MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315331 příspěvků |8112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 128 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 30.11.2023 11:22  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 195
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3245      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 139      Příspěvků Příspěvků: 30043
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/752 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Je pravda že náklady na takovou opravu jsou značné a středy ČZ 125/150 ještě nejsou natolik vzácné ani drahé. Ale ten střed bych určitě nevyhazoval, stále je to díl který lze opravit.    [Martin Štindl]   28.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejjednodušším a nejlevnějším řešením je opravdu koupit jiné díly.    [Luboš]   24.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejjednodušší a nejlevnější je střed zahodit, a koupit někde jiný lepší.
Prodávají se tak za 500,- .
Za to Vám opravu nikdo neudělá, snad ani fuškou(v pracovní době z kradenýho materiálu)    [Monty]   23.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, děkuji za odpověď, jak by jste tedy doporučil opravit.
Děkuji    [bendis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Při použití čepů většího průměru nebude možné v případě nouze použít jiné/náhradní kolo - vždy je lepší provádět opravy tak aby zůstala zachována zaměnitelnost. A prostružit otvory pro čepy v náboji kola není technicky zase tak snadné, chce to frézu s otočným stolem a nějak vyřešit upnutí.    [Martin Štindl]   23.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Čepy - otvory rozeta


 Dobrý den všem, nikde jsem nenašel na fóru tak se ptám jak řešíte. Náhonové trny / čepy v brzdovém bubnu mají po vložení do otvorů v náboji kola vůli. je možné někde sehnat nové čepy s větším průměrem, ty v bubnu přelisovat a otvory v náboji vystružit? Případně má někdo zkušenost jak řešit?
Děkuji    [bendis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Na mě tahle čezeta udělala mnohokrát větší dojem, než kdejaká sterilní renovace. Moc se mi to líbí a díky za každý takový stroj. Hlavně na ni jezdi co to jde, stojí to myslím za to.    [JzK]   04.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za odpovědi.Pravda že by nedávalo smysl mít ložiska na na fest,kov na kov. Znovu jsem to komplet složil, řádně vše utáhnul a při projížďce je to dobré.Vypadá to že jsem měl málo utaženou horní šroubovou zátku.Sloupek vymačkaný není a misky vypadají dobře.Pánové jak moc utahujete svornik vidlice a osu kola?Jsem zvyklej takové věci utahovat na moment a tady si nejsem jistý abych to nepřetáhnul.Pokud utáhnu s citem tak mi to přijde takové gumové,vidlice i kolo se dá lehce pootočit..    [Oldak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Místo mezi kuličkami tam musí být. Pokud by tomu tak nebylo a miska by byla "plná", tak bude řízení "plavat".    [J]   02.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ta mezera je v pořádku - kuličky nejsou v kleci a ta mezera tam musí být aby byla v sestavě mezi jednotlivými kuličkami potřebná vůle. Jestli všechny kuličky průměrem a počtem souhlasí tak problém může být v opotřebení misek, ale tohle není zase u těchto Zetek časté - totiž vymezení mezi sloupkem a horními brýlemi neurčuje utažení tlumiče řízení, ale klínové pouzdro v horních brýlích. Pokud je v místě klínového pozdra sloupek promackly tak při stažení válečků může způsobit odskočení a tím i ten "vakl" v řízení.    [Martin Štindl]   02.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Vůle v řízení


 Ahoj, po 10 letech jsem konečně Céčko dostal na silnici(zrenovovaná odpočívala ve stodole), ale trápí me dost nervozní řízení.Při dotáhnutí tlumiče řízení je citelný vakl.No a po rozebrání krku koukám, že mám cca 3mm mezeru mezi 5mm kuličkama . Je jich tam 21 x 5mm (všechny jsem zatim neměřil), tak jak by mělo být. Předpokládám že mezera normální není. Že by vyběhané misky? Diky    [Oldak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějaké detaily.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já snad možná ještě letos vyjedu. Ještě chybí pár drobností, doladit nějakou retuš, protože svítící sluníčko odhalilo pár nedostatků.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Základ je rám ČZ 125T(konec roku 1949-1950) s upravením zadní vidlice na teleskopické odpružení.    [Martin Štindl]   02.07.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Identifikace rámu


