MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298815 příspěvků |7138 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 61 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 22.2.2019 02:37  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 162
    JAWA 250/590 sport   16.07.2014 / 162
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4055      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 20 / 239      Příspěvků Příspěvků: 37223
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/271 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Ráfek Jawa pionýr s jiným bubnem


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli dokážu do holého ráfku na pionýra vplést buben na ČZ 175/477 díky za jakoukoli radu.    [Ondřej Vala]   21.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  klidně.

Dráty budou 119x4,ale musíte v ráfku převrtat díry. Nebo použít dráty M3,5 ve stejné délce.    [Monty]   21.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

rovnání rámu


 Zdravím, potřeboval bych poradit jak porovnat bouraný rám v této oblasti. Jestli má někdo nějakou zkušenost. Děkuji za rady. Ondřej    [Ondřej]   19.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemám rád slovo "nejde", ale sem pasuje. Hlavně nic neohřívat!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2019
Odpověď  Asi toto nechcete slyšet, ale já si myslím,že se to nevyplatí rovnat. Nebude to jen tak udržet osy a úhel vidlice. Řešil bych to jiným rámem a raznicemi (pokud to není třeba motorka z mládí ...)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/361 kryt řetězu


 Dobrý den,

Chtěl bych se poradit ohledně správného umístění, či funkce krytu řetězu na Jawě 350/361. Podle informací z různých příruček, či internetu vím, že kryt by měl být orientován víčkem ven (pozice 1 na obrázku 1). Pak mě ale zaráží jedna věc a to těsnění, které by mělo přijít na kryt rozety. Domníval jsem se totiž že pro toto gumové těsnění by měla sloužit drážka, viz obr.2 a pozice 3. Možná tomu tak bylo u některých kývaček a podobně, ale proč je tady ta drážka směrem dovnitř a u krytu rozety je pouze prolis (obrázek 1, pozice 2), kde mi přijde téměř zbytečné jakékoliv těsnění dávat.

Mohli by jste mi prosím objasnit tuto pro mně zvláštní koncepci uspořádání? Případně proč na tom krytu je vůbec ta drážka viz pozice 3?    [Jendys115Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika má mírně jinak ty nabodované prodlužovací plechy    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak píše meela, kryt na obrázku máš OK. Kontrolní víčko je dovnitř ke kolu.
Zde polovina originálu nabízená Aukrem.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Odpověď  No už základní předpoklad, že to patří kontrolním víčkem ven, je špatně - u jawy je vždycky dovnitř ke kolu. A hned to začne všechno dávat smysl :-)    [meela]   16.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

klaksonn 6V - z jaké motorky


 zdravím, nevíte někdo, z jaké motorky by mohl být klakson -foto
zadní strana je izolovaná jako u péráků)pertinax podložka pod oběma přívody.
nanýtovaný je státní znak po roce 1920, vypadá jako originál namontovaný
díky. Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  klakson pravdepodobne z predvojnovej CZ , miesto znaku CZ tam nejaky kutil dal leva z mince .....    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

