MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316439 příspěvků |8205 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 23.10.2024 03:59  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 119
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 87
    Teréní motocykly podomácku dělané.   12.12.2012 / 84
    trial Petrovka   08.12.2010 / 83
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 438      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 1 / 95      Příspěvků Příspěvků: 4986
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Závodní úprava motoru ČZ 125/150 c


 Dokázal by někdo poreferovat o podobných úpravách motorů ČZ 125/150 c jako je na fotografii? Zejména o tom, kde a jak dělali hliníkové části válců.
Jde o úpravu, kterou dělala na zakázku továrna, nebo nějaký oddíl? Mají tyto motory více úprav?
Obdobná úprava válce se dělala i na motory Jawa 250. Jde o shodného úpravce?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.06.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jede docela dobře, má takovou zvláštní charakteistiku, v malých otáčkách jako veterán (dobré na takové to veteránské popojíždění) a ožívá až v půlce plynu.    [Karel Bartošek]   22.10.2024
Odpověď  Jak takový céčkový motor s válcem a hlavou 559 jede?    [Paul von Starkenbach]   20.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je novější úprava motoru ČZ 150 systém "co zbylo v garáži" Karter je protočen na co největší průměr aby se vešel stočený válec z JAWY 559 a na karter jsou přivařeny 7 mm vysoké mezikusy na možnost umístění svorníků a dosažení kompresní výšky pro válec z JAWY. Na zvětšení přefuků jsou rovněž přivařeny hliníkové špalíčky. Klika je seriová, v převodovce je použita dvojka z ČZ 125 B, píst je zkrácený z péráka, hlava snížená z JAWY 559 a karburátor BVF 30 z MZ 250    [Karel Bartošek]   14.10.2024
Odpověď  Zdravím Vás Tomas 1, napište mě na email, Váš jsem nějak v informacích nenašel, Pavel Š.    [psmotokary]   14.11.2016
Odpověď  Díky, Tk je jasné, na karbecu je opravdu hodně malá značka také v kroužku. Třeba někdo bude vědět proč ČZ13.

Na tvém motoru vidím úpravu na baterii bez magneta, asi teda motokára. Jeden mám také s podobným zápalkem, ale netuší proč je na klice u zapalování 1000hran. Netušíš nač se upravovala klika místo kuželu na magneto tak 1000hran?    [tomas1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Ve své době se brousilo hodně, TK od testace na závody bylo na karterech a rámu stroje, jde pak ještě o číslo (kraj), tvar značky (třída komisaře) aj., ty většinou opravdu malé na karburátoru a dílech jsou z výroby, byla to myslím zaměstnanecká razidla, kontrola výroby aj.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [tomas1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2016
Odpověď  Ahoj, chtěl bych se Vás opět na něco zeptat.
Koupil jsem upravený motor CZ150, jedná se zřejmě o domácí ale profi zvládnutou úpravu.
Pouze jedna věc mě nejde do hlavy, na motoru je klasicky vybrán všechen nepotřebný hliník, např. u odlitku pro dekl na karburátor atd. A právě v místě kde chybí odlitek hliníku je vyraženo v malém kroužku cca 5mm velkém - ČZ13. Je zřejmé že vyražení bylo provedeno až po odbroušení hliníku.

Nevíte prosím někdo, proč se to na kátr razilo, na karburátoru vyraženo TK12    [T.]   14.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též mám jeden doma.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2014
Odpověď  JEDEN MOTOR MAM JETO PILA    [JARDA]   02.05.2014
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (47) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kyvná vidlice ČZ, neví prosím někdo z jaké moto je?


 je shodná s obyčejnou 477, 471 atd, jen uchycení osy kola a její napínání je motocrossového typu. Foto vypůjčeno z netu. Moc díky za případný tip, G.    [Mr.Garrison]   13.10.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky Monty    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2024
Odpověď  Novější provedení seriové ČZ.

