MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316183 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 16.7.2024 09:07  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 320
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4392      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 292      Příspěvků Příspěvků: 41213
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne     Přidat odpověď    Zobrazit téma 

jawa250 půlbuben...černý tachometr Maznice kývky


  Dnes jsem zjistil, že se mi nevrací ručka tachometru..pod 20 se nedá sklepat. Za jízdy ale ukazuje ..ale nad 25....jinak jsem hledal maznici na kývku podle knížky1954 ale na 54 motorce nenalezena díky za rady Ziky    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2024 - 22:37
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Predstih panelka


 Cau,
Muze me nekdo poradit co delam spatne? Kdyz jsem se vracel z projizdky, tak me na semaforu z niceho nic zhasla motorka...nejdriv jsem si myslel, ze me prdla pojistka, ale nakonec to bylo predstihem, kterej byl totalne rozhozenej. Sroubky na desticce byly pevne utazeny, takze k samovolnemu rozhozeni dojit nemohlo hadam teda.
Znovu jsem naladil odtrh a predstih dle voltmetru, ale ne a ne ho sestelovat tak aby to bylo ok...dnes jsem to zkoiusel znovu a kdyz uz jsem si myslel ze je ok a drzi...tak se ozvla a obrovska rano z vyfuku, kterej se roztrhnul...foto.

Vim, ze tech navodu je na ytb spousta a delam to dle nich a viditelne asi nekde delam chybu...

HU....mezi kladivkama 0.4mm...pqk popojedu zpet vackou a na suplere, na ktery mam nastaveno 3,5mm...tak kdyz se pist dotkne suplery mela by preskocit jiskra...tzn, ze kdyz mam zapojeny voltmetr a zaroven odpojene vsechny veci jako kondik apod. Tak destickou pootocim doleva nebo doprava (dle zvetseni nebo zmenseni predstihu) a v okamziku kdy zacne voltmetr pipat tak bych mel mit nastaveno ne?!

Diky za radu co by mohlo byt spatne nebo kde dwlam chybu prowim...
Pripadne pokud mate nekdo nejakej jinej postup, budu rad za radu.
Diky Paja    [Paja]   02.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď  No, v zásadě pokud je vše správně- ten trojůhelníkový výsek na destičce nastav proti šroubu kterým se deska utahuje a měl bys mít nastaveno..
Cívku neměř, zkus jinou..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedlo z 3,5mm na jeden centimetr??? Zkontrolovat samotný stator a rotor dynama, to jest jestli stator nemá ve vybrání v karteru velkou vůli - statorem (pokud není uchycen šrouby) lze v karteru pouze pootočit, nesmí tam "kvedlat".
Tyto mladší dynama JAWA D 355 mají také dost často deformovaná čela dovnitř protože ty uchycovací šrouby byly dotahovány na "prasáka", potom je i ta původní deska s přerušovačem zdemolovaná podobně a v tom případě je nastavování předstihu pracnější a zdlouhavé.
A jak už jsem zmínil zkontrolovat okruh zapalování - Cívka(alespoň proměřit odpor VN vinutí - cca okolo 6 kΩ), VN kabel, koncovka svíčky (spíše neodrušená, odrušená musí mít změřitelný odpor těch 10 kΩ, kontakt na svíčku lepší v provedení s pružnou sponku/závlačkou než s trnem), svíčka BRISK N15C s kontakty ve vzdálenosti 0,5mm.
Nastavování předstihu s pomocí žárovky je popsáno v Dočkalovi, buď s baterií vně(viz.foto) nebo přes zapnuté zapalování viz:
https://www.moto-prodejna.cz/includes1/languages/czech/manuals/Predstih/Predstih.html    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2024
Odpověď  Jeate se zeptam...jak zjistim, ze je spatna civka? Muzu to nejak zmerit trebas na voltmetru?
Nejsem zadnej elektrotechnik, ale kdyz me nekdo rekne postup jak zmerit, zase budu o neco chytrejsi.
Kondenzator kdyz je ko, tak co jsem slysel, tak by meli hodne jiskrit kontakty na kaldivkach...
Paja    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Meela: myslim, ze 1cm pred uvrati.

Martin Stindl:kolena nemam modry, ale jakoby do zluta trochu. Ano, do vyfuku to prskalo...jak jsem ladail predstih co jsem prijel z vyjizdky, tak bylo vse ok...pro sichr jsem to jeste projel a kdyz jsem nechal dohoret zbytek benzinu, tak najednou lehkej prd do vejfuku, jako kdyz je to spatne naladeny zase....zkusim to natocit znova teda a rana jak z tanku a vysledek je rozpulenej vyfuk :/

No hele spis asi delam nekde chybu pri nastavovani...

Mate nekdo nejakej tip, dle ytb treba...na video, kde je to "po lopate a pro blba" popsany?
Diky moc chlapy...

Jinak dobrej pripravek koukam na sestelovani...zkusim vyrobit :)    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Dvěstěpadesátky pojedou kdykoliv, pokud budou mít předstih před úvratí.. jesti to bude 4 mm, stejně jako 1,5 mm lhostejno- tedy, vše závisí na vyběhanosti motoru.. pokud budeš pálit za úvratí, začnou ti modrat kolena a budeš střílet do výfuku.
Pokud se stalo nahodile, nemá to cenu dále řešit, pokud opakovaně, je to jiná věc.

