MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307251 příspěvků |7551 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 145 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 19.10.2020 23:00  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 161
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3197      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 133      Příspěvků Příspěvků: 29642
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/742 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Martine díky, to černění mi přišlo jako nejpravděpodobnější 👍 Ono z té stupačky sice potom moc vidět není, ale když už se člověk snaží o co nejpůvodnější stav (v rámci možností), tak ať to trochu vypadá...    [st11]   19.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vývozky mají ale ramínka zpravidla v červeném laku.    [Martin Štindl]   18.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Povrchovka ramínek stupačky(u základní a lidové) vypadá na černění stejně jako u čepů, i když i lakování bych nevyloučil.
Dále už jedna zde uvedená dobová fotografie naznačuje že se jednalo o černění(vizuálně porovnat odlesk lakovaných částí motocyklu s odstínem ramínek)
https://www.veteranforum.cz/document.php?document=documents/2013/0656870001415824401.jpg    [Martin Štindl]   18.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak, mám tady čtyři stupačky, tři z nich jsou opravované, vařené. Jaká je vlastně povrchová úprava stupaček? Přijde mi, že jednu mám černěnou, jedna je celkem orezlá, třetí mám lakovanou stříbrně a jedna je po vaření očištěná na čistý kov. Nikde to z fotek není pořádně poznat, většinou to lidi při renovaci lakují černou, ale podle mě by to mělo být asi černěné. Nebo ne?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Toto je neustále omílané téma, z 10ti zetek které jsem dělal byl selen OK jen na 2. Doporučuji přeměřit, pokud je podezření, že je vadný provést kuchnutí dle Martina Štindla, ušetří to práci při výrobě držáku. Diodu lze použít libovolnou která má anodu na šroubu, opět méně práce s výrobou chladiče. 90V je OK, magneto dává ve špičce až 38V. Pokud není dioda s příslušným proudem, je možno použít víc kusů, místa je dost. Já osobně používám diody z desek sálových počítačů.    [Pája]   11.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  David>Byl bych obezřetnej, Držák má mít prolis (je to dobře vidět na fotce od Martina), sedlo má být na konci zdvižené (ne placka). Origo pružina unese bez problému víc jak 110kg s dotažením do poloviny, replika musí být dotažená nadoraz + tlustá podložka pro 95kg Závity 8x1 bych neřešil, nejsou vidět :-)    [Pája]   11.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud jsou oba tisícihrany v pořádku a v uchycení to nemá vůli tak to asi bude únava materiálu - jestli už předtím to někdo také rovnal(opakovaně)    [Martin Štindl]   11.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hmhm. To je fakt. Jinak - jakou kdo máte zkušenost s tou "měkkostí" startpáky? Dělá nám to u obou motorek to samý. Porovnali jsme to ve svěráku půlkilovým kladivem, nasadili a byli jsme dva centimetry od levýho kastlíku. A po pár našlápnutích se nám to už zase skoro dotýká. Přitom na hřídeli je to utažený pevně... Nemáme prostě jen smůlu na dva špatný kusy?? Replika by to být neměla - renovovali jsme to z originál vraku... Díky. P.    [Pol72]   11.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je pravda že ta podložka tam často ani není potřeba, často se konec řadící hřídele opře o dno v hřídelce ukazatele a podložka se volně pohybuje v mezeře na hřídeli. K tomu posouvání startovací hřídele doleva brání kolečko startéru které se opře o pérový kroužek na hřídeli.
Ale jak popisuje Ondra že v jeho případě se řadící hřídel pohybuje cca 3mm tak to už je dost značná vůle, asi bude možná chyba v sestavě že se na něco zapomělo..    [Martin Štindl]   10.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Máš pravdu, Martine - já jen, že to vysouvání páky při startování může někoho vyděsit. :)
Mně to taky chvíli trvalo, než mi došlo, že to dělá ta pružina. Na druhou stranu si myslím, že i když ta řadička může dojít kvůli chybějící podložce blízko k startpáce, tak jí zase naopak v případě potřeby uhne (vysune se). Dokud má kam. :) Takže tu podložku bych tam neviděl jako životně důležitou.... P.    [Pol72]   10.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj Pavle, díky za tip. Myslím, že u mě je problém i v nedobrém stavu tisícihranu (jak na hřídelyi, tak na startpáce) a hlavně povolujícímu se úchytu startpáky. Takže pro teď jsem to vyřešil šroubem, který prochází skrz závit a je dotažený matkou. Zatím se zdá, že to funguje. Vzledem k vůli mezi startovačkou a řadičkou ale stejně asi radši půjdu do půlení, zkontroluju podložku, o které mluví Martin, a vyměním hřídel. Nová nakopávačka by asi taky nebyla od věci (ač se mi repliky moc nechce používat), to bych se možná i přidal s tou výrobou, kdyby to šlo...