MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310548 příspěvků |7757 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 5.8.2021 17:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4290      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 268      Příspěvků Příspěvků: 40018
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Výměna pístních kroužků


 Mám dotaz, prosím Vás když motor není ještě vyběhaný , ale v tahu už je slabší pomůže výměna pístních kroužků .
Výbrus zatím nechystám.    [Jirka]   28.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemáš kompres,tak netáhne,dej výbrus.    [z]   29.07.2021
Odpověď  Jen ti k tomu ještě řeknu.Jestliže na válci nahře ucítíš prstem kroužek v místě kam dojíždí kroužky s pístem tak uprav horní hranu horního kroužku. Stačí ji jemně sbrousnout na brusce.
S citem a dávej pozor na zámek,tam jen opatrně.
Když to uděláš tak ta hrana nebude dojíždět do toho kroužku a ťukat.
Učil mně to kdysi starý opravář a celkem tomu i věřím.    [Standa]   29.07.2021
Odpověď  Děkuji za adekvátní odpověď a vyčerpávající Jirka    [Jirka]   29.07.2021
Odpověď  Kroužky pomohou, ale ne vždy Je třeba prověřit stav pístů, včetně boční vůle kroužků v drážkách.
Pokud není motor vyběhaný, tak by neměl ztrácet tah. Ztráta tahu může být ale jen subjektivním pohledem. Pro větší objektivitu by to chtělo srovnání s jinou kývačkou na stejné trase. Pocit snížení tahu může mít vícero příčin, ze zkušenosti je to nejčastěji dvojnásobná váha jezdce (u pionýrů, zetek), změna poměru řetězovky v kombinaci s větším rozměrem pneu. Je nutno se zamyslet, jestli jsou na vině skutečně kroužky.
Výměna kroužků je jednoduchá a většinou se nedá nic pokazit.    [Luboš]   29.07.2021
Odpověď  Co mám v paměti tak u této kubatury by nové kroužky měli mít spáru 0,2mm a po dosažení 0,8mm by se měli vyměnit.    [Martin Štindl]   28.07.2021
Odpověď  Zapomněl jsem jedná se, o Jawu 250/353    [Jirka]   28.07.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kývačka držák zadního světla


 Zdravím,
renovuji si svoji 250 kývačku a chybělo mi světlo. Tak jsem si ho zakoupil a zjistil, že má nějaký zvláštní držák😅. Můj dotaz zní.. Jak k takovému držáku přivést dráty k žárovkám?
Děkuji všem za pomoc <3    [Guru] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  tak hlavně nosník co je na fotografii patří na Panelku, na kývačku byl trošku odlišný , právě tím že měl držáčky se šroubky kam se upnuly přívodní kabely. Ale bez problémů pasuje i tento novější Panelkový na kývačku, kabely se upínají snadno, já používám k tomu obyčejné hliníkové trhací nýty (dutý nýty), z nýtu vyklepnu trhací hřebík a místo něj do dutiny nýtu zasunu konec kabelu a kleštěmi nýt rozmačknu a pak se jen jednoduše kabel s nýtem nakonci zahákne za ten plastový držáček a vloží se žárovka. nahoře patří 15w - brzdové světlo, dolu 5w - koncové světlo (zároveň svítí i na SPZ).    [jirka353]   08.07.2021
Odpověď  Tu 15w žárovku musíš dát do horního držáku a dole patří 5w a je i kratší pokud si dobře vzpomínám. Při renovaci to chce kolikrát i trochu kreativity, dírkou v plastovém držáčku protáhneš drát na kterém uděláš třeba "plošku" na roztřepeném pramenu kabelu z cínu nebo natetuješ kousek píšku atd. Ještě že existuje internet...    [S. ]   14.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 úprava Chopper


 Zdravím tak se mi do rukou dostala tato ojedinělost,bývalý majitel ho zachránil před eko likvidací,ano přesně tak někdo to chtěl nechat roztavit přitom na tom bylo tolik práce a myslím se že je to pěkně udělané stačí jen vychytat pár věcí(motorka nejspíš nedobíjí,nejsou vzadu tlumiče a to nejhorší je bez TP) tak bych potřeboval poradit jestli je možné ji přihlásit na Kývačkové papíry (motor je 353)?Dále jaké nejlepší tlumiče by se hodily dle vás dozadu(dávám foto jak je to vyřešené na jedné straně,na druhé je utrhlý držák dole takže tam není nic)?Jako jak je zadní guma širší tak to není tak hrozné ale přecijen s tlumičema by to bylo lepší:) Dále jaký by se tam nejlépe hodil tachometr aby mi šel na náhon?Tam odkud jde náhon tam je jen záslepka plastová.Potom je tam problém že mi u jednoho výfuku jak je koleno do tlumiče tak mi to tam netěsní tak co se tam dává kvůli dotěsnění?Jo a ještě by mě zajímalo s čeho je ta nádrž?Jinak jízda je na tom zajímavá:D    [El Burro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  😎    [.! ]   27.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  pěkně upravné stroje, pochlubím se svým ve výstavbě, sice to ma jen malo dilu z kyvny ale do obdobného stylu patří    [Janec]   16.01.2014
Odpověď  Dolin1: Za ty prachy jsi to dal ale hodně pěkně do pucu,opravdu moc hezká Jawka    [El Burro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2012
Odpověď  No jen není jiná hlavy,..a je na ježdění ne na parádu,...nehraje to roli. Mesel sem se vejít do 10-12000 i cenou motorky!    [Dolin1]   04.06.2012
Odpověď  Já to na papíry ani dávat nebudu to jen kdyby náhodou byla v budoucnu kývačka s doklady jak tu již bylo psáno.Zatím to budu postupně opravovat a upravovat,jezdit jen po polňačkách těch je tu v okolí dost    [El Burro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2012
Odpověď  co to žebro na pravé hlavě?    [marty]   02.06.2012
Odpověď  Tedy Doline,to je kráska!Nádhera,gratuluji,taky o ní přemýšlím    [matt]   01.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po opravě,..    [Dolin1]   31.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Defakto sem viděl na TP postavené dost hardcore stavby,..někdy dost nepřipomínající to z čeho to postavené je,...podle platých leg.norem je možné měnit na moto schválené a pasující věci. Myšleno asi tak že pokud máš kývačku a místo původného dériového blatníku dáš blatník z e 634 a bdue ti pasovat do držáků tak ti to na STK projde úplně normálně. No podle too co sem viděl za "sroje" čerstvě po STK, tak pochybuju že měl technik někdy oči,...
Takže pokud chceš jezdit s tímto tak to postav na nějakou dobrou kostru, dej tomu sériové tlumiče, nastříkat a prostě o "udělat" do přijatelného stavu,...pak jen najít "vhodnou" STK a projít,..základem jsou teda samo noty....