ČZ 472.05 Bud todle, nebo hliníková .    [Monty]   14.10.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Teréní motocykly podomácku dělané.


 Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat místních odborníků jestli se dříve vyráběli podomácku motokrosové motocykly jako třeba silniční.O ty silniční se trochu zajímám a vím že jich bylo vyrobeno spousta a také je poměrně všude dost fotografií.Mám doma taky knihu Rychlá Říditka ,která je o těchto motocyklech.Ale o motokrosu toho moc není.Našel jsem ted nějaké fotky na netu a tak bych prosil o určení jestli to mohou být motocykly dělané doma a nebo jsou fabrické výroby.    [mojcek]   12.12.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ 190    [Karel Bartošek]   11.10.2024
Odpověď  Moje stavbna    [Karel Bartošek]   04.09.2024
Odpověď  Moje stavba inspirovaná Zetkařem jen na motor ČZ 150 namontován válec a hlava z JAWY 559 a v převodovce dvojka z béčka    [Karel Bartošek]   02.09.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě kryt řetězu, vyměnit zadní ráfek a bude to asi rovněž konečná podoba mé napodobeniny Scotta.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na "Scotta" přijde také druhé kolo z péráka včetně nové rozety a upraveného štítu.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2024
Odpověď  Zetkař - Moc pěkná!!!    [J]   02.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi konečná podoba mé "lidové tvořivosti".Je mi jasné, že to neodpovídá konkrétní době, je to mix od konce padesátých let do roku 1973 /př. blatník/, ale mi se to tak prostě líbí a dělám si to pro radost. Výfuky možná ještě budu dělat jiné, ale i tyto se kolem roku 60 používaly.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na mém motokrosovém veteránu ještě předělávám zadní kolo s rozetou. Původně jsem chtěl zadní kolo z péráka, nakonec ho dělám z ČZ 150 c.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minimotorka z mopeda koupeného v hospodě za 150 Kčs    [Karel Bartošek]   02.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jsem postavil mini moto ale to jsem prodal ještě před dokončením    [pytrs]   10.05.2024
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (84) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Válec


 Zdravím. Poslední dobou je tu nějak mrtvo, tak se to pokusím trochu rozvířit. Poznáte z čeho je válec? ;-)    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Samozřejmě Ti ji Fando poskytnu a pozdravuj Šárku.    [jwm]   21.02.2017
Odpověď  dotaz k jwm - mohu prosím požádat o zaslání fotografie stroje ve větším rozlišení na - modryperak@centrum.cz , pro učel - zařazení do archivu. Děkuji, přeji příjemný den a zdravím Franta Sladký-modryperak    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Odpověď  Dík za fotku. Třipade v archívu ještě nemám. ;-)    [T-1000]   07.11.2016
Odpověď  Pěkný nález Honzo, blahopřeji.    [jwm]   07.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je celý stroj, přezdívka " Bafák" OHC.    [jwm]   07.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna fotka.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vnitřek.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2016
Odpověď  Trefa. Zkušební vzorek na Jawu Boxera. ;-)    [T-1000]   31.10.2016
Odpověď  Trochu mi ta hlava a válec připomíná kus z ruskýho boxer motoru z prototypu Jawy 500.
Ale ten měl na víku ještě nálitky na rozvod.    [J]   31.10.2016
Odpověď  Tady je ta aukce http://aukro.cz/jawa-500-350-mezitip-valec-pist-i6 578758736.html v době předčasného ukončení aukce nebyl příhoz, takže to nebylo nic nečestného a vystavovatel si mohl aukci ukončit jak se mu zachtělo.    [Luboš]   31.10.2016
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ motokros 998


 Nemá někdo foto modelu čz 380/998 v modrém provedení? Údajně se mělo dělat a po roce 1980 už pak jen klasicky žluto-červená.
Pak navazuji s dotazem, zda někdo nemá na prodej rám na 997,998 a výfuk na 998. Případně i kyvka by pomohla.
Díky    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  modré se nedělali, jen žluté nádrže a červené nádrže s červenými blatníky    [miro]   16.06.2024
Odpověď  genx@post.cz    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
Odpověď  Je na vás nějaké spojení,třeba email?    [k]   12.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250 675 junior


 dobry den,
zhanam viac informacie, dobove fotografie ku jawa 675    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor lava strana    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  motor    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  viac foto    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 Soutěžní


