MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309696 příspěvků |7687 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 26 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 10.4.2021 13:54  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1107      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 14 / 200      Příspěvků Příspěvků: 11815
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sedlo Jawa 555, r.v. 1962 - farebne prevedenie.


 Ahojte,
Vedel by mi niekto prosím poradiť akú farbu malo sedadlo na Jawa 555 v dvojfarebnom prevedení tyrkysová modrá + hodvábna šeď . Na priloženej fotke sa zdá, že toto sedlo už nie je povodne.
Majiteľovi motocyklu a fotografie ktorú som použil sa ospravedlňujem :)    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..... co vy na to bude to origo ?    [Juraj A.]   08.04.2021
Odpověď  Goro - dakujem za informaciu ale na odkaze co si mi poslal je viacej modra farba,
moja je viacej do zelena. pripajam este jednu foto co som nasiel na nete. toto sedsdlo sa zda byt origo ale isty si nie som.    [Juraj A.]   08.04.2021
Odpověď  Zatím jsem všude viděl hnědou mrkni https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html    [Goro]   05.04.2021
Odpověď  Tak co ozaj nikto nama sedadlo v povodnom stave pre toto farebne prevedenie ?    [Juraj A.]   29.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... a este jedna    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

JAWA 05


 Máte niekto Jawu 05 z roku 1962 a aké výrobné číslo. Potrebujem si niečo overiť.    [M.]   10.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Krásná prechodová 64 mi zrovna pristála v dílne,nestačí?    [Joski]   22.03.2021
Odpověď  Novější revmaplech pasuje, akorát má u krku 2+2 díry pro delší držáky.    [jirka]   19.03.2021
Odpověď  Dobrý den, sháním revmaplechy na jawu 05 1962 a chci se zeptat jesti na ni pusují revmaplechy z jawy 05 1965    [Maxim kozlík]   18.03.2021
Odpověď  Rosta> Slozite to neni, zel v 99% pripadu je cep v ramu tak zarezlej, ze cep nedostaznes ven a pokud mas dost silnej lis zkroutis ram. Zamlada jsme meli svarenej z vinglu ram s 10t heverem, ale likvidovali jsme vzdycky kyvku :-(    [Pája]   25.02.2014
Odpověď  Díky vypadá to složitě,no já znám jenom kývačky    [Rosta]   24.02.2014
Odpověď  někde jsem to tu dával - popis včetně nákresů přípravků okopírovaný z dílenské příručky. hledej ve starých příspěvcích.    [HonzaBK]   07.02.2014
Odpověď  ČAU CHLAPI,SPRAVOVALI STE NĚKDY ULOŽENÍ ZADNÍ KYVNÉ VIDLICE A VLASTNĚ JAK,VYMĚNOU PRYŽOVÉHO POUZDRA,PROSTĚ NEVIM,JE TO PRO MĚ ŠPANĚLSKÁ VESNICE,ČAU    [Rosta]   06.02.2014
Odpověď  Pokud to pomůže mám 05 vyr.číslo 514678.Asi jedna z prvních podle blatníku předního,výfuku,krytu karburátoru se zamykáním,víčka nádrže.Mějte se.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  Nejnižší viděné výrobní číslo v roce 1962 je ?    [Jan Máca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  500 365    [Jan Máca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (79) 
Zodpovězené téma  

Brašna na pionýra


 Dobrý den, celkem rád bych si pořídil brašnu na svého pionýra (Jawa 21) ,avšak potřeboval bych ji v oranžové barvě ,ale nemohu nikde najít... Nevěděl by někdo o nějakém e-shopu kde takové brašny dělají pro upřesnění myslím takovou tu mezi nohy s uchycením za věšák na prsíčku a druhou stranou k pantu ,za všechny rady /tipy bych byl vděčný    [Martin]   10.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://veteran-sedla.cz/fotogalerie/brasny/jawa-550-555-05-20-21 po dohodě jistě pan Jirčík ušije i oranžový. Jen je potřeba se dohodnout.    [monty]   11.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Správné vymezení vůle převodovky pionýr 20/21/23


 Ahoj všem. Občas se tu řeší vymezení vůle převodovky na pionýra. Mě by zajímalo, jak ji vymezit, respektive kam podkládat distanční podložky o různých silách (mezi jaká kola nebo na jakou stranu?), Aby měly hřídele vůli požadovaných 0,3 mm. Předem moc díky za jakékoliv postřehy, už jsem z toho nešťastný...    [Uhlobaron]   28.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za mých mladých let jsme to nikdy neřešili a vždy vše fungovalo, dnes bych to si řešil hlavně u motoru 550, 555 a zejména 05! U motorů 20, 21 a 23 to zase není až tak důležité. Samozřejmě řeším jen předlohu.    [HonzaBK]   03.03.2021
Odpověď  Zdar!
K tématu „vůle převodovky Pionýr“ jsem se snažil po různých fórech zjisti nějaké informace, ale bohužel jen útržkovitě. Dělám hlavně velké Jawy , ale v garáži mi stojí i některé tyto „slovenské pomsty“ ( 550,20,90 ). Pokusím se popsat postup jak to dělám já.