Za mě - tohle nikdy. Ano je to řekněme dobové, je tam an tom jisté množství práce,...ale za mě ne. Nejsem příznivce přestaveb které měly jakože "zjinačit a vylepšit motorku"a defakto ji v 92% přépadů zmrvili totálně,....viz fotky jedné a té samé 634. A to není jakože renovace (ve 100% slova smyslu), jen uvedení do funkčního stavu a zpojízdnění.....    [Dolin1]   31.05.2012
Odpověď  El Burro: Jestli na tom chceš skutečně jezdit, tak to nejdříve rozeber a zkntroluj rám, po těch zásazích opravdu nebudí velkou důvěru. Na silnici bych s tím bez papírů nelezl. A pak je to škoda tvého úsilí a peněz. Z dálky to bude působit na policajty jak červený hadr na býka :-) Hodně štěstí.    [webersinke]   31.05.2012
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175/356 aneb saje, pálí, nejede.


 Zdravím všechny Jawaře, mám menší problém a nevím kudy kam. Nedohledal jsem zde potřebné odpovědi.
Vlastním 175 kývačku. Při jízdě a řekněme přidání plynu víc jak půl plynu jakoby šla do omezovače a nejde dál vytočit, nedusí se hezky pálí jde za plynem, ale prostě něco špatně.
Je po renovaci, nejezdila. Z elektřiny jsem měnil kondenzator, kladívka, cívku s kabelem a komplet rozvod elektřiny.
Zkoušel jsem měnit předstih, ale bez změny. Vyčistit karburátor, pořád stejné.
Osobně mi přijde jako špatně směs, moc vzduchu nebo tak něco, ale hrál jsem si s tím nahoru dolu a nic.

Napadá někoho, co je důsledkem tohoto jevu?

Díky za odpovědi.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky, snažil jsem se to zjistit ale v mém okolí ani na netu jsem nic konkrétního nezjistil.    [Martin Štindl]   20.06.2021
Odpověď  Zdravím, ta 0,01mm navíc by měla stačit - vycházej z toho, že původní díra v pístu je v toleranci H6 a průměr čepu je h4    [Bohumil]   20.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dotaz na strojaře, potřebuji dokončit GO motoru 175/356 r. 1956 a chci zachovat původní píst(válec má stále stopy po honování a pístní kroužky mají jen 0,25 až 0,3mm). Problém je že původní čep(15x50mm) jsem kvůli opotřebení vyhodil a nově prodávané mají průměr čistých 15,00mm - jenže tento čep lze do pístu lehce vsunout. Na jaký průměr mám nechat vyrobit nový čep pro zalisování? 15,01mm či více?    [Martin Štindl]   19.06.2021
Odpověď  Tak jsem dnes opět laboroval s 455, osadil novou předepsanou HT a následně další tři a stále špatné, ze zoufalství jsem vytáhl z pod ponku bez opakovaného čisteni jiný karbec, osadil novou TH a zbývá to už jen doladit a je po tarokování.    [Kadel]   17.08.2020
Odpověď  Jdu stejnou cestou, sadu trysek už mám cca 2 měsíce doma, jen čas není    [Kadel]   10.08.2020
Odpověď  Tak to je dobře, obecně je trysek velmi hodně různých otvorů a není vždy přesné je rozdělovat na motory dle kubatury. Je to jen přibližné určení spíše na úplně nových motorkách. Na starých, repasovaných s různým stupněm opotřebení karburátoru, stavem výfuků, výbrusu válce, oprav i úprav hlav, kanálů, se většinou musí laborovat. Trysky také, pokud nejsou zcela nové, původní, mohou být s již jiným otvorem, přicpaným i zvětšeným po mnohonásobném čištění.
Mám zkušenost, že po GO motoru a vyčištění výfuků se málokdy podaří s původním karburátorem a jeho osazením dosáhnout na poprvé dobrého chodu motoru.    [Luboš]   10.08.2020
Odpověď  Díky za rady, "závada" odhalená. Všechno několikrát překontrolováno. Nakonec to bylo špatnou tryskou v karburátoru... Karburátor již nešlo jinak nastavit, tak jsem dal menší trysku a je to úplně o ničem jiném. Patrně tam byla tryska na 250.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
Odpověď  Souhlasím s Lubošem, taky cca 2 roky s přestávkama stejně laboruji s motorem 455    [Kadel]   07.08.2020
Odpověď  Mám asi dva roky moji jawu 175 po celkové rekonstrukci. Trvalo, než jsem našel správnou kombinaci výšky hladiny (letovaný plovák), polohy jehly, velikosti trysky. Vyměnil tři karburátory, přičemž na jeden, stejnými tryskami osazený, motorka nechtěla jezdit. Dost u tohoto ovlivňuje filtr vzduchu, přicpané výfuky. Je třeba si s tím pohrát a vyzkoušet, s filtrem, bez filtru, s různými tryskami a plohou jehly. Nevhodný počet zubů na výstupní rozetě, větší váha jezdce, případné revmaplechy a štít umějí také vytvořit jakýsi omezovač, přes který prostě 175 dál nejde vytočit.
Barva svíčky hodně napoví jaká je směs. Nesmí být moc bohatá, potom se špatně motor vytáčí. Na druhou stranu chudá směs může motor přidřít a u jawy 175 nic neobvyklého.    [Luboš]   07.08.2020
Odpověď  Asi saje falešný luft, příruba karburace je ok? Co HT? Někdo uvádí i špatné gufero pod zapalováním. Zkontoluj přívod paliva přes ventil a odvzdušnění nádrže.    [Kadel]   07.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 půlbuben v depositu


 Zdravím před týdnem jsem z dědovy komory vytáhl jawu 250 půlbuben rv.1955 viz.foto Ale mám problém zhruba před 20 lety ji otec dal do depositu jako veterána, během 2 let bych ji chtěl z depositu vyzvednout a jezdit na ní, jenže je tu problém. Nevím zda li nemohla už propadnout a ještě k tomu se nám nedaří najít TP ani velký ani malý zřejmě se někde založily.. Je tedy možné motorku opětovně přihlásit? O ztrátě TP nejsem přesvědčen takže se třeba ještě najde. Má otázka tedy zní. Je po nalezení velkého či malého TP možnost ji znovu přihlásit? A neodevzával se TP společně se značkama? Jelikož se v těchto věcech vůbec neorientuji a ještě nemám řidičák prosím omluvte mou neznalost. Motocykl bych chtěl provozovat a uchovat jako dědictví po dědovi. Předem děkuji    [czrapide1926Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdy a nikde jsem nepsal o úplatku a nikdy jsem jej neuvažoval dát. Je pravdou, že při vstupu mezi dospělé jsem měl také jednoduché vidění světa, ale život naučí používat více rozum než emoce. Můj otec, který prošel válkou ze sibiře až sem, tak mi stále opakoval - "se smeknutým kloboukem projdeš celým světem".
A ať se to komukoli líbí nebo ne, slušnost, trocha pokory a klobouk v ruce jsou základem každého jednání.

Proto radím tazateli nejprve zavolat na úřad a optat se obecně na vhodnou dobu návštěvy, případně navrhnout objednání. Nezpozdit se, čistě oblečený, nesmrdět např. od nafty nebo týdenní párty. Nejlépe být i najedený, protože to částečně tlumí případné výlevy emocionálně labilních jedinců.