 Dobrý den velmi se zajímám o tento motocykl, mohl by mi nekdo zdělit v čem se lišil od seriového stroje 250/353. Také bych potřeboval vědět rozměry pneumatik. Za odpovědi předem děkuji.    [Martin]   10.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika soutěžní Jawy 250 rok 1954.s originálním válcem. Od serie se liší výfuky, širší kastlíky odklopná maska světlometu, tachometr napevno na horních brýlích, velký filtr sání, kratší sedlo na pantech, kratší zadní blatník, pneu 3,00-19 3,50-19    [Karel Bartošek]   20.02.2024
Odpověď  Dobrý den, pane Arnošte mohl by jste mě napsat něco k motoru P - 350 185, asi se jedná o soutěžní motor, jen bych byl případně rád jestli by se v knihách psalo něco více, jaký to byl rok, případně v jakém motocyklu nebo byl náhradní, oddělení aj., děkuji za jakoukoliv informaci.    [Pavel]   30.10.2017
Odpověď  mladeznik psal sem ti mail ale vratil se nedorucen jestli neco chces k tem vyfukum napis mne mail    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Ahoj všem,
jak níže je popsaná jawa 250 soutěžní ve světě motorů pro rok 1955, dokázal by někdo říct jak přesně vypadaly ty zkrácené výfuky? Nemá někdo doma, kdo by to byl schopen nafotit (okótovat)? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si ji postavil. Jasný nebude to originál, ale mám doma soutěžní motor sice válec Libeňák a dvousvíčková hlava 353, kartery klasický 353.
Pokud by k tomuto stroji jste měli i jiné podrobnější informace sem s nimi:-) Nebo na email: yamatt@seznam.cz
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Zdravím mám ůplně stejný motor jako Pavel bohužel bez válce.Stejně značený P 250-297.Rád bych poprosil Arnošta jestli by nenašel nějakou informaci i pro mně.Případně i o Jawě 250 typ 557,výr.číslo 000090.Rok podle štítku 1958.Moc děkuji Roman.    [Roman Vaník]   27.04.2013
Odpověď  http://cs.wikipedia.org/w iki/Mezin%C3%A1rodn%C3%AD _motocyklov%C3%A1_%C5%A1e stidenn%C3%AD    [smradzjzd]   18.03.2013
Odpověď  Co znamená "dojeli na stříbrnou vázu"?    [k]   18.03.2013
Odpověď  Omlouvám se, že se vracím, k něčemu co v roce 2010 trošku poškodilo původní podstatu tohoto tématu, ale rád bych se podělil s tím co jsem po letech zjistil, aby další čtenáři fora nebyli dezinformováni. Citoval jsem zde níže totiž pana Dr. Huberta Procházku, který ve své knize Saab a také v článku v časopise Motor Journal napsal, že Květoslav Mašita šéfoval pražskému Saab servisu na Záhřebské. Někteří z vás mě tvrdili, že je to nesmysl, ale ač jsem věřil panu Procházkovi jakožto velkému znalci Saabů, nedalo mě to a začal jsem se pídit po dalších informacích. Dnes už vím, že jste měli pravdu. Květoslav Mašita nikdy v Saab servisu nepracoval. Tomuto servisu šéfoval pan ZDENĚK Mašita, také to byl závodník, ale automobilový (jezdil i se Sonetem). Nechápu, proč si pan Hubert Procházka vymyslel takovouto nepravdu (a to se s p. Z.M. osobně znali). A pak věřte knihám a článkům v renomovaných periodikách.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro zajímavost nějaké foto plakety ze šestidenní, kterou dostávali snad jen jezdci, kteří dojeli na stříbrnou vázu.    [Pavel]   04.04.2012
Odpověď  Jestli je to číslo původní nebo ne to nepoznám. Písmena ale tverem vypadají správně. Dle prototypové knihy byl motor čísla P 250-309 vyroben v roce 1957, byl vyroben jajko samostatný motor, v kolonce poznámka se píše "soutěžní", v kolonce skladováno je uvedeno "ZÁV tj asi závodní oddělení, v kolonce prodej je jen "P12/58", úplně stejné údaje měl i motor P 250 -310    [Arnošt]   20.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (119) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125-516-metalex


