MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 44 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostatní 27.9.2022 17:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jarmark - aneb napiš co sháníš a co můžeš nabídnout.   24.06.2010 / 729
    Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé ....   18.07.2009 / 378
    Jawetta dotaz na pamětníky znalce.   26.03.2009 / 235
    Tak další už se klube..   25.04.2011 / 211
    Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto n....   09.10.2007 / 184
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3037      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 325      Příspěvků Příspěvků: 30509
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Výplet stadionu s bubinkem pionýr


 Zdravím napíšete mi někdo prosím jak mají být dlouhé dráty na vypleteni kola na stadion tzn 19 se středem z pionýra popř kde je koupit děkuji djewka    [Djewka ]   18.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  184 mm https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=8340    [Monty]   18.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWETA-asi prototyp


 Na iveteranu se objevila tahle Jawetka.    [tonda88]   03.02.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdo tam nic nepřidělal.Takto je to přímo z výroby ze Závodu 9.Května v Praze Strašnicích.
Převzato tamtéž 9.4.1962.
A ano moped má dva výfuky.    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2022
Odpověď  Dva vyfuky?    [petr]   30.08.2022
Odpověď  A v čem je jiná ta jaweta, tím že tam někdo přidělal zadní stupačky a prodloužil sedlo místo velkýho nosiče?    [HonzaBK]   30.08.2022
Odpověď  Na štítku není nic neobvyklého.    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2022
Odpověď  Kráska, má na štítku nějaké neobvyklé údaje?    [meela]   24.08.2022
Odpověď  jooo,před 11 lety    [petr]   20.08.2022
Odpověď  krásná...    [pp]   17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkové foto    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
posílám foto zadní části dvousedadlové Jawetty    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2022
Odpověď  můžu poprosit o foto? tady na fotkách určitě nejsou standardní jawetty, zadní část je dost odlišná...    [meela]   17.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zodpovězené téma  

Stadion s11 - nestartuje


 Dobrý den,

opravuji stadiona, ale narazil jsem na problém, se kterým si nevím rady, a nenašel jse mna něj odpověď ani na jiných forech, a tak prosím někoho více zasvěceného do tohoto stroje o radu. Problém je ten, že mi nechce nasát směs z karburátoru do válce. Měnil jsem těsnění u karburátoru, pod hlavou, i pod válcem, i gufero na klice u magneta. Měnil jsem píst i pístní kroužky, komprese je tam slušná. Nová svíčka, jiskru hází pěknou, odtrh i předstih seštelovaný. Celý karburátor jsem vyčistil včetně trysky, plovák je ok. Když stříknu trocha směsi pod svíčku, tak blafne. Nevěděl by někdo, kde může být zrada? Mohl by na to mít vliv špatně otočený píst? Mám ho šipkou směrem proti směru pohybu, ne k výfuku jak se všude píše, ale četl jsem, že u tyto stroje mají obrácený chod motoru a šipka na pístu má směřovat, tak jak ji mám já, ale nevím. Děkuji všech za rady i napády v čem by to mohlo být.    [Forseti]   03.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím všecky.
Pokud motor blafne, když podleješ svíčku, tzn. že tam teče málo benzínu.
Pokud ti tesni karbec a jak říkáš,zbytek by měl bejt v cajku, tak ho rozdělej
a vyfoukej si v něm pomocí stlačeného vzduchu kanálky,kompresor ideální, sou tam dva myslím, který jinak neprotahnes. Dnešní benzíny obsahujou věci, který zanasi starý karburatory hlavně u dvoutaktu.
Zdarec ludwajs`    [Horák Luděk]   09.08.2022
Odpověď  Tak po dlouhé době jsem se konečně ke stroji dostal. Nakonec pomohla výměna vrchní části vajíčka a gufera pod spojkovým košem. V čem byl ale problém u toho karburátoru, na to jsem nepřišel. Ale už jezdí jak drak, jen nedrží volnoběh, ale to už je detail :) Všem děkuji za rady.    [Forseti]   19.10.2019
Odpověď  Před startem povol trysku,cca 1 až 2 otáčky,zkus nastartovat a pokud chytne tak si šroubovakem trysku postupně přitáhni,nebo znova povoluj,dokud se motor nerozjede jak má,pak napiš.    [kolega]   11.03.2019
Odpověď  Ještě mě napadlo. Není prizdvizene šoupátko lankem?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Díky za vysvětlení ohledně toho pístu. Jak se říká, chybama se člověk učí, píst jsem měnil prvně, tak mi to nedocvaklo. Výfuk jsem čistil, takže tam by snad problém být neměl. U karburátoru je vše v pořádku, benzín to pustí, kanál pro přívod je čistý, ale prostě z tama nenasaje. Tak jedině, že by to někde sálo ten falešňák nebo už vážně nevím. Každopádně děkuji všem, kdo napsali, za rady. Když se to podaří rozjet, tak dám vědět, kde byl ten pes zakopanej.    [Forseti]   05.03.2019
Odpověď  Tipnul bych si na špatně průchodný výfuk. V mém případě podobné problémy až do doby, kdy jsem vyčistil výfuk.Miloš    [Miloš Pokorný]   04.03.2019
Odpověď  Co to je za hovadinu,s tou šipkou! Ten píst hned otočte, jinak zničíte kroužek, píst i válec! Nicméně na neochotu startovat to nemá vliv. Jsou pouze dvě možné příčiny. Palivo - neprůchodná cesta, neteče do karburátoru, nebo falešný vzduch. Zázraky se obvykle nedějí.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2019
Odpověď  Já jsem zase někde slyšel, že ta šipka má být směrem k výfuku, je to z důvodu polohy zámků pro pístní kroužky, aby se pístní kroužek nesekl ve výfukovém, nebo sacím kanálu. Pak by to bylo na výbrus, nebo rovnou na výměnu válce, možná by se ohnula i ojnice.