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  S vratnou pružinou tento problém ale nesouvisí. Správně má být mezi oběma pákama dostatečná mezera tak jako je na první fotce. V případě že tam chybí podložka pod hřídelkou ukazatele(její pozice na řadící hřídeli je aretována segerovkou středící příložky) tak se už hřídel může posunout k pravému karteru a to stačí aby o sebe páky škrtaly. Když se k tomu přidá ještě špatný stav tisícihranu na startovací hřídeli i v samotné páce a tak potom ani nelze stažením šroubu startovačku na hřídeli bezpečně zajistit.    [Martin Štindl]   10.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj - moje rada (spíš zkušenost), i když asi s křížkem po funuse je následující:
Startpáka se vysouvá ven z důvodu prodloužení vratné pružiny při jejím natočení na hřídel. To je normální a proto jí musí mít řadička kam uhnout. (Chybějící podložka pod ukazatelem tam sice způsobí popisovanou vůli, ale to asi není důvod tohoto problému.) Problém je v tom, že ta startpáka je tragicky poddimenzovaná a fatálně se ohýbá a kroutí. Máme se známým céčka dvě a obě páky jsou od startování zkroucené a to dokonce tak, že boční plocha, která sousedí s řadičkou není kolmá na hřídel! Proto sebou při protočení tu řadičku "vezme". Takže bych se také přimluvil za srovnání (zbroušení) bočních ploch startpáky. A hlavně ji pořádně dotáhnout a průběžně kontrolovat. Já si ji přes zimu nechám vyrobit z nějakého lepšího materiálu. Pavel.    [Pol72]   09.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky moc :)    [David]   08.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  m.kody 👍 Ale už ti toho moc nechybí. Já sháním ještě pěkný zadní blatník, černý rámeček světlometu a nemám úplně pěkná řidítka. Mám pocit, že během posledních dvou let zmizely z inzerátů všechny díly na céčko. Když jsem kompletoval téčko a něco jsem sháněl, tak byly všude mraky věcí na c a teď nic... Jinak teď dávám dohromady rozetu, musím navařit nové ozubení a zkompletoval jsem přední kolo a vztekám se teď u centrování.    [st11]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martine, vzhledem k tomu, že tahle zetka opravdu nebude originální původní stav, tak tady, jak byl rám v přední části orezlý, místy s hloubkou korozí, jsem ho ošetřil a stříknul černou barvou. Podařilo se mi to skoro srovnat se zadní částí, kterou jsem normálně rozleštil. Ono to moc vidět nebude, je to v podstatě pod nádrží, na krku a spodní rámové trubce, takže to bude celkem schované za kabeláží, krytem náhonu tachometru a tak. Jinak tady na fóru najdeš mou ČZ 125 t, v původním stavu a tam jsem rám černil taninem a přepaloval zaponovým lakem, tak jak by se to mělo dělat.    [st11]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hledal, našel. Byl to Motojelínek. Čísla v závorce jsou zřejmě asi katalogová čísla prodejce.
Nosník př. sedla čz 125/150 (3030)
Pružina př. sedla 75cm (2935)
Sedlo přední (1725)
Čep + pouzdra pružiny př. sedla (3760).
Montáž bez problémů, třetím rokem několik tisíc km s mými 100 kg, ale originál na ježdění to není! Je nové, to je tak vše.
Bude jiné od profíka na sedačky motorek.    [Luboš]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A odkud jsi prosím repliku bral? Abych měl případně typ kterou objednat?
Díky    [Adio03Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dovezl jsem 150c také s kytarou a chvíli s ní i jezdil a je docela pohodlná. Po opravě jsem koupil celé sedlo, držák, pružinu v replice než seženu originál. Replika kupodivu pasovala bez jakýchkoliv úprav, ale sezení na ní je nepohodlné při delších jízdách nad 100 km. Originál sedlo mi přijde lepší.    [Luboš]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedla C měli potah zpravidla koženkový(platí že vývozní verze barvy světle hnědé), u toho rámu sedla to bude v dnešní době chtít štěstí aby se objevil kloudný za snesitelnou cenu.
Repliky rámu koženkového sedla nabízí dost prodejců dílů ale nevím jestli jsou také s prolisem, k replice rámu ale přistupujte se shovívavostí že kupujete výchozí polotovar a pravděpodobně budou potřeba úpravy.    [Martin Štindl]   06.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejspíše se budeme často prát o díly,protože já mám to samé asi i v obdobném stavu.:-)    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Můžu se zeptat čím ošetřuješ díly?
Na první fotce samotných dílů máš na přední části rámu mezi nádrží a motorem orezly kus a na další fotce už je to krásně černé.
Je to odrezovač s taninem?
Díky    [Martin]   06.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  určitě nekupuj žádnou repliku a vyčkej na originál.to je věc která se často prodává    [a]   06.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Výměna zbastlené kytary za původní sedlo ČZ 125C


