MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306237 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 89 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 12.7.2020 15:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 158
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1138      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 153      Příspěvků Příspěvků: 14905
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/373 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Rozdíl je ve víkách. Jedno je ploché druhé víko má jako dvě spojená kola. Opravdu se tu nenajdete žádný odborník?    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pravda, vzpomínám si, že jsem to viděl i na karburátorech obyčejných Saxíků, apod. Teď jen kolik ubrat z parohů. Při zeslabení by to mohlo upadnout. Ten Jikov něco váží - vibrace.    [ED250]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jen k tomu co popisuje Mili, tak taková vložka se standardně používá např. u některých karburátorů Bing. Na tom co mám doma(původně pochází z prototypu JAWA500"boxer") je ta vložka dělaná z tvrzené tkaniny.    [Milan(OHC)]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to řemeslně jednoduchá úprava, ale funkčně naprosto skvělá:-).. Na braní je tam materiálu až až..    [Mili]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A to je DOBRÝ! Tak si vylepším i Péráka a Liben. Ona to vlastně stejně má i JAWA 90.

Děkuju za nápad.........    [Monty]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím pánové. Karburátory bývají opotřebované především špatným zacházením předchozích majitelů. Bystrému oku některých z vás jistě neuniklo, že příruba je křížem rozříznutá a to z logického důvodu. Aby ji objímka přitáhla k trubce parohu. Já mám na svém motoru dva 30mm karburátory Dellorto (protože jsem magor) a právě u opálených, italských chlapců jsem se inspiroval k opravě identického problému u kamarádova motoru. Trubku na parohu jsem na soustruhu přetočil a o 1mm zkrátil, přírubu na těle karburátoru také protočil a opravil drážky nutné k utažení a do vzniklé vůle jsem vytočil silonové pouzdro s milimetrovým čílkem. Rozměry nevím, dělal jsem to z koule, ale masa je tam dost a pouzdro bylo slabé. Jde to krásně nasadit i sundat, nehrozí žádné přisávani falešného vzduchu, karburator je lépe teplotně odizolován a není to vůbec vidět.. Utahuje se to do měkčího materiálu a tudíž není třeba na klíček nasadit trubku a karburátor krásně drží. Možná to má i pozitovní vliv na Frantovy oblíbené vibrace:-). Vylepšení jednoduché, leč zlepšení značné. Byl to pokus, ale všem vřele doporučuji, je to odzkoušené..    [Mili]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi máte pravdu,že se to používáním oklepe.Ony ty vibrace nejdříve zničí ložiska a potom i další komponenty motocyklu:(((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám Franto i jeden 2924HZ a je to stejné. Ale jak říkám, dá se to vyřešit tou planžetou a mám jistotu, že to nesaje falešný vzduch. A vidět to nijak není, dojem to nekazí :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  přesně tak, ty těla jsou stejné, liší se úplně něčím jiným :)    [Marko]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky jezdím pérácký. Nevěřím, že by se lišily průměry připojení. Spíš je to opotřebované, nebo výrobní nepřesnost.    [ED250]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To máš pérácké karburátory na 500ohc má býr 2924Hz.Možná proto ti ani jeden nesedí.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, já mám tři karburátory 2924H a každý má jinou vůli. Žádný nejde ale nasadit fest, jak popisuje ED250. Sponou vypodloženou plechem (aby se úplně nezavřela) to sice upevnit lze, ale saje to falešný vzduch. Proto jsem si sehnal nerezový planžetový plech 0,04 a 0,03 mm a tím to vymezím mezi parohy a tělem karburátoru. Není to asi moc profi, ale účel to plní dokonale.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jirko, že jsi se nepodíval, mám ho na polici:-))    [jwm]   30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  [T-1000] děkuji, to vím taky. Ani na jednom není štítek tak proto ten dotaz    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Lucas co se montovat na Šneky měl značení MN2L.    [T-1000]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zapalování Jawa 500 šnek


 Mám doma dvě zapalování, obě jsou levotočivé obě mají dva vývody na svíčky ale nevím, které je na šneka.    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Já si matně vzpomínám,že jsem zkoušel nasadit na 500ohc karbec z kývačky r.v.1957 co mám doma a bylo to volné,tak jsem od toho upustil.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No pravda je,že většina byla 2924H,ale i mezi těma jsou markantní rozdíly.Podle mně by to značení mělo znamenat stejné parametry,ale není tomu tak.Nechce se mi věřit,že už při výrobě se uvažovalo,že stejný karbec půjde na to či ono.Potom jsou i jiné varianty 2924V,2924VZR,ale to už podle značení mělo jiné využití (PF62,vrtací drezíny,centrály a pod.)    [kuba]   25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nemohou to být předělaný karburátory z péráka nebo první kývačky??