S tím palivem záleží na typu karburátoru, jestli máš klasické vajíčko, tak si zkontroluj polohu jehly šoupátka a průchodnost všech kanálků, taky jestli plovák otevírá přívod benzínu. Jestli tam máš karburátor z pionýra a nemáš tam tlumič sání, tak je problém zde.    [Karel]   03.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

karburátor


 zdravim, potřeboval bych pomoct s jikovem 2914 na S11. Palivo se dostane do přeplavovací komory, po stisknutí kolíku už palivo přetejká, protočim ho, ale když se pak kouknu na svíčku tak ta je suchá jak trout a po rozebraní je i šoupátková komora nepoznamenaná benzínem. Tryska čistá, dotáhlá, plovák dle mího názoru je z S22. Díky moc    [murfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdarec jak srovnat prirubu karburatoru --sklo a smirek- to by mohlo jit    [milda]   08.08.2022
Odpověď  no to není :D ale tak to co se prodává jakožto plovák do S11, tak má trochu jinačí tvar než je na tom výkresu...    [murf]   15.08.2012
Odpověď  A jak víš,že na výkresu je plovák z S22?On je tam i s kótami a vahou?    [matt]   15.08.2012
Odpověď  Tak jsem zpět, šroub u příruby přidělanej, příruba zbroušená, těsnění jsem zatim neměnil, ještě jsem kouknul na trysku a prošťouchnul ji drátkem trochu.. a naskočil! :) Takže další problém co jsem po projížďce zjistil že, při výjezdu do delšího kopce to jede jede a po chvíly to na 2 začne vynechávat, tak přeřadim na 1 a jede to teda příšernym krokem, někdy teda pomohlo že sem to na neutrál protočil, ale jako volnoběh to nedrží ani náhodou, ždycky to postupně zhasne. A nevim jak s tim plovákem, protože na takovym tom výkresu vajíčka je normálně ten plovák z S22...    [murf]   15.08.2012
Odpověď  no co sem koukal tak do pionýra by měla bejt N17C, ale zas takovej rozdíl to nebude asi    [murf]   30.07.2012
Odpověď  teda nevim jak ty, ale já do pincka i staďáka používám stejnou svíčku..    [...]   30.07.2012
Odpověď  výborně! tak jeden problém vyřešen...chtěl sem ještě nastartovat pionýra se svíčkou ze staďáku, protože sem neměl po ruce náhradní, jiskru házela ale celkem slabou a za boha nechtěl chytnout a tam právě byla už směs s olejem a jakože celkem dloooouuhoooo    [murf]   30.07.2012
Odpověď  Taky podstatná informace.Ten rovnou zlikviduj!!! Po tak dlouhé době už bude benzín vyprchanej a mix s olejem je na stáří ještě náchylnější a kratší dobu použitelnější. Kup nový benzín a smíchej ho s novým 2T olejem a po té co dotáhneš ten karbec a pokud ti hází jiskru jak má, tak musí chytnout ;-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2012
Odpověď  Hele a teďka jsem zjistil...jak je to s trvanlivostí benzínu? On tam je myslim speciál v asi 20L uzavřenym kovovym kanystru cca. prej 15 let starej :D ...    [murf]   30.07.2012
Odpověď  Tak dobře dobře, to bylo jen provizorní řešení :D tak jako zkoušel sem jestli se to aspon nahodí :D jinak díky moc za rady...polepším se :D    [murf]   29.07.2012
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brzdový štít zadního kola Jaweta typ 551 rok 1960