 Dobrý den.
Koupil jsem čz 125-516 ve šrotovém stavu.Aby to bylo trochu zajimavější ,tak bych z ní chtěl udělat enduro.Potřeboval bych několik rad.Předem mně nepasuje koleno výfuku na silenblok ,co je pod nádrží.Když koleno nasadím na motor ,tak jak patří ,tak mně nevychází držák kolena do silenbloku.Už to někdo ,předemnou řešil tím ,že tam navařil ještě jeden držák.Potřeboval bych ,kdyby někdo poměřil vzdálenost středu otvoru silenbloku ,po krk řízení.Potom bych potřeboval ,pokud se někdo ochotný najde a vyfotí mně uchycení stojanu a držáku krytu řetězu.Děkuji ,za jakoukoliv radu nebo komentář.    [Mojmír Pruch]   12.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ČZ 125/516 MTX    [Aleš]   28.10.2023
Odpověď  ČZ 125 516 MTX nevíte někdo z čeho bylo použito soukolí v náhonu tachometru?
Děkuji Pavel    [Pavel]   12.06.2020
Odpověď  http://aukro.cz/cz-mtx-125-516-i5688117024.html
Tento motocykl už delší dobu nevlastním a nyní si ho můžete koupit na Aukru.    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2015
Odpověď  Tak ta se Ti povedlaˇ, řídítka bych doplnil pěknými červenými koženkovými převleky objímek páček, detaily dělají moc.
Měl bych na tebe prosbu, poměřil by jsi mi stojánek?
Stačí základní rozměry (výška a šířka na zemi), na rám to už spasuju.

Díky
Jirka    [Jiří Trousil]   14.08.2014
Odpověď  vypadá to povedeně    [jarek]   04.08.2014
Odpověď  dík    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2014
Odpověď  Gratuluji-Pěkná práce!    [Petr]   27.05.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už je hotová.Je to amatérská práce,ale třeba se někomu bude líbit.    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2014
Odpověď  Je docela pochopitelné,že každý motocykl na závodech mohl vypadat jinak,ale to bylo nejspíš tím,že si je jezdci z nějakého důvodu upravovali.Od výrobce tedy spíš úpravce METALEX vycházely s největší pravděpodobností v jednotném provedení se stejnou výbavou.Je na každém majiteli jak chce aby jeho stroj vypadal,zda ho udělá tak jak vyjížděl z METALEXU nebo se k tomuto stavu přiblíží či si ho upraví k obrazu svému.    [k]   16.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Úprava vyvážení klikovky z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575


