Zdravím všetkých zetkárov.Poprosil by som o radu,rozpolil som po prvýkrát motor na svojej zetke a
zistil som,okrem iných závad,že tam chýba odstrekovací krúžok.Vie mi niekto poslať foto tohto krúžku
a vysvetliť na čo slúži? [ogar] 07.12.2008 Přidat odpověď |
| Dobry den a má se ten tesníci kroužek točit v karteru nebo tam ma byt na fest. [Richard] 05.08.2020 |
| Všechno se tu dá najít, jelikož za ta léta se tu snad zodpovědělo všechno. Stačí hledat. Mě to trvalo 15sek. Zadal jsem do vyhl. "ostřikovací" a bylo to tam... Tak teď jen dobře usadit: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=178372 [J] 03.07.2018 |
| Ahoj,kluci kterou stranou patří odstřikovací kroužek ke guferu.Díky. [mira6] 03.07.2018 |
| pre(M):ďakujem [ogar] 17.12.2008 |
|  Jedno síce prešlo 2x, tu je to z druhej strany. [M.] 17.12.2008 |
|  Tebe ide o toto, posielam to z oboch strán. [M.] 17.12.2008 |
|  Tebo ide o toto, posielam to z oboch strán. [M.] 17.12.2008 |
| Ešte raz chcem poprosiť niekoho o foto toho odstrekovacieho krúžku.Opísali ste tu veľa svojich
postrehov,ale pre mňa to je stále vec imaginárna. [ogar] 17.12.2008 |
| Ďakujem za vaše rady a názory.Veľmi mi pomohol každý z vás. [ogar] 09.12.2008 |
| Souhlasím,tedy při chodu motoru kroužek brání zatékání oleje ke guferu/těsnící vložce.Odsřikující
olej je(částěčně)odváděn přes tu misku do prostoru převodovky. [Martin Štindl] 09.12.2008 |
| Můj názor je úplně jiný. Na klikovém hřídeli je gufero. Každé gufero je jednosměrné, t. zn. že
spolehlivě těsní jenom z jedné strany, od pružinky. V tomto případě tedy z klikové skříně ven, do
převodovky. Ten kroužek má omezit vzlínání oleje po klikovém čepu k břitu gufera a zmenšit možnost
nasátí oleje podtlakem přes gufero v jeho "nepříznivém" směru (proti pružince) pod
břitem. Podobné odstřikovací kroužky se dávají často před lamelová (labyrintová) bezkontaktní
těsnění za stejným účelem. [host] 09.12.2008 |
|  Mirek:Ale mi přece teď debatujeme o odstřikovacím kroužku (kat str 9,pol 16) viz. obrázek,a ne
těsnícím kroužku (kat str 11,pol 15). Pája:podle názvu té součástky to asi tak může být,jinak
si nedovedu vysvětlit účel té misky. [Martin Štindl] 08.12.2008 |
| A ted jsem si vzpomel kde semto viděl když jsem dělal motor, vubec to nepatří na klikovku ale na
hřídel k sekundárnímu kolečku kde slouží jako labirint...... Ke klikovce by se to už nevešlo, v
katalogu maj asi překlep :-) [Mirek] 08.12.2008 |
| já bych řekl že to je blbost vždyt ten kroužek je až za guferem a jak by přes gufero házel ten
olej?! a nikde jinde to spojený není, já bych řekl že to funguje jako normální labirint... Ale můžu
se i milit... [Mirek] 08.12.2008 |
| To bych bral, hladina oleje je pomerne nizka a takto to "prikrmuje" mazani prevodovky
(pokud to teda ten krouzek opravdu umi hazet za ten plech ;-) [Pája] 08.12.2008 |
|  Ta funkce toho odstřikovacího kroužku u klikové hřídele mi také není přesně známa a nikde v
literatuře jsem o jeho účelu nic nenašel.Ale známý co nám opravuje motory mi říkal,že má funkci
jakéhosi čerpadla:při běhu motoru odstříkává olej do té misky na karteru(v misce je otvor směřující
do prostoru převodovky).Nevím jestli to je opravdu jeho účel,ale to vysvětlení mě připadá vcelku
logické. [Martin Štindl] 08.12.2008 |
|  Já to tedy spletl,myslel jsem že je řeč o těsnícím kroužku na předlohové hřídeli(foto).Je nasunut na
předlohovou hřídel a při otáčení vytlačuje olej od ložiska.Jak již zmiňuje Pája,v případě použití
gufera se musí použít nízké(5mm)-stejné tloušťky jako původní prachovka. [Martin Štindl] 08.12.2008 |
| Mno, jsem nejak mimo - odstrikovaci krouzek je v motoru na klice pod prim. ret. kolem (kat
str9,pol16). Jeho vyznam popravde moc nechapu. To, o cem se tu bavite je tesnici krouzek hridele jak
pise MS. Pokud je spatny protlacuje se olej kolem ret. kola. To lze a casto se to delalo, ze se
misto prachovky loziska daval simering. V tom pripade je mozno dat vnit. krouzek, nebo cele lozisko.
Podminkou je ale nizkej simering (opet viz MS). Pokud se da vysokej+rozperka bude velke vylozeni
hridele a pujde do kopru lozisko, karter a vse okolo. Ja to takto "vylepsene" koupil v
motoru "po GO". Ja osobne jsem vahal, pak jsem vybral jeden slusnej krouzek + prachovku
a olej kupodivu netece. [Pája] 08.12.2008 |
| Číslo guffera,ktoré som vymontoval z kľukovej hriadele je:20-35-10.Teraz neviem,či to je práca
nejakého kutila predo mnou,alebo nie? [ogar] 07.12.2008 |
| Ano,v nouzi pokud by kloudný kroužek nebyl k sehnání může být nahrazen ložiskem 6203,ale doporučuji
se nejdřív zkusit sehnat ten kroužek.Na kroužku je myslím šnekovitá drážka která při chodu motoru
vlastně vytlačovala převodový olej od ložiska.Rezervní určitě mám,foto ale mohu dodat později.Možná
ho sem dá někdo dřív. [Martin Štindl] 07.12.2008 |
| Neviem,či som dobre porozumel,krúžok nahradiť ložiskom? [ogar] 07.12.2008 |
| Správně se nazývá těsnící kroužek hřídele,je z hliníku.Na jednom céčkovým motoru ho mám nahrazen
ložiskem stejně jako u Téčkových motorů prvního a druhého provedení.Těsnění zajišťuje jen vnější
gufero 25-40-5(možná by bylo vhodnější dvoubřité). [Martin Štindl] 07.12.2008 |
|
|