Mít připravené čisté, nezmuchlané doklady, nejlépe v deskách a někdy není na škodu, při složitějších věcech, mít dopředu na papíře (v hlavě) připravený koncept, aby se v tom žadatel nezamotal. Ne všichni jsme rétory a zkušenými jednateli. Brýle, tužku na vlastní poznámky.
Každý úředník, i ten vzteklý, vždy ocení připravenost a jakýsi řád (štábní kulturu). Úředník z podstaty své práce musí mít smysl pro pořádek a každý projev nepořádku u žadatele se jej může dotýkat a někdy to dokonce považuje za znevažování svého úřadu a práce. Hladký nástup a průběh otupí případnou nevoli, či nasranost.
Úředník je v prvé řadě úplně stejný člověk jako žadatel, tedy má své nálady, emoce, potřeby a jen malá část je tak vysoce profesionálních, že vše dokáží potlačit.
A když na úřadě zjistím, že fronta je dlouhá, úředník zpocený a nedej bůh přede mnou již nějaký osvícený prudič, tak zvážím svůj problém, není-li lépe přijít jindy.
V prvé řadě myslím na sebe a kladný výsledek o který přeci jde. Myslet si můžu co chci, ale jednám tak, abych v životě uspěl.    [Luboš]   17.06.2021
Odpověď  v pohodě, jen jsem chtěl podotknout že je tam malý háček :)    [Tom]   17.06.2021
Odpověď  Lubo štrougale super, ale souhlasím s Lubošem , jsu úředník, ne na dopravce. Samozřejmě že když přijde nějaký arogantní namistrovanejýpek, tak budu celej šťastnej a vyhovím mu úplně ve všem!! CHA CHA. Když přijde někdo slušnej s pokorou s omluvou vysvětlením, prosbou tak se na něj vy**ru, Co myslíš je to takto nebo přesně naopak. Nebo před koncem směny když buu chtít jít už dom, tak mu určitě další hodinku budu vysvětlovat vše co potřbuje.    [jj]   17.06.2021
Odpověď  RE: Luboš. Ano máš recht. Nejlepší je přijet na praseti (nemyslím ČZ) odrážet se husama a dopředu se omluvit, že jsi přijel vysírat. Ty jsi krásným příkladem odchovance minulého režimu. Jo a nezapomeňte při vstupu do svatyně vyseknou pukrle, popřípadě radostný kotoul s výskokem a širokým úsměvem. To vám zajistí ne vyřešení vašeho požadavku, ale úsměv na tváři přítomného soudruha či soudružky. Práci čest, rukám klid.    [JUDr. Lubomír Štrougal]   16.06.2021
Odpověď  Lustruji léta a mnohokrát a ještě jsem se nesetkal s odporem. Stačí zajít na kterékoliv jiné pracoviště evidence vozidel, nebo vyčkat na správnou dobu. Neochotný úředník se najde úplně všude. Rovněž tak nevhodně se chovající, prudící žadatel.
Jako všude je potřeba počítat s lidským faktorem, vypozorovat (nebo zeptat), kdy je na úřadě nejméně práce, respektovat čas na ranní kávu a poklábosení, nechodit těsně před obědem a na konci pracovní doby. V době dovolených bývá měně žadatelů, ale zase může být i méně úředníků, kteří jsou vytíženější a neochotní. Veterán je prostě běh na delší trati a k tomu patří i toto.    [Luboš]   16.06.2021
Odpověď  No úplně tak sdílní všude nejsou, jakýsi papír na výdej dat je, ale údajně se vztahuje jen na věci co již člověk vlastní a ověřuje si co a zda to má a v jaké fazi to je a ne na jiné věci ostatních lidí - dojít s vinkem a lustrovat zda vedené je či není, což je i škoda. Údaje o majiteli, adrese atd. nikoho nezajímají, jen o stroji a i to se jim moc nelíbí. Když už, tak chtějí aspoň v ruce TP k té věci.    [Tom]   16.06.2021
Odpověď  Evidence vozidel existuje pouze jedna a je přístupná z kteréhokoliv pracoviště v ČR. Pokud nějaké vozidlo projde jakoukoli testací a je na základě toho v evidenci vozidel a má buďto bílé značky a zápis v TP, nebo veteránské, tak je vždy v této centrální evidenci vedené. Každý, kdo podá žádost o informace z evidence (je na to tiskopis), tak má možnost vozidlo prolustrovat, včetně všech veteránů. Nejsou sdělovány pouze osobní údaje o vlastníku.
Tedy jakékoli vozidlo má právo kdokoli prolustrovat v evidenci.
Teoreticky by se mohlo stát, že majitel rámu staví veterána, majitel motoru staví také a majitel zrušeného TP také. Potom se stejná čísla mohou sejít. Ale to se bavíme o jednání, které by nemělo vůbec nastat. Tady asi platí - kdo dřív přijde, ten dřív mele. Proto je možnost lustrace, která ale vypovídá o stavu v tom konkrétním čase, kdy se lustruje. Pro různé způsoby (stavby) získání veterána je vždy riziko, pokud nejsou doklady k veteránu v pořádku, že jedna stavba může předběhnout jinou. Tomu se ale nedá zcela zabránit, pokud nemám stroj i TP v pořádku. Stroj, štítky, doklady.    [Luboš]   11.06.2021
Odpověď  samozřejmě však ani ten testační veteránský komisař nemá náhled do registru a navíc je mu to úplně jedno. O tom tu přece diskuze vůbec nikde není!! Samozřejmě vzhledem k duplicitám v autech, zejména ve vetaránech, kdy existují dvě auta se stejným výrobním číslem, je v zájmu majitele než začne dělat testaci a začne za ni platit si ověřit, zda pak nedojde na krajskou evidenci vozidel a tam mu řeknou že má smůlu že stejný vozidlo už existuje. Proto je tu ta diskuze a nemá vůbec bis společného s testací v klubu na historickou původnost sni s krajskou testací.    [HonzaBK]   11.06.2021
Odpověď  Registr vozidel existuje pouze jeden. I veteráni a historická vozidla jsou v tomto registru. Tazatel níže uvedl, že v registru je moto jawa se stejným výrobním číslem, ale typem 353. Tazatel má stejné výrobní číslo, ale typ 354. Jsou to dle registru dvě rozdílná vozidla.

