MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314359 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 188 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 24.3.2023 09:58  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 195
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3238      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 138      Příspěvků Příspěvků: 30011
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/751 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  1. Volnoběžná tryska je B, C je rozprašovací otvor volnoběhu, tam jde už směs se vzduchem.
2. Vykašlat se na ultrazvuky. Vložku vyklepnout otvor opatrně prošťouchnout a vyprat v benzínu nebo nitroředidle a vyfoukat.
Pokud je vložka a karbec moc ohnilý, zahodit a sehnat něco lepšího.    [Tomáš S]   11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto ze spoda, přrdpokládám, že benzin do volnoběžné trysky jde odspodu otvorem "A".    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Volnoběžná tryska


 V několika příspěvcích je "vyčistit volnoběžnou trysku". Na fotkách je vylisovaná vložka šoupátkové komory, mám 2 dotazy - je volnoběžná tryska označená "C"? Co je to, co jsem popsal jako "B"?
A druhý dotaz: Koupil jsem pro vyzkoušení karburátor 2918HC, nechal jsem ho vyčistit ultrazvukem u 2KMoto, na špatně přístupných místech zůstal bílý povlak, je s ním zalepená volnoběžná tryska, jak ji mám vyčistit (prošťouchnout)? Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpovědi.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Dodatečně děkuji za informaci ohledně tlumiče. To složení je celkem jasné jak z katalogu, tak i z fotky. Také to vychází i z logiky věci. Jen mám problém se spodní čtyřkřídlou silnou podložkou a hned na ní navazující pérovou stejně tvarovanou podložkou. Pakliže budou ve stejném směru prohnutí, pak pérovka nebude funkční, protože bude podepřena tou silnou. Nepomůže ani pootočení o 45 stupňů, jak je vidno z fotky a propérování by odpovídalo maximálně tak síle plechu pružné podložky(?). Jedině, že by byla otočená vypouklou stranou nahoru a to se mi zase zdá podle fotky málo pravděpodobné.    [Petr Prokop]   07.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za informaci. Dávám dohromady téčko, které někdo kombinoval v minulosti s céčkem. Netrvám vyloženě na originalitě. Jako hybrid to zachovám. Hlavně aby to slušně vypadalo. Tou šedou chci nahradit poničený chrom.    [Petr Prokop]   07.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Lidové provedení se objevilo až u typu 125/150C, jen mladší náhradní nádrže 125B/T jsou černošedivé kombinaci jako u "kominíčka".
Odstín šedé se zde už několikrát řešil:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=183788
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=147342    [Martin Štindl]   06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Barevná úprava nádrže


 Zdravím. Prosím někoho o informaci, jaký odstín šedé barvy byl použit u čz 125 t z roku 1948 v lidové verzi " kominíček". Díky . Petr Prokop    [Petr Prokop]   06.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Ďakujem, pozriem sa na to.    [PaloSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Třeba to trochu pomůže....: https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/CZ_125C_pevny_ram_1950./    [fikuscz]   05.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 150C držiak nádrže/doraz riadenia


 Dobrý deň, vedel by mi niekto odmerať dĺžku predného držiaku nádrže podľa fotky? Mám to ulomené na oboch stranách a neviem aký dodržať presah za dierou šróbu. Ďakujem.    [PaloSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Moc děkuji , v pátrání na foru jsem objevil totožný příspěvek z 5.6.2013. DÍKY.    [dido]   21.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  U ČZ 125/150C jsou nejčastěji štítky eloxované(tištěné), a to jak u dlouhých(starších) tak i krátkých(mladších)štítků.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

