MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 27.9.2022 22:32  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 195
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3230      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 138      Příspěvků Příspěvků: 29965
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/750 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Ahoj, na jednom motoru jsem byl zoufalý, magneto jsem nechal zrepasovat, civka převinutá, pak jsem z jedné straré frézy samo domo vyndal z motoru karburátor, ani jsem nesáhnul na nastavení a moto začlo jet naprosoto v pohodě. Teď jsem dokončil další a zase se mořím jak se tu níže píše, mám pocit jako by byl problém v opět v karburátoru, magneto celé předáno k repasi kondík původní, venku jiskra luxus. Začnu u toho víčka přijde mi, že otvor není dostatečný, a původní kohoutek propouští benzin.    [Mira]   04.09.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Super, tak to by mohl být ten problém. Vyzkouším a snad to bude ono. :) Díky! Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zaleží na tom jak jsou namontovány, pokud se jedna z nich otočí tak při chodu magneta se cívky (platí Ampérovo pravidlo pravé ruky) vlastně vzájemně zatěžují a ten celkový příkon je teď minimální - je to vlastně obrácený projev parazitního fázového posunu na cívkách. Kdyby byly namontovány správně tak při ostrém zapojení zadní žárovky(6V 5W) by její vlákno okamžitě spálili. Obě světelné cívky musí mít počátek vinutí(přiletovaný drát)nahoře viz. foto:    [Martin Štindl]   21.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Záleží na polaritě cívek? Fakt to může mít takový vliv? Je mi divné, že jednovláknová cívka svítí normálně, ale dvouvláknová ani nežhaví. Díval jsem se na ně a u jedné mi kouká kablík zespoda a u druhé ze shora. Takže je možné, že jedna z nich je otočená. Jak je to správně? Drát má být vyveden zespoda? Díky Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Co světelné cívky, není jedna z nich otočená?    [Martin Štindl]   21.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, potřeboval bych ještě jednu radu, týkající se elektoroinstalace. Motor mi dává bez zátěže cca 9V střídavých. Po zapojení žárovky to klesne na 6V, Takže podle mě by to mělo být OK. Žárovka ale nesvítí. Když už jsem byl bezradný, tak jsem vzal kabel, co jde z motoru a připojil napřímo k žárovce (řádně ukostřil) a nic. Žárovku jsem zkoušel na nabíječce a tam normálně svítí. Když připojím zadní žárovku (jednovláknovou), tak ta normálně svítí. Zkoušel jsem i 12V žárovku 15W a také žhaví. Když tam ale dám jakoukoliv dvouvláknovou žárovku, tak ani nazažhaví... Nenapadá Vás někoho, kde by mohl být problém? Díky za jakoukoliv pomoc. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tohle je parádní, na silnici nevídaný stroj, mnohem hezčí než pozdější kývačkové. S tím bych jezdil i dnes, i když ne na frekventovaných silnicích, či v dopravních špičkách. Stále více lituji, že jsem jej nechal shnít pod jabloní za plotem. Dnes bych se určitě rád povozil.    [Luboš]   20.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Po pravdě na projížďku to moc není.    [Martin]   20.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V poválečných letech byli invalidé vděční za kakékoli přibližovadlo, které jim umožní pohyb. Dnešní optikou se na to nelze dívat. Ostatně. Nejen invalidé byli vděční za jakékoli přibližovadlo...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Samohyb nebezpečný i pro zdravého, natož invalidu. Ale práce pěkná.    [Stenly]   19.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jen sednout a jezdit. Je skvělé, když se vidí kus poctivé práce a zachráněné historie.    [Luboš]   19.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pěkná práce, klobouk dolů. Měl ji u nás ve vsi soused a tak jako kluk jsem se i párkrát svezl.    [Luboš]   19.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  m.kody: krásná práce, bylo by možné dát na net nějaké detailnější fota nebo i záznam z provozování? Nikdy jsem tuto orthopedii naživo neviděl a na YouTube je vidět jen mladší(kývačková).    [Martin Štindl]   18.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Omlouvám se.