 Ahoj všem, Podařilo se mi sehnat ČZ 125 C ve vývozním červeném provedení. Ovšem původní majitel tam nabastlil podsedlový plech kytaru. Původní sedlo není. Od koho byste mi doporučili koupit kompletní sedlo tj. pružinu, držák sedla, sedlo, aby vše pasovalo. Koukal jsem například na veteran-sedla, kde nabízí jeden typ pro Péráka a ČZ, ovšem držáky repliky držáků sedel jsou pro Péráka a ČZ rozdílné, tak aby mi to tam pasovalo. Měl bych mít na mou verzi asi světle hnědou kůži.

Díky všem za tip.

David    [Adio03Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pomalu to začíná získávat tvar.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martine, děkuji mnohokrát a přeji pěkný zbytek večera!    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěra ložisek předního kola ČZ 125T a typu C má délku cca 51,6mm, vnitřní průměr je 16mm(osa má 15mm), vnější průměr 20mm. Hrubé osazení pro ložiska v náboji je okolo 50,5mm    [Martin Štindl]   15.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

papíry na zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Zdar, za mě je problém v tom, že je vůle v uložení ložisek převodovky a při provozu se mění jejich osová vzdálenost, proto to vydrolené kolo 3 rychlosti.    [Josef]   27.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Papíry na Zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav Filip]   27.08.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Upřednostňuji dvě ložiska bez labyrintu s usazením na hřídel + nahřátí pravého karteru.    [Martin Štindl]   25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Závada byla v karburátoru 2916.Bylo částečně ucpané horní šroubovací víčko karburátoru a snížená průchodnost benzinu.Po rozebrání a prosvěcování karburátoru jsem viděl, že je část ucpaná. Po vyčištění jede zetka super i při ohřátém motoru. Rudy    [Rudy]   22.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ahoj zeptám se jak postupovat při sestavení motoru právě v místě ložisko labyrint, filcový kroužek. Nasadit labyrint a ložisko na hřídel a pak ohrát pravý blok a sesadit, nebo nejprve ložisko do pravého bloku a pak ohřát na sesadit. Jak určit v druhém případě v jaké poloze má ložisko být?    [Mirek]   21.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, položka 13 je D=12, d=8, l=50, položka 14 šroub M8x65 (bez hlavy) OK14.    [fikuscz]   19.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přední sedlo ČZ 150 C


 Dobrý den pánové, nenašel by se zde někdo, kdo by mi přeměřil pouzdro předního závěsu na ČZ 150 C. Jedná se o rozpěrné pouzdro kyvného ramene sedla. Na přiložené fotografii se jedná o položku číslo 13. Pokud by mi někdo přeměřil i šroub, který stahuje kyvné rameno, položka 14, byl bych rád. Jedná se mi o stoupání závitu a délku dříku šroubu. Ještě bych se zeptal, jestli nejsou dané konponenty tepelně zušlechtěné. Nebo jestli je nejde někde koupit. Předem děkuji.    [BarabaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za řetězovým kolečkem u těchto motorů není segerovka, jen prachovka/gufero a za ní ložisko.
Jestli ta matice(cca 7mm)opravdu nepřesahuje tak asi to bude v pořádku i s tou segerovkou na levém ložisku. V případě že by byla prasklá a hřídel posunuta tak se sice může usadit zpět s naklepnutím ale za podmínek že se podloží vnitřní kroužek ložiska a zaaretuje se na hřídeli pravé ložisko(ložiska) + důkladné nahřáří futra    [Martin Štindl]   18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Řetězové kolečko by mělo být původní, tak ze sundat kryt spojkoveho koše a zkontrolovat tu první segrovku? A na tu segrovku co je před retezovym kolečkem na tu se taky dostanu? A když zjistím ze je osa zajeta mužů do ni klepnou nebo jak ji nám vrátit na původní místo. Ještě teda změřit to kolečko a dam sem rozměry pro potvrzení.    [Dado]   17.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V případě že matice(i s zajišťovací podložkou) nepřesahuje přes závit hřídele tak je to OK. Tu segrovku na levé straně hřídele lze překontrolovat bez demontáže motoru či jeho půlení.
Mimo tohle, u té přesahující matice může být důvodem nové řetězové kolečko - právě tento problém řeším u jedné 150C(1951) kde je sestava hřídele v pořádku a i původní řetězové kolečko nemá přesah přes závit, problém je u nového replikového kolečka kde je odlišně provedené kuželové zakončení tisícihranu a bude nutné ho upravit podle originálu.    [Martin Štindl]   17.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravim, mam podobný totožný problém s prevodnikem, ale to jsem zjistil ze se hejbe kolečko stržena matka po koupi nové matky a dotahnuti, ji mam skoro zároveň se zavitem, mužů to tak nechat anebo se musí pulit motor kulí loziskum a te segrovce. Dik    [Dado]   17.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/742 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006