čz sport


 ahoj mám doma čz 125 sport v originál stavu a rád bych na ní v budoucnu vyjel na nějaký sraz i s přítelkyní.Jenže 125 je slabá.Chtěl bych ji s prominutím zbastlit.Půjde tam napasovat motor 250 sport?Vím, že se to tady už řešilo, ale nemohu to najít.Budou se muset sehnat druhé podsedadlové plechy, nebo převařovat přední úchyty?Nevíte někdo o nějakém zbytečném motoru 250 sport?Předem všem dík za odpověď    [jarek]   03.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tajné to není, původně jsem používal na čištění karterů sprej barvožrout Mechanix CHOICE Paint and Gasket Stripper který mi byl doporučen kamarádem, akorát že jsem ho kupoval v roce 2007 a nenapadlo mě že později nebude k sehnání. S tímto přípravkem se kartery čistily snadněji protože byl na rozpouštění usazenin účinnější. Teď používám čistič disků Tectane - z bloků se demontují pokud to jde veškeré ocelové části a následuje drhnutí v nádobě(používám starý pekáč) s pomocí starých kartáčků na zuby a štětců s hrubými štětinami, na usazeniny které čistič neuvolní(zbytky starých tmelů) to chce jemný ScotchBrite nebo oškrabání jehlou. Průběžně se to oplachuje vapkou až se dosáhne výsledku k mé spokojenosti. Musí se používat gumové rukavice protože přípravek obsahuje louh(NaOH), po vyčištění se kartery rychle osuší horkovzduškou a ocelové části které nešli demontovat ošetřit(sprej na řetězy,VD-40,Konkor). Snadno se čistí kartery bez žebrování a s malým znečištěním, v případě karterů Jawa/ČZ které mají zaprasená žebra u válců to je práce na celý den.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  A jmena tech pripravku, toho uz nevyrabeneho i toho noveho, jsou tajna? Vysledek je hezky, stoji to za zverejneni.    [takysportkar]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  takysportkar: je to pravda, není to pískované ale ručně čištěné v domácí dílně. Celý postup je docela zdlouhavý a práce je to docela protivná - původní čistící přípravek co jsem používal EU zakázala a s tím dostupným je to časově o dost delší.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Odpověď  U fi ČZ byla finální úprava hliníkových odlitků tkzv. "kuličkováním". Ze začátku byly docela lesk, ale záhy to chytlo tu správnou patinu. Jenže ČZ měla lépe udělané surové odlitky - díky modernější slévárně, kartery dávala bez těsnění (150c) a lepšímu finálnímu opracování styčných ploch. To mohu porovnat měl jsem na ponku kartery z jawy a ČZ... Jawa to lila ještě do písku a jejich finální úpravu neznám, ale lišili se na pohled. Dnes to firmy zvládnou jakkoliv, takže je mnoho motorů buď přeleštěných, kombinovaně, nebo vysloveně otryskaných na hrubo. Nejlepší je asi u nerenovovaných dílů to jen vyčistit v Arvě, nebo jiném odmašťovacím prostředku, aby to mělo autenticitu. Tak jsme to také dělali dříve, protože žádné technologie, jako dnes nebyly a vypadalo to vyčištěné - jako nové,ale ne nablýskaně. Žádný jemný glasspapír(rouno ještě neexistovalo). Jak se začne mydlit hliník rounem, nebo jinou mechanickou cestou, tak to není ono, nehledě - u těch dílů se naruší ta vrchní zhutnělá vrstva (to platí u těch kuličkovaných). Na starých odlitkách se také pozná kvalita použitého hliníku. Zrovna teď jsem měl v práci na čištění soutěžní litinový válec s nalisovaným hliníkovým, věncem, na moji 150c a po dilematu, zda to nechat otryskat suchým ledem, jsem to po hrubém ruční vyčištění od karbonu a nánosů špíny nechal hodit do pračky s chemií na hrubé čištění a poté do ultrazvukové pračky a válec naprosto nedotčený, je jak nový. Jen už tu litinovou část žeber, budu stříkat vypalovací černou. Každý na to jde po svém. Ale na hliník opatrně, ten starý a původní bych mechanicky nijak nenarušoval.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  to opravdu nevypadá na pískování. Já čistím jen rounem, ale když je to hodně dorasovaná podokapovka opráší se pískem a pořád to vypadá lépe jak ten moderní trend ala psí kule.    [jawik]   15.02.2019
Odpověď  To nevypadá na pískování, ale na ruční čištění    [vojta]   15.02.2019
Odpověď  pro M. Stindl
Cim mate opiskovane bloky a hlavu? V porovnani s fotkou od Martin90 (o tri prispevky nize) je to vase piskovani mnohem hezci.    [takysportkar]   15.02.2019
Odpověď  Martin:tak to je přesně to,čeho jsme se bál.Zkoušel jsem ho různě natáčet,přetáčet a nakonec ho teda stejně budu muset splácnout.Imbusy hned osadím.

Pája:takže na rok 1969 od výroby tyto páčky nepatří,jen to bylo dodatečně vyměněno kvůli vyhlášce!?    [Vojta]   11.02.2019
Odpověď  Páčky zpětně - co to je za blbost?? Prosím o předložení relevantního důkazu. Nejlépe originálu textu nějaké dobové vyhlášky, která to nařizuje. Děkuji.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2019
Odpověď  Vojta>Páčky s kuličkama (resp.poloměr zakončení), zrcátko, mlhovka, dřív i zástěrky a možná ještě něco jsou věci, které musí být i zpětně pokud je vozidlo na bílých číslech.    [Pája]   11.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Matice uchycení bočních krytů motoru k revmaplechu


 Chlapi, víte někdo, kdy a na kterých typech se která varianta používala?

Hynek    [Hynek]   14.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Up.    [Hynek]   16.02.2019
Odpověď  Zdá se, že je to tak. Zkouším, jestli bude někdo vědět víc. Děkuju.    [Hynek]   15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  To bude dnes asi těžko zjistitelné, tuto doplňkovou kapotáž používali jak na kyvkách tak i panelkách - ta matice v titulku tématu je vcelku běžná, tu co je na fotu 2 vidím já poprvé.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Odpověď  Děkuju za odpověď. Co alespoň roky výroby - co bylo k dostání v době výroby kývaček a panelek? Kdy se které matice používaly?    [Hynek]   14.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Revmaplechy(+ krytování motoru, zadního kola aj.) byly doplňky dokupované majiteli takže podle toho nejde určit typ, tyto doplňky vyráběli v České Třebové(dnešní Korado).    [Martin Štindl]   14.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Hynek]   14.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Zapalování jawa 360 panelka