Pro Jawy 250/350 to jasně a stručně popisuje popisuje Dočekal – vůle 0,2-0,3 mm a celý postup zkoušky ze kterého se dá vycházet i pro pionýry , avšak jasně danou hodnotu vůle pro jejich převodovky jsem nikde nenašel krom doporučení 0,3 mm maximálně 0,4 mm. Sám se držím hodnoty 0,25 -0,3 mm s úvahou že vůle se bude vlivem opotřebení pouze zvětšovat.

Aktuálně jsou ocelové distanční podložky pro pionýra k dostání v tloušťkách 0,1,0,3, a 0,5 mm.

Podložky přikládám na předlohový hřídel mezi dvojkolečko (cvrček) a průchozí bronzové pouzdro levého karteru. Tak jsem to měl na své 550 z výroby i když v manuálu je značená jako vložka , ale naopak jako distanční podložka je tam značena podložka ,která má (alespoň na obrázku) větší průměr a vypadá podle umístnění spíše jako podložka pod spojkový koš (já jí tam neměl a ani na jiných motorech). V manuálech jsou tyto podložky vyznačovány jen do modelu 05 ….. pak už ne. U velké Jawy se podložky také přikládají na levou stranu.

Při prvním měření do holých karterů (bez kliky a těsnění) vložím samotnou předlohovou hřídel na které je nasunuto pouze dvojkolečko. Přiložím kartery k sobě a srovnám. Pokud dosednou na dosedací plochu ( pozor mohlo by se stát že se opřou o hřídel! ) sešroubuju je alespoň 4 šrouby v oblasti převodovky.

Vůli neměřím posuvkou, ale supitem (hodinky) na ramínku s magnetickou základnou a upnutým motorem ve svěráku. Je dobré mít demontované ložisko v levém karteru pod spojkovým košem, aby se dalo předlohovým hřídelem pohodlněji posouvat. Pokud nechci ložisko vyrážet používám silný plochý magnet přiložený na hlavu hřídele z levé strany karteru o který opřu supito ( magnetem zatahuji a vytahuji hřídel v karterech ).
Podle prvního (suchého) měření určím další postup. Možnosti.

1) Mám štěstí a vůle je v toleranci 0,3 mm. Při skládání motoru nepoužiji papírové těsnění mezi kartery ale slabou vrstvu těsnícího tmelu za předpokladu že kartery jsou rovné ( případně srovnám na plotně + jedno měření pro sichr).

2)Pokud se těsnění dávalo z výroby ( je vyznačené v katalogu dílů) tak ho dávám jestliže ne tak tmel nebo hodně slabé. U pionýra se dávalo tak dávám. Pokud bych v případě bodu 1 chtěl dát těsnění vyberu to nejslabší dostupné ( na to originál slaboulinké z výroby jsem už nikde nenarazil a navíc mnoho prodejců tloušťky neuvádí což znamená při objednávce na internetu buď prudit dotazy nebo sázka do loterie) např. 0,3 mm. Po vložení těsnění dojde ke zvětšení vůle na hřídeli o sílu použitého těsnění a proto přiložím distanční podložku 0,3mm.Následně provedu nové měření s tím rozdílem že při sešroubování karterů použiju více šroubů ( kolem klikové skříně blíže k převodovce alespoň 3 a okolo převodovky pod víkem všechny) a kartery stáhnu na fest jako při skládání ( venku změřené těsnění posuvkou je po stažení klidně i o 0,1mm slabší – záleží na materiálu těsnění).Pokud se mi vůle na hřídeli díky stažení těsnění o zmiňovanou desetinu zmenšila tak distanční podložku 0,3mm nahradím podložkou 0,2mm ( v našem případě 2x 0,1 mm).Po opětovném stažení a změření vůle na předloze bychom měli dosáhnout stejné hodnoty jako při prvním měření tj. 0,3mm i s namontovaným těsněním.

3) Jestliže při prvním suchém měření naměřím větší vůli např. 0,6mm nebudu používat těsnění , ale lepit na slabou vrstvu tmelu. Je nesmysl zvětšovat vůli ještě o sílu těsnění a použiji pouze distanční podložky odpovídající síly. V tomto případě 0,3 mm.

4)Při prvním suchém měření nemáte žádnou (nebo minimální) vůli na předlohovém hřídeli. Požadované vůle dosáhnete použitím odpovídající tloušťky těsnění bez použití distančních podložek nebo jedné slabé pro drobnou korekci. Momentálně jsou k dostání hotová těsnění o sílách tuším 0,3 , 0,4 , 05, 08 ,1,0 mm. Kdo je trochu šikovný a má sadu výsečníků , nůžky, vhodný těsnící papír udělá si těsnění na míru sám.

Možností jak zkombinovat podložky s těsněním je samozřejmě více ,ale držím se pravidla udělat to tak aby toho bylo jen opravdu potřebné množství. Je určitě hloupost tam dát 1,0 mm těsnění a doskládat to podložkami.

