MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306244 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 124 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 13.7.2020 00:00  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3194      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 130      Příspěvků Příspěvků: 29581
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/740 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  mně připadá 180 kiloohmů už moc. Třeba 18 by mohlo být dobrý,ale 180 ne.
Pokud to nechcete hned montovat, tak aspon do trouby na 75 stupnu, nechat půlhodinu, a znovu změřit. Když se odpor změní, je to špatný, cívka má někde přechodový odpor, a nebude dobře jezdit.    [Monty]   11.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Odpor 180kOhm na VN vinutí je oproti originálům docela dost, ale klidně už se může jednat o později převinutou cívku a tento značný rozdíl lze zdůvodnit odlišným průměrem drátu/celkovou délkou a materiálem stejně tak odlišnou izol. fólií mezi vrstvami závitů atd...
Tou nejspolehlivější metodou je jak uvedl Monty funkčnost cívky prostě zkusit na motoru - pokud odjede na jeden záběr cca 30km (hlavně na II.rychl stupeň s nějakým delším stoupáním) bez potíží tak lze brát že je funkční.    [Martin Štindl]   11.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martine kamos mi vymontoval zapalovaci civku a ma odpor 180kiloohmu.Teda nekolikrat vice nez tvoje.Mereno multimetrem fluke 289,fluke 175.Co to znamena je taky dobra?Soucastne to nemohu vyzkouset na sve motorce.Udajne motor behal bez problemu.Diky za odpoved Rudy    [Rudy]   11.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hlavně je to uplně jedno- změřit hodnoty je jedna věc, ale skutečná funkčnost cívky v motoru s tím moc nemá společnýho - prostě teplo, vibrace a vysoký napětí dělá svoje. I když cívka při měření na stole bude OK, tak nemusí v motoru funvat.    [Monty]   11.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Odpor VN vinutí originální zapalovací cívky je povětšinou mezi 6,8 až 7,8 kiloOhmy. Když to vezmu konkrétně tak na funkčním původním zapalování ČZ 125T v.n. *178 334*(r.v.1948) má odpor VN vinutí přes multimetr 6,90 kiloOhm.    [Martin Štindl]   11.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

zapalovaci civka


 Zdravim
nevite nekdo prosim presne hodnoty oreginal zapalovaci civky čz125t vyndane z motoru?Kolik kilo ohmu ma mit odpor?
Diky Rudy    [rudy]   11.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Můžou být matky delší, anebo špatně složená spojka a matky nejsou dotažené do konce závitu.    [vintera]   03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Matice se dotahují na trnech až k osazení, pružiny jsou od 125B až po kyvku 351,352 stejné ale rozdílnost pružin na tento problém nemá vliv - víko je prostě z nějakého důvodu blíž ke spojce(chybí těsnění, výše podložený spojkový koš, víko je z výroby nízké atd.)    [Martin Štindl]   03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tedy pružiny by měli být až na dotaz a je možné ze bych tam měl pružiny z jiné Moto?    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Typ C má všechny díly shodné až kromě sestavy válce a převodníku tacho, pružiny spojky ale stahují matice(na dotažení). Jestli matice škrtají o vnitřek víka tak je potřeba použít silnější těsnění pod víko - MERAKO nabízí těsnění 0,5mm https://www.merakoshop.cz/cz-150-c-1.html pokud by nestačilo tak vyrobit z 0,8mm nebo 1,0mm.    [Martin Štindl]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Víko spojky 150c


 Zdravím, je nějaký rozdíl ve víku na spojku mezi 125 a 150? Měl jsem to rozdělené a když jsem to dal dohromady, tak šrouby z per to víko brousí, nevíte co s tím?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  R. Duchac, Cerveny Kostelec....    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a kdo tu cívku převíjel?    [a]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

CZ 125t problem se zapalovanim


 Zdravim,
pred nekolika lety jsem si zrenovoval CZ 125t. Bohuzel mne neustale pronasleduje problem se zapalovanim. V okamziku kdy se motor vice ohreje prestane hazet jiskru a tento stav vetsinou trva do okamziku nez trosku pochladne. Casto pomohlo kdyz jsem prohodil svicku, pak bylo mozne nastartovat a pokracovat v jizde. Nepomaha to vsak vzdycky. Vzhledem k tomu jak se to chova jsem se rozhodl vymenit zapalovaci civku za previnutou (v CR). Kdyz uz jsem mel zapalovani rozhozene tak jsem prohodil i kondenzator (uplne novy BOSCH). Bohuzel problem je zde stale. Zkousel jsem i ruzne svicky... N14C, N15C, N17C.... Jedine co jsem jeste nezkousel menit je VN vyvodka na bloku(aktualne tam mam z Cecka) a kabel ke svice. Jinak aktualne pouzivam benzin VERVA 100 a olej LIQUI MOLY pro dvoutakty - a to kvuli pretrvavajicim potizim s biosr..kama v benzinu a bordelu M2T oleje ktery se vsude usazoval.

