MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 14.6.2021 23:05  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 949
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 878
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 809
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32419      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 4918      Příspěvků Příspěvků: 310289
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2162 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Zadní náboj kola_různé typy


 Prosím o radu, který náboj můžu použít na Janečka? Sešly se mi tři typy a teď, který je ten spravný :-O?!? Zarazila mě i různá "délka" nábojů..., tzn. že se použil ten "uzší" typ náboje na "úzké" ráfky i na zadním kole? Děkuji za nápovědu. Pérákům zdar!    [Hohanart]   13.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za cenné informace. H.    [Hohanart]   14.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě možná jedna poznámka k tomu náboji. Patří tam jiný kryt prachovky ložiska, než k těm dvou ostatním - viz fotka.    [Mirda444]   14.06.2021
Odpověď  Perfekt, to i sedí, mám ten úzký typ na pérákovi z 1953..., teď ješte vyladit výplet a je to, díky za váš čas!    [Hohanart]   13.06.2021
Odpověď  Prostřední je poslední varianta,podle mně to bylo pevnější.    [Monty]   13.06.2021
Odpověď  Díky za odpověď. Co je ještě zajímavé proč se dělaly různé "šířky" nábojů..., bylo to z důvodu "úzkých" ráfků i na zadním kole?    [Hohanart]   13.06.2021
Odpověď  ten pravej ,s oválnejma dírama.Ale před chromem líp srazte hrany.    [Monty]   13.06.2021
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já jsem sehnal originál novou růžici se souborem ostatních nových originál dílů a růžice byla nastříkaná černou lesklou.    [Josef]   13.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opět se obracím na kolegy renovátory s dotazem. Včera jsem čistil objímky výfuku. Zaujalo mne, že jsem na nich nazaznamenal žádný pozůstatek barvy. Na téčku které jsem dělal předtím, jsem je normálně stříknul černou barvou, ale tady jsem trochu na vážkách, jestli je nechat tak, jak jsou. Z dobových fotografií vypadají, že jsou černé, stejně jako válec. Ale tyhle jsem měl na na kompletním výfuku z lidovky, z jednoho kusu, vypadalo to, že se v nich nikdo nehrabal, takže nevím. Nalakovat na černo nebo nechat být? Případně načernit?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Začíná to pomalu nabírat obrysy.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2021
Odpověď  m.kody: Pěkné! Viděl jsem Tvůj inzerát na Bazoši, škoda, že jsem to sem nezačal vkládat dřív. Nějaká kola jsem měl a pustil jsem je do světa...    [st11]   26.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se taky trochu pohnul....v krabičce k motorce byly i komplet původní šroubky.
Takže mi chybí už jen zadní kolo s osou,přední kolo s osou a štítem,kolena výfuků a trny stupaček.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  Martine díky, to černění mi přišlo jako nejpravděpodobnější 👍 Ono z té stupačky sice potom moc vidět není, ale když už se člověk snaží o co nejpůvodnější stav (v rámci možností), tak ať to trochu vypadá...    [st11]   19.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vývozky mají ale ramínka zpravidla v červeném laku.    [Martin Štindl]   18.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Povrchovka ramínek stupačky(u základní a lidové) vypadá na černění stejně jako u čepů, i když i lakování bych nevyloučil.
Dále už jedna zde uvedená dobová fotografie naznačuje že se jednalo o černění(vizuálně porovnat odlesk lakovaných částí motocyklu s odstínem ramínek)
https://www.veteranforum.cz/document.php?document=documents/2013/0656870001415824401.jpg    [Martin Štindl]   18.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak, mám tady čtyři stupačky, tři z nich jsou opravované, vařené. Jaká je vlastně povrchová úprava stupaček? Přijde mi, že jednu mám černěnou, jedna je celkem orezlá, třetí mám lakovanou stříbrně a jedna je po vaření očištěná na čistý kov. Nikde to z fotek není pořádně poznat, většinou to lidi při renovaci lakují černou, ale podle mě by to mělo být asi černěné. Nebo ne?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2020
Odpověď  m.kody 👍 Ale už ti toho moc nechybí. Já sháním ještě pěkný zadní blatník, černý rámeček světlometu a nemám úplně pěkná řidítka. Mám pocit, že během posledních dvou let zmizely z inzerátů všechny díly na céčko. Když jsem kompletoval téčko a něco jsem sháněl, tak byly všude mraky věcí na c a teď nic... Jinak teď dávám dohromady rozetu, musím navařit nové ozubení a zkompletoval jsem přední kolo a vztekám se teď u centrování.    [st11]   07.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ502 Řadící kulisa, západky