Po složení celé převodovky by se ta měla při zařazení všech rychlostí voně otáčet a předloha mít +- stejnou vůli jako při zkoušce. To že se vám převodovka po složení špatně točí nemusí být dáno špatnou vůlí. Doporučuji si před složením převodovky zkontrolovat zda jsou tam kolečka, která tam patří, mají odpovídající počet zubů a shodnou šířku! ( U své 550 jsem měl na předloze místo dvojkového kolečka 19z. /5k kolečko 18z./5k z Jawy 20 , které je i širší. Chvíli trvalo než jsem si toho všiml , ale předchozí majitel na tom normálně jezdil ). Ohnutá vidlička, vůle na bronzových pouzdrech aj…Převodovka pionýra má jednu nevýhodu , že si do ní člověk nemůže šáhnout tak jako do velké Jawy a zkontrolovat vůli vidličky při každém zařazeném stupni zda má drobnou vůli a nedře.

Samozřejmě nikomu svůj postup nevnucuji, každý ať si nastaví vůli jakou chce a jak chce , ale mám motorky jako koníček a nemám problém obětovat čas třeba takové věci jako je vymezení převodovky u pionýra na hodinky……..hlášky kamarádů „udělej to tak aby tam byla nějaká vůle“ neumím akceptovat i když s ohledem na konstrukci mají v podstatě pravdu     [Bein]   02.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stupačkový kříž Jawa 550


 Zdravím. Nedal by jste sem někdo když tak nějaké detailnější fotky stupačkového kříže na pařízka?? Pokud možno i s rozměry?? Chtěl bych se pokusit si vyrobit jeho repliku. Dík moc...    [Daviiido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.motojelinek.cz/Stupackovy-kriz-Jawa-550-d1178.htm nebo za půlku krásnej výrobek místo toho sesmrkance?    [-A-]   23.02.2021
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/132676858/stupackovy-kriz-jawa-550-parez.php    [Machas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa Mustang 23


 Ahoj chtěl jsem se podělit s výsledkem GO Mustanga. Jedná se o GO, tedy ne renovaci, i když jsem se snažil dodržet vzhled tak jak má být. Když se vyjádříte kriticky nemám nic proti tomu tak snad se bude líbit.    [Mica]   09.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak jinak, samozřejmě jsem před EK domaloval za xx    [Kadel]   15.02.2021
Odpověď  Kadel, takže když ti změnili SPZ, tak jsi ju i přemaloval??    [HonzaBK]   15.02.2021
Odpověď  Můj nedávný případ při registraci doděděné 555: formát xx 12-34 opraven v TP na xx01234, na plechu je xx0 1234. Doklady celkem pracně zachráněny, knížečka zůstala doma.    [Kadel]   12.02.2021
Odpověď  Jedna pamětnická. Jestli byl nějaký předpis / norma na to, jak má vypadat základový plech pod malovanou SPZ, to nevím. Ovšem - v roce cca 1984 jsem si osobně přihlašoval fungl nového Simsona enduro z Mototechny (ano, podpultovka, z úplně první dodávky, snad je to již promlčené ;-)).
Na DIVB (Dopravní inspektorát Veřejné bezpečnosti = dneska úřad evidence vozidel) by mi bylo řečeno (a do TP, už tehdy "velkého" klasického formátu A5, napsáno): "Tohle číslo si černě napište na tuto tabulku". Tečka - žádná velikost písma, font, umístění na plechu, pomlčky atd.
Tak jsem vystřihl šablonu - a bylo. Písmena nahoře, číslo dole. Jinak mám doma Pionýra (550). který doposledka jezdil s malovanou SPZ v podobě: XX-123 (všechno v lajně, napsáno od ruky štětcem černou barvou...).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2021
Odpověď  Ahoj Pájo, zkusil jsem se podívat na značky co mám doma a ta malá se skosenými rohy(motocykly do 50 ccm) má černé pouze orámování a čísla s písmeny, které si majitelé byli povinni doplnit na tabulku po přidělení na DI sami černou barvou. Zezadu je bílá. Zezadu černé se skosenými rohy mám ty spz, které přidělil DI na moto nad 50 ccm - mají vystouplé čísla a písmena(černé) a nic se na ně nesmělo již psát.
Můj kolega z úřadu je technik, tak pokud si vzpomenu a on bude ochotný tak ho požádám zda by mi nevyhrabal někde ten starý předpis kde bylo uvedeno jak mají ty spz vypadat. V dnešní době to je ošetřeno v příloze zákona č. 56/2000 Sb. (tuším), kde je přesně dáno barevné provedení a rozměry RZ. Předpokládám, že to bylo stanoveno i v době, kdy se pionýry prodávaly a jiné vozidla uváděly do provozu jako nové vozidla. Vím že je to jen detail, ale dobré to aspoň vědět.    [Mica]   10.02.2021
Odpověď  Pájo díky za pochvalu i kritiku - značku si nechal namalovat majitel tak jsem dál neřešil, výztuha rámu za mě asi ne to by majitel asi nesnesl, ale asi je to praktické. Mám ale dotaz na zapojení zadního světla na mustang z roku 1970 - 20 W zapalování. Po zapojení nové instalace dle schémata uvedeného v návodu na obsluhu svítí zadní světlo neustále i při vyplém předním světlometu - to tak má být? Dle toho originálního schémat to má svítit neustále - je napájeno z té menší cívky 5W přímo do zadního světla. Pokud bych chtěl zadní světlo zapínat jen s předním, musel bych přidat jeden drát do svazku a zadní světlo připojit na přepínač a ne na cívku jak je ve schématu, nebo se mýlím?    [Mica]   09.02.2021
Odpověď  HonzaBK>Mezi resp. pod ten "kozlík" na nádrž a krk se vevaří jakl který zamezí pružení rámu při zatížení statnějším jezdcem nebo špatném povrchu které má za následek prasknutí nádrže vzadu u držáku. Musí být tak, aby nevadil nádrži a filtru. Myslím, že jsem dával 20x20. Vyztužení kříže je jasný, asi dělá každej.    [Pája]   15.01.2021
Odpověď  " Z držáku nádrže vevařil bych výztuhu na tu je ale už pozdě" Pajo jakou výztuhu, čeho výztuhu?? Díky    [HonzaBK]   11.01.2021
Odpověď  Opravdu krásná práce. Píšeš, že chceš i kritiku, tak za mně pár drobností. SPZ má být zezadu černá, zástěrka bez nápisu Jawa. Nevím jakej je to ročník, ale myslím, že by měl být bez manžet, já bych je tam taky dal kvůli pouzdrům a kluzákům. Abych předešel prasknutí Z držáku nádrže vevařil bych výztuhu na tu je ale už pozdě. Zvláštní body máš za zachovanou malou spz, já scháněl J21 5 let než jsem na ní narazil.    [Pája]   30.12.2020
Odpověď  Dnes jsem provedl pokus a zkusil jsem namontovat do zadního světla led sufitky. Důvodem montáže bylo to, že jsem udělal na Mustangu brzdové světlo a při jeho zapnutí s rožnutými světly došlo k razantnímu poklesu svítivosti všech světel. Nyní i při rozvícení brzdového světla nic nepohasíná.    [Mica]   10.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 23 mustang, výrobné číslo