Jinak podobně mě kdysi vytrestala i indukční cívka..    [Beat]   04.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A vše ostatní je v pořádku? Elektoinstalace, kondesátor, cívka, svíčka N 15C (první panelky v katalogu mají uvedenou PAL 14-7 RZ ale mladší už 14-8 R). To že že to dokázalo rozervat tlumič znamená že to řádně nezapaluje - a při nastavování předstihu je spolehlivější obyč žárovka přes baterii než multimetr.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
Odpověď  to měření šuplerou je v pohodě, horší je právě přes svíčku kde není vidět... ale taky to jde (pokud tedy není svíčka šikmo jako to měly třeba první panelky). Kolik byl ten "totálně rozhozenej" předstih?    [meela]   03.07.2024
Odpověď  No povodne jsem si taky rikal, ze se me asi ma asi povolil sroubek na zapalovani, jinak by to nechciplo tak nahle, ale vsechny byli pevne dotazeny...pertinax na kladivku ma cca 3-4mm odhadem.
Jinak merim pri sundany hlave tak, ze supleru opru o hranu. Ano, vim ze je vypouleny pist, ale mel jsem za to ze so to meri prave takhle...je to teda spatne?
Paja    [Paja]   03.07.2024
Odpověď  Jednou jsem kamarádovi, který to však uměl, pomáhal šteloval předstih na čezetě. Vždy seřízeno dobře a po nastartování motor měnil chod. Příčina byla v předcházející výměně rotoru a málo utažené vačce, která se rozviklala. Jak motor chytnul, tak se vačka pohnula a motor změnil chod.    [Luboš]   03.07.2024
Odpověď  Změna předstihu během jedné projížďky je možná, jednou se mi to stalo. Bylo to tím, že se namazaná plsť nedotýkala vačky, takže kladívko jezdilo po vačce nasucho a ten pertinax se zbrousil a předstih se změnil o pár mm. Takže zkontrolovat jestli je namazáno...
K nastavení předstihu, popis je trochu zmateně popsanej, ale snad je dobře :-) takže jenom pár poznatků na co je potřeba myslet - měříte to šuplerou přes závit pro svíčku nebo se sundanou hlavou? Píst je vypouklý, takže přes svíčku může docházet k odchylkám, podle toho kde se zrovna šuplera dotkne.
Taky když se otáčí celou deskou tak se musí jít s postupem zase od začátku, horní úvrať, odtrh atd...
A jiskra přeskakuje když se kladívka rozpojí, takže je dobré vrátit se z HÚ zpátky více než 3,5mm, tam by měl měřák pípat. Potom točit motorem ve směru otáčení a tam kde to pípat přestane by měl být předepsaný předstih .    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

díly sytiče panelka


 Zdravím, dával jsem si dohromady ovládání sytiče na panelku a narazil jsem na nějaké výrobní odlišnosti, "šnek" na sytič mám kovový, ale také z červeného plastu. Jenom tak ze zvědavosti mě zajímá, jestli by někdo věděl, co je novější a co je starší provedení? Jestli byl třeba plast výrobní zjednodušení nebo se naopak dával ze začátku ale nic nevydržel, tak přešli na kov? Na motorce jsem to neměl takže sám nevím...
Dále mám i dvě varianty samotné páčky sytiče, kde jsou díry pro šroubky posunuté o cca třetinu obvodu... může to být také podle data výroby?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Meelo, tak nevím, zda kov je novější, nebo starší, ale na své panelce 250 (559) z roku 1967 mám černý plast. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor z Jawa 350 (640) na Jawa-ČZ 175 (356)


 Zdar borci, mám Jawu-ČZ 175 typ 356 po peknej renovácii. Chcem nahradiť pôvodný karburátor novým z jawy 350 640. Viete mi poradiť aké trysky mám osadiť. Rad by som začal s nejakým základným nastavením, len nechcem úplne strieľať odboku takpovediac. Ak máte niekto skúsenosti dajte vedieť. Dik.    [LubossgRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dát na 175 karburátor místo 24mm s průměrem 28 mm je prostě blbost.
To nepojede dobře na žádný trysky.    [Monty]   27.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadny rafik a pneumatika Jawa 250/559 r.v. 1962. (rozmer)


 zdravim,
vedel by mi niekto prosim poradit/povedat aky rozmer ma mat zadny rafik a pneumatika na 559 r.v. 1962 ?
zial kazda informacia ku ktorej som sa dopatral je ina.
su oba rafiky rovnake a len pneu je ine ? (Predna 3,25 a zadna 3,25 alebo 3,5)
alebo su aj rafiky ine ? (Predny 1,85 a zadny 2,15)
na mojej motorke maju oba rafiky sirku 68 mm.
dakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Rozdíl jsou, a výrazný.
Specielně MITAS z Indie je větší než MITAS ze Zlína. O nějaký milimetr, ale to stačí,aby se nevešel do stejné díry.    [Monty]   27.06.2024
Odpověď  Je to Mitas H-06,vyrobená v Indii. Myslíte že u jednotlivých výrobcou pneu,sú nejaké markantné rozdiely v rozmeroch pneu?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2024
Odpověď  Značka pneu? Každý výrobce má jinou šířku, někdo sem na forum nedávno dal rozměry tak hledej    [Lojza]   25.06.2024
Odpověď  Zdravím,
mám problém na mojej J250 559 so šírkou prednej pneu. Mám tam rozmer 3,25 a je úplne natesno,medzi stenami blatníka nie je medzera ani 1mm a niekedy mi pneu šúcha o bok vnútra blatníka. Blatník by mal byť panelácky,ale zase nie som taký odborník,aby som to mohol tvrdiť na 100%. Riešil už niekto podobný problém,že mal pneu tak natesno v blatníku??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2024
Odpověď  Luboš má pravdu, údaje v TP pro stejné typy se různí, to co je uvedeno v TP je směroplatné a logiku bych nehledal.    [Kadel]   20.01.2021
Odpověď  Pro provoz a na STK montovat pouze to, co je uvedeno v konkrétním TP. V minulosti se stávalo, že se ke strojům dávaly již předtištěné TP z předešlých provedení, modelů, kde se doplnily datum, výrobní čísla. Proto lze najít různé rozměry pneu, váhy a někdy i samotné přepsané označení typu. Vědu bych v tom nehledal.    [Luboš]   20.01.2021
Odpověď  a e to asi není povolená? buď předek 3,00 a zadek 3,25 nebo předek 3,25 a zadek 3,50. Kombinace 3,25 a 3,25 může být? Ani v jednom z kopii zde uvedených ani v mém TP doma to nemám.    [HonzaBK]   20.01.2021
Odpověď  Meela,
dakujem za informacie moc mi to pomohlo.
Rozhodol som sa ze obe kolesa obujem na plaste s rozmerom 3,25 (i ked v predu by mal byt 3,0) kedze mam oba rafiky rovnake (1,85) a na plast 3,50 by som mal mat rafik 2,15.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2021
Odpověď  Pozn. 559/1962 má asi ještě kola z 353 pro upřesnění    [Kadel]   18.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na novějších panelkách už to možné je - toto je výstřižek z TP z roku 1966    [meela]   18.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354 1957 praská pojistka


