MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315704 příspěvků |8136 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 13 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 24.2.2024 01:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

250ka Pérák Zbrojovka - utahovací moment matic hlavy


 Zdravím,
nemáte někdo v podkladech , kolik by měl být utahovací monet matic hlavy 250ky Zbrojovka?
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Děkuji Petře, zkusím.

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2023
Odpověď  Zdarec-utahuji 40 Nm po 20-100 km znova zkouším přetahnout 40Nm. Je dobré dosedací plochy pro těsnění hlavy zkoušet zalapovat pomocí pasty na ventily-případně prohnuté hlavy soustružít/brousit před montáží. Nepoužívám hliníkové ,ale klingeritové těsnení. Alu těsnení jde tak akorát použít u typu 638-640,kde jsou štefty 4x na válec a dochází k dobré deformaci těsnění. Tož at to nefuká    [Petr S.]   22.06.2023
Odpověď  Utahovací moment šroubu závisí na mnoha okolnostech. V prvé řadě je dán průměrem a materiálem šroubu. Rozdíl momentu podle třídy pevnosti může být i více než dvojnásobný. Řídit se maximálním tabulkovým momentem pro šroub známého průměru, ale neznámé pevnosti může být rizikové.
Viděl jsem i dost hlav různě zdeformovaných po "přetažení". Většinou se hlava neznatelně zdeformuje a přestane těsnit a to vede k dalšímu dotahování, podkládání i mazání těsnění. Dosedací plocha se poté musí srovnat. U spoje plečky na brambory je to asi jedno, utáhnout na krev a buď to vydrží nebo dám jiný šroub. Ale u motoru, který si piplám, bych byl opatrný utahovat hliníkovou hlavu stejným způsobem.    [Luboš]   20.06.2023
Odpověď  Já to hliníkový nemám, svorníky i matice i podložky jsou ocelový, válec je litina. Po zahřátí utahuju ještě jednou.    [HonzaBK]   20.06.2023
Odpověď  OK, díky.
Je to hliník, tak jsem se bál, že to maximum nebude.
F    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2023
Odpověď  Tak akorát.
Přesný číslo najdete ve strojnických tabulkách- je to závit M10x 1.25,a bude se to dotahovat na maximum, co závit snese.    [Monty]   19.06.2023
 Přidat odpověď   (6) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006