 Dobrý den, lze prosím dle vložené fotky identifikovat typ motocyklu, kterému rám náleží? Díky    [r.suchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  A kde jsi ji koupil? Já mám krabici od bot plnou replikovejch zmetků když jsem byl ještě nadšený, že se " to dá sehnat nové". Nejvíc nepasujících věcí mám z Ústí. I tuto pružinu.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

PREVODOVY OLEJ


 Zdravim
Prosim o radu ktery olej dat do prevodovky čz125t.Zda pp80 nebo pp90.Ktery je vhodnejsi.PP80 je ridsi a PP90 je hustsi.Dekuju za odpovedi Rudy.    [Rudy]   20.06.2023 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Za svůj život jsem vlastnil, mimo jiných, desítky jaw a čezet. Zkušenost je taková, že některý karburátor prostě nejde rozumně seřídit, i když se navenek zdá, že mu nic není. Stejné je to i s motory. Vliv opotřebení, rozměrové tolerance se někdy sejdou tak nešťastně, že to nejde optimálně seřídit.
Když karburátor stávkuje, tak vyzkoušet jiný. Jde to i obráceně a to vyzkoušet jej na jiném motoru. I taková situace někdy nastane, že na jednom motoru stávkuje a druhém funguje lépe. Vliv na to má i stav motoru. Třeba i poškozená gufera na klice.
U starých pleček se ne vždy dosáhne ideálního chodu a někdy je potřeba se i odchýlit od továrních hodnot aby motor vůbec běžel. Diskuze o tom, jestli píšou půl otáčky, nebo ještě trochu přidat jsou většinou k ničemu.
Karburátor funguje jako celek, není to o jednom šroubku. Buď přizvat zkušeného, anebo vyzkoušet jiný karburátor.    [Luboš]   19.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V návodu pro ČZ 125/150C na str.34 je popsán postup pro nastavení volnoběhu (u malé kyvky 351,352 na str.36)    [Martin Štindl]   18.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ve Strakonicích neměli různě vylagrovane motory a různě vychozene karburátory. Neexistuje univerzální odpověď    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Karburátor - základní nastavení


 Jaké bylo základní nastavení bohatosti směsi v karburátoru do ČZ 150C? Nevěřím, když ve strakonické zbrojovce vyráběli mnohakusové série, že by seřizovali každý karburátor individuálně. Tady na fóru jsou na toto téma různé údaje od 1/2 - 3/4 otáčky po 1 a 1/2 otáčky. Nemám hudební sluch a ať otáčím šroubem bohatosti směsi doleva - doprava, zdá se mi, že motor běží pořád stejně. Poraďte a nebo to vemte jako anketu. Díky.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Kdyby byl zájem, mám tu ještě dva kusy trubek, ohnutých na požadovaný rádius a úhel, určených na opravu zetkového rámu ...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Něco podobného mi dělal replikový náhon tachometru (i po promazání) na péráku. Na zkoušku bych ho u motoru odpojil projel - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U magneta nejspíš problém nebude když při ubrání plynu to přestane. Může to být zvuk od prokluzující spojky nebo primárního řetězu(na opotřebeném ozubení).    [Martin Štindl]   14.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Hluk pri pridaní plynu ČZ125T


 Dobrý deň, zaujímalo by ma či je to normálne alebo mám niečo zle. Pri jazde na ČZ 125T keď je motor v ťahu počuť zvuk akoby šúchanie, keď uberiem plyn zmizne to. Motor je po GO, náhon tachometra je premazany, olej v prevodovke som skúšal motorový 10w40 aj prevodový sae80w90, medzery medzi cievkami a magnetom skontrolovane.    [Andrej]   14.06.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Dokurvený kohút na Čz 150 c    [J]   09.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Benzínový kohout