A žádný komisař spolku veteránů nemůže údaje veřejného registru ignorovat, či měnit jejich váhu. Každá případná změna, oprava údajů v registru, včetně formátu zápisu výrobního čísla podléhá zákonnému postupu příslušným úředníkem registru, nikoli názoru, či náladě spolkového komisaře. Komisař posuzuje, zda vozidlo odpovídá všemi znaky nějakým kriteriím a těmi by mohl být i formát výrobního čísla, pokud by nějak vybočoval z historické praxe. To je jeho právo, posuzovat, zda-li současné předložené vozidlo odpovídá pro opětovné zavedení do registru vozidel jako veterán, či historické vozidlo.
Ale zcela určitě nemůže jakýkoliv spolkový komisař určovat, že zápis a údaje v registru s živým moto typu 353 je totožný s předloženým neevidovaným moto typu 354 se stejným výrobním číslem. Již jen skutečnost, že 353 má válec jeden a 354 válce dva snad dostatečně určuje, že jde o rozdílné typy bez ohledu na duplicitu čísel.
Ono totiž v registru je výrobní číslo uvedeno v nějakém konkrétním formátu a ten je závazný včetně pomlček, lomítek, počtu znaků tak, jak je uveden i přesto, že může být nesprávný. Platí, co je psáno, to je dáno a případná změna podléhá řízení s příslušným dokazováním. Stejně jako v registru nemovitostí, v registru obyvatel apod. I proto mohou existovat dva lidé se stejnými identifikátory, včetně rodných čísel.    [Luboš]   08.06.2021
Odpověď  To jsou jen teorie, o registraci na VRZ bude rozhodovat úředník a toho nějaká pohádka o pomlčce nebude vůbec zajímat a problém je na straně žadatele o zápis do registru HV. Tazatel ani neuvedl tvar v.č. 354 jak psal dolin1.    [. ]   07.06.2021
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Trysky do karburátorů 2924M14 a 2926M11


 Zdravím. Kompletuji 2 karburátory. Jeden pro 353-04, r.v. 1959 - uzavřené sání, tj. typ 2926M11. Dle Jawarmaniaka tam má být hlavní tryska 96 (závit M6) a volnoběžná tryska 50. Druhý je pro 354-03, r.v. 1958 - otevřené sání, tj. typ 2924M14. Tady má být dle Jawarmaniaka hlavní tryska 102(závit M6) a volnoběžná 60. U volnoběžných trysek nikdo v eshopech neuvádí závit. Zde má být také M6, já mám s tímto závitem pouze trysku 62, trysku 50 mám se závitem M7...Nemáte někdo tyto hlavní trysky, případně i volnoběžné navíc, případně typ, kde je koupit? Tyto velikosti nikde nemohu najít.    [jofree1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro správné nastavení chodu motoru (karburátoru) je většinou zapotřebí mít na zkoušení vícero rozměrů trysek. Z dlouholeté zkušenosti mohu říci, že co motor (karburátor) to jiné nároky na seřízení. Zvláště u letitých karburátorů mohou být rozdíly velké a někdy i takové, že bez precizní renovace nejde karburátor bez chyb použít a je i na výměnu. Hodnoty uváděné výrobcem a v katalozích jsou vztaženy ke zcela novým motorům (karburátorům) a pro dnešní praktické použití jsou víceméně doporučením a návodem ze kterého se vychází. Čím více trysek a karburací na eventuální zkoušení, tím větší pravděpodobnost bezchybného rychlého výsledku.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  Dobrý den,
mám stejný problém. Při koupi jiného rozměru trysky, které se běžně prodávají, je lepší koupit trysku menší nebo větší než má správně být?    [Petr]   07.06.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

jehla karburátoru 2926M11


 Dobrý den, jaká patří jehla do karburátoru 2926M11 na Jawu 250/353, r.v. 1959, uzavřené sání? Mám dva stejné karburátory, které se liší pouze délkou jehly. Jedna má délku 68mm, druhá 78mm    [Petr]   29.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V karburátoru 2924M14 je jehla 78mm    [Pavel]   01.06.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 lanka, bowdeny


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda kývačka půlbuben měla z výroby ještě opletené bowdeny nebo už jen oplastovane? A popřípadě vyrábí někdo opletené bowdeny s lankama na kývačky? Děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Pro budoucí "badatelské účely" uvádím, že stroj Jawa 250 353 z roku 1955 číslo 3674x (prosinec 1955) má všechna lanka opředená a lakovaná. Stroj původní, nepředělávaný, se všemi díly a detaily původními, najeto 13tisíc Km, minimálně 50 let odstavený. Motocykl z exportu. Odtud se odvážím neprosto nepochybovat o původnosti (i s přihlédnutím k tomu, že se jedná o všechna lanka - plyn, spojka, brzda přední, brzda zadní - tažena nad motorem). Tudíž odpověď za mě na dotaz - ano, půlbuben ještě opletené bowdeny.    [Pepa]   27.05.2021
Odpověď  Děkuji moc za odkaz.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2020
Odpověď  S největší pravděpodobností ne, určitě bowdeny na prvních malých kývačkách(1954) jsou už plastové a zde je článek popisující změnu technologie rokem 1953
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=lanka    [Martin Štindl]   16.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175/450 de luxe 1969


 Dobrý den. Mám tuto Čezetu a chtěl bych jí dát do původního stavu. Nevíte prosím někdo, jakou funkci mají otočné přepínače na hliníkových řídítkách. Také nevím, jestli v roce 69 bylo relé na dynamu, nebo zvlášť? Děkuji za přízpěvek.    [zelenka]   23.06.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Variant bude víc, repliky nebrat. Nechal jsem si potáhnout sedlo v kombinaci černá a boky červené u pana Jirčíka z Bobrové, pěkná práce i materiál. Na 473 jsem měl původní boky nějaké hnědočervené.    [. ]   23.05.2021
Odpověď  Můj táta měl De-Luxe od nova. Sedák byl červený a boky slonová kost. Současné repliky tomu odstínem neodpovídají. Červená byla tmavší a ta bílá byla víc do žluta.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2021
Odpověď  Ahoj,má někdo tušení jakou barvu mělo sedlo na 450 deluxe? dvoubarevný? jednobarevný? a kdo dodává kvalitní výplň? sedlo mám původní a nedá se na tom sedět,je moc tvrdý.Díky za odpovědi.    [Pavel]   22.05.2021
Odpověď  Coz o to cesky clovek si vzdycky umel poradit, ale jak to delali tem germanum, kteri to chteli mit pekne narovnane na podnose. A kdyz uz mam motorku z dovozu z Rise tak by to chtelo mit se vsemi vysostnymi znaky.    [CIJOML]   17.07.2015
Odpověď  Teď už dělají paštiky do alobalu, ale dřív se nechaly plechovky od Májky použít na výrobu blinkrů:)    [čoud]   16.07.2015
Odpověď  hel já to nikdy naživo neviděl, na fotkách vidím to co ty :-) zadní vynahrazuje to že jsou blikače oboustranné, ale asi musíš být docela hubeňour aby to bylo vidět ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2015
Odpověď  OK a zadni blikny nebyly? Jen predni?    [CIJOML]   16.07.2015
Odpověď  jasně tyhle jsou na simsona, ale je to stejný styl, do řídítek a svítí z obou stran. Už je jenom na tobě jestli tam nějaké blikače dáš nebo ne... :-)    [meela]   16.07.2015
Odpověď  ty blikace na fotkach sou kulaty a tyhle ovalny to asi nebudou voni...    [CIJOML]   16.07.2015
Odpověď  blikače na těhle fotkách

http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 0712111233.jpg

http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 0707170343.jpg

dají se sehnat i v e-shopech

chrom: http://www.moto-ok.cz/blikac-do-riditek-chrom-sims on-oranzovym-plexi-p-1856.html

plast: http://www.moto-ok.cz/blikac-do-riditek-bily-simso n-oranzovym-plexi-p-1857.html

ale samozřejmě netvrdím že je ta tvoje určitě měla :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2015
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA SPORT


 Dobrý den,

oživuji jawu 590 sport, ale chybí mi podsedlové plechy. Rozhodl jsem se, že si je vyrobím z běžných panelkových plechů, ale bohužel nemám přesné rozměry. Byl by prosím někdo tak laskav a oměřil by mi tyto rozměry na svých plešich?