 Ahoj,
mám Jawu kývačku 350/354 s ampérmetrem v nádrži, dynamem 6V/45W a regulátorem AEV, baterka má ukostřený + pól. Motorka funguje dobře, dobíjí, ale když se rozjedu, pustím plyn a nechám spadnout otáčky, tak praskne pojistka. Nevím si rady čím by to mohlo být.    [kejvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkrat, prodřený kabel? Kabeláž je v jakém stavu? Jestli je už jak klubko zmijí tak vyměnit.    [Lojza]   20.06.2024
Odpověď  A je u baterie správná pojistka 15A? Při nízkých otáčkách přestává dynamo(s regulací) dodávat proud do obvodu motocyklu a spotřebiče si začnou brát proud z akumulátoru. I když i se zapnutými světly by měla vydržet i pojistka 8A.    [Martin Štindl]   20.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

rozpěrky kol-kývačka


 Dobrý den.
Jaké mají být rozpěrky osazené v kolech velké kývačky?
8mm nebo 11mm, jsou u předního a zadního kola stejné?
Děkuji za odpověď    [ben06] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozměry vždy nejprve přeměřím a potom řeším proč je to případně jinak oproti normálu a co se s tím dá dělat. To platí nejen u vložky v kolech, ale obecně u každého uložení, převodovky, klikovky a pod.    [Luboš]   19.06.2024
Odpověď  Po každé renovaci se to sejde trochu jinak, katalog nemusí být dogma. Aktuálně jsem řešili přední kolo ma kalifu kde na vnitřní rozpěrce ložisek chyběly 2mm    [Lojza]   18.06.2024
Odpověď  Ahoj, dávám kamarádovi dohromady kola na panelku 250/592, podle katalogu by vložka 620-51-123 měla být na obou kolech stejná. Akorát že kola se posháněla kdo co dal a vložky mají šířku 8mm. Neměla by panelka mít vložky už 11mm?    [Martin Štindl]   18.06.2024
Odpověď  Ahoj v zadu 11mm a v predu 8mm ja to mam takhle na panelce ale myslim ,ze to bude stene    [milan]   28.12.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kryt řetězu


 Zdravím, jen se chci ujistit, na co ten kryt pasuje, asi na 175... Je v dobrém stavu, potřeboval bych kryt řetězu na Jawa 250/353. Pokud by někdo měl na výměnu, klidně i s doplatkem. Díky.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled z druhé strany.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Klepe motor 250/353


 Už som v koncoch. Motor po celkovej GO. Na volno beží dobre. Pri jazde však od určitých otáčok (jedno aký prevod je zaradený) naraz začne v motore klepať a ustane to len keď uberiem plyn. Prakticky v zaťažení ak nechcem aby motor neklepal tak ho nevytočím nad určité otáčky. Skúšal som rôzne nastavenia karburátoru, predstihu a nič. Dokonca som dal pod hlavu hrubšie tesnenie. mal niekto takýto problém? Ako ho vyriešiť? Poradí niekto? Sezóna sa blíži a ja chcem jazdiť bez toho, aby som zničil motor.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  O kompresním poměru a klepání jaw 250 je psáno i v knize: Jawa - Údržba, opravy a seřizování motocyklů. Jiří Dočkal... nové vydání...možná pak pochopíte, že dát vyšší tesnení je levnější jak měnit karburátory    [majco]   22.05.2024
Odpověď  Pokud opravdu motor "klepe", tak je problém v antidetonační štěrbině. Možná někdo tunil hlavu a zapomněl na ní. Delší píst je zmetek a musí platit, že vše se před montáží přeměřuje a v průběhu také, obzvlášť nyní, kdy originál výroba prakticky neexistuje. Zkusil bych jiný benzín s více oktany, někdy může pomoci.    [Luboš]   22.05.2024
Odpověď  Ladic: jsou tomu tak dva týdny, ale určitě jsi si všimnul jak jsem se kysele zatvářil když jsi se zmínil o těch nalepených ložiskách :)
Jinak kromě toho na co upozornil majco - tedy rizik které ve výsledku můžou způsobit(i s Natruralem 95) že tento dvoutaktní motor si za provozu přejde z principu zážehového na vznětový je tu ještě jedna maličkost. Po výbrusu ještě pečlivě zkontrolovat samotný píst, pokud to jde s původním pístem. Je to asi deset let co mi jeden kamárád dával k montáži kyvku 250 a přivezl k tomu už kliku po GO a válec s výbrusem a novým pístem. Na smontovaném motoru jsem si jen náhodou při kontrole úhlování všimnul že při HÚ píst drobátko přesahuje přes okraj válce(bez těsnění pod válcem). Až potom co jsem bratrova rezervního motoru vydoloval původní píst se při porovnání ukázalo že oproti originálu je horní okraj pístu odhadem tak o 0,5mm(?) výše nad čepem.    [Martin Štindl]   22.05.2024
Odpověď  Pro Martina: Ano to je ta skvělá dvouložisková Panelka s ložisky na lepidle, ale neboj nejdříve jsem ji celou zgenerálkoval ložiska pěkně upevnil lepidlem, najel 2000km a diky tomu klepání (detonování) jsem ji zas celou rozebral, dokonce i vyměnil klikovku a ložiska držely v bloku jak kdyby byly součástí hliníkového odlitku :) takže nebojte se lepit drží to a to jsem je tam vkládal rukou za studena....samozřejmě po rozborce klepáni zas a to jsem měnil kliku, válec s pístem, hlavu (s kolmou svíčkou)i karbce... ale šoupě s jehlou zůstávalo...    [Ladic]   22.05.2024
Odpověď  možná by Vám stačilo (dle dílenské príručky)vždy po každém výbrusu a zmene tesnení skontrolovat kompresní pomer 7,7...    [majco]   20.05.2024
Odpověď  Ladič. To myslíš tu dvouložiskovou s těmi vlepenými ložisky?    [Martin Štindl ]   20.05.2024
Odpověď  Jo Panelka to je samá detonace, obvzlašť když od ní žádáte maximální výkon, to klepání při zatíženém motoru mě taky fakt štvalo, tak jsem se diky majmarovi zaměřil na karbec a opravdu to pomohlo, neříkám že úplně zmizelo ale je to lepší. Teť jsem sehnal nový nepoužitý karburátor 2926SBD11B tak uvidíme jestli bude nějaká změna k ještě lepšímu.    [Ladic]   20.05.2024
Odpověď  Dlouho jsem řešil stejný problém. Jawa pérák motor po GO. Vždy při záběru výrazně klepal motor. Nakonec jsem zjistil, že je to hlavou. Pomohla výměna za totožnou hlavu, přičemž ta původní vypadá velmi pěkně a nenašel jsem na ní žádnou vadu ani defekt. Vím že už je to stará diskuse , ale třeba to ještě někomu pomůže.    [Aleš R.]   19.05.2024
Odpověď  takže moja skúsenosť: jawa 250 559- panelka. zgenerálkoval som karburátor- motor začal príšerne klepať.. skúšal som zmes, trysky, nič nepomáhalo. ked som vrátil spať pôvodnú ihlu šupátka, klepanie sa stratilo.. nová ihla zo sady nechutila starému motoru. pôvodná ihla v pozícii druhá drážka odvrchu- funguje báječne.. na novej ihle som skúšal všetky pozície, klepanie neprestalo. takže skúsenosť: nie všetko nové môže pomôcť. ale keby ste počuli ten rachot, nikdy by som nepovedal, že to môže spôsobiť ihla. znelo to ako rozflákané ložisko kľuky.    [majmar]   25.06.2018
Odpověď  Som prekvapený, že po takom dlhom čase je môj príspevok oživený.
No musím povedať, že táto závada ma dosť vytrápila.
Ale už som to vyriešil. Príčina bola zrejme chudobná zmes,pretože, keď som namontoval večšiu hlavnú trysku tak klepanie prestalo.
Tolko na objasnenie i keď možno neskoro.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa/ČZ 175/356 - pakny brzd


