Zdravím Vás přátelé. V poslední době ke své radosti čím dál více zaznamenávám odklon od klasických renovací směrem ke konzervacím, restaurování, nebo prostě ponechávání v nálezovém stavu. Pojďte si poklábosit na toto téma. Dáte při koupi přednost stroji v původním stavu před strojem renovovaným? Je pro Vás větším požitkem prohlédnout si krásnou patinu s dobovými úpravami nebo oslnivý lesk nového laku a chromů sterilních sériovek? Jsme vůbec schopni vnímat veterána ne jako komerční "zboží", ale jako technickou památku, která má být zachována budoucím jako svědek doby a co jsme tomu schopni obětovat (nemám na mysli obětování finančních prostředků, ale třeba smíření s tím, že náš unikátní veterán zůstane pouze nefunkčním exponátem)? Litovali jste někdy, že jste podlehli vášni nenechavosti a nenechali stroj v původním stavu? Budou za 30 let dražší konzervované nálezovky než renovované stroje? Děkuji za názory [VencaN] 23.12.2014
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| Naprosto souhlasím s kolegou PETREM!!!Je jisté ,pokud stroj je v takovém origo stavu že je i provozu schopný,je blbost ho jakoliv renovovat.Řekl bych že je i více ceněn.Naopak pokud je ve stavu šrotu , a pustíte se do jeho záchrany což je někdy i nad lidské síly, a uvedete ho do stavu jak originál z fabriky a chcete si vychutnat ten pocit při jízdě,klobouk dolů před ním. Všichni kdo to dělá pro radost a né na kšeft,ví o čem mluvím.V dnešní době podnikání chápu i renovátorské dílny a před jejich prací taktéž smekám,i když ty ceny už tak na smeknutí klobouku nejsou.Toť pouze můj osobní názor. [dido] 09.01.2021 |
| Jo dřív, to vyšla pěkná renovace na zlomek toho co dnes, proto se renovovalo. Dnes jsou veteráni hrozně módní a co teprve ty renovační salóny. Ano poptávka je, protože stodoly se vyprazdňují a výběr je už silně omezený. Léta jsem v ulici chodil kolem malotraktoru s motorem OHC a není to tak dávno, jezdil kolem i vlak tak to denně viděly stovky lidí, prý skončil ve šrotu. To jen taková vzpomínka. [Homza] 04.12.2020 |
| Jaké mé sny? Mé sny jsou zcela splněny. Drtivou většinu co mám je původní stav a vzhledem k mému věku, mi to, co mám bohatě stačí, nic už nesháním, nic nemusím mít za každou cenu, za ničím se nehoním, mám naprosto jiné priority, už si jen užívám. A někomu něco závidět? To už vůbec ne. Proč taky. Do veteránů dělám téměř 40 let. Dřív se vše bezhlavě renovovalo, nyní se trend obrátil. Stačí pročíst inzerce a je velká poptávka po strojích a dílech v původním stavu. Mě se vždy líbily stroje v původním stavu, měly své nenapodobitelné kouzlo. [Jarda] 04.12.2020 |
| Jardo, ale mě je to u zadele, mám jak jen 99℅ originály (dobový vzduch do pneu jsem nesehnal) tak i ty nenáviděné renovace, žij si své sny... [Homza] 04.12.2020 |
| Homza a J. A jé dvě potrefené husy se ozvaly. A dokonce i uráží. Ale na faktu, že se dnes naprosto správně mnohem víc cení původní stav než zrenovované leštěnky, kde nevíš co je original a co kopie, nic nezmění. [Jarda] 04.12.2020 |
| J> a to je ono! Hlavně všichni plácají o hnusných vystavovaných leštěnkách bez rozdílu důvodu a kvality renovace či restaurace jen ze závisti, zachovávali něco, co sami nemají, nebo mají ve svých mokrých snech. [Homza] 03.12.2020 |
| no tak snad existují stavy kdy je třeba renovace(!) a kdy jí je netřeba ne? Tady je furt o "zachování".Je to akorát plácání do tmy volů, kteří ten dotyčný šrot, nebo dotyčnou zachovalou motorku nemají doma. [J] 03.12.2020 |
| Nedávejte dohromady podařené renovace a slátaniny. Komerčních renovátorů je už jak hub po dešti,"zrenovují" vám cokoliv, vnucují chemické čistění a vyleští kde co, různé echtlaky a další technologie. [Homza] 03.12.2020 |
| Taky je to v naprostém pořádku. A navíc. Jaký je vzhledový rozdíl mezi zrenovovanou motorkou a nově vytvořenou kopií, kde je třeba jen original motor a zbytek je novovýroba? Žádný. [Jarda] 03.12.2020 |
| Dnes naopak se začíná původní nebo restaurovaný stav více cenit. Na mnoha strojích proběhly v minulosti zbytečné totální renovace a strojů v původním stavu bez replik je opravdu málo. Tím po nich vzniká velká poptávka a původní stavy jsou někdy i dražší než renovované stroje ve stavu nového. [elevator] 03.12.2020 |
|