 Dobry den máte prosím někdo zkušenosti se zapalováním ve smyslu původní stator i rotor ale místo kladívek bezkontaktní destička?
Vape je určite paráda ale jeho cena je hodně vysoká.Proto bych rád slyšel názor od někoho jdo to má a zná z praxe.Děkuji za Váš názor.    [Plasa]   12.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hele, když jsem před pár lety dovezl svou 634-ku, našel jsem pod víkem normální dynamo, a na něm seděla jakási elektronická destička, na vačce clona, pod sedlem kabel k počítači. Jak to fungovalo, netuším (motor zatuhlý, jeden válec bez pístu, prostě nepojízdný). Na tom bazmeku byl i nějaký popis, takže jsem ze zvědavosti našel výrobce. Bylo to toto: https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-cz-trabant-ignition    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Vytáhl jsem tento dotaz - né že bych znal odpověď ALE že jsem sám nedávno o něčem podobném uvažoval jak a čím nahradit JEN kladívka -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vymletá hřídel sekundárního řetězového kola


 Ahoj, prosím o radu. Při sundání řetězového kola a mě vykoukla takhle zdevastovaná hřídel. Máte někdo tušení, čím to mohlo vzniknout? Zhruba sedm set kiláků zpátky byla jak nová.
Jinak rozebírat jsem začal kvůli vůli na rozetě, která se otáčí oproti kolu volně asi o půl zubu. Na tohle jsem přišel náhodou... Máte nějaké nápady?    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  12050 není vhodný materiál na kolečko.Na zadní rozetu jo a bez tepelného zpracobání ale do předu mat 14220 cementovat kalit minimálně na 60HRc.    [Marek]   14.02.2019
Odpověď  https://www.google.com/search?q=kal%C3%ADrna+brno&oq=kal%C3%ADrna+brno&aqs=chrome..69i57.5709j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Za 5 sekund na webu. Pokud tou "povrchovou úpravou" tedy myslíte tepelné zpracování. Oni Vám poradí, co s tím - a udělají to. Za mě - asi bych volil zušlechtění (= kalení /asi/ do oleje + popouštění). Ale v kalírně budou vědět, když uvidí řetězové kolo, co s ním.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2019
Odpověď  Poprosím o radu. Koupil jsme polotovar na kolečko 19z (ne na kývačku, na předválku) a nechal si jej připasovat na převodovku. Materiál je 12050.
Zeptám se jakou navrhujete povrchovou úpravu.
A je nějaká taková firma v Brně, Břeclav?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolečka budu mít v pátek dokončené tak před tím než je dám do kalírny se chci ujistit - ocel je tedy 14 220 a šířka ozubení(pro řetěz 5/8"x1/4") bude u všech 5,83mm, takže mám zadat cementování do 0,8mm a nechat zakalit na 60 HRC(nebo lépe 65 HRC)?    [Martin Štindl]   14.08.2018
Odpověď  Omlouvám se za přesmyčku - správně má být 11425.    [Bohumil]   04.09.2017
Odpověď  14220 je klasika, kterou nic nepokazíš, ale klidně můžeš použít co je vhodné k cementování např. 11245,12020. Důležitá bude hloubka cementace - 0,8mm a zakalit 62 - 65HRc.    [Bohumil]   04.09.2017
Odpověď  Dělal jsem pro sebe kolečka na 350/360 a na stadiona,kamarádovi na Indiana ze 14220. Cementovat,kalit na 60Hrc.    [Marek]   03.09.2017
Odpověď  Měl bych dotaz ohledně materiálu řetězových koleček, zařizuji výrobu atypického řetězového kolečka pro řetěz 5/8"x1/4" a potřeboval bych vědět jaká ocel bude nevhodnější(pro cementaci a povrchové kalení). Nástrojař by se přiklonil k třídě 14 220 ale mám se optat i na jiné možnosti.    [Martin Štindl]   02.09.2017
Odpověď  Délka drážek nemá vliv. Kolečko se MUSÍ opřít o ložisko.    [Marek]   10.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mi včera dorazily díly (nová hřídel + nové retězové kolečko) a na novou hřídel nasadím nové kolečko o cca 3mm dále než na starou. Když připočtu tloušťku ložiska, tak mi vychází, že kolečko nedosedne do konců drážek, viz foto. Myslíte, že to je problém, nebo je to allright? :-)    [miskamarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Detaily Jawa 250/590 sport 1967


 Ahoj všem, jsem daty nový, ale mám starou motorku ;-) Jde o mou Jawu 250/590 sport 1967 s původními platnými doklady. Dávám jí po x letech do co nejvíce původního stavu a snažím se zatím vše bez replik. Je kompletní, ale chybí mi nějaké drobnosti a informace o detailech. Zkusím napsat v bodech co mě zajímá a jestli mi někdo znalý pomůže poradit.