 Včera se mi při zabrzdění bohužel rozlomil brzdový štít zadního kola, došlo i k poškození zadního obložení. Chtěl bych se Vás zde zeptat, zda je zadní štít brzdy na Jawetě typ 551 stejný jako u Stadionu S22. Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Praskání zadního štítu brzdy se tu už rozebíralo. Vzhledem ke staárnutí materiálu bych to asi řešil výrobou ocelového štítu (voz starší diskuze), pokud už ho někdo nevyrábí a neprodává.    [HonzaBK]   25.07.2022
Odpověď  Já nikdy neměl Jawettu, ale tohle opravdu vypadá jako zadní štít na Stadion. Vahadla vidlice jsou mezi Stadiony a Jawettami záměnná, Jawetta má ovšem na náhonu tachometru a na vahadlech staufferovu maznici, Stadion nikoli. Vyměň štít a zkontroluj orientaci brzdového klíče, pokud je o 180° otočený, změní se úběžná a náběžná hrana a obyčejně to skončí takovouhle havárií. Někde to tu je popsáno.    [JzK]   22.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych se tedy zeptat, předpokládám, že přední vidlice Jawetty a S22 jsou shodné, je to tak? Když se podívám na brzdový štít předního kola své Jawetty, tak tam právě chybí hliníkový nálitek na aretaci lanka a lanko je aretováno na kluzáku. Štít tak z předního kola u Jawetty nelze použít na zadní kolo. Já stadíka nikdy neměl, proto se ptám. Děkuji za info. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022
Odpověď  Stadion má táhlo, tenhle štít je na lanko. Je spíš shodný s předním štítem že Stadionu    [JzK]   21.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jak rozebrat tlumice na bábu


 Cau borci,

Poradi me nekdo jak rozebrat tyhle tlumice? Potrebuju je nalakovat.
Diky    [Petr]   30.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Babetu neznám, ale u fichltů se tomuselo silou stlačit a byla tam napříš vyvrtaná dírka pod miskou a v ní byl zaražen kolík.    [HonzaBK]   12.07.2022
Odpověď  Ok diky...zkusim    [Petr]   08.07.2022
Odpověď  Tipují, neznám. Ale u všech tlumičů je to+- stejné. Stlačit pružiny a u horního oka v místě toho talířku bude nějaký pojistný kroužek,segerka, půlměsíce, které po odlehčení lze vyjmout. Potom vyvléknout vše z pružiny ven.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2022
Odpověď  Babeta 207    [Petr]   07.07.2022
Odpověď  Neviem čo je bábu    [Martin ]   07.07.2022
Odpověď  Nikdo neporadi?    [Petr]   04.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

VIDLICE S11


 Zdravím, může mi někdo prosím změřit rozteč mezi držáky př. blatníku ? Mám hnutou vidlici a potřebuji se něčeho chytit. Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky moc    [grif]   24.06.2022
Odpověď  1. 11cm. 2. 14cm    [Pítr]   19.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě prosím tento rozměr. Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