 Poradí někdo- ideálně výkresem, jak upravit/odvrtat klikovku z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575? Tedy jak velké a v jaké vzdálenosti vyvrtat další vyvažovací otvory dosetrvačníků. Vím že jí několik takových upravených motoru jezdí.    [Libor Čejka]   26.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud stavíte motor Kombajn, můžete použít jako základ kliku ze Švéda. Jen je treba prohloubit vyvažovací otvory pr. 18mm v setrvačnících. Existuje na to origo fabrický výkres    [Libor Čejka]   29.07.2023
Odpověď  Pokud bych stavěl vyjímečně se vyskytující motorku a chyběla mi klikovka, a přemýšlel bych o úpravách klikovky jiné, tak bych šel jednoduchou cestou výroby nové. Přeci jen klikovka je kus jednoduše obrobené oceli, žádná kosmická technologie. Předělávat a převrtávat tak jako tak vyžaduje dobré strojní vybavení a zkušenosti. Je pravdou, že ochotných sousedů soustružníků za lahev rumu je jak šafránu, ale firem je dostatek. Jen bude potřeba rumu celá bečka.    [Luboš]   29.07.2023
Odpověď  Zdravim, chcem vas poprosiť či sa u niekoho nenájde zvyšná klika na sveda libenaka 579. Staviam jawu 579 kombajn 350 jednovalec a nemám tento posledný diel.Kludne na repas alebo len zotrvacniky.Ospravedlnujem sa za inzerciu ale už som vycerpal všetky možnosti inzercie,motoantik,e tovar alebo aspoň poradte kde ju zohnať. Vdaka Milanxx    [Milan]   27.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne tak, robil som tento motor,zotrvaky sú take iste ako má libenak.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022
Odpověď  Porovnaval som klukovky z S aj z T 575 oproti kluky zo švéda 579 a sú vyvážené rovnako.iný vyvažovací otvor tam nie je.    [Jumbo]   29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..odpověď na Lubošovu reakci:
Také jsem se v mládí něco nastáčel setrvačníků, vyráběl z duralu mezikruží a převrtával válce až byla stěna vložky ,,jak papír"..
Stále doufám, že se mi ozve majitel ideálně originálního motoru 575 a poskytne mi udaje o rozmístění vyvažovacích otvoru.
Bohužel i přes to, že si motorky řeším jen pro sebe- tedy nekomerčně/nic neprodávám, mám pocit že sdílení informací tato doba nepřeje. Kombajn 575 bude nejspíš stejný svatý grál jako Californian I. Tam jsem také s prosbou o informaci k detailům neuspěl...    [Libor Čejka]   29.12.2022
Odpověď  Příspěvky upozorňují na poměrnou složitost úprav vyvážení a je to zcela pravdivé.
V mládí jsem se snažil experimentovat s kamarádem strojařem, protože motorů a dílů bylo za hubičku všude mraky. Něco jsme toho nastudovali a hledali rady u zkušených a mohu říci, že vyvážení je vždy nějakým kompromisem. A úplně nejlepšího výsledku se dosáhne použitím již odzkoušeného řešení.
Proto se tady přikláním k nalezení a použití stejné úpravy motoru J 575.    [Luboš]   29.12.2022
Odpověď  Pokud je píst těžší, je výhodnější odlehčit píst. Z vnitřku např. vrtákem nebo kulovou frézou vyhrabat něco materiálu. Další možností je použít odlehčený pístní čep s menší sílou stěny. Po případném dalším výbrusu píst vyměníte ale odlehčenou kliku budete špatně dovažovat zpátky.
Základní otázkou ale zůstává na jaké % vyvážení se dostat. Pokud vezmeme jednoválec, tak % vyvážení se u různých značek motocyklů budou dost lišit. Záleží to na mnoha faktorech jako uchycení motoru, tuhosti rámu, rozsahu otáček atd.    [Tomáš S]   27.12.2022
Odpověď  asi bude lepší si nastudovat , co je to statický vyvážení a dynamický a pak se rozhodnete co s tým ......    [majco]   27.12.2022
Odpověď  Ano, v principu to máte správně. Spletl jsem se v místě pokud je píst těžší, platí to opačně. Za což se omlouvám. Když tak hledím na tu kliku, by měli být ty odvrtané otvory ve stejné vzdálenosti od ojničního čepu, jako ojniční čep od klikového. Pak stačí odebrat vypočítanou gramáž na stejné kružnici mezi nimi. Pokud ne, musí se to přepočítat, kolik se má v daném místě odebrat. Ale abyste nebyl zklamán co se týká spolehlivosti a výkonu. Toto je jen teorie a v praxi záleží na vyrovnanosti chodu motoru v celém rozsahu otáček. Nějaké vibrace tam budou určitě. Klika musí být také náležitě vycentrovaná a zúhlovaná ojnice při montáži. Ať se zdaří!    [J]   26.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosba o pomoc


 Dobrý den

jsem Dušan Šebek a zabývám se mapováním historie Čs. motocyklového sportu. Vydal jsem spolu s H. Vošalíkem knihu Katalog motocyklů ČZ - http://katalog-motocyklu-cz.cz a nyní připravuji podklady o soutěžních továrních jezdcích ČZ.