 Zdravím pánové,

mám dotaz - po koupi stroje jsem udělal GO ale mám problém s paknami. Po nalepení nového obložení mi nešly do bubnu. Tak jsem bádal, a zjistil jsem, že tam jsou namontované asi do jiného typu.
Štity jsou OK 351-51-410. Pakny mám ale 351-51-421 místo správných 351-51-420. Hledal jsem po katalozích, ale nenašel jsem kam patří -421 a ani o kolik jsou rozměrově jiné.

Můžete mi někdo poradit?

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pakny na půlbuben jsou dost jiné a mají i jiné katalogové číslo, tím to asi nebude. Máte stejné pakny na obou kolech? Před nalepením obložení to fungovalo? Taky se kloním k tomu, že je chyba v novém obložení, kolik má mm? Nejsou třeba ty pakny nějak zdeformované? Možná by pomohly nějaké fotky...    [meela]   12.04.2024
Odpověď  Jestli nemožnost montáže nezpůsobuje obložení, potom máte nekompatibilní dvojici buben - čelist. Vaše číslo čelisti je nejspíš pro úzký pulbuben a kola máte s celonabojovym bubnem. Ev opačně.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  pánové děkuji,

můj problém není s tloušťkou obložení, to jsem vyřešil.
Chtěl jsem vědět, z jakého typu jsou pakny 351-51-421.
Zdravím

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  Tak máte prostě SILNÝ obložení. Ideálně celý štít do soustruhu a zarovnat. Nebo prostě pilníkem.    [Monty]   06.04.2024
Odpověď  Jaká je tloušťka toho nového obložení? Bude-li větší než originál, čelisti se do bubnu nevejdou. Resp proč je vlastně nemůžete do bubnu namontovat, co tomu brání?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250/590 rozsvěcuje se kontrolka dobíjení a motorka vynechává


