MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300981 příspěvků |7231 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 12 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 21.6.2019 02:34  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 182
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1109      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 150      Příspěvků Příspěvků: 14218
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/356 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Ještě jeden dotaz - kolika kN se lisuje ucho do setrvačníku? Díky moc    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kliková hřídel - výkresová dokumentace


 Zdravím vespolek, poprosil bych o pomoc s renovací kliky. Na levém uchu je poškozen jak kužel pro uložení unašeče tak i čep ojničního ložiska. Nemáte někdo výkresy, jedná se mí hlavně o poměr stoupání/úhel kuželu uložení hlavního ojničního čepu do středového setrvačníku.Pokud by k tomu byla i informace o tvrdosti tohoto čepu, budu velmi rád. Snažil jsem se poměry kuželu oměřit, ale je tak malého poměru, že jsi nejsem jist. Budu si nechávat dělat kalibry tak bych rád to nedělal na X-krát. Viz výkres. Předem velmi děkuji za pomoc.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Kolegové, nabyl jsem přesvědčení,za ty roky, že není logika mezi párovým dvoučíslím a výrobní číslem motoru.    [jwm]   05.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pak už tehdy mohli udělat oddych do olejovky a z ní třeba do sání :) Ale tehdy se případná loužička oleje nebrala jako závada :)    [longr]   04.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vcelku humbuk tady, kdo ví jak to je doopravdy?
ano to číslo 47 je opravdu párove, a je i u druhého karteru, číslo hlavní je vždy nahoře motoru a i s rokem u 00

otázka jak se dávali párové čísla vlivem na číslo motoru samotného, zda to také má nějaký vliv když je hodně nízké, ale ještě jsem neviděl karter se 4 místným párovým číslem, max trojčíslo    [Jan]   04.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to tak. Jedinný motor z Jawy co používal řetízek mimo primáru byl prototyp Jawa 350 OHC, ten měl řetízek v hlavě na pohon vačky.Jinak magnet byl vždy poháněn ozubenými koly.    [jwm]   04.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím kolegy, rok 1950, bylo podle prototypové knihy vyrobeno 50 ks předsérie, je zdokumentováno, že tyto stroje obdrželi zástupci Jawy, prodejci, či závodníci, testování.Výrobní čísla začínala 15-01 a končila 15 - 50. MOtocykly měli vysoké dynamo PAL, litinovou hlavu i válce a ještě několik odlišností, např hlavní nádrž, oddych z motoru, převody atd.    [jwm]   04.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Psal jsem jim, řetěz už v článku vypustili..    [ED250]   04.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Václave děkuji za zpřesnění, opraveno.
Takže u předsérie v. č. raženo na styku obou karterů.
Chtělo by to snímek čísla.    [Libor Marčík]   03.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na pravém karteru je bohužel naklepáno číslo z 02ky. Někdo to naprasil do novějšího stroje. Pracuje se ne jeho odstranění.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj kolegové, číslo 47 na fotce níže je pouze tzv. párové číslo karteru. Skutečné číslo motoru a tudíž i stroje je raženo přes dělící rovinu karterů. Zbytky čísla jsou patrné z foto. Nicméně jedná se o karter z úvodu výroby 1950-51.    [Václav ]   03.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud by mělo bejt magneto stejne, tak je to blbost protože řetízek by měl opačne otačky    [Josef Pacal]   02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trocha litiny pro ilustraci. ;-)    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak Libor byl rychlejší.    [Milan(OHC)]   02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdarec Hansi. Podle Liborovy tabulky by to měl být 47. kus z předsérie.    [Milan(OHC)]   02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hans, to je parádní číslo 47! Podle čísla, které mi zaslal V.D. je to ve shodě s předsérií, jen koncové a na obou karterech napříč.
Pokud bude někdo ochoten taky přispět zajímavým v.č., tak dávám dohromady seznam všech čísel (motocyklů/motorů/TP)z archivů, doplněn o všechny zde již k dnešnímu dni publikované (jen čísla bez jakýchkoli odkazů na přezdívky či jména).
Kdo by chtěl zůstat v anonymitě, tak může využít můj mail
libor.marcik zavinac volny.cz
Libor    [libor marčík]   02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď  Pecka. Díky moc.
Co tohle číslo? Karter na hranaté zapalování.