Nemohu se dopátrat bližších informacích o jezdci:

Josef Krčmář, narozen v Teplicích, bydlel Divišova 829, Hradec Králové - před válkou a i po válce provozoval obchod se strojním zařízením a zemědělskou technikou a byl zástupce značky ČZ pro Hradec Králové.

Tím, že se narodil v Teplicích, netuším, zda nemá něco společného s Krčmářem výrobcem jízdních kol z Teplic? Poslední zprávy, které jsem našel, byla jeho účast v několika soutěžích 1950-1951, ale pak definitivně zmizel… na matrice v Teplicích mi ochotná úřednice dohledala, že pravděpodobně z Hradce znovu přesídlil do Teplic, ale nic dalšího nemám a nedaří se mi najít příbuzné… V teplicích pravděpodobně nezemřel, resp. nedají se o tom dohledat žádné doklady.

Obchod mu znárodnili v roce 1948, resp 1949, co pak s ním bylo nevím.

Bohužel čas neúprosně běží a tito skvělí lidé, kteří psali historii Čs. motorismu upadají v zapomnění. Pomůže mi jakékoli informace i třeba datum úmrtí, datum přistěhování, sňatek, kontakt na žijící příbuzné, atd… Pokud by dokonce někdo vlastnil fotografii zastoupení ČZ v Hradci Králové, tak to by bylo úplně super...

Pokud by jste mi mohli jakýmkoli způsobem pomoci, budu velmi rád.    [Dusan SebekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
pozdě ale přece. Koupil jsem puublikaci o motocyklech Triumph a na první straně je zajímavé věnování, které se do této debaty hodí.    [Petr94]   22.12.2022
Odpověď  Určitě ano, můžete mi prosím napsat na jicha@klecany.cz - Děkuji předem    [Jicha_2007Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, zajímalo by vás i tohle?    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Odpověď  Pošlu to není problém, případně to i líp vyfotím. Už jsem z kastlíku myslím sundal ty nánosy žluté barvy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Odpověď  Dobrý den
to je parádní... myslíte, že by jste mi mohl poslat fotku ve větším rozlišení prosím? Ohledně kola byl vyšetřován za války po atentátu na Heidricha. Atentátníci totiž použili kolo vyráběné Fy. Krčmář... díky předem a pokud by se Vám to povedlo mi poslat velké rozlišení - jicha@klecany.cz    [Dušan Šebek]   22.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Dušane. Pro zajímavost - tento štítek mám na jednom téčkovém kastlíku. Je z toho zřejmé, že pan Krčmář už v té době prodával jak motocykly, tak jízdní kola.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2016
Odpověď  Dobrý den. Máte něco k silničním motocyklovým závodům z let 1946 až 1952? Můj děda Rudolf Dostál z Prostějova je jezdil, především na Walteru 350. V letech 1946 a 1947 i pod svým pseudonymem Rudolf Slim. Budu rád za jakékoliv materiály k jeho závodům. Píši o něm knihu.Děkuji    [Filip Zelenský]   22.08.2016
Odpověď  Tak mi zavolej,kamarádil jsem s Josefem až do jeho smrti.Mám po něm i jeho originál medajli z 6D.    [v38]   09.07.2016
Odpověď  Dobrý den

ano jedná se o J. Krčmáře, narozeného 1913... pokud by jste měl cokoli o jeho životě, budu rád pokud mi dáte vědět... Už se mi podařilo kontaktovat příbuzné, ale budu vděčný za jakýkoli střípek jeho života.    [Dusan Sebek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 554