 Zdravím chlapci, mám problém s jawou 250 calif, po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, po nastartování pohasne, ale stále malinko svítí, po přidání plynu začne svítit daleko více a motorka má nepravidelný chod, špatně reaguje na plyn jak na neutral tak za jízdy. Mám pocit, že je to jakoby někde zkratované, že to není jen o tom že by nedobíjela, když vynechává? Motorka rok stála, letos jsem jí dával nový přerušovač a kondenzátor, ten jsem zkoušel po těchto problémech i vyměnit zpět za starý. Zkoušel jsem nabudit rotor i vyčistit kontakty relátka. Uhlíky jsou v pořádku a pod nimi vyčištěno. Přikládám fotku, snad to není špatně zapojené. Prosím o radu, děkuji.    [Babula]   06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak malý větší posun, vyměnil jsem indukční cívku,kabel i fajfku, motorka lépe chytá, lépe jela ale stále trochu špatně, to už jsme zdá se vyřešil doštelováním karburátoru. Nicméně dobíjení stále zlobí, někdy kontrolka nesvítí ani při vysokých otáčkách, ale většinou se po přidání plynu rozsvítí.
Pokusím se ještě proměřit ten rotor dle návodu jinak to vidím na AEV.    [Babula]   09.04.2024
Odpověď  Díky za rady, v týdnu to vyzkouším. Ano ten kabel k uhlíku je předělaný. Na cestě z Rakouska se mi kdysi ten originální vodič právě prodřel od rotoru. Proto jsem ho na cestě vedl vrchem a udělal jsem to tak raději i doma pořádně. To mám již několik let, uhlík je tam krásně funkční. Ještě si zkusím půjčit indukční cívku, tu jsem měnit nezkoušel.    [babula]   08.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když tedy komutátor nehází tak ty problémy mají jiný původ. Zkusil bych nejdříve otestovat samotný okruh zapalování(když se tedy měnil přerušovač s kondíkem) - tedy akumulátor nabít a k tomu u dynama odpojit vodiče svorek 61 a 51 a konce vodičů zaizolovat(odpojit samotné dynamo). Jestli po nastartování a přidání plynu bude znatelný nepravidelný chod tak je jeden konkrétní problém tady v zapalování(seřízení předstihu, přerušovač, kondenzátor, zapalovací cívka, svíčka/koncovka u svíčky).
V případě že poběží motor jak má tak je důvodem potíží něco u dynama. Ten světle zelený vodič propojující svorku 61 s + uhlíkem je nějaké "samodomo", tento vodič má být správně veden pod pláštěm statoru. Nepřekáží náhodou nějak uhlíku s jeho vodičem? Tedy jestli nebrání posunu uhlíku v jeho pouzdru.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Jeste poznamka,nemusi se demontovat,lze vyzkouset ma motu.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Ja myslim,ze je to kotva.Jak vyzkouset kotvu?Viz video od 7.10
https://www.youtube.com/watch?v=CORIJFhcLeg.
Stator lze vyzkouset podobnym zpusobem.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jsem obraceně. Jak rikam, kontrolka se po zapnuti klicku rozsviti a po nastartovani zhasne. Kdybych zapojil obraceně zak sviti taky obracene. Na kostre je minus. Tak jsem to mel vzdy. Jinak rotor se zda vubec nehazi. Podle zarovky na mereni predstihu je i vačka v pořádku. Rozsviti se normalně jednou za otáčku.    [Babula]   07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jste akumulátor opačně??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
Odpověď  Diky za radu. Podivam se, jestli pri naslapnuti uvidim nejake hazeni.Je mi ale divne jak by k tomu mohlo dojit. Ta motorka pref rokam normalne jezdila...    [Babula]   06.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten problém s dobíjením může být v rotoru dynama - důvodů může být více, kónus v rotoru nesedí na čepu a tím není rotor v ose s čepem , samotný komutátor je excentrický proti ose rotoru popř.( nejhorší možnost) že čep klikovky má velkou házivost. Ve všech těchto případech se komutátor při chodu motoru chová jako vačka, v nízkých otáčkách uhlíky dosedají na lamely komutátoru a dynamo dobíjí, při vyšších otáčkách už uhlíky excentricitou komutátoru odskakují a přerušuje se jejich kontakt s komutátorem a dynamo přestává dobíjet.
V případě vady na samotném komutátoru se to dá vyřešit zarovnáním na soustruhu(viz. foto)
Ten popisovaný problém nepravidelným chodem motoru může souviset také z výše uvedenými možnostmi(vyjma vady na samotném komutátoru) - tedy vačka přerušovače je "šejdrem" a kontakty se rozevřou dvakrát za jednu otočku nebo k jejich sepnutí dojde v mnohem kratším intervalu.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Vape


 Na Jawu 350/354 namontováno Vape 12V. Vše funguje,chytá okamžitě. Problém nastal nasazením víka zapalování.Výstupky na rotoru škrtají o přepážku ve víku,tak že se rotor v podstatě zasekne a nelze prošlápnout.Zkoušel jsem jen lehce rukou ne násilím. Už se s tím někdo setkal? Jsem z toho rozhozen.
Dík za jakoukoliv informaci.    [Mirda]   03.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Předně, jak se i uvádí, při renovaci se vyskytují různé obtíže a překvapení, se kterými se každý setkává. Zvláště pak v případech, kdy se původní díly nahrazují jinými, replikovými, nebo dokonce zcela novými, neoriginálními, jako je vape. Při montáži původního zapalování by k rozhození nedošlo.    [Luboš]   06.04.2024
Odpověď  Rozhozen z čeho? Při renovacích starých strojů jsou problémy očekávatelné prakticky všude. Já u 354 tento problém neměl ale milion jiných 😀    [Lojza]   05.04.2024
Odpověď  Děkuji za info.těď už si s tím poradím
Docela mě to rozhodilo - nemilé překvápko.
Mějte se pěkně.    [Mirda]   05.04.2024
Odpověď  Ono by bylo zajímavé i změřit celkovu výšku těch vík po obrobení, možná by jsme se divili kolik tam je třeba rozdíl. Změna přípravků pro obrábění, změna modelů pro odlévání, styl odlévání, atd.. Je to vlastně díl, na jehož tvarech a přesnosti nebyl asi moc velký nárok.    [HonzaBK]   05.04.2024
Odpověď  Víka nejsou stejná, protože se měnily formy a slévárny. Některé proto na 354 s vape normálně funguje bez úprav, některé ne. Když jsem dával na 354 vape, tak jsem vybral ze zásob hezčí víko, ale drhlo, jak uvedeno v dotazu. Jiné však sedlo bez drhnutí.    [Luboš]   04.04.2024
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=314995

jo údajně je to pro vape potřeba upravit, ale vlastní zkušenost nemám    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2024
Odpověď  jj ve slévárenství není milimetr žádná míra v té době.    [jj]   04.04.2024
Odpověď  To je normalni,uz jsem se s tim setkal mnohokrat.Takze brusku nebo frezku a udelat mu misto.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