Nemate s touto zavadou prosim nekdo zkusenost?
Predem vsem dekuji za konstruktivni odpovedi!    [ladis1510Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Já mám právě origo rozetu, ale bez čepů, tak jestli se ty nedaj někde sehnat, jinak tam vložím nějaké vyrobené doma    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Prodává se nová rozeta. Před lety jsem nechával také čepy opravovat, protože jiná nebyla. Ono, když jsou čepy už v háji, tak ani ozubení nebývá nic moc.    [vintera]   25.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Rozeta CZ 150C


 Mám tu další dotaz, je možné někde pořídit, nebo z ceho to mám vyrobit? Jedna se o nyty, nebo čipy na rozetě? Myslím to jak je spojené s kolem viz. Foto    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Děkuju moc za tipy. Novou startovací hřídel asi dám, když už se bude zase půlit motor kvůli podložce. Sice tam mám radši originální díly, ale představa, že budu zase půlit kvůli hřídeli...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi skutečně bude chybět podložka u hřídelky ukazatele, ten posun 3mm je příliš.
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=157970
K tomu ten stav tisícihranu na hřídeli také není zrovna nej, hřídel už lze zakoupit i nově vyrobenou
http://www.motospicka.cz/37-startovaci-hridel-cz-125-150-b-t-c-351-352.html    [Martin Štindl]   23.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tou podložkou hřídelky je to možné (ale nevím to, motor jsem si nechal složit). Pravda je, že vůle mezi hřídelemi je asi 3 mm, což asi nebude normální, že? (Viz foto - řadící hřídel se dá do startovací zasunout cca o 3 mm).    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Startovací i řadící hřídel se v motoru nijak nevymezuje - nezapomělo se náhodou na podložku pod hřídelku ukazatele zařazených rychlostí? Je zbytečné se tahem snažit oddálit páky od sebe protože je vymezuje vybrání pro šroub na hřídelích. Bez půlení motoru je teď jediná možnost na pákách stěny trochu ubrousit. Normálně by ale měla být mezi pákami až 1mm mezera.    [Martin Štindl]   22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Řadí při nakopávání


 Ahoj lidi,

moje Céčko mi při nakopávání občas zařadí dvojku (startovací páka hýbne pákou řadicí), čímž zpravidla neomylně střihne klínek. I když páky "rozsadím" a pořádně utáhnu, časem se k sobě zase sklouznou. Máte někdo tuhle zkušenost? (ve starších příspěvcích jsem hledal, ale asi špatně).

Dal bych asi nějaký distančí kroužek, ale chtělo by to alespoň něco kruhového průřezu. Nějaký tip?

Díky    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  tak podle mého měřeními tak vychází taky, ale jen jsem si to chtěl potvrdit, přeci jenom to nechci rozdělávat několikrát    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já to mám opsané ze seznamu renovace 150C-ZP, pro jistotu ale vzít posuvku a u té rozety přemeřit šířky od segrovek.    [Martin Štindl]   21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  děkuji moc, moc mi to pomohlo    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  I když se osadí krytá ložiska tak prachovky(nebo gufera) zabrání vnikání nečistot a vody k ložiskům. Především u brzdových bubnů je dost prachu z brzdových paken.
Gufera: u předního kola by měli sedět 2ks 22x35x7, u zadního kola 2ks 28x40x7 a u rozety 2ks 30x52x7.    [Martin Štindl]   21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

gufera do nábojů u 150c


 Zdravím, potřeboval bych radu.Musím dát nové gufera do středu kol, když tam umístním zakrytá ložiska? Na to dám vyčištěné původní prachovky(ale už nebudou 100%). Nebo musím dát rovnou nové gufera a to ještě jestli nemáte rozměry? Myslím tím rovnou všech 5, i to u rozety. Je to odpružená verze 150C.    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Viz Martin, nechat spíše nabudit magnet. LED je víc problémů, než užitku. Tyto stroje postrádají stabilizaci, napětí kolísá s otáčkami a v soustavě je střídavý proud. Musel bys řešit usměrnění a stabilizaci. Obojí má danou účinnost a tak už mizerný výkon (na ty 2 žárovky postačující) alternátoru ještě více snížíš. Případně dej do předního světlometu slabší žárovku, pochybuji, že jezdíš za nocí..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Základem je hladké vnitřní vedení, korek z opravdového korku, nikoliv drtě (špunty od vína). Korek stočit na průměr o cca 1-2mm větší, pak namočit a nechat nabobtnat, potřít mýdlem, aby lépe klouzal a je to napořád. Když zacne trochu sáknout, přitáhne se středovou maticí na táhle.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak píše Martin, rám ND se pozná hned, podle nastehovaných závěsů zadního kola. Původní výroba měla souvislé svary, ND jen stehy. A to i ty rámy na T, u kterých nebylo vedení na céčkové sedlo...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  v čem je rozdíl? já vidím jen pomačkané vybrání na teleskop    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  VN průchodka, jak její název sám napovídá, je jen průchodkou. Spojuje konec VN kabelu s kontaktem na VN cívce. Montuje se zašroubováním do karteru. K dotazu dva.. projdi si toto, sát to znova asi nemá smysl.. http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Axialní pohyb ojnice na klice je naprosto normální. Celá klika je špatně    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na hřídeli řadícího mechanismu je jen jedna podložka(8x20x1) kterou se podkládá hřídelka ukazatele zařazených rychlostí. Tu na fotce nepoznávám.    [Martin Štindl]   16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A je možné, ze tato podložka je ze spojky? Nebo patří sem, jak je na obrazku?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Výkres podložky je uveden zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=156256
Udané průměry budou v pořádku ale u té síly(tloušťky) to brát orientačně - při výrobě zadat rozměr odměřený tak aby ozubení spojky bylo zároveň s řetězovým kolečkem primáru.    [Martin Štindl]   16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dá se tato podložka někde koupit? Nemuzu ji nikde najit, nebo aspoň nějaký rozměr? Ze bych si poradil jinak?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/740 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006