1. Páčky bez kuliček jsou stejné jako na pionýra nebo nepasují? Chci koupit originální původní
2. Jak nýtujete zadní madlo?
3. Šroubek přepínače světel a horního dílu masky půlkulatý šroubek jako držák SPZ nebo kulatý placatý?
4. Dají se někde koupit lanka spojky a při.brzdy se šroubením u řídítek jako originální? Je tam závitová vložka v řidítkách
5. Zadní stupačky mám české repliky s závlačkou plechovou, ale původní mám s klasickou závlačkou..co je správně?
6. Ještě mě určitě něco napadne postupně, tak dopíšu
7. Nádrž a sedlo už mám jiné, vím že tam nepatří

Dále sháním teda páčky bez kuliček, víko filtr boxu a plech jistící, levý držák stupačky (trubku) a nějaké původní šroubky M6 a M8 vhodné na pozink, nechci repliky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Karel má pravdu. Bylo to v souvislosti s dražením benzínu, tehdy stál special 8 Kčs a byl stanoven maximální odběr za tuto cenu. v TV to vyhlašoval tehdejší ministr průmyslu Vladimír Dlouhý.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Je to možné, nejsem doma tak do TP nevidím    [jawik]   09.02.2019
Odpověď  Jen trochu upřesním , osobně si to moc dobře pamatuji s tím přídělěm , bylo to už po revoluci , ve svém TP na ČZ 150 mám datum 16.10.1990 - 7 ltr. - razítko benzinky .    [Karel]   09.02.2019
Odpověď  skvarek: souhlasím, už tady byl jenou dotaz na záznamy a razítka v TP a je zbytečné se opakovat, sám mám takové TP s přídělem na 20L, zavládla tehdy krátkodobá panika v souvislosti se zdražením paliva.    [jawik]   09.02.2019
Odpověď  S tou pamětí u starších ročníků - tam můžu potvrdit že je problém si vzpomenout na to co bylo včera k obědu ALE kokotinky z mládí tam zústávají :-). A ten benzín opravdu na příděl byl sice jen chvilku tak okolo + - r.1986 ? a vystál sis frontu u pumpy a mám dojem že to bylo jen 20l a to ti zapsaly i do techničáku - kdo pamatuje upřesněte -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Opravdu byl benzín na příděl? Jezdím od roku 72, denně od roku 75, měl jsem nájezdy přes 40kKm takže na pumpě jsem byl častým návštěvníkem ale nepamatuji, že byl někdy benzín na příděl. Problém byl s topnou naftou, ale nevím jak to přesně bylo, měl jsem kotel a tankoval 2300l a tam to nebylo potřeba. Problém nebyl ani při zdražení na 4,8,13 Kčs atd. Co se týče originality mne překvapují někteří znalci i třeba 150C atp. kterým by dneska muselo být tolik, že by ani nevěděli jestli si na WC stahli kalhoty. Já osobně si teda nepamatuju, co přesně měla panelka, kterou jsem si zánovní koupil v 18ti atp, mobil s foťákem taky nebyl běžnej, maximálně se udělala nějaká fotka z výletu, kde šlo o jiné věci.    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  Přesně . . .Už jsem chtěl napsat něco podobného o vývozu, a různých úprav pro vývoz, a vrácení zboží (nejen motorek), ale Vintera byl rychlejší . . . A jen dodám, že někdy bylo naše zboží ničeno při přejímkách záměrně . . . (U nás v sousední vesnici se vyráběly vařiče ETA , a byl vrácen celý kamion, s tvrzením nespolehlivosti vařičů. Při rozebírání vadných vařičů, které neprošly zkouškami odběratele, se technici divili, jak byly "vnitřnosti" vařiče spečené. Pravděpodobně do vařiče nešlo jen 220V . . . vařič Eta mám ještě doma funkční).    [radek]   03.02.2019
Odpověď  pan Vintera: respektuji exportní odchylky, toto se často dělo i na domácím trhu třeba u škodovek ještě v době favoritů. Tu Vaši poslední větu vytesat a pozlatit.    [jawik]   03.02.2019
Odpověď  Jo, treba muj deda koupil v roce 55 kyvacku (jeden z prvních celobubnu) z drzakama značky na předním blatniku, i s bílou tabulkou na cislo. Protoze se mu to libilo, nechal si po přidělení značky vypsat písmena i cislo od místního pismomalire i na tu predni značku a bez problemu takhle jezdil nekdy do šedesátých let, kdy motorka prošla celkovým tuningem meho otce. Tabulka skončila zaprasena v polici, takze zajimavy rodinný artefakt se zachoval:-)    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  líp bych to nenapsal.......    [Monty]   03.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (44) 
Zodpovězené téma  Ahoj všem, určitě se to tu řešilo, ale nikde jsem nenašel souvislou odpověď. Moje otázka zní jaká je nejlepší metoda, vyčištění karterů a všech hliníkových dílů na jawách nebo čízách. Někdo říká, že chemické čištění odebírá materiál a není to dobré. Další doporučuje pískování balotinou nebo suchým ledem, které dle mého názoru udělá hrubou strukturu a pak na tom líp nečistoty. A někdo mi zas radí ultrazvuk, a sám jsem zkoušel čištění laserem.    [ogar]   06.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přikláním se originální metodě, kterou se upravovaly odlitky v továrně - kuličkování    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2019
Odpověď  tady si ucelenou odpověď neuděláš, já taky preferuji ruce a hliníkové rouno, arvu, benzín. Když navštívíš renovátora tak ti on a jeho příznivci budou podsouvat chemické čištění. Ono je to taky o tom, co, proč a v jaké kvalitě čistit. A já tu myčku vyhodil, tak příště ...    [panelka]   07.02.2019
Odpověď  Zatím se mě vždy osvědčily vlastní ruky. Myslím, že nic lepšího není. Samo v kombinaci třeba s Arvou a vapkou, potom v kombinacích s odmašťovači, benzínem a podobně. Pokud máš možnost staré funkční myčky je to na rozpůlené kartery OK.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Montáž relátka dobíjení AEV - připojení cívek.