Moc děkuji Beraad    [Beraad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den,

chci vám velice poděkovat, protože lidí, kteří jsou ochotni něco
oměřit je jako šafránu.

Děkuji Beraad    [Beraad]   20.05.2021
Odpověď  vim co je to za hnus cekat az se nekomu uraci neco omerit. Parkrat uz mi bylo s rozmery odpovezeno, na neco stale cekam. Takze vracim alespon takhle.
a-430, b-18, c-45, d-30.    [takysportkar]   20.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250 475 špatný start a stříkání benzínu z nádrže


 Zdravím, už jsem u konce svých schopností a tak Vás prosím o pomoc ve dvou věcech.

1. zgenerálkoval jsem motor na ČZ 250 Sport, která mi tu léta stála a nikdy dřív jsem na ni nejezdil.
Problém spočívá v tom, že motorka když třeba přes víkend stojí, tak skoro nejde nastartovat. Strašně dlouho trvá než si natáhne benzín. Šlapu třeba 10x a svíčka je stále suchá. Pak stačí stříknout benzín pod svíčku a motorka chytne na první šlápnutí a jede bez problému, bez cukání krásně za plynem. Karburátor čištěn X krát. Na poprvé od čištění chytne dobře, pak zase problémy. Benzinový filtr krásně čistý, vyčistil jsem kys.citronovou nádrž, vše přetěsnil. Motor má dělaný výbrus, kliku, ložiska, gufera... Zapalování jsem namontoval vape 12V, takže s tím by problém být taky neměl. Nevíte někdo co s tím, já už nemám nápady. Motor má najeto něco málo přes 300km.

2. druhý problém je v tom, že když naleju plnou nádrž benzínu, tak motorka má v přechodu mezi středníma a vyššíma otáčkama zvláštní vibrace, že se mi klepe nádrž a stříká z víčka benzín. Vše je pak polité a benzín kape dolů na hlavu. Zajímavé na tom je ale to, že když se hladina benzínu v nádrži dostane pod 2/3, tak vibrace nádrže ustanou a mám až do vyjetí nádrže klid. Vše pořádně dotažené. Nádrž je na silentblocích, při GO jsem sehnal hlavu se šteftem a nainstaloval antivibrační vzpěru.

děkuji moc za rady    [Tomáš V.]   26.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dík za poznatek i s nádrží. Já mám bez silentbloků, taky dodělanou vzpěru a vyměněné utržené přední držáky motoru ze sinějšího matroše. Problémy s karburací už řeším výměnou větší HT, ale od loňska jsem nepokročil.    [Sk]   17.05.2021
Odpověď  Pro ty které to zajímá, tak mohu toto téma uzavřít!

Problémy s karburátorem skutečně vyřešilo vyčištění ultrazvukem. Zatím jsem letos najezdil 250km a start vždy naprosto bez problému.

Nádrž se silentbloky jsem vyměnil za verzi bez nich a problém s rezonancí se zlepšil minimálně o 50% Takže se s tím da normálně jezdit a benzín nikde necaka.

Takže asi tak. Snad to někomu taky pomůže.    [Tomáš V.]   17.05.2021
Odpověď  Vzpěru jsem na 475 dodělal, protože na rámu byly už utržené přední držáky motoru což není taky žádná vzácnost. Motor mi dělal echt motorář. Sehnal jsem vzpěru a hlavu se šteftem, nádrž je bez předních silentbloků, vzadu na rámu jsou tuším všude. Silentbloky mám na nádrži 473, která ale nikdy vzpěru neměla a na 450.05 se vzpěrou. Na další 470 a 455 teď z hlavy už nevím.    [. ]   01.03.2021
Odpověď  Tak ten klinek proste vytahni a muzes si tocit rotorem jak chces. Ja nevim, ale my jsme si tyhle krapy dokazali opravit ve 13 letech sami, staci pouzivat tu vec co mas na krku. Ono taky zalezi, jak moc mas prohnutou prirubu u karbce. Cz 250 je sama o sobe vibrator, s vape bude mit uplne jine vyvazeni, zalezi taky jakou tam mas ojnici, pist.    [k.]   01.03.2021
Odpověď  Martin Štindl - zkusím pořešit vyčištění ultrazvukem, případně zapůjčení jiného karburátoru a uvidím. 95ku HT bych snad doma taky našel.

host - to je teda radost, když nepatrná niance, způsobí takové rezonance. Pamatuju si, že když jsme jezdil v autoškole na ČZ 477, která byla po GO a právě se zajížděla, tak byl problém s nádrží stejný. Až budu mít vyladěné starty a předstih, tak budu zkoušet dál. Ještě mě napadlo, že nový píst vážil víc než starý. Což asi většinou po výbrusu je, ale už si přesně nepamatuju o kolik.

. - když jste dodělával vzpěru, tak máte nádrž na silentblocích, nebo bez?

Monty - díky za odkaz. Na videu má trochu jiný motor. Jestli dobře koukám, tak nemá na klice drážku na klínek a může si s rotorem točit doleva, nebo doprava. Já klínek mám, takže rotor je na pevno a můžu nastavit jen snímač a to ve dvou pevných polohách. Šrouby snímače nemají elipsy, takže se s ním nedá posouvat. Klidně bych otvory na šrouby ve snímači propiloval, aby se s ním dalo štelovat, ale mám zapalko od podzima a nerad bych přišel o záruku. Kolik ten nastavený předstih vychází změřím.    [Tomáš V.]   28.02.2021
Odpověď  Já bych v první řadě udělal kontrolu předstihu - přece tam nemůže vrazit zapalko, a myslet si, že to bude dobrý??????

Nepotřebujete stroboskop.Stačí sundat víko, na rotoru jsou dva zuby. Když je zub proti snímači, tak VAPE dává jiskru. Takže v tu chvíli musíte mít píst v pozici předstihu.