 Zdravím, aké najnižšie výrobné číslo vlastníte resp. najstarší vyrobený kus, konkrétne u jawy 23 mustang? Prikladám foto môjho mustangu v.č. 909 612, r.v. 1970 Ďakujem    [Maros]   06.12.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 102 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Píšu kraviny, J05 má kola 24/14 a 24/13, 6 děr. Kolo 23/14 nebylo, logicky by musela být jiná hlavní hřídel. Volnoběžka jde přelisovat, jediné vysvětlení.    [jirka]   11.02.2021
Odpověď  Motory jsou stejné pro J20, J21 i J23. Zaznamenal jsem tři druhy segmentů http://www.jawamania.info/Files/users/44354/CIMG8150.JPG Segment z 550/555 tam není. Kolečko se 14 zuby je nejspíš z J05 - kolo 24/14 a poté 23/14, vždy 6 děr. S kolem 23/13 se snadno spletou.    [jirka]   11.02.2021
Odpověď  podle mě ta hřídelka vějíř byl jen u 550 a možná 555. Je ale pravda že to pootočení mě nikdy nenapadlo zkoumat, vždy jsme byli rádi když jsme sehnali aspoň něco, většinou se měnil jen segment. Kola vím že byli nějaké rozdíly, ale to už si nepamatuju, ale segmenty byly stejné, jen později místo odlitků už byly pouze vypálená z plocháče a byla tam daná podložka, aby byl stejně široký jako odlívaný. Takže i kola musí být zaměnný pokud je segment stejnej.    [HonzaBK]   11.02.2021
Odpověď  Ahoj Honzo BK, mé tvrzení jsem si ověřil zrovna nedávno, kdy jsem řešil go motoru na mustanga, ta ploška na klínek je u mustanga pootočená vůči klínku víc dopředu u jawa 20 - to je skutečnost, u 20 je jiný startovací segment(vějíř s ozubením) s výstupkem, mustang je bez výstupku, dokonce jsem zaznamenal odlišnost mezi mustangy ve startovacím segmentu - jeden měl o 1 mm menší průměr a ozub. startovací dvojkolo na něj navazující má na volnoběžce 14 zubů tedy je tam kolo 23/14 zubů, jiné mustangy měly 23/13 zubů a o 1mm větší segment. Tyto se dají koupit v replice, kdežto 23/14 zubů jsem nikde k prodeji nenašel a potřebuji ho. Těch 14 zubů neovlivňuje převodový poměr mezi koly, slouží jen k natočení motoru. S tím natočením start. páky je to opravdu tak, je to jediný způsob jak poznat starší motor 20 od motoru na mustang novějšího provedení. Starší mustangy (okolo roku 1970) měly motory shodné s motory jawa 20 a klika byla natočená víc dopředu. Může se k tomu vyjádřit Paja vytvořil stránky o změnách pionýrů. Tyhle poznatky jsem si vytvořil při go motorů na pionýry a ověřil jsem si je na vlastní oči.    [Mica]   10.02.2021
Odpověď  nechci se hádat ale podle mě to asi není pravda, podívám se do katalogů, ale myslím si že díly mají stejné číslo, možná bych souhlasil podle roků, ale určitě jak 20, tak 21 tak mustang ze stejného roku budou mít stejné motory. Kdyby se mě chtělo hrabat v bednách porovnal bych natočení kolíku a plošky na startpáku z hlediska pootočení, ale ani tady v diskuzi jsem nikdy nic takového nezaznamenal. Prosím o další názory.    [HonzaBK]   10.02.2021
Odpověď  Honza BK - motor z mustanga má startovací páku téměř kolmo k zemi, 20 má startovací páku nakloněnou víc dopředu je to dáno hřídelí startovacího segmentu.    [Mica]   09.02.2021
Odpověď  Jawa 23 Mustang Rok výroby 1970 výr.číslo 896693