 Zdravím všechny motorkáře. Mám jeden dotaz. Před časem jsem si montoval relátko AEV. Měl jsem starý stator, kde byly pouze cívky, odpor a původní relátko byly již demontované. Při shromažďování informací mi také upozorňovali, že cívky se musí k relátku i správně směrově připojit. To znamená, že živý uhlík se musí k cívkám připojit na vývod / při pohledu na cívky od rotoru/, který směřuje vlevo do cívek a druhý konec přicházející zprava se připojuje na M. Zajímalo by mne však, zda je to nutné takto zapojit. Nikde na foru jsem nezaznamenal, že by se při montáži AEV někdo zmiňoval o správném směrovém zapojení cívek. Díky za informaci.    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to bylo zapojeno správně, v opačném případě by nedobíjelo. V návodu pro montáž a zapojení regulátoru AEV je kromě popisu přepólování uvedeno že při demontáži původního mechanického regulátoru je potřeba správně identifikovat(označit)vodiče ze statoru k regulátoru.(M.Štindl)    []   05.02.2019
Odpověď  Právě jsem se dostal do situace, že již ve statoru nebyla cívka odporu, ani uhlíky, jen čouhaly dva vývody pólových nástavců.Dnes si nevzpomínám, jak jsem to zapojil, ale dynamo mi dobíjelo. Ptám se jen z toho důvodu, kdybych se situace opakovala. Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2019
Odpověď  Tím je chápáno že vodič z vinutí cívek pólových nástavců který by původně spojen s uhlíkem se musí zapojit stejně jako předtím - na svorku D/61. A vodič z vinutí cívek na který byl namotán/letován drátek od regulačního odporu se připojuje na svorku M. Teď si to nemohu vybavit akorát mám pocit že to je u toho popisu vodičů u cívek právě obráceně. Regulační odpor je k vodiči ještě stále napojen? Zapojit správně vodiče BV k regulátoru je nutné jinak dynamo nebude fungovat.(M.Štindl)    []   05.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Průchodka lanek brýlemi u motocyklů Jawa Kývačka, Panelka.
Vyrábí či prodává tyto průchodky někdo?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.03.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  o gumy na fotografii bych měl zájem. Napište mi prosím na jara.tuma@seznam.cz    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2019
Odpověď  Aha , děkuji , dily na bizona fakt neznám.    []   05.02.2019
Odpověď  Jawa bizon - držáky nádrže    [meela]   05.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se ,že někomu lezu do tématu ,ale chci jen drobnou radu, nevíte někdo kam patří tyto dvě gumy ? Našel jsem krabici nepoužitých dílů a více méně jsem vše odhadl ,ale tohle nevím. Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Odpověď  Pan František Záveský Těšínská 216 Hrdějovice telefon mám jenom starý a nový nemůžu nějak objevit.Ten starý je na nic protože je státní a číslo neplatné.    [v38]   31.01.2013
Odpověď  Zdravím,byl by kontakt na pana Záveského?
Děkuji    [Míra]   30.01.2013
Odpověď  Tak tato průchodka se standartně montovala na všechny motocykly JAWA a ČZ , myslím tím kejvačky.Rozdíl v gumičce byl pro kované spodní brýle a pro brýle které mají již spodni brýle zbodované ze dvou kusů/ panelky atd).Dávala se tam z důvodu,aby se nedřel při propérování bowden přední brzdy.Gumové průchodky vyrábí a prodává pan Záveský.    [v38]   30.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  to JB: máš recht,koukal jsem do katalogu dílů a není u brýlí ale na posledních stranách jak jsou lanka je vidět a je i označena u brzdového lanka.    [panzer]   29.01.2013
Odpověď  Aukro http://aukro.cz/pruchodka -lanka-predni-brzdy-origi nalni-dil-jawa-i298429156 6.html    [Ac]   29.01.2013
Odpověď  ...brýlích...(7 piv dělá svoje a gramatika je v pr..)    [Joska]   09.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354 - kryt karburátoru