Hans    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

JAWA 500 OHC Šnek počty vyrobených kusů


 Zdravím, vzhledem k tomu, že již tři roky pracuju na 6. dílu Našich motocyklů, nyní na Jawě, tak se s vámi již podělím o pár konkrétních poznatků.
S pozdravem Libor Marčík    [libor ]   02.06.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (10) 
Odpověď  Viděl jsem několik těchto motorů v různém provedení, ale magneto bylo poháněno vždy ozubenými koly.    [Milan(OHC)]   01.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak on ten motor vypadá podobně jako standardní,ale mnoho společného ze sérií to nemá.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Závodní OHC (vysoký karter), že má magneto poháněné řetězem? Já to rozebraný neměl, ale nevěřím tomu... :-)    [ED250]   01.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/jawa/jawa-z-15-stvorena-pro-svet-velkych-cen-41662.html    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kartery s dynamem PAL mají číslo 15-xxx a tot vše tj např 15-036 a rok bych řekl tedy 51 ? Měl jsem takové.    [PALák]   31.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  existuje rok 52 i u typu 01 ? Já myslím, že ano ?    [52]   31.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím "Ji" a T-1000 (dost hrozné oslovení..).
Předsérie měla původně obsahovat 200 kusů, v roce 1950 postavili 33 motocyklů, začátkem roku 1951 řešili vyvstalé vady a výroba se pozastavila. Přesto z předsérie zkomletovali podle evidence za léta 1950/51 celkem 158 strojů (pár motorů ještě později). U prvních 120 kusů zmiňují litinové hlavy a válce, zbytek hliník.
V. č. 15-00506-52 je ze druhé série - tedy hliníkový válec a hlava, smontován v prvním čtvrtletí roku 1952.
Trochu nejasností je se začátkem číslování druhé série... Katalog součástí eviduje sjednocené díly až od v. č. 201. To by logicky nahrávalo tomu, že odlišnou předsérii 200 kusů nezahrnuje. Z toho by vyplývalo, že druhá série začne až od čísla 201, tedy 15-00201-52 (52 objasněno minule). Lidi však zmiňují i nižší čísla?
Pomohlo by, dát dohromady větší počet těchto nižších čísel..
T-1000 ozvi se mi na mail libor marčík    [libor marčík]   31.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím Libore, děkuji moc za osvětu. Těším se na další díl knih o historii našich motocyklů. Tuším, že mně bude hodně zajímat. :-) Mám doma pár originálních dokumentů o OHC signovaných v roce 48 a 49. Někdy se zastavím a rád poskytnu. Rám dalšího stroje má číslo 15-00320-52. Je to tedy rok 51 nebo počátek roku 52? Hans    [T-1000]   31.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle uvedeného čísla motoru - zapal. Pal, olej ledvinka, hlava+válec litina ??? Díky vám všem za postřehy.    [Ji] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  panove a cislo 15-004xx-55 ? zapsano v tp    [jan]   30.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nazdar kolego, odpovídám trochu opožděně..., tvůj motocykl byl vyroben v březnu 1952 (v březnu 1952 vyrobili 94 motocyklů)a pocházel, po rozjezdový dvousetkusový sérii, z druhé série 600 kusů.
Co se týče motorů zmiňovaných zde i kolegou s rokem 52, tak se z části jednalo o výrobu roku 1951 - Podle příkazu z jara 1951 vyšlo nařízení o novém značení motocyklů: motocykly vyrobené po 1. 7. roku 1951 (myšleno po 30.6.) ponesou v posledním dvojčíslí (rok výroby) modelový rok následujícího roku - tedy 52 (1952).
Rozjezdová série rok neuváděla.
Vzhledem k výše uvedenému se nedochovaly stroje s vepsaným rokem výroby 1951.Proto časté citace, že se motocykly pak vyráběly až od roku 1952 nejsou správné.., ze druhé série bylo roku 1951 posaveno 287 motocyklů.
Pětistovkářům zdar, libor marčík    [libor marčík]   30.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Milan(OHC),ďakujem za pomoc,nesmierne si to vážim.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Celková délka "pouzdra úplného" - 115mm, šířka "límce" 8-0,1mm, průměr 33mm a povrch leštěn,průměr pod ložisky 25h6.    [Milan(OHC)]   20.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím,potreboval by som vedieť šírku "pleca" čapu rozety. Na mojej je strana čo ide k ložisku kolesa rozklepaná a zrovnaná na sústruhu;tak by bol niekto ochotný mi to premerať,aby som vedel presný rozmer.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jasně.. :-) Tomáši já bych v tom až takové moudro nehledal spíš bych si představil, že olejovka je jako součástí samotného motoru - přesně tak, jak jsou motory stavěné dnes. Jen je oddělená a proto je potřeba propojit atmosféru motoru a olejové nádrže hadičkou.    [ED250]   18.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  EDE kroužek tam mám,tahle problematika je na delší povídání.To asi nechám na sraz,letos bych se chtěl taky přijet podívat po vlastní ose.    [kuba]   17.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže čerpadlo odsává dolní dírkou olej ze želvy a proto vzniká podtlak v horní dírce tj. v trubičce do nádržky oleje?    [Tomáš]   16.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To by vypadalo na absenci profilového kroužku, který je pod pod kuželovým kolem královny mezi ložiskem a segrovkou. Je to jakási přehrada, která po zastavení má zaručit hladinu oleje pod vačkovou hřídelí a to aby nešly po nastartování vačy na sucho. Když tam ten předěl není, odteče dolů po zastavení motoru kolem královny větší množství oleje a zalije prostor želvy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Máš pravdu EDE to beru zpět,nějak jsem si neuvědomil pozici toho malého kola na klice.Pravda ale je,že po zastavení motoru mám želvu plnou oleje.Samozřejmě ten olej se odsaje po nastartování,ale to chvíli trvá.    [kuba]   16.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět , že kolo rozvodu je výše než odtokový kanál.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kubo neřekl bych, že se spodní kolo rozvodu brodí v olejové lázni. Dle obrázků je vývrt níže, než spodní ozubené kolo. Ta mlhovina se tam děje díky rozprášení oleje, který je přiváděn pryžovou hadicí a následně kanálem z hlavy motoru. Olej teče přímo na první rozvodové kolo na čepu klikovky. Zaplavenou želvu jsem viděl jen jednou a to když se kolegovi na srazu střihnul unašeč čerpadla a olej přestal být odsáván.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pri vyšších otáčkach , ocelova membrana nestiha sledovat tlakove pulzy a straca sa v motore podtlak...    [Brano]   15.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/356 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006