zápis 11.5.1970    [Antonin Peprna]   06.02.2021
Odpověď  a jak se pozná motor z mustanga. dělám pionýry už přes 30 let a na to jsem ještě nepřišel. Popdle mě jsou motory 20,21, a 23 zcela shodné, takže nejde poznat bez originál štítku z rámu k danému motoru.    [HonzaBK]   31.01.2013
Odpověď  Zdravim,vlastním doma motor z mustanga z vyrobnym čislom 44 tisíc je razene v prednej časti ako ešte tie uplne prve kusy :)    [Simon]   29.01.2013
Odpověď  Mne skôr išlo o pôvodnú farbu, kastlík pod sedlom (v 69 mohol byť ešte iného tvaru), pred nedávnom sa mi dostalo do ruky sedadlo z mustanga s tým stredovým popruhom (ako to mal napr. tatran). Bol to teda doplnok alebo to naozaj sériovo montovali v nejakom čase?    [Maros]   26.01.2013
Zobrazeno 10 z celkem 102 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (102) 
Zodpovězené téma  

dotaz ohledně GO motoru jawa 21


 Dobrý den,dnes jsem dodělal GO motoru u mého pionýra a po složení se převodovka točí a nakopávačka funguje... zkrátka vše jak má ale kliková hřídel nejde úplně z lehka ,je to problém a nebo to bude stačit zajet/nechat si to "sednout"?    [Marťa]   02.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  klikovka musí jít určitě zlehka, poklepat dřevěnou nebo měděnou paličkou lehce klikovku aby si sedla. Pokud nepomůže taka si znovu půlit. Já bych to neriskoval, i když i fichtla demontovat znovu motor je o pár minutách.    [HonzaBK]   03.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

11zubé kolečko sekundárního převodu


 Ahoj, kdo ho používáte, vadí něčemu? Dře o karter nebo o gufero?    [Prohorovka]   07.07.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pokud si vzpomenu najdu karter od 12 zubového kolečka který je opotřebený ale ještě se dá použít. Kdyby se někomu chtělo, určitě by se to dalo i nakreslit jako sestava, před 35 lety jsem se učil kreslit sestavy ale od té doby jsme to nepotřeboval. Dnes už by to asi nebyl problém v nějakém CADU nakreslit po oměření všech součástek.    [HonzaBK]   14.01.2021
Odpověď  Máte někdo nějaké nové poznatky ohledně menších koleček 12z, 11z, 10z a 9z ohledně poškození karteru při jejich použití? Zajímalo by mě zda tvrzení Honzy BK , že i 11z ničí karter je pravdivé anebo má v motoru třeba opotřebení tu distanční podložku nebo něco jiného špatně.... Jaké máte nové zkušenosti?    [Uhlíř]   13.01.2021
Odpověď  Nedalo mě to a tak jsem si nechal přefrézovat řetězové kolečko, jak píše dole BT a musím bohužel potvrdit, že má pravdu a funguje to. Akorát když jsem to teď několik dní zkoušel, tak jsem pěkně vymrz.    [čilpan]   07.02.2014
Odpověď  Jezdil jsem za kočkou do sousedního lontu zkratkou přes kopec, což byla 3km trasa přes terénní hrb a jedňák se dusil. Tak mě napadlo vyměnit kolečko za 11 zubů, ale taky to stálo za ho... a tak mě kámoš originál přefrézoval v TOSU Svitavy na 9 zubů a pak to teprve táhlo. Mělo to jednu vadu, že část zubů nebyla úplných, protože se na ně nedostával dostatek materiálu, ale nikdy se mě nestalo, že by řetěz přeskočil nebo někde štrejchal. K tomu jsem dal dozadu drapák a jezdili jsme přes ten hrb i ve dvou (Jawa 20 model 1973). Bylo to z Březové nad Svitavou do Bělé nad Svitavou z místní části Zářečí, kdo to tam zná.    [BT]   24.01.2014
Odpověď  HonzaBK, asi máš na pionýru něco špatně že ti 11zub škrtá, viz lidi níže. Mě škrtal až desetizub.    [Me2T]   21.01.2014
Odpověď  11 zubů jezdím u pionýra běžně,a občas dávám i 10 zubů,a není s tím problém.Jen pod tu 10zubé dávám podložku,at je kolečko dál od gufera a nepoškodím ho řetězem.    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2012
Odpověď  distanční kroužky a tudíž i vzdálenost uložení kolečka by měla být u všech typů shodná. 11Z by teoreticky dřít neměl (jak jsem již psal - na pár motorkách sem to jezdil). pokud je ale KO ložisko či nedolisované gufero, tak je možné, že to bude dřít. toť můj názor a mé zkušenosti.    [rybňa]   13.07.2012
Odpověď  Máte někdo 11z kolečko bez problémů namontované na motoru Jawa 20,21,23?    [Mitch]   11.07.2012
Odpověď  Nejsou u těch motorů i různě velká ložiska u řetězového kolečka?    [pete]   11.07.2012
Odpověď  Za mě typ 555 1961    [MM]   10.07.2012
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Kartery JAWA 50 Pionýr typ 21