S11


 Zdravím
Začal jsem skládat S11 (respektive mám zatím jen pár věcí) z roku 1960 v.č. 174 046 a mám několik dotazů na rám:
1. Ty uši tam nepatří, že?
2. Díry u držáku hlavy motoru jsou taky dodělávané?
3. Jaký význam má ten dovařený plíšek u držáku stojanu, patří tam?
Díky a zatím ahoj    [kettenkradRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ok, děkuji za odpověď, uši a centrální stojan mám taky.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2022
Odpověď  taky takový mám, podle mě je to buď náhradní díl nebo chvíli zkoušeli používat samolepku místo štítku jako úsporu... můj má ještě madla, ale už dvouramenný stojánek    [meela]   18.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych se chtěl zeptat na samolepku místo štítku (ať už starší typ, nebo ten s výrobním číslem), nikde jsem se o tom nedočetl.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2022
Odpověď  Přesně jak píše Marek. Vyšší se začla dávat +- s novou vydlicí.Takže koncem roku´58
Jsou zaměnitelné.    [Stenley] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2015
Odpověď  Vyšší je na novější vidlici,nižší na starší vidlici.    [Marek]   13.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě dotaz na hlavové složení, matice, co je nahoře má být ta vyšší, že?
Ta nižší je nejspíš z kola, nebo se taky někdy dávala?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2015
Odpověď  Dle mého názoru určitě ne,milimetr žádná míra..:-)    [pítr]   06.10.2015
Odpověď  Takže s tím ráfkem o šířce 42 mm chybu neudělám, je to tak?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2015
Odpověď  No já naměřil na mých S11 41 až 42mm,ty širší patří na s22.    [pítr]   05.10.2015
Odpověď  Jde mi právě o to, že na internetových obchodech jsem našel ráfky jen o šířce 42 nebo 45 mm a na původních kolech byla na všech S11 původní šířka ráfků 40 mm, že? Proto se chci zeptat, jak to řešíte.
Stříbřenka nebo komaxit je asi až poslední možnost, i když by to taky tak šlo, ale nejradši bych ho měl tak, jak vypadal v tom roce 1960:)
Jinak jsem sehnal ještě jiný rám taky z roku 1960, jen trochu starší, který byl celkem v pořádku, ten upravovaný asi nechám na půdě. A ten rám na první typ zatím taky nechám doma, zkusím sehnat tu nádrž, i když si nedělám moc iluze. Mám i přední vidlici odpruženou gumou, ale až to poslední provedení a to by se k tomu asi moc nehodilo.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2015
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  zdravim pánové potřeboval bych poradit,dávám dohromady s22 a mám problémy s karburací.Dokonce mám k dispozoci dva karburátory,ale mají různá hrla,jedno je s výřezem a druhé ne.Nejde mi to do hlavy do výřezu patří pertinaxová podložka nebo slouží jako odtok? Potřeboval bych zjistt co je přesně mezi válcem a karburátorem.Na volnoběh mi běží jako víno,ale v záběru mu za chvíli dojde štáva,přeplavim zase chvíli jede a najednou šlus.Díky    [hroch70Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vtip je ale v tom, že když vědomě přeplavím karbec tak, aby začal přetékat nebo přetéká sám od sebe vlivem netěsnosti jehly, tak benzín téměř nikdy neteče do válce, ale začne vytékat kolem těsnění víčka plovákovky, z cupáku nebo rovnou pod sítkem, kde je taky odtoková dírka, tam to začne kapat jako první. Startoval jsem kolikkrát přes dekompres motory, které byly přeplavené, na zemi půl nádrže benzínu ale nikdy nešel z dekompresu žádný aerosol na důkaz toho, že by byla vyplavená kliková skříň.....Dokud jsem ten "odtokový kanálek" nechal tak jak byl z továrny, nešel ani za boha karburátor seřídit, nešel volnoběh, nešlo to do otáček, blbě to startovalo jak za studena, tak za tepla.....karbec byl prakticky nepoužitelný. Ale jakmile jsem ten kanálek zaslepil, tak karbec začal šlapat jako hodinky a to okamžitě. Vím, že někomu ty karburátory na S22 jedou naprosto bez problémů a to klidně i bez origo ledvinek a nějakých zásahů, tak bych rád zjistil, jestli tito obdařenci mají verzi s kanálkem nebo ne.....?? Ten karburátor je naprosto zcela primitivní, je tam jen pár kanálků, které jdou zřetelně prosvítit, jestli nejsou ucpané/přicpané, jdou nádherně profoukat i vyčistit.....na tom tělese se prostě nemá co podělat tak, aby to vyloženě nefungovalo vůbec a tak mi přijde skutečně záhadou, že to dokáže takto potrápit    [Vossák]   31.05.2022
Odpověď  Například karburátor pionýr má proto dírku u příruby.    [Luboš]   30.05.2022
Odpověď  Mám dojem že jsem někde četl /nevím jestli v knize o Stadionech/ že ten kanálek tam byl proto, aby když náhodou nezavře plovák, tak aby benzín netekl do válce ale tekl ven. Ale jestli si to pamatuju dobře to nevímn.    [HonzaBK]   30.05.2022
Odpověď  Mě spíš zaujal ten odtokový kanálek na té přírubě. U některých je a u některých ne, logicky mi z toho vyplývá,že není u starších a bylo to nějaké opatření proti zaplavení klikové skříně/poškození motoru benzínem při netěsném plováku a klidovém stání s otevřeným kohoutem......ALE !!
Trápil jsem se s tímto karburátorem taky úplně neskutečně, volnoběh byl prakticky neseříditelný, motor nešel roztočit do otáček ani se sítkem a kryty sání, ani s obohacenou jehlou na max, pomáhalo pouze ruční přeplavení a to jen na chvilku......a jakmile jsem tento "odtokový" kanálek zaslepil příčným šroubem, tak problémy s volnoběhem téměř zmizely, volnověh je nyní naprosto ukázkový a nádherně seříditelný. Otázka zní....je to vůbec odtokovbý kanálek? proč by tam vymýšleli něco,kde to bude přisávat ukrutné množství falešného vzduchu a rozhodí to celé nastavení karbecu?? Není to jen nějaká drážka, do které měl zapadat originálně vyfrézovaný pertinax s výstupkem, aby nedošlo k otočení pertinaxu neumělým uživatelem?? Nebo nepočitalo se tam ještě s nějakým měkkým klingeritovým těsněním, které se mělo vmáčknou do drážky při dotažení příruby a tím ji zaslepit?? Nějde mi to vůbec do hlavy, proč by tam někdo vědomě dával takové nesmyslné "kurvítko", když 2912PS má ještě výtok benzínu před difuzorem a stejně při přeplavení to chčije všudemožně jen ne do válce...