https://www.youtube.com/watch?v=Ljj3dPkf-JU&feature=mfu_in_order&list=UL tady je to v čase cca 6.30    [Monty]   28.02.2021
Odpověď  Gumu za silon bych neměnil, utržené a prasklé držáky nejsou vzácné. Vzpěru jsem taky dodělával.    [. ]   28.02.2021
Odpověď  Novým poskládáním (použitím vzpěry např.) ziskala "oscilační soustava - motocykl" jinou(é) vlastní frekvence kmitání, které jsou navíc buzeny jinou váhou či intenzitou nových posuvných a posuvně-rotačních částí (jiný píst, ojnice, jiná geometrie klikového hřídele).
Ve výsledku se celek dostává do stavu frekvenční mechanické rezonance (https://cs.wikipedia.org/wiki/Rezonance). To je ten stav, kdy se nádrž s obsahem klepe tak, že cáká benzín ven. Tento stav však pomine, pokud se naladění vlastního kmitočtu změní - např. tím, že se změní hmotnost nádrže, velikost ploch omývaných kapalinou atd.
Zaměřil bych se změnu frekvenčního naladění (pokud je tedy vše ostatní OK - utažený motor, nevyšlochtané díry pro šrouby atd.) celého motocyklu - změnit tuhost uložení nádrže či budiče kmitů (motoru) atd. Ale může to být problém, se toho zbavit...
Někdy stačí velmi málo, aby se rezonance objevily - a zbavit se jich bývá problém, když nelze nijak ovlivnit chování budiče kmitů, motoru.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2021
Odpověď  Mě dělal problémy této 250 vždy na předstihu, když byl cca špatnej, tak prostě nechodila, ke všemu pán předemnou přepoloval dynamo přehozením baterky a než jsem na to přišel, myslel jsem že ji pořádne nezprovozním, ale jinde než v nastavení zapalování a pak karnurátoru bych nehledal.    [P.]   27.02.2021
Odpověď  Olej smíchaný z benzínem nemůže nijak přicpat kanálek či trysku, vůbec nemá smysl snižovat kvůli tomu poměr maziva. Stejně tak vyvářet karburátor v octu, vařící kyselina octová karburátoru způsobí více škody než užitku.
U karburátorů SBD většinou lze po výměně trysek a nastavení dosáhnout potřebného stavu, tady ale je svíčka při startu suchá - i v případě odlišných karburátorů by správně měl motor nasát směs, a to znamená že problém je v palivové soustavě a na 90% to bude ten karburátor když je ostatní OK.    [Martin Štindl]   27.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SOS - ako stiahnut vnutrorny kruzok loziska??


 Prosim poradi niekto ako stiahnut vnutorny kruzok valcekoveho loziska (NJ305) bez poskodenia z kluky? Nedosadol na koniec capu a nejde zavriet motor...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Šak píše "bez poškodenia"    [Jj]   11.05.2021
Odpověď  A nebo se s tím nes..t, a na kroužek navařit 2 osmičky matky proti sobě, natočit do nich dva šrouby a je to dole hned..    [Jan]   10.05.2021
Odpověď  Správně vyřešeno.
Klikový čep je nalisovaný do ramene vždy s dosti velkým přesahem, takže průměr v místě styku s ramenem je větší. Protože v tomto místě je velké pnutí materiálu, je přechod průměrů na čepu zaoblený a ten po nalisování tvoří s ramenem jeden celek. Je proto záhodno, aby montáž čepu byla přesná a zaoblení přesně navazovalo na plochu ramene kliky.
Z tohoto důvodu je vždy počátek zaoblení (přechod průměru) o nějakou míru vně roviny ramene. Proto průměr čepu je těsně před ramenem vždy větší. Celkový rozměr klikovky po slisování musí umožnit montáž ložisek tak, aby výsledný rozměr zabezpečil normální sestavení motoru. Něco je jinak buďto s ložiskem, slisováním kliky, nebo s kartery. Typoval bych slisování kliky, nebo čepy užité k opravě ne zcela přesně vyrobené.

Pro opravy se používají i čepy s větším průměrem pro zabezpečení potřebného montážního přesahu a tak je i možno, že zaoblení na přechodu průměrů je větší a brání ložisku. Také existují ložiska s různým radiusem zaoblení hran.    [Luboš]   07.04.2021
Odpověď  Diky vsetkym za rady, nakoniec som to vyriesil pozicanim takejto sady https://onetagred.cz/stahovak-ozubenych-rozvodovych-kol-a-lozisek-ftxc9023/ ale bolo to len tak tak, medzera bola prilis mala, nahrievanim horkovzduskou a pacenim 2 srobovakov proti sebe som ju trocha zvacsil tak aby som vedel nasadit stahovak..
Aj tak bolo treba pouzit celkom velku silu na stahovaku

Nasledne som zistoval co sa stalo, cap ma presne 25.00mm ale v mieste ako vchadza do kluky bol jemne vacsi priemer, preto sa mi to seklo (pri prvej montazi som neskontroloval ci dosadol uplne, nasledne ochladol a bol problem).

Takze som obrusil cast kruzku v oblasti kde bol problem a nasledne nahrial a dostadol na doraz.

Motor uz zavrety, kluka sa krasne toci, ale zase mam iny problem s "kvalitnymi ceskymi piestami Almet" :(    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Ložisko se o rameno klikovky neopírá. Než sundavat ložisko, tak bych napřed vše přeměřil tak, jak se má a musí dělat před montáží. Klika je asi po nějakém zásahu, tak zkontrolovat rozměry kliky i karterů.    [Luboš]   06.04.2021
Odpověď  Není tam náhodou osazení schválně?Já používám taky občas válečková ložiska a řekl bych,že uplně dorazit nejdou.Jak máš silný papír mezi kartery??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Teplem lze vyndavat i uvízlé vnější kroužky ložisek. Destruktivně nejjednodušší je provedení většího návaru s přebytkem proudu na vnitřním průměru kroužku (kde běhají válečky, kuličky). Kroužek po schladnutí většinou vypadne sám, nebo za mírného úsilí.
Mám vyzkoušen s úspěchem i ohřev kroužků pomocí měděné spirály a následné zchlazení tekutým CO2 (hasicí př.).Takto se vnější kroužek dá zachovat.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Ohřívání má velmi dobrý účinek, v mládí mi to jeden ukázal, když jsem páčil zbytek ložiska z poloosy. Léta jsem to praktikoval s úspěchem. Jde o to, že nahřátí musí být rychlé a intenzivní. Ne pomalé jako v troubě kartery. Měl jsem na to dva aparáty. Na menší a rychlý ohřev v hůře přístupných místech (na podvozku) několik závitů silného měděného drátu napájeného buďto ze sítě přes trafo nebo z autobaterie. V mžiku se žhaví.

Druhé nahřívadlo bylo profesionálnější. Vysoustružené hliníkové domečky napříč rozpůlené a stahované ocelovou objímkou. Ty se předehřály na vysokou teplotu, nasadily na kroužek, objímkou stáhly k sobě. Většinou stačilo jen chvíli počkat a menším či větším úsilím šel kroužek dolů s domečkem podle přesahu na jakém držel.
Zkraje mi to moc nešlo, než jsem přišel na to, že se nesmí příliš dlouho ohřívat a čekat. Teplo prostupuje z vnějšího průměru ke vnitřnímu a většina kroužků je tenkých a uložených na masivnější hřídeli. Proto lze kroužek ohřát velmi rychle, ale musí k tomu být právě dostatečný tepelný výkon, který směřuje pouze na kroužek. Plamenem toto lze také (acetylen, benzín, PB), ale chce to praxi a je vždy nebezpečí, že se něco může poničit.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Tady ohřívání nebude mít potřebný účinek, je to ocel na oceli. Vhodnější by bylo ohřívat kroužek a zároveň chladit čep ale k tomu by byla dobrá dutina v čepu. Přiznám že jsem tento kroužek stahoval na "hulváta", nejdříve dvě dláta naproti sobě, pak dva ploché šroubováky s postupným podkládáním podložkami.    [Martin Štindl]   05.04.2021
Odpověď  Ohřátí pomůže a záleží jestli se kroužek musí zachovat, nebo může poškodit. Otevřený oheň, specielní elektroda, obyčejný svár s dostatečným proudem kroužek spolehlivě uvolní, ale poničí. Druhým způsobem je ohřev elektrickým ohřívačem indukčním odporovým nebo pomocí přípravku s otvorem průměru stahovaného kroužku a ohřátého na vysokou teplotu navlečeného těsně na ložisko. Teplota z něj přejde na stahovaný kroužek a nepoškodí jej ani hřídel.    [Luboš]   05.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Rucicka tacho neskutecne skace