JAwa 353 pist a ojnice z panelky


 Ahoj, chci se zeptat, jestli je mozne dat do motoru Kyvacky pist a ojnici z Panelky a jestli motor bude mit stejnou kompresi a tudiz i vykon? Diky    [Tomas]   12.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj.
Samozřejmě, že mi jde o vzdálenost ok ojnice a je o celkovou délku. To dá rozum! :-) :-)    [Marek]   26.03.2024
Odpověď  a není jedno jak je ojnice dlouhá? Milimetr žádná míra, záleží na masivnosti výkovku. Hlavně záleží na délce od sředu ojničního čepu po střed pístního čepu.    [HonzaBK]   26.03.2024
Odpověď  https://www.motokramek.cz/ojnice-jawa-250-perak-kyvacka-s-pouzdrem


Odkaz zde.    [Marek]   25.03.2024
Odpověď  No a tady je zase tato ojnice.
Délka 164,9mm.
Dvě různé délky.
Marek    [Marek]   25.03.2024
Odpověď  161 mm https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=13054 tady to píší.    [Monty]   24.03.2024
Odpověď  Zdravím všechny.
Prosím o informaci k tomuto tématu.
Jaká je délka ojnice jawa pérák (rozměr mezi osami ok ojnice).
Na web stránkách jsem totiž našel rozměry dva 161mm a 164,9mm.
Děkuji velice předem.

Marek    [Marek]   24.03.2024
Odpověď  Koupil jsem motorku 353 a bylo to tam tak to znamená píst a ojnice z panelky tak jsem dal kliku na repas a nechal tam dat znova to samé protože sem od odborníků který se o to zajímají řekli že se to tak dělalo a ze je to klidně možné to tak udělat.    [Tomáš ]   19.08.2015
Odpověď  Položte si vedle sebe válce, písty a klikovky z panelky a kývačky a pak tvrdˇte že je to záměnné. Kývačka má dva výfukové kanály a jeden ze zámků jde po stěně mezi nimi. panelka Má jeden kanál který se až dále ve výfuku rozdvojuje. Panelka má rozdílné časování dané vybráním na vršku pístu a (to nevím jistě) trošku jinou polohu děr pro přepouštění směsi. U dvoutaktu nezáleží jen na kompresi jak je mylně vydedukováno v dotazu. Kombinace klika-píst z panelky v kývačce je možná ale nesmyslná. Opačná kombinace je nemožná. Montujte a bastlete jak chcete    [Arpi]   18.08.2015
Odpověď  na šipku nespoléhat... Jak podle zámku? Tak logicky nesmí chodit přes kanály...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2015
Odpověď  šipka k výfuku    [HonzaBK]   14.08.2015
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

černé písty


 ahoj, mám motor 350 po generální opravě firmou, (výbrusy, klikovka, ložiska, spojka, převodovka...). Chytá na drc, zvuk super, žel blbě táhne, zkoušel sem dávat různý trysky , ladit karbec, dynamo , pak vape, ale furt mizerný výkon. Po asi 2000km jsem sundal válce a černý jak uhel , tak sem měl zato , že udělali asi špatně výbrusy a nechal vybrousit opětovně (6tý výbrus už) a nyní letos opět mizerný výkon, po 500km jsem sundal opět válce a černý jak bota i kliková skříň. Zdá se mi dost nepravděpodobné , že by 2x po sobě udělali špatně výbrus. Netušíte kde je chyba? Předstih sem kontroloval i u vape jestli není pootočený čep při repasi a zdá se mi to OK pro oba válce.Karbeců a trysek sem zkusil též dost. Netuším jestli se zaměřit na válce teda nebo na kliku? ČI jiný nápad?    [LIbor ]   08.11.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 141 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je uvedeno že nové písty mají (KAŽDÝ!!!) cca 203g, když se u obou při odlehčování bude postupovat stejně (popisoval jsem níže) tak lze docílit určitě jistého snížení hmotnosti. A u toho odlehčování hlavním účelem není ani tak navyšování výkonosti ale především snížení zatížení klikového mechanismu - a to se kladně projeví v jeho životnosti. Pro max.životnost klikovky by byl IDEÁLNÍ stav když by se hmotnost pístu+čepu+kroužků+horní části ojnice rovnala 0,00 gramu - to jest že by vibrace byly na úrovni Wankelova motoru. Pokud se ti podaří zmenšit tu hmotnost byť jen o polovinu požadovaného tak je furt OK.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2024
Odpověď  Hmotnosť sa ti podarí znížiť len nepatrne,k hmotnosti pôvodných to bude stále veľmi ďaleko. Jednoducho súčasné Almet piesty používajú iný materiál a adekvátne k tomu aj inú hrúbku, hlavne dna piestu.
Sústreď sa na to aby boli oba rovnaké. A takisto si skontroluj či máš výrezy (okienka) rovnaké na oboch. Ja som s tým mal problém, piesty mali výrazne rozdielnu hmotnosť (cca 6g), jeden mal aj inak posunuté okienka, bol to zmetek.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2024
Odpověď  No, někdo píše snížit váhu co nejvíc, někdo to nedoporučuje. Fakt je, že původní píst měl váhu 167 gr a čep 40 gr, nový píst má váhu 203 gr a čep 49 gr. Je to rozdíl 45 gr, je to myslím dost. Závodit určitě nebudu, to ne, ale trochu se pokusím váhu snížit. Nedělám si ambice, že se dostanu k původní váze, uvidím, k čemu se dostanu. Ale díky za každý názor.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2024
Odpověď  Za mě je odtáčení blbost- jen jak je psáno níže, aby měly obě strany stejnou váhu, to asi jo, pohlídat.. Co si od toho stočení slibuješ? co mám zkušenost tak velmi dobře mi chodily motory právě s 3tím, nebo 4tým výbursem, za mě tedy nemá smysl snižovat, pokud se nechystáš závodit..    [Beat]   06.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám písty z Almetu .... tak snad jenom jestli mi někdo řekne, k jaké váze je možné se dostat odsoustružením pístu o váze 203 gr, 4. výbrus? Předpokládám soustružení válcové části k nálitkům na čep, dál to asi nepůjde. Odnesu to k soustružníkovi a on se mi zeptá, jaká může být minimální síla stěny pístu. Omlouvám se za možná trapné dotazy, dělám to poprvé, většina z Vás to tady zná a je to pro ně rutina.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud se ptáš po značce Almetu, je na vrchu pístu a vypadá takto..    [Beat]   05.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě fotka ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  Na pístu je značka Al 86 5816L. Já původ nepoznám, dostal jsem ho k provedenému výbrusu, tenkrát jsem se nezeptal. Má 203 gr.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  Spíš si pohlídej, aby ti obě sestavy pro L + P stranu vážily stejně..
A taky by tě měl zajímat původ / výrobce pístů..
Za mě Almet OK, vím, že dovozové písty měly problém.. taktéž materiál pístů je otázka.. (třeba Šardice používali tamnějšího slévače, kdy převzal výrobu syn a materiál šel dolů a přidírá se to)..    [jan]   04.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor, dno a jeho obvodovou část raději nechat tak jak jsou, maximálně "zarovnat" - v této části se píst nejvíce zahřívá a ztenčovat stěnu je dost riskantní, v obvodové části je zase stěna silnější kvůli pístním kroužkům a jejich polohovacím kolíčkům takže tady ubírat materiál obnáší jistá rizika.
Písty při odlehčování dávám kamarádovi který ubere stěnu pístu na soustruhu až k futrům pístního čepu, pak na fréze na otočném stole odfrézuje stěnu podél futer až k zesílené části(pístní kroužky). Pak teprve ručně mikrobruskou zarovnám ostré hrany a. V případě dvouválců ale přepážky na okýnkách pístů nechávám.
Co se týče toho čepu tak to neporadím, nikdy jsem do čepu přepážku nelisoval, jestli by to při provozu nemohlo fatální následky v případě že se přepážka uvolní.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2024
Zobrazeno 10 z celkem 141 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (141) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Velké bubny na kývačku