Máte k tomu někdo nějaké poznatky? ty karbecy, které vám jedou bez problémů jsou s kanálkem nebo bez??    [Vossák]   29.05.2022
Odpověď  Zvyšování volnoběhu-je kvůli netěsnému šoupátku-je opotřebené.Pak přisává vzduch i když je šoupě úplně na dně.    [manas]   18.03.2008
Odpověď  Pánové moc děkuji za odpovědi a rady,ale asi to bude to gufero protože na to jsem se ještě fakt nedíval,takže do toho ponořim ruce a uvidim.Jestli mi to pofrčí dám vám vědět.    [hroch70]   18.03.2008
Odpověď  Zkus to vymačknutý místo nafotit a poslat do fora.    [Petr]   15.03.2008
Odpověď  tak jsem dnes byl na burze v Plzni a přivezl jsem si karburátor a mám po závadě. Vyměnil jsem ho za jiný a otáčky jedna báseň. Jinak jsem studoval proč ten původní zlobyl a přišel jsem na to že jak je vzduchový filtr tak za ním směrem do karburátoru byl nějak nepochopitelně vymačkaný spodek karbecu a pravděpodobně to pak rozhodilo celej karbec.
Píšu jen pro zajímavost aby nad tím pak někdo zbytečně netrávil tolik večerů a hledání všeho možného heh.

Jinak se chci zeptat kolik Vás sem chodí z karlovarského kraje, přemýšlim o tom že bych začal pořádat burzy v Sokolově. Byl by o to zájem.....? Já jen že tady vtom cípu nic nikdo nedělá.    [gajda81]   15.03.2008
Odpověď  chlapi a dali jste tam dvoubřité gufero nebo jednobřité....? Já dnes sehnal jednobřité, dal jsem ho tam a bohužel pořád to samé. Se ztoho snad zbláznim grrrrr    [gajda81]   14.03.2008
Odpověď  Presne tak taky jsem na prave strane u zapalovani vymenil gufero a pomohlo to.Tak to zkus taky jen musis mit stahovak a gufero stoji par kacek.    [Honza]   14.03.2008
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion S22 podivnosti okolo karburace


 Zdravím přátelé
Před delším časem jsem sehnal 2 Stadiony S11 a S22 v dobové štětkorenovaci,ale kompletní a plně originální. V tehdejším zápalu jsem stihl u obou udělat ještě kompletní GO motoru,kde motor S22 je dokonce složen z úplně nových originálních dílů, které byly v krabici k tomu. Nicméně naprosto bez problémů a jako pila jede pouze ta S11 s motorem ze starších dílů, různými kartery apod. Ta S22 si prostě nějak nesedla a je o poznání línější i když by tomu mělo být přesně naopak...
Nyní k problému....U té S22 se mi nikdy nepodařilo odladit karburátor Jikov 2912PS tak aby to jelo alespoň zbla tak dobře jako ta S11 s vejcetem. Karburátor je celý kompletně nový/nepoužitý ,dobový originál. Hlavní tryska 52,volnoběh 38 na jehle vyzkoušeny všechny zářezy bez valného výsledku. Kryty sání mám originální. Karburátor čistý, předstih seřízený, motor je již po záběhu. Záběh jsem provedl na vejce se kterým to alespoň jakžtakž jede bez potíží. Nyní jsem jedno plonkovní těleso 2912PS v horším stavu převrtal na difuzér 14mm, zarovnal přírubu a zaslepil odtokový kanálek v přírubě(s kanálkem to bohužel nejelo, nedrželo volnoběh, hrozně haprovalo), jehlu jsem dal na největší bohatost a v této kombinaci to za studena jede jak pila, zatím nejlíp co jsem u stadiona zažil, ale jakmile se to řádně prohřeje výkon a tah cca o 1/3 poklesne a při přidání plynu vznikne solidní "díra" celkově to oproti studenému stavu dost zleniví, ale jakmile se to nasbírá do otáček tak to už valí 55km/h po rovince, taky volnoběh se z ukázkového pravidelného změní na skomírající a po chvilce zdechající. Dlužno dodat, že po zahřátí už musí proběhnou většina jízdy pouze na plný plyn, aby to mělo nějaký jakžtakž drive....Otázka zní-co s tím? Pomůže mi větší hlavní tryska? Jaké číslo? Mám ještě nějak převrtat i vzdušníky, aby zbytek karburátoru "doběhl" ten zvětšený difuzér? Ještě bych dodal, že měřím 190cm a vážím 100kg, ale to snad pro takovou mašinu nemůže být problém, ne když se mnou ta neupravená S11 jede jak ďas    [Vossák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak problém je zřejmě jasný a ne neobvyklý. Vyzkoušet jiné karburátory. Ani skutečnost, že karburátor byl nový, nezaručuje správný chod.
Podobně jsem se trápil s první babetou v domnění, že úplně nový karburátor přeci musí fungovat. A nikdy dobře nefungoval ani na žádné další babetě, kde jsem jej poté vyzkoušel. U větších motorek mi toto již nezaskočilo a jak karburace nějak nevyhovovala, tak hned záměna za jinou. Ale neplatí, že na jednom motoru nefunguje a nebude fungovat na jiném. Dvoutakty jsou hodně citlivé i na nepatrné rozdíly v sání, karburaci. Na zásadnější úpravy jsem po čase rezignoval, protože rychlejší a spolehlivější vždy bylo použít jiný karburátor. Ale jinak zkoušet a zkoušet, když se do toho člověk pustí.    [Luboš]   28.05.2022
Odpověď  Prostě přijde mi hrozně divné, že na obecně problémové vejce to chytá, jede, drží volnoběh vcelku normálně.....pravda není to tak ostré do otáček jako 2912PS a přitom na originálně osazený a prakticky nový a všude vychvalovaný polospád to takhle blbne i když je vše tak, jak má být. Chtěl bych dodržet nějakou originálnost, je to rok 61 a tak tam vejce nepatří, proto to řeším. S tím převrtaným karbecem je asi největší posun vpřed....ale jen do doby než se zahřeje, což se projevovalo stejně i u neupraveného karbecu. Jen vejce jelo v cajku v celém rozsahu teplot, byť líně    [Vossák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2022
Odpověď  Svíčku tam mám dobovou, předtím nepoužitou PAL N14 a dál si to už nepamatuju, odtrh je 0,4mm. Ale svíčka na to nemá vliv, zkoušel jsem různé svíce i svíci z té S11 a ta lenivost se nijak nezlepšila. Ten převrtaný karbec 2912PS jsem osadil teprve včera, takže přiznám, že na barvu svíce jsem se ještě nedíval i když jsem na to myslel. Nicméně pracujme s tím, že je to chudé, protože při ledovém startu musím hodně přicupávat aby to nechcíplo a celkový projev je spíše chudá směs. Měnil jsem porůznu i plováky od nových až po starší poletované pomačkaniny, které jsou o dost těžší a mimo mírného zlepšení pravidelnosti volnoběhu se nic nezměnilo.....prostě po pořádném prohřátí je to o cca 1/3 lenivější a má to díru v přechodu do otáček    [Vossák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2022
Odpověď  Zásadní otázka -jakou tam máš svíčku a hlavně jak vypadá po jízdě?    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