Poslal jsem fotku jinam.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice jsem tu nikdy moc rád nedostal, ale i tak se chci podělit.....Hotovo    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pak už mi je to jasné. Super, děkuji.    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ne, když se deska přepínače pootočí tak jak je na fotce níže tak přepínač bude fungovat stejně jako ve světlometu C ale s tím že v poloze "bez světel" bude páčka napravo, páčka středem "jízda se světly", páčka vlevo "parkování".    [Martin Štindl]   05.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Super, díky za info. Jen mi ještě není jasná jedna věc. Když pootočím vypínač (textit), tak budu mít základní polohu (bez světel) klasicky rovně. To ale neřeší to, že s vypínačem mohu otáčet vždy jen o jednu polohu vlevo a vpravo. Tím pádem, když otočím z pozice řidiče doprava, tak propojím něco, co bych neměl a když pootočím z pozice řidiče vlevo, tak mám jízdu v noci (světla svítí). Ale druhou pozici - parkovačky na baterii už nesepnu. Je tomu tak? Nebo jak máš toto vyřešeno. Díky Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

ČZ 125 rikša zadní náprava


 Dobrý den, sháním pravou poloosu k výše uvedenému modelu. Má někdo nějaký tip, kde k ní přijít? Též sháním prachovky k poloosám.

Předem díky moc za jakoukoliv radu.    [MlynářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se mi to podařilo nafotit, přepínač 125/150C ve světlometu ČZ 125B/T. V této pozici desky je to zcela funkční, ale jak jsem popsal níže bude nutné vybrání pro přichycovací plíšky doupravit aby se deska natočila natolik že páčka přepínače bude se zámkem "zapadat" ve všech třech polohách.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vyrobit bowden skutečně není zas tak náročné, doteď jsem si při výrobě vystačil s měkkou pájkou. U RenoIndian prodávají opředené bowdeny v metráži i s koncovkami a lanka(slabší pro plyn a dekompresor) lze zakoupit v kamenných obchodech s cyklistickými potřebami - nekupovat nerezová protože ty nejde dobře zaletovat. Horší to je se sháněním koncovek k lanku, zatím jsem neobjevil že by koncovky prodávali samostatně ale jen jakou součást sady https://www.mototechnika.cz/technika-offroad/84-17901-spoj.html    [Martin Štindl]   26.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V životě jsem to nedělal a nevím jestli je dobrý nápad se o to pokoušet.
Hlavně nevím kde koupit ty koncovky, které se letují.    [m.kody]   26.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  http://www.vojkovska.cz/
Celkem notoricky známá firma s kladnými referencemi. Ev. po zadání "výroba lanovodů" najde Google obratem.
Osobně bych nakoupil lanka i lanovody v metráži a vyrobil sám. Snad až na lanka se speciálními lisovanými koncovkami. To se ale asi dneska už moc nenosí. Dnes se kupuje od kompu z éšopů. A i ten éšop je problém najít...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sám se neúnavně ptám, sám si neustále odpovídám. Tohle dělá i moje stará.    [lofas]   25.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové.
Tak už jsem se trochu pohnul.
Jen jdu zase s dotazem.
Potřebuji doporučit (sehnat) někoho kdo dělá lanka na míru.
Ani jedno není typické.
Pokud o někom víte, tak prosím poraďte.