 Dobrý den, mám otázku. Chystám se usadit motor jawa 350 typ 554 do normální kývačky a chtěl bych se zeptat co mě při případné stavbě čeká? Ano vím, písty jdou současně, větší vibrace.... Co se týká kolen, tak jsem se dočetl, že by šly použít replikové na libeňáka, ale nejsem si jistý... Čekají mě i nějaké změny v převodech? Je případně možnost zpřevodování vyřešit sekundárním kolečkem? Je eventuelně z technického hlediska možnost přelisovat kliku, aby šla na střídačku a jezdit s tím? Díky za reakce    [Roman]   11.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozměrově pasuje standartní ALMET do 350. Mám pocit, že origo ojnice jsou vždy na 15mm čep(ale mnohem lepší materiál než seriový).
Já při GO nechal dát ojnice z 634,a taky písty z 634 na 16 čep a jehly.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Já bych měl taky dotaz k těmto motorům, jsou písty v něčem jiné, jdou nahradit Almetem?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2022
Odpověď  karbec 28 bych klidně nechal. Bude chtít samozřejmě zkusit správný trysky a seřízení. Při GO motoru doporučuji snížit hlavy,ty ze Švéda mají spalovací prostor 25 ccm, pro benzín BA 72. Dneska jezdíte na 95 oktanů, takže spalovák 19 ccm bude úplně v pohodě, jezdím i spalováky 17 ccm.
Kolena bych pro jistotu koupil od Hadrávka surový, dopasoval a teprve potom chromoval.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Klika jednohup nebo dvojhup je na úpravci.Obojí má své plusy i mínusy Největší problém je s výfukovými koleny. Libeňácké jdou pod motor a doutníky se na ně nenapasují. Mě je vyráběl podle vzoru pan Hadrávek s tím, že jsem si je musel doladit.    [Stenly]   12.08.2022
Odpověď  Tak z mého laického pohledu se klikovka při repasi rozlisovavá a přelisovat na jednohup lze v podstatě každá a to pootočením jednoho setrvačníku o 180 stupňů, tedy se domnívám že by to škoda nemohla být, když si to může každý dle jeho přání nechat udělat. Možná se pletu, díky za opravu. Děkuji za reakci Montyho. Monty, mohu tam ponechat při úpravě kliky na střídačku karburátor 2928? Díky za reakci    [Roman ]   12.08.2022
Odpověď  A nebylo by lepší použít normální střídavou kliku a tuto zachovat pokud je dobrá a uložit nebo jí nechat někomu kdo jí využije?    [k]   12.08.2022
Odpověď  Našroubovat tam motor není problém. Kolena z Libenáka pasují. Chtělo by to pořádnej airbox,aby motor udejchal. Přelisovat kliku není problém, prostě se kuchne motor, a udělá klika na střídavý písty. Sekundární kolečko prostě vyzkoušíte, stejně na Libenáku bude na řetěz 520,ale rozeta na Kývačce je na řetěz 428. Takže musíte dát kolečko z Kývačky , začal bych na 16 zubým,a pak se uvidí........    [Monty]   11.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přestavba ČZ 175 na enduro.


 Zdravím všechny. Započal jsem přestavbu ČZ 175 na enduro. Nemáte někdo zkušenost s takovou přestavbou. Nejlépe fotografie pro inspiraci.Děkuji Mojcek    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To není ono.    [mojmír pruch]   19.07.2022
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=eLmF2ofj2TI

tady se jeden pokouší o napodobeninu endura 988.    [Jarek]   15.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Len tak pre potesenie libenak 350 jednovalec


 Ide jak píla. Neveril som aký to má výkon kým som sa nepreviezol.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Typu 575 a 579 hovorili kombajn.mokrosovej verzii Európan.    [Jumbo]   26.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto.    [milanxx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Eso 500 monoblok


