakonec to nebylo nic hroznýho, pršelo jen mírně a chvilku.
Organizace fungovala.    [Monty]   15.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ahoj nebudu tu znovu psát to co si přečteš a vidíš, když si rozklikneš odkaz v příspěvku. Na to fakt nemám teď před burzou čas!!    [HonzaBK]   12.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dotaz abych byl v obraze. Bude stále parkoviště před kasama a asi hlavním vstupem pro pěší. Myslím to, co bylo roky cca stejné pro kupojící (nevím již zda šlo o bránu 9), nebo je to celé zrušené, přesunuté.... Díky za info, nevím kde bych sehnal momentální foto jak to na místě vypadá. Plus tedy zda se tato brána otevře v 5:30 hod., díky za info.    [P.]   12.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ano pěší celý den a auta do naplnění parkovacích kapacit, které jsou v zadní části areálu jen cca 40 % proti minulosti.    [HonzaBK]   12.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Rozumím tomu dobře, že pěší mohou po osmé hodině do areálu i od konečné v Pisárkách mezi pavilony P a Z ? Díky    [JzK]   12.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj
Brány do areálu výstaviště na parkování pro návštěvníky budou otevřeny od 5,30 hod. Parkování je zdarma, ale do areálu burzy (do placeného prostoru) budou návštěvníci vpouštění až od 8,00 hod. Páteční příjezd pro návštěvníky není možný, prodávající a vystavovatelé mejí možnost příjezdu v pátek 16-21 hod., v sobotu od 5,30 hod.
V tomto se nic nemění a je to stále stejné jako v minulosti    [HonzaBK]   12.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V kolik hodin otevřete nějakou bránu pro návštěvníky, aby zaparkovali auto, nebo se dá normálně najet bez Vás, třebas v pátek na určené parkoviště A pro návštěvníky, či je to přes nějakou zavřenou bránu.....    [Pavel]   11.04.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

VeteránTechna Brno - výstaviště - 15.4.2023


 Zveme všechny příznivce na letošní jarní VeteránTechnu, která se bude konat již tuto sobotu v pavilonu Z a jeho okolí. Vzhledem k probíhajícím stavebním pracím je zcela nový příjezd na tuto akci a to převážně branou č. 4.
Podrobnosti na https://www.veterantechna.cz/jarni-veterantechna-brno-15-4-2023/
Sledujte dopravní značení a pro jistotu se ještě podívejte před odjezdem na burzu, na tyto informace, protože situace v okolí výstaviště se mění ze dne na den    [Jan Šustáček, hlavní pořadatel]   11.04.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (10) 
Odpověď  Kdyby sios přečetl můj příspěvek, tak právě o tom jsme psa, že jsem to četl. Znovu tedy zopakuji můj dotaz: Nechce se to někomu najít a potvrdit to - tím jsem myslel § zákona a jeho číslo.    [HonzaBK]   25.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jedna z možnosdtí jak nyní získat legálně doklady od čehokoli je sehnat si doklady s ustřiženým rohem a přihlásit je přes Polsko zpět do evidence. Prý to jde, taky to chci teď zkusit na jeden stroj odhlášený v 70-tých létech od kterého mám TP, ale zatím jsem nikoho kdo to zařídí nenašel, jen o tom více lidí píše.    [HonzaBK]   25.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ja myslel ty doklady.Když je to replika jak muže mít doklady?    [jawa]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  HonzaBk: tady je odkaz
https://www.autojournal.cz/meni-se-pravidla-registrace-a-evidence-vozidel/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=881320&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

ovšem ještě nebyla vydána prováděcí vyhláška    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dnes jsem četl článek, že to má platit už od 1.9.2023 a ne až od 1.1.2024. Nechce se mě to hledat, můžete to někdo potvrdit??    [HonzaBK]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  "Za peníze v Praze dům" se u nás říká. Co je na prodeji nelegálního? Samozřejmě, že takový rám nesmí být provozován - není schválen, ale takvých věcí se prodává do aut a motorek obrovské množství. Pkud ti to prodá a výslovně upozorní, že to není určeno k provozu na pozemních komunikacích, tak je to tvoje věca ty děláš nelegální věc, ne ten co to vyrobí aprodá. Stačí se podívat na různé žárovky, spoilery apod. kde to upozornění je taky napsáno.    [HonzaBK]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podle mých zkušeností je většina replik více nebo méně ošizena. Nechme stranou proč tomu tak je. Výsledná napodobenina motocyklu, kde se všechny nedostatky a odchylky řetězí, z principu nemůže fungovat jako sedmdesátiletý opravený stroj. I když odhlédnu od etické stránky je to pak jen kus železa a historicky bezcenný krám, který je spíš na škodu. Sběratelé však vesměs nejsou hloupí a ceny původních dílů tomu odpovídají.    [JzK]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ted uz jenom ty motory...a Bohmerlandi a 350ohv budou mit kamarada do party.    [.]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Repliky jawa 500 ohc