 Cau, je me jasny ze se to tu resilo, neco jsem i cetl, ale pres to se zeptam znovu...
Strasne me skace rucicka tacho...repasi me delali mvdily tak hadaam, ze snad vse ok...
Lannko neni nikde priskrceny, nikde nedre, je dostatecne promazany
Nekdo nejaka rada po cem mam patrat?
Jeste otazka, jaka je zaruka na repasovane dily? Delal me to cca rok zpatky...a mam na tacho najeto cca 600km    [Rizeksbramborem]   11.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, jak píšou kluci, vyzkoušet na vrtačce a pokud se potvrdí, že je to v tachu, tak rozdělat a podívat. A pokud na vrtačce bude tacho v poho, jít po náhonu do motoru. Ať se daří. Franta    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2021
Odpověď  A co to zkusit na vrtačce? Případně jiný tacho na zkoušku a hned víš v čem je problém..    [Beat]   04.05.2021
Odpověď  Jako myslis jestli nikde nedre? Kouksl jsem a je volnej...nikde zadny ostry uhly apod...namazanej taky dostatecne...delka 960 mm myslim    [Rizeksbramborem]   01.05.2021
Odpověď  Opravdu není problém v náhonu? Já mám repas od jednoho tzv. renovátora babrala od OL a s reklamací mě poslal doslova do *ajzlu a doklad mě samozřejmě neposlal.    [Dan]   01.05.2021
Odpověď  Borci nikdo netusi?
Jeste bych snad podotknul, ze nejvic me skaci tak od 60km vys...a pokud vjedu na nejakou nerovnost nebo diru tak to dokonce vystreli na max...mam obavy abych ho nejak nestrhnul...    [Rizeksbramborem]   01.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nádrž na sportce čz


 Zdravím, víte někdo kdy se používaly nádrže na silentblocích na sportkách? Mám 250/475 někdy ze začátku výroby, rok 1962 (číslo přibližně 800, přední brzda napravo), ta má nádrž normální, potom 175/470 taky z roku 1962, ale brzda už nalevo a ta má nádrž co vidíte na fotce. A nakonec mám 175/470 z roku 1965 a ta má nádrž zase normální...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Luboš> naprosto souhlasím, vše bylo snadno opravitelné a většina dílů záměnná, ale dnes všichni s jistotou tvrdí, že dávali co bylo skladem, ano vyjímky jistě byly.    [K. ]   30.04.2021
Odpověď  V mládí jsem zaznamenal různé pokusy o "vytunění" motorek a nejen jich. Podkládání úchytů nádrže, různé gumy pod šrouby, jak na obrázku, nebyly vyjímkou.
Většinou to bylo po nějakém amatérském zásahu do motoru a následných velkých vibrací.
Po mnoha letech opět vidím různé dobové amatérské úpravy, přestavby, o kterých se vede diskuze, od kterého výrobního čísla mají být. Skutečnost, že je stroj starý a po dědečkovi, nedává absolutně žádnou jistotu, že jej nikdo neopravoval, "netunil", spíše naopak.
Pokud mohu srovnávat, tak návštěva servisu nebyla až tak obvyklá jako dnes, protože stroje byly celkem jednoduché a zdánlivě snadno opravitelné. A v minulosti bylo mnohem větší kutilské nadšení a zručnost. Vylepšování a napodobování bylo rozšířené, proto se i dnes dají najít stejné či velmi podobné úpravy, přestavby. Více, či méně zdařilé. Nenechme se ale tímto zmást. Úplná klasika je na kývačce lavice, hrazda s kuličkami.
Když toto vidím, tak se usmívám a vzpomínám na mládí.    [Luboš]   30.04.2021
Odpověď  Už zase dávali co bylo skladem 😂, bože....    [K. ]   30.04.2021
Odpověď  spíš mi bylo divné , že nádrž je bez otvorů na silentbloky čili klasika na šroubky a přitom tam jsou silentbloky, což nemá žádný efekt ani smysl. Můj děda koupil motorku novou v roce 1963. Nejspíš dávali co měli skladem.    [Libor]   29.04.2021
Odpověď  Silentbloky na nádrž přece prodává firma MV Díly....    [Nekuda]   29.04.2021
Odpověď  Vysvětlení je snadné. Nějaký letecký inženýr vylepšil stroj a zapoměl to patentovat.    [Milan]   31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, využívám tématu nádrž čz sport. Na motorce je klasická nádrž s oky na šroub, ovšem místo klasického šroubu je tam silentblok, který tím pádem neplní funkci. Motorku koupil můj děda v roce 1963 jako novou a od té doby je stále doma. Máte k tomu nějaké vysvětlení?    [L]   31.03.2021
Odpověď  Našel jsem i speciální vrtáky pro gumu a měkké materiály:

http://www.mepac.cz/cz/prodej-stroju-a-zarizeni/vr taky-pro-gumu-a-mekke-materialy

Ale pro tyto účely je to nejspíš moc velký luxus... Oki, zkusím to zmrazení.    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
Odpověď  Nikdy jsem to nezkoušel, ale prý se má guma zmrazit a pak jde normálně obrábět.    [ pan Pávek]   23.01.2018
Odpověď  tak to zkus, guma se bude kolem vrtáku žmolit, možná někdo poradí    [panelka]   23.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (50) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ DeLuxe 250/455.05 přepínače


 Ahoj, rád bych se zeptal, kde by se daly sehant přepínače na ČZ DeLuxe? Případně nenapadlo už někoho aktivního zkusit vyrobit repliku na 3D tiskárně?