 Mám kartery a jeden z nich je prasklý u spodního oka jak to nějaký mladík půlil kladivem. Mám dotaz ohledně opravy, mám to zavařit nebo mám kartery vyměnit za nové a vyrazit na ně čísla? Je to veterán a proto mně zajímá zda je lepší zanechat staré původní kartery. Děkuji    [Libor]   09.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nech to zavařit,běžně se to dělá. Ale někoho kdo to umí,ne nějakého prasáka. Pak to bude držet jak židovská víra.    [Pitr]   09.01.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Víko zapalování Jawa 550


 Při prohlížení vík zapalování jsem objevil toto zvláštní víko, které má jinak vypínání spojky-viz fota. V kterém roce se používalo?    [Jarda]   31.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Najdeš na stránkách tohoto borce Ladislav Ševčík („Pajka“)    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Jarda]   31.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Jarda]   31.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Modrá 555


 Včerá se mě konečno podařilo dodělat modrou 555tku.    [otta]   24.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 189 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Modrá blankytná ČSN 4185    [...]   18.12.2020
Odpověď  Zdravím, líbí se mi odstím světle modré na Jawě 555. Přesně takovou teď budu renovovat po dědovi, který byl origo taky v takové, než jej otec nechal v roce 1987 (mě bylo tehdy 10) přestříkat na "modrou avii", já jej pak v letech 95-96 rozdělal a od té doby to jen v garáži leželo, teď nastal čas "zmrtvýchvstání" a tak velmi pěkně prosím o radu ohledně toho světle modrého odstínu, mám pocit, že tohle je přesně to, co by to mělo být, dík za případnou radu, námět.    [František]   17.12.2020
Odpověď  taky doporučuji, dělali mi pařízka a 4 kývačky a vždycky super i materiál je stejný jako původní jedině ta cena, ale vyplatí se to , stačí poslat plech a oni ho nastříkají a pošlou komplet sedlo, je dobrý dát i výplň protože je po těch letech většinou vysezená.    [Mirek]   13.05.2014
Odpověď  prosim vas kolik? peněz max.dat za jawu 555 v puvodnim zachovalem stavu, bez papirü s puvodnim tp vyřazenym, cena 10000 se mě zda prehnana    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.05.2014
Odpověď  zkus www.veteran-calounictvi.cz měl jsem u nich 2 sedla a max. spokojenost. Možná jsou dražší, než různí garážníci, ale tak trochu kvalitní.    [Martina]   27.02.2014
Odpověď  Máš to fakt pěkný,chtěl sem se zeptat jestli nevýš o nějakým čalouníkov,který dělá pěkné sedla na pařezi a dává cvočky a né spony jak to vydím,na inzerátech,děkuji.    [milan]   26.02.2014
Odpověď  Zdravím, vím, že už je to delší dobu mrtvé, ale přece mi to nedá se nezeptat, jestli by otta neprodal alespoň 1 nebo 2 ty nedostatkové origo šroubky na pio...jak před časem psal, že je prodávali kdesi v Mototechně... už dlouho je nemůžu nikde sehnat... dal bych za ně cokoli..
Předem díky.    [kotakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2014
Odpověď  Zdravim te tez bych to udelal tak jako ty ale ten co jrem to od neho dostal tak do nechal prestrikat na tmave modrou a chtel jsem se te zeptat jestli nahodou neznas to cislo te modre barvy na tu jawu 555. Predem dik za odpoved    [otta]   17.07.2013
Odpověď  Je to původní barva a nejlepší je si nechat namíchat barvu přímo podle nějakého dílu tak to dělám já.    [otta]   16.07.2011
Odpověď  otta-Perfektní práce.Chystám se na renovaci své 555ky s revmaplechama. Zdědil jsem ji před 30 lety po tchánovi a zaslouží si za svoji spolehlivost zušlechtění do původní krásy.Mám dotaz na druh a číslo barvy.Mám ji originál jako ty /snad ji máš v origo odstínu?/.Můžeš napsat co jsi použil a pokud to již není originál odstín,tak jaký,protože na obrazovce notebooku se těžko porovnává,ale zdá se stejná jako na mé jáwce.    [najRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 189 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (189) 
Zodpovězené téma  