 Nevíte, jak dlouho se dávaly na Jawu 350/354 jednodílné kryty karburátoru s dírou v kloboučku uprostřed, bylo to jen na půlbubny a v jakých letech a nebo v jakých číslech motorů ?    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ta moje navařovaná kopule má průměr cca 49,5mm. Měčeno 10mm od tvého uřízlého místa. Jinými slovy by se dalo říct, že na 10 mm výšce se průměr 60 mm zmenší na 49,5mm Výška originálu by mě taky zajímala.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Odpověď  Mohl by mi někdo prosím změřit výšku krytu 354?? od spodku po vrch té kopule.díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na mém krytu 354 to vypadá jako by kopule měla mít 60mm,anebo se do dál zužuje a mám to uřízlé moc nízko.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Petan:Díky Třeba se to bude někomu hodit..Tato kopule má průměr 50mm. kryt 125/355    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Odpověď  Dovařoval jsem asi 15 max 20mm. Nemám to ještě dobroušený a sjednocený povrch https://petan125.rajce.idnes.cz/kryt_karburatoru/    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  Dovařoval jsi na výšku nebo šířku? bylo by foto jak to vypadá? díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  Já dovařoval asi jen 1cm. Housenku na housenku a šlo to celkem dobře, nepění to jako víka.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  Můj kryt 354 má uřízlou "kopuli" a chtěl bych ji tam navařit zpátky.zkoušel někdo ji navařit z malé kývačky? třeba z typu 125/355 ? jsou stejné rozměry? Díky za názory.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
Odpověď  Replika?? .. http://motorky.bazos.cz/inzerat/53561978/jawa-350- perak.php    [Pavel]   30.10.2015
Odpověď  Jak poznám repliku od originálu?? je ta kvalita rozdílná?? má originál zespod nějaký číselný označení?i replika? Díky    [Pavel]   20.10.2015
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa ČZ - půlbubny - přehled výrobních čísel


 Ahoj, prosím o pomoc. Potřeboval bych se dostat k přehledu výrobních ćísel Jawa ČZ 150/352 z let 54 a 55. Pouze půlbubny. Dále bych potřeboval vědět, jak navazovaly série výrobních čísel, když se přešlo na celonábojové brzdy. Díky moc!    [lane800Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bude to náhradní motor, tyto zetky mají stále výrobní číslo motoru shodné s výrobním číslem rámu.(M.Štindl)    []   02.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rád bych doplnil ještě jeden dotaz. Jak se na těchto motorkách čísloval motor? Mýval stejné číslo, jako měl štítek? Mám totiž na motorce motor značený jako 3/1 • 1740. Viz foto. Je to běžné? Nebo jde například o později namontovaný motor? Náhradní díl?    [lane800] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U této malé kývačky je 125ccm dokonce poměrem ještě méně početnější než u typu 125/150C(nejvyšší zaznamenanou 125/351 mám s výr.číslem 408 3xx rok 1955 a je to ještě půlbubnovka). Ta s v.č. 420 345 by měla být 150ccm prvního provedení - tacho AP 120km "plastický", uchycení nosníku sedla v zadním blatníku směrem nahoru a zadní tlumiče s plnícími otvory směrované do boku. Stopadesátky typ 352 v číslování opravdu překonaly číslici 500 000(viz foto) takže se jich vyrobylo určitě přes 80 tisíc kusů , v Chotusicích jsem zaznamenal motor 352 s výr. číslem 512 439.(M.Štindl)    []   02.02.2019
Odpověď  Pokud se tedy zaměřím na původní apolitický dotaz na číslování,..tak mě zaujala odpověď Xxx - píše: Měl jsem úplně stejnou j-čz 150/352 jako níže na foto, original cisla a platne puvodni tp, č. 501 690, r.v 1956. A to je možné jak? Nějak mě to moc neštymuje. Sám vlastním motocykl 150/352 rok 1954 čísla 420 345, tedy dle mě a evidence třístý pětaštyrycátý kus. Pak a 473486 rok 1955 dále 487632. Potom motorka v řadě 501xxx v roce 1956 musí být jedna z posledních???. Řádově je to přeci jem 15000 motorek. Protože už docela hodně motorek je v roce 1956 už typu 175/356, a to jako že opravdu dost. A potom 125//351 byla jen řada 20000tis kusů? Mezi 400-420000?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Odpověď  Ukostření kladného pólu bylo normalizováno od 1.1.1954 a nesouvisí ani tak s politikou, jako spíš s ryze praktickými důvody. Již zmíněný opal elektrod svíčky je jeden, další je zmírnění elektrolytické koroze vodič-kostra, lepší komutace na dynamu ale hlavně: snadnější přeskok jiskry na svíčce, kdy střední elektroda je teplejší a tak jsou menší nároky na výkon zapalovací soustavy. U magnetek se využívá pro zapalování jen půlvlna střídavého proudu a je celkem jedno jestli kladná nebo záporná, případně obě(pro dvouválec).    []   02.02.2019
Odpověď  Já teda myslím, že obrácenou polaritu okoukali od soudruhů z SSSR- moskviče to měly taky.A hlavní důvod byl být jiný, dohnat a předběhnout západ............. Ale to je jen můj pohled na věc- není to nějak zdůvodněný ve starých SM? Každopádně si tím přidělali pakárnu, protože regulátory na Péráku měly jeden kontakt stříbrný, a druhý měděný - při změně polarity se to začalo opalovat, a řešení bylo -oba kontakty stříbrný. To jsem vyčetl někde ve starým SM.    [Monty]   02.02.2019
Odpověď  To je sice pravda že magneto je generátorem střídavého napětí ale to platí v závislosti na světelných cívkách, zapalovací cívka je přeci v momentě kdy vytváří výboj v působení pólových nástavců magneta podle kterých se indukuje proud procházející přes primární vinutí cívky na kladívko - není možné aby se při chodu motoru v momentě zážehu na vinutí cívky indukoval proud střídavě.(M.Štindl)    []   02.02.2019
Odpověď  vliv polarity na opalování kontaktů se projevuje u zapalování napájeného dynamem (stejnosměrné). Magnetoelektrické zapalování (zetka, pionýr) je defakto klasický alternátor s permanentními magnety (střídavé), polarita se neuvažuje. Domnívám se, že důvod ukostření + polu i u malých kývaček 351 a 352 byl jen z praktických důvodů sjednocení s ostatními s dynamobateriovým zapalováním.    [vintera]   02.02.2019
Odpověď  Zvláštní že to zavedli celoplošně(i u typu 351 a 352) když tohle má tedy zdůvodnění u dynamobateriového zapalování, nevím jak je polarita napětí u magnetky ČZ ale pozměnění by se muselo řešit na magnetu nebo na vinutí zapalovací civky(M.Štindl)    []   02.02.2019
Odpověď  Ukostření polu + mělo ve své době svůj ryze technický důvod (nic politického). Souvisí to s kvalitou použitého materiálu při výrobě svíček a jejich dostupnosti po válce, kdy bylo všech surovin málo. Svíčky se čistily, kontakty přihýbaly a používaly co nejdélo to šlo. Dnes je to zcela jinak. Musíme si také uvědomit, že JAWA i ČZ vyvážely motorky po válce doslova do celého světa, kde dostupnost dílů kdesi v poušti, či pralese nebyla. Při různém ukostření se jinak opalují elektrody svíčky. Možná si někdo ze sběratelů již všiml, že některá hodně stará svíčka má v boční elektrodě vypálený důlek, čímž se materiál zeslabuje a hrozí jeho uhoření a upadnutí do válce. To je způsobeno ukostřeným polem -. Proto bylo tehdy jako vyloučení tohoto jevu ukostřen pol +. Při tomto ukostření se opaluje střední elektroda (zkracuje) a nehrozí její upadnutí. S vývojem svíček a lepších materiálů se od ukostření + polu mohlo ustoupit a kostřit pol -.    [vintera]   02.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Zodpovězené téma  