motor jawa typ 552


 Zdrvím Vás, hľadal som na fóre dotaz ale nenašiel som to, čo potrebujem si overiť napr.
1. keď sa rozpolí motor tak ložiská ostanú na kľukovke?
2. na strane zapaľovania na kľuke ostali ložiská a rozperný krúžok, ako sa to dá čo najjemnejšou cestou vylisovať? nechcem to páčiť šroubovákom a biť potom. Jesto na to dáky trik, resp. ako to dávate dole. Ďakujem    [Jan]   06.12.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud ti po dotažení karterů jde klika ztuha a příčí se axiálně, tak vezmi gumovou paličku a hňápni pořádně, ale s citem, ať se nic nepoláme zboku do karterů, né do klikových čepů! Klika si tak pomocí rázného úderu a její vlastní váhy sedne v ložiskách a většinou už jde potom s ní točit lehce a přitom se nic nezmrví ani nerozváží    [Vossák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2022
Odpověď  Podle mě ani nic nezničí, protože mu to nepojede, tak to nemá jak zničit.    [HonzaBK]   11.01.2021
Odpověď  áno, kľuka išla až na doraz. A nebude to robiť problém, že je to kľuka replika z taiwanu?    [Jan]   10.01.2021
Odpověď  Máš kliku nataženou do ložisek až na doraz? Prozkoumej to.    [Joska]   05.01.2021
Odpověď  Nic se nerozhýbe, naopak něco zničíš. Musíš rozebrat a přijít na chybu. Motor po složení musí jít lehce točit, klikovka i převody, jinak je to špatně.    [Milan]   30.12.2020
Odpověď  zdravim, čo som urobil zle keď po zložení blokov motora ide kľukovka pekne a keď dokrútim všetky šrouby tak sa ani nehne, akože je uhnutý blok? ložiská sadli pekne až na doraz po segerky. rozhýbe sa to alebo to musím znovu rozobrať?    [Jan]   30.12.2020
Odpověď  Ďakujem páni. Popasujem sa stým cez víkend.    [Jan]   10.12.2020
Odpověď  Mám vyrobený takový podobný jako je v odkazu ložisko si přizvednu a pak už normálním stahovákem.
https://www.naradiprofesional.cz/stahovak-lozisek-50-75mm-bs75/    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2020
Odpověď  případně jdou do ložiska vyříznout flexou drážky a stahovák chytit do nich...    [meela]   07.12.2020
Odpověď  Správně by asi u všech Jaw měli zůstat ložiska v kartrech a ne na klice, ale často zůstanou na klice. Pokud jde klika na GO - vrazím kladivem dva tenký majzlíky (co používají autoklempíři) mezi setrvák a ložisko a následně vylisuji na lisu - opři p ty dva majzlíky a tlačím lisem na čep kliky. Jinak jde navřit na ložisko nějaký kroužek nebo packy a použít dvojramenej nebo trojramenej stahovák.    [HonzaBK]   07.12.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