 Tak tohle nechápu ,jak někdo může nabízet replikový podvozek a k tomu doklady za příplatek 40000 kč.Dle mě je to nelegalní.Nebo se pletu?

https://motorky.bazos.cz/inzerat/163648835/karoserie-jawa-500-ohc-01.php    [Jawa]   22.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  JB> a ty žáby se nejvíce ohání předpisy EU    [. ]   19.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano- JB také vidím příčinu hlavně v nemožnosti opětovného přihlášení dříve vyřazených vozidel a také nemožnosti registrace mnohých dovozů ( USA apod.) . Jiné země jakožto Poláci Němci Rakousko apod s tím nemají žádný problém. Z každé registrace jdou do státní pokladny peníze jak z registračních úkonů, dále peníze z pojistky a pak i pravidelné STK.
Všechno to jsou peníze pro stát z vozidel která vyjedou z garáže dvakrát za léto někdy v neděli. U našich sousedů zřejmě nevládnou takoví hlupáci jako u nás tak to tam jde bez problémů, vyjdou vstříc lidem a mají za to i nějaký peníz do státní kasy. To ti naši soudruzi zatím nepochopili. A přitom by se jen stačilo podívat jak to dělají vedle ale to je asi pro naše vymetené hlavy a žáby na prameni co vedou tuhle zem problém.    [honďas]   19.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky nechápu o jakém penězovodu mluví, kdo a co bude dnes dělat za děkuju? Jen ten čas a další úkony? Za mě by cena mohla být i dvojnásobná pro vyfiltrování různých lůzrů.    [Lojza]   09.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zeprej se klubů jak mic je to významný přívod peněz, pokud to testační komisaři nedělají "za almužnu". Kolik nyní potřebují času na to dát tam ty po..baný fotky co asociace chce. Kdyby jsme jim měli platit nějakou slušnou hodinovu sazbu za jejich práci, tak těch peněz pro klub moc nezbude.    [HonzaBK]   09.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Souhlasím, že nemožnost opětovného přihlášení je příčinou sousty problémů a navíc je příčinou kupčení s doklady a prznění původnosti, pokud se někdo uchýlí až k přerážení čísel. Ministerstvu dopravy ale veteráni na "bílých číslech" kazí statistiku stáří vozového parku, takže zavedení opětovného přihlášení by bylo doslova revolucí. Také by se ozvaly kluby, jelikož testování veteránů je významný penězovod. Tady už neplatí veteránisti sobě.    [lpc]   08.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Monty ale ty odpovídáš na něco jiného, samozřejmě mobilní STK existují, ale o tom tady řeč není, Lojza píše, že si majitel více veteránu podle současného zákona může pozvat komisi domů. To se ale týká klubové, u krajské taková možnost není. Proč sem nenapíše jak to dělá někdo kdo má více veteránů?    [HonzaBK]   08.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Moje první kontrola na STK (svazarm v okresním městě) byla jednoduchá a myslím, že i objektivní. Prví byla světla a seřízení podle čar na dřevěných vratech a hlavně jejich seřízení za 20 kčs na místě! Každý si je nechal rád seřídit. Nožní brzdy byl rozjezd z kopce proti starému, hodně omlácenému autobusu, ruční na kopci zatáhnout a vystoupit. Kdo nevěřil svým brzdám na kopec nejel a neprošel. Vůle v řízení tahem za volant na obě strany, rozhoupáním auta. Kouřivost byla k diskuzi, ale děravý výfuk a únik oleje byly nežádoucí, rovněž ojeté gumy a děravá podlaha. A pokud pod autem zůstala nějaká kaluž, tak neprošlo.
Na dvoře současná STK bude probíhat podobně.    [Luboš]   07.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  komise (STK) domů ?
Tak se zeptejte nějakýho zemědělce, jak to dělají s traktorama. Dojedou borci z STK, vůle prostě zkusí rukou, emise změří analyzerem, který si dovezou, a brzdy AKCELEROMETREM při zkušební jízdě. Technicky to není problém, ale co nový zákon na to říká, netuším.    [Monty]   07.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a jak komise otestuje u tebe doma brzdy a vůle? KOmise k tobě domů, kde to je v zákoně povoleno nyní? Nic takového jsem tam nenašel! Budeme tu diskutovat o tom jak se to nyní dělá, nebo jak se to nyní má správně dělat a .....    [HonzaBK]   07.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Děkuji za upozornění. Výstava se koná v prostorách Infocentra městské části Praha 3, Milešovská 846/1: https://www.veterankalendar.cz/index.php?id=5&id_p=7179