Karburace ČZ 175/477


 Dobrý den, vím že mám asi hloupý dotaz, ale od pár lidí jsem slyšel, že prý na svojí ČZ 175/477 měli zvětšenou karburaci. Prý tím zvýšili výkon. Já však nevím, jestli je to možné a pokud ano, nevíte jaký typ karburátoru by mi zvýšil výkon mojí čízy?    []   02.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  karbec dela hodne treba jakykoliv karbec zahranicni vyroby tomu motoru pomuze otazka kolik penez a usili chces investovat ja mam na perakovi mikuni a s jawskym karbem to nejde srovnat.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Odpověď  Sám o sobě karburátor moc neudělá, musí se upravovat sání, výfuky, komprese...    [Meela]   02.02.2019
Odpověď  jsi ve špatné sekci a proč tu stařenku potřebuješ ještě ždímat?    [[]]   02.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 

 Strana 1/271 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.2.2018)
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zvláštní stojan


 Zdravím, dnes se na aukru prodal zvláštní stojánek, viděl už někdo nějaký takový? Je to vůbec z jawy?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Californian


 Zdravim, potreboval by som poradit. Mam californian a aj Slovensky TP dokonca aj platnu STK :) mam ale trosku nejasnosti v TP kde sa uvadza obchodny nazov 350/360 (predpokladam chyba pri prepise). Prva evidencia 1.1.1968 v CR - podla TP. Cislo motora 362. Viem si niekde overit presny typ motorky pripadne VIN cislo a rok vyroby? Napr archivy atd. Dakujem za pomoc    [Michalt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pěkná klíčenka Jawa, ČZ


 Ahoj chlapy, našel jsem pěkné kovové klíčenky s logem Jawa, ČZ mají zde i 6V žárovky. tady vše najdete http://www.mtcar.cz/klicenky--privesky/    [jan.kuc]   13.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 354 válce


 Zdravím, můžete mi poradit který z těchto válců přijde na kývačku? Ten opískovaný byl na původní motoru, ale bohužel je poškozený a pak se mi povedlo koupit další jiné válce, ale bohužel některé věci jsou jiné oproti původním např. nové mají mezi některými žebry výztuhy. a navrchu mají odlitá čísla. Můžete mi tedy říct zda jsou na kývačku 354 rok 1958 https://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_350_valce/    [ogar]   12.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kryt řetězu


 Chci poprosit o radu od koho koupit kryt řetězu na 350 kývačku,na e shopu mají bud turecký nebo český,máte někdo na svém stroji?Děkuju za radu.    [jan]   06.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapalování MA 358 na 250 californian