Jawa 550


 Máte někdo zkušenosti s VAPE na pařízkovi,starty,poruchovost...    [Milan]   15.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No, nevím, ale na pařízku 550 je jiné, čtyřpolové magneto, tady asi 30W nebude. Po montáži vape se pokaždé rapidně zlepšila svítivost i chod zapalování. Toť má zkušenost.    [Luboš]   07.12.2020
Odpověď  Luboš> Máš v tom zmatek. Vape má 20W, pio od 1975 30W. Na pio jsem jel do GO vždy 25-27kKm bez seřizování a oprav. To, že je motor mechanicky 1A je naprostá samozřejmost a např vadná ložiska vape bleskově zlikvidují. Problém je v nekvalitních kondenzátorech, kladívkách a cívkách. Já už mnoho let "sbírám" použitelné kondíky a cívky protože to co je na trhu jsou atrapy.    [Pája]   06.12.2020
Odpověď  Dobrý stav motoru a zapalování nepotřebuje VAPE na to, aby pionýr jezdil a nemusel se štelovat.
Vyrostl jsem na stadionech a pionýrech, takže vím, pokud byly pionýry nové, tak všem najezdily tisíce kilometrů s pouhou výměnou svíčky léto 9/ zima 7 nebo 8.
Jak se ale motor vyběhával na klice, tak se zapalování stále zhoršovalo, až se pořád dokola jen štelovalo a nejezdilo. Nová klika, ložiska a výbrus vše vyřešily.
Nutnost neustálého štelování není způsobeno špatnou konstrukcí, ale špatným mechanickým stavem motoru.
Soused má přes 40 let pionýra, strýc mu jej nového seřídil a od té doby měnil pouze svíčky a stále jezdí bez dalšího seřizování.
Já se ve všem od počátku také hrabal a jen šteloval, než jsem přišel na to, že je třeba motor řádně opravit a potom jen a jen jezdit.

Ale VAPE je dobré, spolehlivé a také jej montuji, ale ne kvůli tomu, aby se nemuselo seřizovat zapalování, ale pro dostatek proudu.    [Luboš]   14.11.2020
Odpověď  Pokud chceš šlápnout a jet tak jedině vape. Pokud celej rok ladíš a 1-2x si uděláš radost, nech kontakty. Každopádně s vape motor víc točí a je živější. Ideálně ale nastavit stroboskopem. Světla zůstávají zapojené stejně, jeden žlutý dopředu, druhý dozadu. Stačí použít net a stahnout schema. Další co hraje pro vape je možnost přestavby na 12V a tím pádem nabíjení mobilu, navigace atp.    [Pája]   14.11.2020
Odpověď  Ahoj. Uvažuji o instalaci VAPE na 550. Měl bych dotaz k rozvodu světel. V origináme vede k zadnímu světlu jeden kabel, světlo je ukostřené. Ve schématech VAPE na netu jdou k zadnímu světlu dva dráty od kontaktů přední dvouvláknové žárovky. Jak tohle zapojení řešíte u zadního světla, když je objímka zadní žárovky ukostřená? VAPE má dva vývody na světla (žluté dráty). Díky za radu. Lada    [ladasimRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2020
Odpověď  vape by si mělo dělat elektriku samo i na světlo ,zatím jsem naslyšel že by bylo nějak poruchové a viděl jsem pár pincků a jelo to opravdu líp ale i dobře seřízené a udělané kladívkové zapalování umí jezdit bez problémů,posílám video je to sice pio asi 20 ale zapalko je na stejno
https://www.youtube.com/watch?v=C8RJQo_PL3c    [Martin]   16.06.2015
Odpověď  já myslel že na Vape musí být vždy baterka?? Nebo nemusí?    [HonzaBK]   16.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

MUSTANG GOLDEN r.1972


 NEVÍTE NĚCO O ROZETĚ?? Mám tam rozetu s 1 ložiskem zajištěné dvěma ségrovkami.Nemá tam být rozeta se dvěma 6004?? V katalogu r.1970-NECKERMAN jsou uvedeny 2 ložiska.Díky za info.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Moc díky.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2020
Odpověď  omlouvám se za překlep (golden sport)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2020
Odpověď  Tak tohle vím naprosto přesně :)
Minulý týden jsme na Goldenstaru dovezeném z SRN repasovali nejen rozetu a byly tam 2 ložiska    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Dotaz ohledně úpravy elektroinstalace


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda by bylo možné na jawa 20 upravit elektroinstalaci tak aby na prostřední pozici přepínače tzn. denní jízda -> vypnutá světla ale motor běžící byla dobíjena baterie, popř. pokud to někdo z vás již zkoušel tak vaše poznatky a tipy.
předem děkuji za rady    [Marťa]   21.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Baterie v tomto zapojení slouží jen pro brzdové světlo. Brzdovka svítí i když motor je vypnuý. Při vypnutých světlech je baterie dobíjená přes pravou diodu KY 701 a odpor 10 ohmů. Anodu levé diody můžeš připojit v tvém případě na přepínač ve světle na svorku 56. To je dobíjení se světly. Pozor, zadní světlo má zapojenou kostru    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  samozřejmě minimálně zapojení mi pomohlo, ale problem by byl s přepínačem, chtěl bych zachovat původní a ne ho měnit za řidítkový, každopádně děkuji za pomoc.    [Marťa]   21.11.2020
Odpověď  Nemá cenu vymýšlet již vymyšlené....
https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-golden-sport-export-vyvoz.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 10.4.2020)
Nezodpovězené téma 