STADIONY S 23


 Znáte někdo tyto tři stroje? Já je viděl v Žebráku na srazu mopedů a myslím,že všechny patří jednomu člověku.Také bych chtěl mít doma takový poklad.    [CERF]   13.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 1176 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohl by prosím někdo objasnit rozdíl v hlavách S22/S23? Zdá se mi to nebo na tom chromovaném je hlava s malým bočním žebrem, což by mělo být poplatné k S11. Je tam vůbec nějaký kompresní rozdíl a jak ty hlavy vlastně konkrétně od sebe rozeznat na první pohled??    [Vossák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2022
Odpověď  ÁÁÁ, tady někdo zas vyrábí S23 z dvaadvacítky co?    [Karel Sp.]   02.02.2022
Odpověď  Nezměřil by mi prosím někdo šířku a průměr rozpěrných trubiček mezi nosič a blatník S23 a také šířku záchytu reakce zadní brzdy? Předem díky.    [stoviRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2022
Odpověď  Zdravím, mohli by jste mi poradit jaké jsou rozdíly v blatnících S22 a S23? Přední na S23 nemá držáky na náhon tachometru a ještě něco? V čem se liší zadní? Jsou řídítka S23 stejná s těmi na Jawettě sport? Díky za odpověď.    [stoviRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2022
Odpověď  Něco o šrotu vím. Byznys jako každý jiný. Jenom některým nejde do hlavy, proč ten šroťák nakoupil za 5, ve velkém za 7 prodal hutím a v malém chtěl 10 za každé kilo starého železa. Je třeba si ale uvědomit, že šroťák je skutečně poslední záchranou.    [Luboš]   18.01.2022
Odpověď  Ano a šroťáci mají boční byznys.    [X]   17.01.2022
Odpověď  Sranda je, že se pořád ještě najdou lidi, který jsou schopný dát stadiona do šrotu za 6,50-Kč/Kg :D    [Ruda]   17.01.2022
Odpověď  Vítej v Česku! Na burze dám cenu takovou, aby to neskončilo na druhém konci x krát dráž jak se to pravidelně dělo. Samozřejmě remcalové a socky mají řeči, ale to je život, vem nebo běž do.    [X]   16.01.2022
Odpověď  Ahoj, na aukru už kupuji jen za svou cenu. Pokud jí to překročí dále nepřihazuji. Je to přesně tak jak se popisuje níže. Bohužel jsou i takový lidé co chtějí koláče bez práce. Jeden z mých zážitků. Dražil jsem na aukru nádrž (nepoužitou - slovo uloženka už mě trhá žíly) a nevyhrál. Ta samá nádrž i ty samé fotky byly na druhý den na bazošu o 1000Kč dráž. A tak rostou ceny. Nejraději kupuji od někoho, s kterým si o tom dobře popovídat a zjistím, že to není žádý vyčuránek.    [ZRI]   16.01.2022
Odpověď  Stadion s23    [jl18]   23.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 1176 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1176) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Babetta 210 převodovka


 Dobrý den, mám prosbu jak má být úročené kolečko nad volnoběžkou? Obr. 1 nebo 2? Na katalogu to není vidět a v různých fórech jsem našel vybráním nahoru. Je to tak? Vždyť logické by bylo vybráním dolů, kde krásně zapadne na spodní kolečko a na volnoběžku jde i krásně na zuby.
A jak poznám, že je volnoběžka OK? Vyndaná zdá se funguje, kolečka se vzájemně otáčí jen na jednu stranu. V motorce,ale nefunguje. A ty válečky se mi zdají moc ke stráně. Ale nevím s babettou, nemám zkušenosti.
Díky za Vaši radu    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  S úkosom smerom ku bubnu spojky    [Maroš]   19.05.2022
Odpověď  foto 1, však si nájdi na youtube návod, je ich tam veľa.    [J@nči]   02.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Babetta nerozjíždí se