 Dobrý den.Mohl by mi někdo prosím zaslat fotku popřípadě i výkres distančních sloupků na zapalování MA 358.Tady ve fóru 25.12 2014
je náčrt i fotka ale v knize od J.Bartuše na straně 111 je fotka na které je jeden ze sloupků jiný.Potřeboval bych upřesnění k vyrobení sloupků.Děkuji za pomoc.    [Zdenall]   25.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

misky rizeni


 zdravim,
misky rizeni v krku na panelce nahore jak maji prijit? tou silnejsi sranou dovnitr krku?
diky za postrehy    [cenda]   19.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 250 Kývačka


 Zdravim.Mam na vas dotaz.Mam doma Jawu 250 kyvacku,r.v.1961,pred renovaci,nakoupeny nove nahr.dily v hodnote cca 10000kc,vyfuky,sedacka,rafky,draty,kola jsou vypletena a vycentrovana.Zajima me kolik bych mohl za motorku dostat.Prihlasena,zaplacena pojistka.Dekuji za info.Pripadne muzu poslat fotky.Kdyby nekdo mel zajem o koupi dejte vedet,mam mnoho nahr.dilu na ruzne typy jawy.    [milan-74] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

plech sedla


 Ahojky nevíte náhodou kdo v CZ lisuje plechy moto sedadel ?

Díky    [demo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/559 panelka


 Ahoj už si nevim rady s elektrikou po 20km jizdy se mi rosvítí dobíjení ale motorka najezdí klidne dalších 100km a nic se neděje když jsem chtěl změřit dobíjení vyndal jsem pojistku a moto běží stále dál Nevíte někdo co s tím?    [Milan]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kliková hřídel Jawa 175/356


 Dobrý den, potřeboval bych vědět hodnoty házivosti a tolerance klikové hřídele na Jawu 175/356 kvůli repasi. Na forech jsem našel různé hodnoty a nevím které z nich jsou ty správné...... mohl by jste mi někdo prosím poradit?? Předem děkuji    [Karel177] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

délka tyčinek spojky čz 250 455


 Ahoj nevíte někdo délku tyčinky s kalíškem a vypínací tyčinky spojky u tohoto motoru?Jsou různé delky tak potřebuji poradit ať vím jakou koupit.Pak bych ještě potřeboval rozměry spojkových pružin.Předem moc děkuji za odpověď    [Jarek]   03.07.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kartery


 Ahoj kluci na aukru ted beži aukce (nové kartery),tak at se někdo nenapálí,bez futer z výrobním číslem a opraveným poškozením od pádu na pravou stranu za mě nové ani omylem.

https://aukro.cz/jawa-350-360-nove-kartery-6930210322l    [jan]   21.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa elektrika


 Zdravim Vas.Vedel by mi niekto poradiť,ako napojiť krabičkovy regler na Jawe 250 prosim?Budem vďačny za každu radu.Ďakujem pekne.    [PolaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175 typ 450-05 deluxe rok výroby


 Pozná někdo prosím rok výroby dle čísla rámu: 450-03-063*8
a čísla motoru : 450-03-046*1.

děkuji    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středový kruh klikové hřídele Jawa 350


 Mám na středovém kruhu dva aretační kolíčky, které nevypadají profesionálně, jsou ohnuté, netuším proč tam jsou, jeden bych pochopil, zřejmě zapadá do výřezu kroužku vedle středového ložiska, ale ten druhý vůbec nechápu, díky za radu    [Fogl ]   31.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/353 - volnoběžné otáčky


 Zdravím, mám ve svém traktůrku motor z Jawy 250 (rok 58) a potřeboval bych vědět jaké jsou volnoběžné otačky motoru. Dále bych potřeboval vědět jaké jsou otáčky na výstupu (řetězové kolečko) z převodovky při zařazených jednotlivých stupních na volnoběžné otáčky. Vím, blbá otázka ale využívám pohon od motoru k pohonu připojených zařízení a potřebuji vypočítat řemenice.    [Kamikaze]   21.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/354 číslo rámu


 Ahoj, nevíte prosím někdo, kde by se mělo správně nacházet číslo rámu na Jawě 350/354 r.v. 1956? Resp. od kterého výrobního čísla rámu (stroje), se toto číslo přesouvá na krk? Někdy v polovině roku 1955 se číslo začíná razit pod sedlo, od roku 1956 se číslo přesouvá na krk, jenže potřeboval bych znát alespoň měsíc, kdy došlo ke změně. Jde o Jawu 350/354 s výrobním číslem 354-013344, vyrobená byla počátkem roku 1956, nejpozději v březnu toho roku. 24.3. 1956 byla provedena první registrace. Díky.    [vapoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Plakát jawa 634 konopnice zajímavost


 Zdravím na aukru jsem nasel zajímavý plakát Jawa 350 ccm Konopnice typ 634. Líbí se mi, máte někdo takový? Nikdy jsem tento neviděl, mám ve sbírce jiný plakát celomodrý na tento motocykl s postavou ale tento jsem nikdy nevidel. Mate ho nekdo? dekuji.    [Lukáš Valenta]   25.02.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/271 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006