 Potřeboval bych poradit.
Skládám si motor a při zkoušce řazení mi některé rychlosti nejdou zařadit.
Zjistil jsem, že některé "jamky" v kulise nejsou dostatečně odkryté, aby do nich "zobák" západky mohl zapadnout. Je to vidět na obrázku, to samé se děje z druhé strany kulisy při řazení na opačnou stranu. "Zobák" nemá kam zapadnout a nic se neděje.
Do "jamek" uprostřed zobák zapadne a řadí to.
Když kulisou otáčím rukou/nástrojem, řadí normálně až do krajních poloh.
Pravda, zobáky západky jsou dost opotřebené, ale tady nemají šanci, jamka je prostě utopená, zobák jí vůbec nemůže trefit, takže o funkčnosti s novými západkami mám pochybnosti.
I jamky v kulise jsou trochu oběhané, ale pokud je jamka odkrytá, řadí to.
Díky by měly být původní, motor vypadal jako dosud nepůlený.
Poradí někdo, prosím?
Díky    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to na 6V    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2021
Odpověď  Kdyžtak jaké je označení na bakelitové cívce 12V? Já mám funkční dvě (asi 6V) a ty mají nahoře označ. 02-9211.04 , nikde není značení jestli je to 6V nebo 12V.    [Martin Štindl]   11.06.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Skútrů jsem měl pět, od 501 až po 502/05. Vždy tam byla bakelitová
Také i v katalogu
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/katalogy/CZ/katalog_CZ_175_502.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2021
Odpověď  Mám další prosbu, jaka je originální zapalovací cívka? Máte někdo, prosím fotku popř. označení?
Díky    [pp]   09.06.2021
Odpověď  Není zač, mohl jsem to napsat rovnou, ale teť jsem si skoro jist že už to nezapomeneš, a kdyby tak víš určitě kde to hledat.    [Tomas]   11.05.2021
Odpověď  Tak to pardón. Tam jsem to přehlédl, hledal jsem hlavně v textu. Je tam opravdu 12 zubů! Jsem asi slepý. Každopádně díky za to Tomasovi a Vildovi.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2021
Odpověď  Pate, patří tam 12 zubů.    [Vilda]   10.05.2021
Odpověď  Tak schválně, jawarmaniak.wz.cz/ příručka pro 502 strana 6 technické udaje ;-)    [Tomas]   10.05.2021
Odpověď  Jestli myslíte Technický popis a návod k obsluze ČZ, tak ten mám i tištěný. K náhonu je tam jen informace, že po 3000 km se má namazat několika kapkami oleje. Nic víc. V katalogu náhradních dílu se o počtu zubů náhonu rychloměru nic také nepíše.
Nicméně stránka s literaturou na jawamanikak je dobrá - je tam hodně zajímavé literaruty, i když mi odkazy u hodně publikací nefungují.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021
Odpověď  Zakladem každýho majitele je příručka je to tam napsaný, jestli nemáš tištěnou hledej na webu třeba zde: http://jawarmaniak.wz.cz/    [Tomas]   09.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 603 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den pane Arnoste, prosim o identifikaci Jawa 500ohv v.c. 127, Jawa 175 v.c.40545, Jawa 350 ohv v.c.83185. dekuji    [Jawapavel]   12.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, kdyby náhodou měl pan Arnošt ještě chuť a náladu. Moc bych ho chtěl poprosit o info k historii, zakoupení a výrobě Jawy Robot s číslem rámu 7982. Zrovna jsem ji po několika letech dodělal. Vím, že se dědí v rodině, ale bohužel už mi nikdo nebyl schopen říct víc info.
Moc děkuji! Pepa    [Josef]   12.05.2021
Odpověď  Dobrý den , prosím pana Arnošta o info o Jawě 250 special výrobní číslo motor i převodovka 70399 výrobní číslo rámu 70399 předem děkuji    [Karel]   27.03.2021
Odpověď  Zdravím kolegové chtěl bych moc poprosit o pomoc z upřesněním roku výroby Jawy 100 Robot v.č. 10153. Originální štítek není. Typuji, že je to rok 1946, ale nevím, zda to nemůže být ještě rok 1945. Moc děkuji za pomoc.    [Karel]   27.02.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  č.motoru 42267    [Vašek ZídekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2020
Odpověď  č.motoru 42267    [Vašek Zídek]   24.12.2020
Odpověď  Dobrý den , prosím pana Arnošta o info o Jawě 175 special výrobní číslo motor i převodovka 42267 výrobní číslo rámu 42010(méně čitelné) předem děkuji a máte můj obdiv    [Vašek Zídek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2020
Odpověď  Prosba na pana Arnošta - dobrý den, prosím Vás o informace k Jawě 350 SV, č. rámu a motoru 80499, uveden r.v. 1935, rám posléze č. 595 (zřejmě výměna). Moc děkuji Jura    [YuraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2020
Odpověď  Dobrý den
chtěl bych poprosit p. Arnošta nebo nikoho jiného kdo by to věděl o zjištění roku výroby mé Speciálky 250cm3 na rámu je číslo 8199 a na motoru 77928 .
Nejsem si jist jestli to k sobě sedí.
Stašně moc děkuji za jakoukoli radu .
děkuji Tomáš    [TomekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2020
Odpověď  Dobrý den mohu poprosit p. Arnošta o info k motocyklu Jawa speciál 250. Číslo motoru a prevodovky 72358 a rámu 4587.    [Zdenek1978] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 603 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (603) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední kluzáky