ČZ 150 c 1952


 Může mi prosím někdo poradit, jaký štítek je blíže originálu zda leptaný či tištěný? Budu muset dát repliku, tak neví jaký by byl vhodnější,nebo je to úplně jedno?Děkuji za váš názor.    [dido]   21.02.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  na Mustangu jsem jezdil jen s brýlemi ještě v roce 1988
pak jsem přesedlal na 175ccm a tam už byla helma nutná    [Michal]   12.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a drobnost- někdy do roku 1966 nebyly přilby povinný, takže se jich vyrábělo a prodávalo málo. A potom se zaváděla povinnost postupně, napřed pouze na 350 ccm, a mimo obec. Ještě 1980 nebyla přilby povinný na Pionýrech do 50 ccm. Přesný data nevím, to si někde najdete.    [Monty]   12.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jawarmaniak: Tvá přilba, tj kokos s nýty, nespadá do doby kolem roku 1960, nýbrž se tyto helmy vyráběly od roku 1966 do první poloviny 70. let.

Od roku 1958 do roku 1965 se dělaly obšívané kokosy, nejprve vzadu s bílým výstražným trojúhelníkem, později bez něj a nakonec verze s kšiltem.

Od roku 1966 se začla vyrábět nová generace přileb a souběžně se dělaly přilby kterou máš ty, pak nýtované,,jetky " a jako alternativa k nim i přilba, která měla lehce kryté pouze spánky jezdce a tvarem připomínala tak trochu německou vojenskou přilbu z dob druhé světové války.    [Paul von Starkenbach]   12.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Děkuji za odpověď. Fakt do toho raději vrtat nebudu ;)    [st11]   10.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Originál je v tlačítku zalitý mosazný nýtek. U repliky se musí nahradit šroubkem.    [fikuscz]   10.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martine, díky jako obvykle za odpověď. Vrtat do toho tedy nebudu. Ale kdyby přeci jen, tlačítko je tam nějak nalisované? Zapomněl jsem napsat, že tlačítko, které mám, je replikové a je tam závit. Takhle je to i v originálním provedení?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na Zetkách se od roku 1947 do 1950 používali obě provedení jak s plochým tak i vypouklým tlačítkem klaxonu. Foto ČZ 125B v.č. 154 364    [Martin Štindl]   09.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý technický dotaz. Na motocyklu mám hliníkový přepínač na světla, který mám půjčený od kamaráda. Doma mám jeden pěkný hliníkový obal, bez pružiny klaksonu a součástky, která se o pružinu opírá a pak mám ještě tlačítko. Teď se mi podařilo sehnat kompletní přepínač, ale s půlkulatým tlačítkem na Péráka. Rád bych tlačítka přehodil a půjčený přepínač vrátil a proto bych se rád zeptal, jestli už to někdo rozebíral. Nerad bych to nenávratně poškodil a pokud by to nešlo, tak nechám přepínač tak, jak je. Díky za odpověď. Fotku dávám, aby nám ta zima už utekla.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Originální těsnění,pod hlavu i válec, grafitové s ocelovou vložkou silné 0,5 až 0,6 mm.    [J]   24.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

těsnění pod válcem a hlavou motoru


 Zdravím, chtěl bych se vás zeptat jaká tlouštka těsnění by měla být pod válcem a pod hlavou motoru.
Popř. jaky by měl být rozměr mezery mezi pístem a hlavou.

Děkuji    [Martin2672Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Pár zetek jsem měl, ale nějaký rozdíl s tlumičem a bez moc nepamatuji. Nedávno jsem měnil přední vidlici za hezčí, která nemá tlumiče, ale kdybych ji před časem nerozebíral, tak bych to podle chování nepoznal.    [Luboš]   23.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  V katalogu pro typ C je sestava zobrazena a popsána. viz.
http://jawarmaniak.4fan.cz/CZ/katalogy/150C/oficialni/str34_35.jpg    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pneumatický tlumič u typu 125/150C byl ještě v prvním roce výroby (r.1950 do v.č. 277 005 u stopadesátky). Nikde není uvedeno zdůvodnění proč se přestal tlumič používat, asi to bylo z důvodu malé účinnosti tlumiče a zjednodušení konstrukce teleskopu.
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0912097001370955776.jpg    [Martin Štindl]   22.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martine díky za info. Znamená to, že bylo zjištěno, že není třeba u následujícího céčka po téčku dále používat tlumič a nehrozí tedy kmitání vidlice při pružení ( obvyklá záležitost u vinutých pružin) a stačí útlum třením kluzáku v pouzdru?    [Petr Prokop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 125 T tlumič řízení