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No s těmi hrdly karbců to bude asi trochu jinak.Co mně prošli těla karbců přes ruce,ovalita sice nějaká byla,ale tak cca 0,05.To by se dalo připočíst opotřebení při montáži/demontáži a těch určitě nebylo za život málo.Divné ale je,že některé těla mají už z výroby jiné míry.Základní míra je tuším 25,5mm ,ale jsou i těla,které mají od výroby průměr 25,8mm.Nevím,jestli to byla tolerance,nebo nepřesnost ve výrobě. No a to samozřejmě nemůže těsnit a saje to falešný vzduch.Takže se ani nedivím,že tam lidi cpou různé vymezovací podložky.Já to radši převložkuju a je klid.    [kuba]   25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mě ještě zajímá,jak se může vychodit hrdlo karburátoru tak,že se tam musí vkládat planžeta?Že by takové vibrace motoru?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám podložky 4mm a sundám úplně v pohodě.    [ED250]   24.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mě se na teplotní odstínění karburátoru vleze podložka 3mm. Když dám 4,5mm,tak karburátor nesundám ani tebou popsaným způsobem.Musel bych demontovat z olejovky chromovanou krytku stejně jako Milan.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Karburátor lze vždy sundat v pohodě. Jen se musí použít určitý postup. Napřed povolit a vyšroubovat matku šoupátkové komory, pak kroutit karburátorem sem tam a vysunovat ho. Opačně tak, že se zasune šoupátko do karburátoru, ale neutahuje se matice komory. Karburátor se kroucením sem a tam zasune, pak se vystředí a nakonec zašroubuje matice komory. Práce na minutu..    [ED250]   24.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky jwm :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj Milane z Plzně, výkres máš v e-mailu.    [jwm]   22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No já mám ty dosedací plochy ofrézovaný stejně jak ty.Jinak mi guma zakrývala většinu otvoru nasávacího otvoru v olejovce.Nikde jsem se nedopátral jestli mám pohnuté rámem,paskvil je replika gumy nebo to je výrobní paskvil jawy.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pertinaxový podložky silné 2 mm jsem si před parohy dal a parohy jsem nechal odfrézovat (zešikmit) dole na 3 mm (ze 6 mm). Karburátor pak sundám, ale musím vyndat mřížku ze sání, chybí tak 1 mm prostoru, to se stalo asi tím větším sklonem osy karburátoru. A to ještě musím mezi parohy a hrdlo karburátoru vložit stočený nerez planžetový plech 0,04 mm, jinak se mi karbec i při utažené sponě vaklá. Sprostě kleju, když ho montuju ... :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jojo žlábek,tam je.Já jsem si do toho spodního profilu přivařil silnou pásovinu. Až jsem zapojoval brzdu,tak jsem zjistil,že to lanko tam nedostanu:((((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě Milane pokud nemáš 3-4mm pertinaxové podložky pod sáním karburátoru,tak je tam dej a zkus si sundat z parohů karburátor v rámu.Mě to vychází na krev a motor s těmi podložkami po zahřátí líp jede.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dvojkový motor má na karterech pro lanko žlábek.    [ED250]   22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Lanko by mělo podle mne vést přes "vykousnutí" pod motorem, tedy skutečně mezi motorem a rámem. Na karterech tam někdy bývá vidět i stopa po ošoupání od bowdenu. Ovšem už na několika strojích jsem to viděl protažené pod rámem před stojanem.    [longr]   22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já mám 01, tam je k zadní brzdě táhlo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě si dej pozor na lanko k zadní brzdě.Mě vede pod rámem,tak dost blbě.Myslím,že by mělo být mezi motorem a rámem,ale nevím to na 100%-    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Franto, bylo by dobré, aby díry na zadních úchytech byly co nejvýš právě kvůli snížení motoru v rámu (a lepšímu osazení gumy na sání a nižší poloze karburátoru). Ale motor musí být zase kousek nad rámem a díry nesmí být na kraji nálitku. Nějak to vyměřím, spoléhám na výkres. Vrtat to budu teď, nedovedu si představit mít motor pokupě a pak to vrtat v rámu. Chci si do všech čtyřech děr dát ocelové vložky, aby se to dál nevymačkávalo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Milane já si to opravdu špatně přečetl a věřil fotce.Stává se ,že pokud není v rámu motor usazen přesně nebo je pohnuto rámem nesedí guma sání karburátoru na díře v olejovce.I mě to nesedělo. Několikrát se to tady v minulost řešilo. Je otázka jestli vrtat díry teď nebo až budeš kartery potřebovat a vyzkoušíš v rámu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pro Frantu: mám zavařené obě půlky karterů a napřed jsem si myslel, že staré kartery použiju jako mustr na vyvrtání děr. Ale nepůjde to, jednak ty díry na starých karterech jsou šišaté a pak myslím, že je třeba napřed udělat díry na pravé polovině opravených a pak to svrtat s levou polovinou. No, a na pravé polovině je neudělám jinak, než podle výkresu, přes levou půlku to svrtat nejde. Mám výkres slíbenej tady z fóra, tak snad to klapne:-) Jsem začátečník, chci poprosit o trpělivost :-)) Někdy se asi ptám na podivné věci ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [šejdíř Mikyna]   22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To by tady ta banda musela umět pořádně číst    [Past]   21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/373 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006