Děkuji    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V pohodě, o víkendu budu řešit, aby mi vše dobře spínalo a až pak budu dělat usazení. Dřív se k tomu taky nedostanu. Mám doma ještě jeden starý přepínač z T, ale už toho má hodně za sebou, tak bych to mohl ještě zkusit případně přepojit. Bohužel jsem ale natahal elektriku na dva dráty k zadnímu světlu, tak se mi v tom nechce moc šťourat. A u Tebe má ten přepínač celkem tři pohody nebo jich tam máš více (tzn., že ti chodí dokola)? Díky    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Spěchá to? já mám totiž v pevném Céčku také budku B/T a do ní napasován přepínač Céčka takže to můžu nafotit ale chvilu to bude trvat než se k tomu dostanu. Stejně je pro kontrolu nejvhodnější před montáží přepínač nejdříve do futra jen usadit a zkontrolovat jeho funkci(proměřit pozice zámku a vymezení páčky) - až po ověření zahnout plíšky uchycení.    [Martin Štindl]   11.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě bych měl jednu otázku. Ubrousit textit a pootočit vypínač asi není problém, ale abych měl dvě polohy vlevo, musím obrousit také jazýček v budce, který vyznačuješ na obrázku. Je to tak? Pak ale vypínač nebude mít žádný doraz a bude chodit do kola. Nemůže se špatnou polohou něco odpálit?    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Super, díky. Proměřím a snad najdu, kde je problém.    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nedaří se :) tak snad teď    [Martin Štindl]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  opětovně, nepovedlo se vložit foto.    [Martin Štindl]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  poloha zámku při parkovacích světlech.    [Martin Štindl]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  poloha zámku při zapnutých světlech.    [Martin Štindl]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto, v deskách přepínače jsou výřezy polohovány nesymetricky tak aby šlo desku usadit do futra ve světlometu jen v jedné poloze. Pokud se tedy podařilo desku Céčkového přepínače nasadit do futra budky ČZ 125B/T tak už by(nejpravděpodobněji) měla být vůči přepínači se zámkem polohována správně.
K tomu měření napětí - nemá smysl hodnotit naměřené napětí u běžícího motoru bez zapnutých světel. Magneto je tzv. "měkký zdroj" a při chodu naprázdno vykazuje napětí dokonce vyšší než 12V, napětí se ustálí po připojení příslušné zátěže - žárovka 25W vpředu a 5W vzadu. To samé u usměrňovače - naprázdo za diodou lze naměřit jen pulzní napětí, po připojení aku už jen napětí baterie.
Teď lze pro kontrolu správné funkce přepínače proměřit multimetrem pozice zámku (při odpojené kabeláži) viz. foto: poloha zámku bez světel    [Martin Štindl]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Super, děkuji za radu. A myslíš, že tím, že jsem základní polohu posunul na polohu vpravo mi nepomůže? Při přepínání hezky cvaká, snad tak jak má. Ale ověřeno, jestli zapadne do správných kontaktů, nemám. Zkusím tedy Tvou variantu. Moc díky. Mohu se zeptat, jak je to s tím napětím? 12V střídavých z motoru je OK? A to, že na usměrňovači na výstupu (když tam mám baterku) naměřím jak 12V střídavých, tak 6V stejnosměrných, je taky pořádku? Ještě jednou díky za rady.    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jako mladý jsem měl několik zetek a u všech mírně prolínal olej. Tekl vždy jen po nalití až do ustálení hladiny provozem. Mám dnes zetku, kde jsem si stojánek, aby vydržel, vyrobil sám a je delší. Způsobuje to, že zahřátý olej při stání do většího kopce a zvednutým předním kolem prolíná. Tak buďto špalík na delší stání, nebo obrátit motorku. Při provozu prolíná nejvíce po nalití, potom nic moc neteče, protože po čase se hladina oleje ustálí a je ho akorát, že jen mastí víko. Do plna chybí oleje opravdu malinko.