 Poradí někdo, od kterého roku (modelu)se používají velké bubny na kývačku se zajištěním ložiska dvěma ségrovkama namísto zajištění osazením v otvoru bubnu a jednou ségrovkou? Díky. VP    [VPRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, neví někdo jestli je ten rozměr drátů 183xM4 vhodný i pro hliníkový ráfek? (ČZ 482 Trail - panelkový buben a hliník. 21" ráfek)    [meela]   04.03.2024
Odpověď  Díky Monty - ozvu se. . ..    [radek]   14.09.2014
Odpověď  183X M4 .

Oba ty rozměry máme skladem.    [Monty]   14.09.2014
Odpověď  Monty, nebo nekdo jiny, vedeli by jste rozmer spic pro panelkovy buben a rafek 21"    [takysportkar]   14.09.2014
Odpověď  148X M4    [Monty]   13.09.2014
Odpověď  Rád bych použil velký kyvačkový buben a 19-ku ráfek. Jaké špice použít ?
Nevíte někdo rozměry ? Byly takové kola na nějakých modelech ?
Díky za info,    [radek]   13.09.2014
Odpověď  Nepovažuju se za znalce kývaček, přesto jsem přesvěčen, že Michal má pravdu. Od echt kývačky jsou vlastně všechno kývačky (včetně CZ), protože mají kyvnou vidlici. Jestli se pak následně objevil panel, tak to nepřestala být kývačka-pořád měla kyvnou vidlici, ale pro rozlišení se tomu říkalo panelka. Takže jestli někdo nazve CZ z r. 61 CZ- kývačkou, tak se vyjadřuje správně a kdo chce, rozumí.    [Honza l]   19.01.2012
Odpověď  Jasně pro detailní použití pro potřeby veteránistů je toto rozdělení nedostatečné. Slouží spíše pro laiky, kteří jasně chápou rozdíl mezi pérákem, kývačkou a panelkou a nějaké detaily je nezajímají a neznají je. Takže kývačka s otevřeným nebo zavřeným sáním, je pro obecnou laickou veřejnost pořád kývačka.Já třeba toto rozdělení používám při rozhovoru s lidmi co to tak nežerou jako já a když řeknu jawa tak vědí že je červená a když čz tak černá a když řeknu kývačka tak vědí trošku přesnějc co myslím a víc jím zatěžovat hlavu nemá cenu :-)) proto asi také toto rozdělení stále přežívá, protože laiků je pořád mnohem víc, než opravdových znalců.Je to asi jako kdyby mě někdo řekl vrtulník a tryskáč, tak jasně vím jaký je mezi nimi rozdíl-s vrtulí a bez vrtule, ale když by na mě vybalili nějaké tipové označení, tak bych také nevěděl. Proto také pro laiky přes letadla, jako jsem já je každé vrtulové vznášedlo vrtulník a pro znalce je to třeba "apache" "COBRA" a jiná označení která mi nic neříkají. Tak asi tak k rozdělení kývaček, panelek a péráků apod. Nic přesného se z toho vyčíst nedá    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2012
Odpověď  To máš sice pravdu, ale na druhou stranu ani podsedlové plechy malé kávačky z roku 1955 nejsou stejné jako plechy z roku 1956 a ještě jiné jsou z roku 1958, to samé u typu 250/353 což je asi ta nejkývačkovitější kývačka se podsedlové plechy v různých letech liší (podle toho jesli máš ještě otevřené sání nebo ne atd.) Prostě pořád se inovovalo a pokud se řekne "kývačka" je vždycky potřeba upřesnit která, jinak stejně nevíš co na ní zrovna pasuje...    [Michal14]   18.01.2012
Odpověď  Jako jo, tvar tam je, ale pokud to vezmu historicky, tak "kývačkyLobecně jako takové skončily 1960,...pak obě firmy daly "nové" modely 45X ČeZeta a "Panelky" Jawa.... A nové modely to opravdu byly....
A taky třeba podsedlové plechy na malou kývačku nejsou z let 1956-1960 stejné jako 1961-1968 + x dalších rozdílů.....Taky když se pak řekně Čezeta kývačka 250 (myšleno 455) je to něco jiného něž Jawa-ČZ 250 (353).....a nepasuje nic!    [Dolin1]   18.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zodpovězené téma  