 Zdravím. Mám prosbu. Mohl by mi někdo přesně popsat pořadí složení dílů ( podložky ocelové, umělohmotné, pružné, s kruhovým a hranatým otvorem) v tlumiči řízení? Již jsem to na několika místech konzultoval a každý mi řekl jinou variantu. Nelze to ani vyčíst s fotografiích u prodejců ND. Uvítal bych nejlépe obrázek s popisem. Děkuji Petr P.    [Petr ProkopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Ten teleskop vpravo je upraven - je tam použita dlouhá pružina z mladších ČZ 125/150C bez pneumatického tlumiče.    [Martin Štindl]   21.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 125 T přední vidlice


 Zdravím. Sehnal jsem pro rekonstrukci čízy 125 t přední odpruženou vidlici a po jejím rozebrání jsem zjistil, že vnitřní složení dílů neodpovídá katalogu náhradních dílů a zobrazenému řezu. Chybí píst tlumiče a je tam jen delší pružina a kluzák s umělohmotným pouzdrem. Jedná se o nějakou předchozí variantu, která byla později vylepšena o tlumič? Kde najdu nějaké informace? Obě varianty jsou zřejmé z fotografie. Děkuji předem za komentář. Petr P.    [Petr ProkopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal som sa k tomuto nákresu tak ho sem pridávam...    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Môžem sa pripojiť, riešim podobný problém na 150c, je tu niekto kto by vedel poradiť?    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ked sa dobre vystuži nemyslím ze by to robilo problémy, aj tak ju mam v pláne len ako výstavný kus do obývačky. Ale ďakujem skúsim sa spojiť s Jawarmaniakom hadam mi poradí    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Teď jsem si všimnul chyby v předchozím příspěvku - má tam být "z kraje roku 1951"    [Martin Štindl]   10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Opravu rámu na neodpružené zadní kolo tu řešil jawarmaniak na ČZ 125T: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=304748
O žádné dokumentaci k tomuto úkonu nevím, stejně z důvodu pevnosti konstrukce by bylo vhodnější nenavařovat trubky sestavy zadního kola na sebe ale udělat sestavu komplet novou.    [Martin Štindl]   10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  náhodou ste sa nestretol s nejakými výkresmi alebo nejakou dokumentáciou, kt by mi pomohla?    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dokumentace ČZ uvádí že se odpružené 150C začali kompletovat už od v.č. 264 707 ale zatím co jsem zaznamenal dochované stroje do konce roku 1950 a z kraje 1950 jsou v neodpruženém provedení - zdá se že ten neurčitý počet odpružených zetek z roku 1950 byl asi ve většině exporován.
Upravit stávající rám na neodruženu verzi je jistě řešitelné ale není to nic snadného. Jinak u tohoto v.č. 276 721 by měli být přední teleskopy ještě staršího provedení s pneu tlumičem.    [Martin Štindl]   10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  no hádam to niekto riešil, rám je v zlom stave či bol menený neviem vyzerá to ako origo úprava, osobne by mi stačil nejaký nákres alebo výrobný výkres tých častí a už by som si nejako poradil. ale Ďakujem za ochotu :)    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak to by měla být neodpružená, i podle váhy na štítku, odpružené měly 90 kg. Opravu určitě někdo dělal, ale já bohužel (nebo bohudík :-) ) ne, tak snad se někdo ozve a poradí...
Ještě by asi stálo za to zjistit, jestli je upravený původní rám nebo někdo použil jiný rám. Na rámu, na pásovině u uchycení stojanu by měl být vyražen rok a měsíc výroby.    [meela]   10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pridávam fotku štítku    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/751 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006