Díky za odpovědi! :)    [vvistonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík.    [Joski]   29.04.2021
Odpověď  Na Bazoši je krytka za 250, v Moto Ústí za 65 :-). Hledejte krytku spínací skřínky....    [Nosek]   29.04.2021
Odpověď  I ta origo krytka tam ještě je, kupoval jsem nějaké kabeláže tak jsem si jí všiml. Jinak ty kabeláže jsou v kvalitním provedení.    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Dík za tip,mne chýba práve len ten plast.    [Joski]   23.04.2021
Odpověď  Celou krytku jsem v replice dlouho nikde neviděl, snad jen plastovou krytku
https://motorky.bazos.cz/inzerat/135344839/krytka-klicku-a-kabelaz-na-cz-deluxe-125175-a-250.php
byla tam i pěkná kompletní origo krytka    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Krytka bošárny se vyrábí, nepamatuji se přesně kdo ji nabízí, ale na nějakém e-shopu ND jsem ji viděl.    [takysportkar]   23.04.2021
Odpověď  Spínače mám navyše,vymením prípadne len za kompletnú krytku spínačky,tá chýba zasa mne.    [Joski]   20.04.2021
Odpověď  Jestli myslíš přepínače na říditka tak repliku nikdo nevyrábí a neprodává. DeLuxe je tak málo rozšířená, že se to asi nevyplatí. Mám DeLuxe před renovací a při kompletaci jsem si sehnal několik masek s přepínači a nechal si tu nejlepší. Až budou burzy tak vyraz, v inzercích a na aukru se už moc nevyskytují. Stejně tak krytka spínačky, koupil jsem ji sice draze, ale jsem rád, že ji už mám, nejsou a nebudou.    [K. ]   19.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 5.8.2020)
Nezodpovězené téma 

Interkom


 Cau, asi to sem moc nepatri, ale chci poridit nejakej dobrej a ne moc drahej interkom at si muzem s moji drahou polovickou behem cesty povidat a ne na sebe hulakat pres helmy :)
Nekdo nejaky zkusenosti...? Diky moc :)    [Jamon Cerrano]   02.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Drátěnka vzduchového filtru


 Krásný víkend všem! Poradil by někdo, kde sehnat filtrační drátěnku do vzduchového filtru přímo k tomu určenou v odpovídající kvalitě? Předem moc děkuji za postřehy.    [Paul von Starkenbach]   17.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přihlášení na bílé RZ v zahraničí


 Ahoj, mám doma jawu 250/590 sportku a TP odstřihnutým rohem. Majitel je sice po smrti, ale dědic bydlí pár vesnic ode mě a s plnou mocí taky nebude problém. Motorka byla vyřazena v roce 2000 a doklad o likvidaci prý neodevzdával. Zajímá mě jestli jde zlegalizovat v zahraničí jako vývoz a přihlásit zpět do Česka na dovoz na EU TP.    [BondgondRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dejte si pozor na podvodníky na FB


 Přeji příjemný večer, dejte si pozor na pochybné osoby.. kamarád má neblahou zkušenost s jedním panem co na fb se hlásí na skupině že vyřeší pozůstalost dokladů, ale poté si je nechá. Nerad bych veřejně uváděl jméno, ale pokud někdo toto bude řešit a nalezne můj příspevěk, rád mu poskytnu více info aby se alespoň tomuto individuu vyhnul obloukem...
Hodně zdaru a síly    [vordaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Testace veteran.spz


 Zdravim vsechny,
Muze me prosim nekdo rict kolik +/- stoji testace v Praze? Delal ted nekdo testaci? Jde me o to jestli jsou ceny tak nejak podobne nebo napr ve stredoceskem kraji to je napr o x% lacinejsi...V praze me byla sdelena cena 5000,-    [PH]   25.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburator zo 638 na 360


 Ahojte

pripravujem si mierne "vyladeny" hybridny motor 360 (zaklad je 354/04 bloky, valce a hlavy 360, kanaly zlicovane, valce upravene ala 634, piesty 634 Almet). Sanie je mierne zvacsene (cca 30mm na vstupe), kanaly zlicovane s valcami. Vo vysledku ocakavam vykon cca 20-22k so standardnym karburatorom 2926.

Mate niekto skusenosti s karburatorom zo 638 na takyto motor (360)? Ak ano, ake su skusenosti a pripadne ake otryskovanie?

preco nad nim uvazujem - mam jeden doma, daju sa lahko menit trysky pootocenim karburatora priamo na motore - jednoduchsie ladenie a ocakavam teoreticky vyssi vykon (?) vdaka vacsiemu difuzeru. Ale nemam s tymto karburatorom ziadne skusenosti...

Puristi veteranisti - prosim neriesme originalitu takehoto motora (originalny motor mam, bez zasahov kutila)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sajda


 Zdravím chci se zeptat jestli má někdo zkušenost s tím když mám v tp napsanou sajdu ale chtěl bych jezdit bez sajdy tak by mě zajímalo jak se tváří policie na to když jezdím bez sajdy.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250 + Velorex 560 + PAV40


 Udělal jsem si sestavičku Jawy se sajdou a PAVem, v měřítku 1:18 a 1:43. Model ve 3D a poté vytisknut na 3D tiskárně. Trochu broušení a barvení.
vice foto: https://ibb.co/album/BnNbpf    [mochr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky.


 Potřebuji poradit s barvou linek na Jawa Sport 250 rok výroby 1968, originál černá barva. Byly zlaté nebo bílé. Děkuji za odpověď. M.    [Miramirek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor ČZ 175 předválečná


 Zdravím vespolek, mám takovýto dotaz.
dělám motor na ČZ 175 předálečnou rok 1938. V katalogu jsou psaná na převodovce 4 ložiska SKF 6203, z toho jsou tři uzavřená a jendo otevřené. Při rozebírání jsem si vše fotil, ale toto jsem asi nezdokumentoval dobře. Všiml jsem si, že nekteré jsou kryté jen z jedné strany. Máte někdo povědomí, jak by to mělo být a kam které přijde? moc děkuji za rady. Petr Hanzal    [Petr Hanzal]   02.12.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Náhon tachometru určení na jakou motorku je.


 Zdravím, chtěl bych požádat o pomoc určit na jakou motorku je tento náhon tachometru.    [Sak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 350/360 - nefunknčí tachometr.


 Zdravím všechny Jawávky,

mám motor po GO, už jsem vyjel a zajíždím. Jen mám nefunkční tachometr a nevím, kde je chyba proto jdu pro radu, jaké hmaty použít nebo kde vyčíst v literatuře vyčíst postup montaže. Před montaží jsem "zkoušel funkčnost" tachometru vrtačkou. Ručička se hezky zvedla a ciferník najetých km se také hýbal. Zastrčil jsem druhý konec do karteru a nic.. Osobně si myslím, že vím kde je chyba.
Kdosi mi při GO řekl, že to malé gufero pastrorku přijde naklepnout zvenku do karteru trubičkou a až potom nastrčit náhon - myslím si, že náhon "nedosáhne" do pastrorku.
Byl bych rád, kdyby někdo poradil, jak to má být správně. Třeba to mám dobře, ale mám tam ten náhon špatně strčený... Předem díky za info.

Přijde mi tento způsob provedení takový neštastný. Na kývačce našroubuji a jedu. Tady člověk aby si pod to pomalu lehnul.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva Jawa kývačka


 Zdravím příznivce veteránů. Na své jawě 350 kývačka z roku 1959 bych potřeboval vyretušovat nějaká místa, kde je odlouply lak. Chtěl bych k tomu použít originální barvu z jiného dílu a to tak, že bych chtěl barvu nějakým přípravkem rozleptat (rozpustit) a pak jí použít na opravu motorky. Chci se zeptat, jestli existuje nějaké vhodné rozpouštědlo na lak z uvedeného období? Děkuji Roman    [Roman]   27.08.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006