Druh oleje na to nemá vliv. Olej je nutno dát takový, aby spojka dobře fungovala. Na zetkach jsem měl převodový i motorový, podle toho jaký je materiál lamel. Současná zetka jezdí (spojka) jen na motorový 15w40, protože lamelám převodový vyloženě nechutná.    [Luboš]   10.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže na motorce je budka světlometu z ČZ 125B/T. Tady je problém že přepínač typu C má mírně pozměněné výřezy pro uchycovací plíšky takže bez menšího násilí do budky B/T usadit nejde aby spolehlivě fungoval - musí se ubrousit textit ve výřezech aby zapadl do futra. Ale když se to podaří tak by jeho funkce měla být bezproblémová pokud budou vodiče zapojeny správně a zámek v páčce přepínače usazen tak jak má být.
viz. přiložené foto    [Martin Štindl]   09.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj,
potřeboval bych poradit se zapojením elektriky u ČZ 125 C (neodpružená verze). Elektroinstalaci mám na dva kabely k zadnímu světlu, usměrňovač je s jednou diodou. Koupil jsem repliku vypínače. Našel jsem si schéma zapojení (odpovídá mému vypínači) a vše několikrát zkontroloval, takže zapojené bych to měl mít dobře. Jediné co mám asi trochu jinak je to, že původní vypínač byl ještě z 125 T (doleva a doprava), tento replikový je na dvě polohy vlevo. Vyřešil jsem to prozatím tak, že jsem dal první polohu (bez světel do polohy vpravo) tzn. světla mám v rovné poloze a vlevo parkování (na baterii). Předpokládám, že to by nemělo vadit nebo jste jiného názoru? Po nastartování mi bohužel nic nesvítí, když dám polohu parkování (na baterku), svítí pouze přední parkovačka. Motor dává cca 12V střídavých. Na usměrňovači na výstupu (když tam mám baterku) naměřím jak 12V střídavých, tak 6V stejnosměrných. Je toto v pořádku? Myslím si, že problém bude někde ve vypínači, ale nemohu přijít na to kde. Můžete mi někdo poradit? Na vypínači jsem měl od výrobce dokonce označení, abych dal ty dva pertinaxy dobře. Pak jsem to i kontroloval a mělo by to odpovídat. Děkuji moc za jakoukoli radu. Mějte se fajn. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj,
potřeboval bych poradit se zapojením elektriky u ČZ 125 C (neodpružená verze). Elektroinstalaci mám na dva kabely k zadnímu světlu, usměrňovač je s jednou diodou. Koupil jsem repliku vypínače. Našel jsem si schéma zapojení (odpovídá mému vypínači) a vše několikrát zkontroloval, takže zapojené bych to měl mít dobře. Jediné co mám asi trochu jinak je to, že původní vypínač byl ještě z 125 T (doleva a doprava), tento replikový je na dvě polohy vlevo. Vyřešil jsem to prozatím tak, že jsem dal první polohu (bez světel do polohy vpravo) tzn. světla mám v rovné poloze a vlevo parkování (na baterii). Předpokládám, že to by nemělo vadit nebo jste jiného názoru? Po nastartování mi bohužel nic nesvítí, když dám polohu parkování (na baterku), svítí pouze přední parkovačka. Motor dává cca 12V střídavých. Na usměrňovači na výstupu (když tam mám baterku) naměřím jak 12V střídavých, tak 6V stejnosměrných. Je toto v pořádku? Myslím si, že problém bude někde ve vypínači, ale nemohu přijít na to kde. Můžete mi někdo poradit? Na vypínači jsem měl od výrobce dokonce označení, abych dal ty dva pertinaxy dobře. Pak jsem to i kontroloval a mělo by to odpovídat. Děkuji moc za jakoukoliv radu. Mějte se fajn. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Typ oleje nemá vliv na úniky maziva, olej na provozovaných ČZ 125/150 okolo startovací hřídele v minimálním množství uniká vždy. Není na té motorce(C pevná?) třeba menší 2,50" pneumatika nebo delší replikový stojánek? To by zvětšilo náklon motorky při stání na stojánku a to by už mohlo dělat tyto potíže. Z výroby nebyla hřídel ve víku nijak těsněná, dnes si většinou dodatečně do víka dělají zápich pro NBR kroužek aby se omezilo unikání oleje.    [Martin Štindl]   09.07.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/750 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006