Ono kolikrát dá hodně práce vypátrat místo konání té či oné akce. Ostatně mnohdy je veliký problém dopátrat se i sídla kdejakého muzea. Pořadatelé stále podceňují reklamu a velice přeceňují možnosti Facebooku. Respektive Facebook je pro ně nejsnazší možností reklamy, která je navíc zadarmo. Neuvědomují si, že služby VeteránKalendáře jsou též zadarmo a to nabízí mnohem více možností k prezentaci. A hlavně k prezentace tam, kde to lidé očekávají.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Legenda František Šťastný-veteránkalendář


 Na SPH Olšanské hřbitovy, jak zde uvádí kalendář nic o výstavě nevědí.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Kdo má více veteránů mohl si komisi po domluvě pozvat k sobě. V rámci JmK nebylo jen jedno místo k obnovení testace.    [Lojza]   04.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak jsem si dal práci a jedná se o doplnění paragrafu 79a, 79b a 79c + změny v některých dalších §. Nenajdete to v textu předkládaného do sněmovny ale v pozměňovacích návrzích - je to doporučení z hospodářského výboru, sněmovní tisk 216/2. Jak to bude odesláno do senátu tak na stránkách senátu i na stránkách PSP by měl být konečný schválený text od PSP. Samozřejmě že senátoři tam můžou propašovat nějaké další "zlepšení".    [HonzaBK]   04.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Četl ten návrh někdo? Nebo jenom zprávy v novinách? Ať hledám, jak hledám, mezi sněmovními tisky v poslanecké sněmovně, novelu zákona 56/2001 řeší pouze tisk 216/0 a tam není o STK historických vozidlech ani slovo. Jediné, co tam o historických vozidlech je, se týká možnosti zachování starých registračních značek u vozidel v depozitu. Tak kde to je?    [Franta]   04.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A jak to zaměstná úředníky? Vždyť ani dnes úřady ohledně STK nic nedělají (kromě licencí), vše je to soukromy subjekt - souhlasím že se jim dá zase jen vydělat. Viděl bych smysl v tom, že by do určitýho roku výroby zrušili emise, ale aby to neudělali stejně jako u dvoutaktů, tam emise nejsou, ale zaplatit je musím. Každá STK odvadí státu daně, takže to vůbec nesouvisí se zadlužováním státu, ale o vyšších příjmech státu - jak dostat z motoristů víc bankovek. Nejsu z krajského města, ale bydlím poblíž a raději pojedu na STK v místě bydliště, než abych jezdil na krajskou testqci do krajského města. A znám lidi, kteří to mají na STK 5 km, do krajského města 50 km a mají více veteránů, co ti by si raději vybrali? Jak to mají nyní řešit v souladu se zákonem? O smyslu a nesmyslu STK obecně snad tato diskuze není, takže k tomu se vyjadřovat raději nebudu, ale asi bych souhlasil.    [HonzaBK]   04.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  do návrhu zákona jsem nekoukal
ale předpokládám, že stejně jako u běžných vozidel, bude třeba pro vstup na STK předložit protokol o absolvování ME
ano, už dnes se u "bílejch" tak děje pouze vizuální kontrolou
jen, abyste nezapomněli, že i na ME chtějí bankovky....    [Michal]   03.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  STK v té podobě jaké dnes probíhá je úplně nesmyslná, v podstatě nejde o kontrolu technického stavu. U motocyklů zcela na 100%. Nikde jsem neviděl statistiku počtu nehod zaviněných veterány. Má někdo spočítané, že navrhovaný systém se státu vyplatí. Pozor. To, že majitelé veteránů budou platit za něco co nedává smysl, nepřinese státu vůbec nic. Jen uměle zaměstná úředníky a nechá vydělat pár jednotlivcům. Je to celé jeden velký nesmysl.
Dnes, kdy se stát astronomicky zadlužuje by bylo naopak záhodno, aby stát nechal lidi na pokoji. Tento v uvozovkách komfort, který nám nabízí, nechť si laskavě strčí někam. Na toto lidé stát nepotřebují.    [webmaster] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a co jiná polemika - samozřejmě se u nás vše dělá jen polovičatě. Předpokládám, že novela zákona se bude týkat jen veteránů na zelených značkách. Proč vozidlo z roku 1920 apod. např Tatra 12 která má bílé značky by měla chodit pravidelně na STK a moderní auto z roku 1990 nebo amerika z 60-90 let na zelených začkách na STK nechodí? Proč se to neřeší rokem výroby, výkonem, konstrukční rychlostí...? A kdo dnes schvaluje vozidla k provozu na pozemních komunikacích na zelených značkách? Několik (většinou starších) fyzických osob, kteří v mnoha případech ani nemají možnost ověřit technický stav vozidla - zejména brzdy a nápravy a jejich vůle. A spočítal někdo kolik dní by bezespánku se museli tyto osoby věnovat testacím podle současných pravidel, pod kterými jsou v roce podepsáni? Co je lepší pro člověka, který není člen klubu, který vlastní více veteránů, který nebydlí v krajském městě a chce je všechny otestovat? Každý naložit na vlek, odvézt na testaci a to pořád dokola třeba 50 i více km? Takto zajede na nejbližší STK a bude to mít hotovo. Samozřejmě, je to jako všude o přístupu daného technika a jeho znalostech, ale nepodceňujme ty techniky, vždyť to vlastně už dělají, když je to stejný auto na bílých značkách. A to už neřeším nynější nesmyslné požadavky na fotky, kterých je více než na STK. A co GDPR v současnosti, na co podle zákona je nárok a co vše po nás asociace chce? To se raději ani neptám.
Takže nechvalmě dne před večerem, ale taky (druhý přísloví mě nenapadá), dokud nebudeme vědět jak to bude fungovat v praxi.    [jj]   03.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Souhlasím se vším. Cena STK taky rychle poletí nahoru a co 5 let bude jistě jiná a pro stk stát zajistil díky některým poslancům další penězovod. Jak budou veterány posuzovat? Tak jako jiná vozidla jistě všude stejně bez vnějších vlivů, známostí a úplatků 😀. Stk jsou hdnoceny podle % vyhledaných závad. Zpětný zápis by byl reálný pokud by někdo silný vylobboval u poslanců změnu zákonů, ale je to opravdu něčí zájem? Nakonec každý může otravovat toho svého.    [Lojza]   03.11.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Veteráni na STK?