 Už si nevím rady s babettou 210.Už jsem měl rozpůlený 3x motor a nefunguje. Startuje super, ale nerozjíždí se na jedničku.Čelisti ok vše suché a odmaštěné. Nová gufera, ložiska. Vždy složím motor a vše cca 5km funguje skvěle poté jen dvojka jednička nejde. Motor jde do otáček, řemen se točí, ale nerozjede se. Teď na posledy, protože tato závada se projevuje při špatné volnoběžce motoru, jsem vyměnil i tu, i když původní vypadala dobře. Po smontování opět stejný problém. 5km v pohodě a už zase nejde rozjet.
Napadá Vás ještě nějaká možnost co je špatně? Díky    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, zkus babetaforum http://www.speaker.cz/motoboard_305/    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2022
Odpověď  Dnes jsem na to zase koukal a vše vypadá ok.
Jen jsem si všiml, že se povoluje matka na dvojkových čelistech čelistech. Nevíte čím by to mohlo být? Nemohl by tam být ten zakopaný pes?    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Babetta 210


 Dobrý den. Babetta 210 do kopce max 20 km/h víc nedá. Z kopce nebo po rovině zařadí dvě,ale před 40 km/h taky končí motor by šel dál ale nechce se. Výfuk čistý předstih dobrý karbec klasika Jikov v pořádku. Když odpojím hadici k vzduchovému filtru o hodně se všechno zlepší. Co poradíte?    [Petra]   03.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Svíčka je černější to ano ale nic hrozného, výfuk je v provedení v kuse koleno i tlumič.    [Petra]   04.05.2022
Odpověď  Jakou barvu má svíčka ? Není náhodou černá ? Mohla by to být bohatá směs. Další co mě napadá je, neprovedený tuning kolena výfuku. Zkracoval se konec, co jde do výfuku. Tuším o 10 nebo 12 cm ? Tady jsem něco o tom našel http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=11&t=431    [Ruda]   03.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Nezodpovězené téma 

Zaseklé zadní kolo


 Dobrý den
Potřebuji pomoct. Mám stadion s11 myslím. Když mám spojku na    [Jakub]   06.08.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Gumove dorazy prednich tlumicu babeta 27


 Cus borci, poradi me nekdo kde sehnat gumove dorazy do prednich tlumicu na 207? Nikde jsem je na webu nenasel...popr muze me nekdo zmerit vysku, ze bych je zkusil vyrobit

Diky    [Tonda]   23.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWETA 551


 Zdravím ,může mi někdo poradit z vyndáním nádrže na Jawetě? Stačí sundat hlavu nebo musím celý motor popustit dolů.Potřebuji ji vypucovat, stála několik let bez náplně.Díky. Hledal jsem to na diskusi ale nějak se mi to nepovedlo.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

řazení S 11


 Zdravím a požádám o radu. Nedaří se mi seřídit řazení rychlosti na S 11. Při vypnutém motoru zařadím 1. rychlost a zpět na neutrál to jde v pohodě. Když to stejné chci udělat když motor vrčí , tak tam neutrál nedám. Rukojetí otočím , ale páčku nepustím do neutrálu. Štelovací šroub nepomáhá. Poraďte , díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

olámané úchyty motoru Stadion S11, má někdo šablonu v měřítku 1:1 ?


 na kostře stadionu S11 mám olámané spodní úchyty motoru, který pravděpodobně předchozí majitel odřízl. Úchyty bych chtěl doplnit, ale nejdřív bych se chtěl zeptat, jestli nemá někdo šablonnu v měřítku 1:1, že bych podle ní úchyty vyhotovil a přivařil...Asi by to ulehčilo a vyřešilo můj problém, jasne, že mohu nasadit motor a šablony dokreslit. Díky    [Pavel Bíža]   30.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pístní kroužky


 Dobrý den, koupil jsem pístní kroužky na babettu a oni mají po celém obvodu vnitřní vybrání. Proč to tam teď dělají? Nikdy jsem se s tím nesetkal. Jak to patří, vybránim nahoru nebo dolů?
Díky za Vaši radu    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Babetta volnoběh


 Dával jsem dotaz na babetta forum,ale zatím bez odpovědi tak to zkusím i zde Teď mi kamarád dovezl babettu a z ní jsem již na provaz.
Babetta nedrží volnoběh, mám pocit jako by byl motor neustále spojený s převodovkou. Nastudoval jsem Ďurkoviče a prostě nevím. Když je přidaný plyn , moto na stojánku tak se zadní kolo točí a vrčí. Když zabrzdim zadní brzdou, moto ihned chcípne jakoby přes motor. Rozjezdové čelisti mají nové pružinky a vrací se. Jediný problém se mi zdá u dvojkových čelisti těžkých, kde je hodně vymačkaný ten plech co roztahuje čelisti. Zdá se mi, že zůstávají trvale sepnuté. Mohl by to být ten problém?
Jinak Karburátor dellorto origo Ital. Rok starý a doposud bezproblémový, komplet vyčištěný.    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Nádrž Stadion s22


 Čaute, vedel mi niekto prosím Vás zmerať na nadrzi priemer vnútorného oka úchytu pre silentlok? Ďakujem.    [Feri]   13.10.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006