 Zdravím, netušíte někdo, z čeho by mohl být tenhle benzínový kohout? Závit do nádrže je M12, na druhé straně bez závitu. Díky.    [Nep] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Díky.    [didoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejsmutnejsi je ze dnes koupena replika je stejnej smejd jako to co se tady resil pred patnacti lety...    [smajchl]   02.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Scémata s pozicemi zámků přepínače jsou uvedena zde: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html    [Martin Štindl]   01.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 150C r.v.1952 elektroinstalace


 Zdravím, a měl bych prosbu ,nemohl by jste mi někdo jednoduše nakreslit zapojení světel přes vypinač v masce ,bez baterie!!Hledal jsem ve vláknu až do roku 2015! NIC. Svítilo mi to , ale v masce asi upal nějaký drátek( DVA TAM PLANDAJÍ ) ale těžko identifikuji odkud jsou ,nebot přepínač byl několikráte asi pájený (myslím kontakty) že v tom je zmatek. Chtěl bych to projít od svět,.cívek postupně,a případně i sladit kabely barevně. Děkuji i za případné dokazy kde bych to zapojení našel.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  1. Volnoběžná tryska je B, C je rozprašovací otvor volnoběhu, tam jde už směs se vzduchem.
2. Vykašlat se na ultrazvuky. Vložku vyklepnout otvor opatrně prošťouchnout a vyprat v benzínu nebo nitroředidle a vyfoukat.
Pokud je vložka a karbec moc ohnilý, zahodit a sehnat něco lepšího.    [Tomáš S]   11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto ze spoda, přrdpokládám, že benzin do volnoběžné trysky jde odspodu otvorem "A".    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Volnoběžná tryska


 V několika příspěvcích je "vyčistit volnoběžnou trysku". Na fotkách je vylisovaná vložka šoupátkové komory, mám 2 dotazy - je volnoběžná tryska označená "C"? Co je to, co jsem popsal jako "B"?
A druhý dotaz: Koupil jsem pro vyzkoušení karburátor 2918HC, nechal jsem ho vyčistit ultrazvukem u 2KMoto, na špatně přístupných místech zůstal bílý povlak, je s ním zalepená volnoběžná tryska, jak ji mám vyčistit (prošťouchnout)? Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpovědi.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Dodatečně děkuji za informaci ohledně tlumiče. To složení je celkem jasné jak z katalogu, tak i z fotky. Také to vychází i z logiky věci. Jen mám problém se spodní čtyřkřídlou silnou podložkou a hned na ní navazující pérovou stejně tvarovanou podložkou. Pakliže budou ve stejném směru prohnutí, pak pérovka nebude funkční, protože bude podepřena tou silnou. Nepomůže ani pootočení o 45 stupňů, jak je vidno z fotky a propérování by odpovídalo maximálně tak síle plechu pružné podložky(?). Jedině, že by byla otočená vypouklou stranou nahoru a to se mi zase zdá podle fotky málo pravděpodobné.    [Petr Prokop]   07.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za informaci. Dávám dohromady téčko, které někdo kombinoval v minulosti s céčkem. Netrvám vyloženě na originalitě. Jako hybrid to zachovám. Hlavně aby to slušně vypadalo. Tou šedou chci nahradit poničený chrom.    [Petr Prokop]   07.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Lidové provedení se objevilo až u typu 125/150C, jen mladší náhradní nádrže 125B/T jsou černošedivé kombinaci jako u "kominíčka".
Odstín šedé se zde už několikrát řešil:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=183788
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=147342    [Martin Štindl]   06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Barevná úprava nádrže


 Zdravím. Prosím někoho o informaci, jaký odstín šedé barvy byl použit u čz 125 t z roku 1948 v lidové verzi " kominíček". Díky . Petr Prokop    [Petr Prokop]   06.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Ďakujem, pozriem sa na to.    [PaloSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/752 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006