 Tak nám opět poslanci připravili téma na dlouhé zimní večery. Stavicím technické kontroly přihráli kontrolování technického stavu veteránů. Jelikož se však tento návrh rodil jako kompromisní řešení, zůstalo posuzování stavu vozidel z hlediska historické původnosti na veteránských klubech. Takže vlk se nažral a koza zůstala celá. Rozdělil tento návrh majitele veteránů na dva nesmiřitelné tábory, nebo jde o logicků krok, se kterým většina souhlasí?
Mnoho majitelů nad novým systémem mávla rukou s tím, že jednou za 5 let se na STK dostaví a prostě těch půl hodiny buzerace strpí. Majitelé sbírek veteránů však berou povinnou STK doslova jako tragédii. No a mlčící většina? Ta jen kroutí hlavou. Když projde SKT dýmící rezem prolezlá Octavia TDI, nebo Felicia co je již pár let po smrti, tak proč by se měli STK bát naleštění veteráni? Jen to prostě opět bude stát více peněz. Snad se majitelé STK nezblázní a cenu za v podstatě administrativní úkon nenastaví nesmyslně vysoko. 200 Kč přepočtených na rok to ale zcela jistě nebude.

A jak se k tomu návrhu stavím já? Vážení páni poslanci. Kdybyste radši řešili příčinu problému a ne jeho důsledek. A víte vůbec kde je ona příčina? Já vám to povím. Příčina tkví v nemožnosti opětovného přihlášení vozidla v případě, že již bylo jednou z evidence vyřazeno. Pokud by totiž šlo opětovně vozidlo přihlásit tak v ten okamžik by počet historických vozidel klesl na odhadem 1/4 současného stavu. A kdybyste jako bonus zjednodušili přihlašování vozidel dovezených ze zahraničí? Třeba jen tím, že motocyklům zrušíte povinné dokladování zatížení náprav.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.11.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (20) 
 Strana 1/150 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006