Dotaz ohledně spínací skříňky


 Dobrý den, chtěl bych si na svého pionýra 20 umístit Bosch spínací skříňku ( 0-1-2) nemá někdo nějaký výkres jak zapojit elektroinstalaci( pokud je to ovšem vůbec možné), tak aby    [brambor274]   29.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní tlumiče


 Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s replikou zadních tlumičů na jawu Pionýr typ 20? Já mám zadní prorezlé a budu kupovat nové.
Děkuji za odpovědi    [Libor]   18.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor z 05 do ramu 555?


 Cau,
Potreboval bych poradit od nekoho kdo se vyzna v pinckach...mam 50/555,ale bez motoru....znamy me daroval motor z 05...co jsem koukal na webu tak se zda byt skoro stejny...moje otazka je jestli ss da dat do ramu na 555?    [Vendelin]   30.11.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

podsedlové plechy jawa 550.


 Prosím o radu, jak mají být přeplátovány podsedlové plechy přes sebe. levý přes pravý, nebo pravý přes levý? Samozřejmě z pohledu řidiče.Je to vpředu u prsíček i vzadu nad blatníkem stejně? Vždy jeden navrchu vpředu i vzadu nebo je to křížem?
díky    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

držák krytu pružiny jawa 550


 Zdravím chapi, prosím o radu jak vypadá a za co je připevněný držák krytu zadní pružiny (kalhotek) na jawě 550. Našel jsem ho v replice jen na aukru, již prodaný a netuším jak se připevňuje, tak bych si ho vyrobil, ale nevím jak by měl vypadat. Na blatníku jsou 2 díry pod pružinou, které nevím k čemu jsou, možná pro ten držák?

díky    [Babula90Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vareni hliniku


 Cau,
Nekde okolo Prahy kde se da nechat privarit nova oka na uchyceni k motoru do ramu?    [Petr]   15.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jak sundat řídítka na Jawa 05?


 Dobry den, mam doma Jawu 05 z roku 1964 mám v planu kompletní renovaci, ale zasekl jsem se u toho že nedokáži sundat řídítka. Vydlice mám dole, matky nad brýlemi i tu jednu pod jsem úplně sešrouboval ze závitu. Nic méně nejsem schopný je vytáhnout pokud to vůbec jde. Dekuji za rady.    [Tomáš]   27.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sundání brýlí - Jawa 50/20


 Překopírované téma z obecného fóra:

Promiňte, že obtěžuji se zdánlivě banálním dotazem.
U Pionýra jsem sundal řidítka, teleskopy a zůstávají pouze dva nosníky, tj. brýle. Ty horní nejdou sundat přes drážku v trubce, v brýlích je zobáček, který vyndání brání. Bojoval jsem, hledal i na internetu, ale nepodařilo se mi to přesto sundat.

Poradíte mi, prosím?
Moc děkuji
PK    [Petr Kult]   14.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa pionýr 23


 Zdravim,mám otázku ohledně vzduchového filtru u pionýra 23. Pionýr jde normálně nastartovat ale pak když se rozjede s manžetou na karburátoru tak se na plný plyn začne dusit ,když sundám za jízdy manžetu sání tak se motor roztočí a jede úplně bezproblémově i na plný plyn.Díky za rady Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

rozebrání tachometru


 ahoj chtěl bych koupit nový ciferník na tachometr jawa 555.Jde lehce sundat ručička tachometru, nebo je to porod?Ptám se, než do toho začnu vrtat.Předem dík za odpověď    [Jarek]   24.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Povrchová úprava výpletu JAWA 20 1967


 Zdravím pánové, nevíte prosím, jaká byla původně povrchové úprava špic a niplů na JAWA 20 1967? Když už jsem u toho vyplétáním, tak by mne pomohl i tip na dobré ráfky za rozumnou cenu a případně rozměr výpletu. Předem moc díky za pomoc    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Doklady na JAWA 550 a 555 oboje přepsatelné rok výroby 1957


 Cenu nabídněte.Určitě se dohodneme.    [Jája]   10.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nosič bez madla jawa 555


 Dobrý den prajem. Renovujem si jawa 50 typ 555 ročník 1961 kde mám plechový nosic neskorsieho prevedenia (bez madla) nakolko som zedil pioniera bez nosica a teraz som ho doplnil no neviem sa dopátrať aké rozperky idu medzi podsedadlový plech a nosic. V katalogu ND je uvedené len rozperka bez oných udajov. Neviete mi poradiť? Prípadne rozmery alebo fotku.
Dakujem.    [Tomas jawamaniak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sada šroubů 555.


 Ahoj. Neměl by někdo kompletní seznam šroubů na Jawu 555, všude na internetu najdu tak na 550 a dávat přes 2 tisíce za sadu z Jelínka nebo Motokrámku se mi moc nechce.

Předem díky za info.    [Jan MarekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006