Výplety kol


 Dobrý den. Podělte se prosím o zkušenosti kde nechat vyplést kola a jaké ráfky jsou ty správné. Jsem z plzeňska.Děkuji.    [Nešika]   09.09.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahojte,
už jsem si pár kol na moto vyplétl a vycentroval, vše funguje jak má, špice nepraskaji vše jede. Teď mám další kola na stole. Ví někdo jak moc mají být špice utažené? Vím, že spoustu lidí to dělá podle citu, ale přece jen by mně zajímala nějaká odbornější definice utažení resp. tuhosti výpletu. Nebo i ve fakrice platilo podle citu? Děkuji za odpověď    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2024
Odpověď  Mám nerezové ráfky od Montyho - není problém! Dráty samo taky od něj.    [Dolin1]   13.09.2012
Odpověď  Zdrávím, zrovna jsi nechávám vyplest kolo tady v Plzni, ráfky a dráty jsem taky sehnal v Plzni. Kdyžtak koukněte na mě a pošlete mi email s kontaktem na Vás poradím kde.    [CurinPetr] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2012
Odpověď  Já mám také indické ráfky - koupené přes motokrámek.cz. asi před 2 lety. Jsou to ty s tím lepším chromem. Neměl jsem žádný problém s vycentrováním. Koupil jsem tam též pozinkované dráty (asi 4,- za kus) a nyple okolo 4,-). U dvou drátů chyběla hlavička, ale jelikož jsem jich vzal asi o 5 víc, no problem. Jinak s kvalitou chromu a povrchové úpravy drátů jsem spokojený, zatím drží. A za cenu okolo 900,- za ráfek paráda. Mohu doporučit.    [MM]   09.09.2012
Odpověď  Hadráfkův ráfek stojí 1400,- a drát z Hvězdonic v chromu s niplem cca 20,- za kus.

Potom nemůžou být za 2200,- celý kola.

Používáme indický ráfky, a dráty si chromujeme sami.    [Monty]   09.09.2012
Odpověď  Děkuji za reakce. Mám strach abych nenaletěl (turci, čína a pod. ) a nechce se mě po burzách schánět od Hadrávka ráfky pak od někoho jiného dráty a třetí by to vyplet a vycentroval. Scháním takové 3 v 1 :-) Prostě dám své zgenerálkované bubny a odvezu vypletené kola jedná se mě o 2,15"x18". Monty děkuji za nabídku, jaké používáš ráfky a dráty?    [Nešika]   09.09.2012
Odpověď  A co pošta?

Pokud mně pošlete na výměnu Vaše bubny,můžete mít se slevou kola z www.montyjawa.cz kompletní repasovaný.
Jsou vyrobený z původních použitých středů,vyleštěných. Nová ložiska, nové dráty a ráfky v chromu nebo nerez, vypletené, vycentrované,připravené pro nasazení pneumatik.    [Monty]   09.09.2012
Odpověď  Aha, sorry, to máš z Plzně celkem daleko.    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2012
Odpověď  Já je mám vypletené od jednoho pána z Týnce nad Sázavou. Pokud chceš, napíšu mobil. Ráfky - podle toho na co. Napiš jakou kejvačku máš a jaký má brzdy.    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.7.2023)
Nezodpovězené téma 

jawa250 půlbuben...černý tachometr Maznice kývky


 Dnes jsem zjistil, že se mi nevrací ručka tachometru..pod 20 se nedá sklepat. Za jízdy ale ukazuje ..ale nad 25....jinak jsem hledal maznici na kývku podle knížky1954 ale na 54 motorce nenalezena díky za rady Ziky    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením o jaký motor se jedná popřípadě jakou to má cenu, nálezový stav.

Předem děkuji za pomoc    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením z jaké motorky je válec+hlava, popřípadě jakou to má cenu.

Oboje nálezový stav.

Předem děkuji    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zvuk motoru Jawa 250 Kývačka


 Dobrý den,
motor po GO. Nová ložiska, výbrus klika Padalík.
Motor jde pěkně, ale nesedí mi ten zvuk připomínající el. dinamo pokaždé, když jde píst dolů z horní úvratě. Viz. videa.
Pokud znáte příčinu budu vděčný.

https://youtube.com/@petrnozka7578?si=60TpAuNnAu9SVVVn    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní blatník panelka


 Chlapi chci se zeptat jestli je problém když dám na panelku 250/559 zadní blatník z kývačky. Měli by být stejný, na panelku jsem nesehnal ale můžu mít pěkný z kývačky(zase lepší než turek)    [jirka18Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Web cezetmania


 Nevíte někdo proč je web cezetmania nefunkční byl pěkně udělaný jen postupem času už asi na to pekli a pak to zrušili nevíte někdo? Dík    [Hanzek]   27.08.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka 54


 Dnes po několika desetiletích odpočívání v garáži jsem projel Jawku, Vše v pořádku krásně jede .... jen to není moc kývačka .Totiž zatvrdly obole teleskopy fungují tak ze čtvrtiny..Co dělak aby byla pohoda    [Zdeněk]   24.08.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zaměnitelnost dílů přední vidlice kývačka


 Ahoj všem, chtěl bych Vás poprosit o radu. Sešly se mi doma vidlice na velkou kývačku, vsechny 3 provedení (s pružinou vevnitř, s pružinou venku a s kuželikem a s pružinou venku a s pískem a táhlem). Dotaz zní, existují nějaké díly v těchto vidlicích, které lze vzájemně zaměňovat z jednoho typu vidlice na druhý a na třetí? Nejvíc mi jde asi o nosné trubky tlumičů a kluzáky. Předem moc děkuji za rady.    [Me2T]   13.08.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006