 Dobrý den, sháním nějaké dobové nebo i součastné fotky silničních motocyklů ESO 500 monoblok a ESO 350 ohc. Jsem velký fanda motocyklů Eso a udělali by jste mi velikou radost. Předem moc děkuji.    [Fandík]   20.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to staré téma ale pro Járu: kulisy vyrábí pan Oskar Duda a cena je 17 000 kč. o kvalitě nic nevím.    [jwm]   28.03.2022
Odpověď  Vydličky na eso ma ve vyrobě p. Zavadsky    [Josef Pacal]   29.04.2020
Odpověď  když Motoren prodává jednu vidličku za 2500,- ? A navíc-na slovo KVALITNÍ nezapomenete, ale platit se Vám nechce?
Já myslím, že replika za 5000,- by byla akorát, vždyt to je docela složitý,musí to být tepelně zpracovaný,docela přesný a na ty zoubky,kde bere řadící kolík to bude chtít nějaký extra lisovací nástroj. A neprodají se toho tisíce, kdo by to kupoval?

Přesně proto na výrobu replik rezignuju- ještě nic není na světě,ale už je to drahý, a vlastně možná nekvalitní?    [MOnty]   29.04.2020
Odpověď  Monty, repliku jsem nikdy neviděl ale až si cinkneme, pokecáme o tom.    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  Járo, já to nekoupil ale vím, že se to na aukru prodalo. Hlava mi to nebere, jsem dříve narozený a celou motorku jsem kupoval za 2 tisíce a dojel jsem na ni domů:-)))    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  TO JWM:Za 5000,-kč? To je ze stříbra? Je o něco větší než-li na Péráka nebo Kývačku a vzadu jiné uchycení,tak co je na tom tak drahého?Jesli dělá někdo kvalitní repliku,tak vemu za vděk samozdřejmě i jí.    [Jára]   28.04.2020
Odpověď  To fakt nikdo nedělá repliku? Ani Mažňák?    [Monty]   28.04.2020
Odpověď  Járo, kulisu z Jawa 500 OHC budeš shánět hodně blbě, občas se na inzerci objeví ale cena je okolo 5 tisíc, je jich fakt málo.Držím palce.    [jwm]   28.04.2020
Odpověď  To Monty:Má to být stejné jako na Jawa 500 ohc.Konec konců,vyrábělo se to ve stejné době.Tak kdyby někdo měl na prodej....    [Jára]   18.04.2020
Odpověď  to je stejný z JAWY 500 OHC, -ale jestli někdo dělá repliku, a jak funguje, to netuším.    [Monty]   18.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ-sachs?


 co je to za typ? motor je tam asi sachs 125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Potvrdí ti len to čo som napísal.    [Jumbo]   26.02.2022
Odpověď  nevím,...možná se nekdo ozve, kdo to videl, nebo má lepší fotky ,nebo má ten motocykl...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  Prečo ten spodok motora nemá vychádzať z968?len preto,že je tam iné veko zapaľovania +kryt reťaz.kolecka a iný valec s hlavou?    [Jumbo]   26.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  968 to asi není...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  CZ rok 1964 typ 970,971 alebo 972.spodok motora vychádzal z motokrosu 968,bol 5kvalt.v 65 bol už veľký karter.    [Jumbo]   25.02.2022
Odpověď  Jinak podvozek připomíná cca soutěžní čz scott, nevím zda 1964, 1965 či jaký rok, ale to asi dle fotek určíte sám.    [P.]   23.02.2022
Odpověď  Máte pravdu, koukl jsem narychlo na válec s hlavou...., měl jsem hodně podobný Zündapp, ale odpovídá to opravdu sachsu co jste vložil.    [P.]   23.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  sachs k125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Asi ne , Zündapp má sekundárni žetez (rozetu) na levo    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Motor je Zündapp.    [P.]   23.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 24.10.2023)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma  Neví někdo, z jakého typu Yamahy pochází tato nádrž ?    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006