 Chlapi, potřeboval bych vědět, jestli první typy péráků z roku 1946 měly podélný svár nebo ne. Možná že už se to tady někdy řešilo, ale nenašel jsem to. Někdo mně říkal že tam svár byl, ale jen takovej nízkej a novější typy měly šev vyšší, někdo zase tvrdí, že venkovní trubka byla úplně hladká beze sváru.
Zkuste prosím poradit kde je pravda. Díky.    [kodlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Právě tak jak píšeš. Já jsem úplně hladké nikde nikdy neviděl, proto se na to vyptávám. Třeba napíše ještě majitel nějakého péráku z prvních vyrobených a uvede vše na pravou míru.
A ještě bych měl jeden dotaz. Opět se to týká předních kluzáků. Jde o vnitřní pružiny. Nevíte někdo jak jsou dlouhé? Zjistil jsem, že se vyráběly dva typy. Ty starší měly jednu pružinu, ale nevím jak dlouhou a ty novější měly dvě pružiny spojené pístkem. Ta kratší dole měla cca 14cm a ta vrchní delší měla 42cm.
Prodejci nabízí různé délky, ale ktré tam ve skutečnosti patří, nikdo neví. Kdo to víte,tak prosím poraďte. Děkuji.    [kodlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2021
Odpověď  Ahoj - když origo fotku zvětším co to jde (pak se už rozmazává) tak pokud by měl být ten svár z boku tak jak je tomu na mém (stojím za)tak to vypadá že je to hladké. Před tím mně to nešlo dopsat tak foceno na    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Díky za foto. A co ty si o tom myslíš? Je tam nějaký svár málo viditelný, nebo je to úplně beze sváru hladký tubus?    [kodlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj - shodou náhod mám pár fotek právě 11-409 kde je vidět předek. Foceno na    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Díky za odpověď. Ale tam to není moc průkazný. Třeba na fotkách 11-409, jde nízký svár od vrchu dolů vidět. Některé fotky jsou malé a tam to nevidím vůbec.    [kodlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2021
Odpověď  ročník 1946 se řešil v této diskuzi

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=98437

jsou tam fotky bezešvých vidlic    [meela]   08.06.2021
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 půlbuben v depositu


 Zdravím před týdnem jsem z dědovy komory vytáhl jawu 250 půlbuben rv.1955 viz.foto Ale mám problém zhruba před 20 lety ji otec dal do depositu jako veterána, během 2 let bych ji chtěl z depositu vyzvednout a jezdit na ní, jenže je tu problém. Nevím zda li nemohla už propadnout a ještě k tomu se nám nedaří najít TP ani velký ani malý zřejmě se někde založily.. Je tedy možné motorku opětovně přihlásit? O ztrátě TP nejsem přesvědčen takže se třeba ještě najde. Má otázka tedy zní. Je po nalezení velkého či malého TP možnost ji znovu přihlásit? A neodevzával se TP společně se značkama? Jelikož se v těchto věcech vůbec neorientuji a ještě nemám řidičák prosím omluvte mou neznalost. Motocykl bych chtěl provozovat a uchovat jako dědictví po dědovi. Předem děkuji    [czrapide1926Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Evidence vozidel existuje pouze jedna a je přístupná z kteréhokoliv pracoviště v ČR. Pokud nějaké vozidlo projde jakoukoli testací a je na základě toho v evidenci vozidel a má buďto bílé značky a zápis v TP, nebo veteránské, tak je vždy v této centrální evidenci vedené. Každý, kdo podá žádost o informace z evidence (je na to tiskopis), tak má možnost vozidlo prolustrovat, včetně všech veteránů. Nejsou sdělovány pouze osobní údaje o vlastníku.
Tedy jakékoli vozidlo má právo kdokoli prolustrovat v evidenci.
Teoreticky by se mohlo stát, že majitel rámu staví veterána, majitel motoru staví také a majitel zrušeného TP také. Potom se stejná čísla mohou sejít. Ale to se bavíme o jednání, které by nemělo vůbec nastat. Tady asi platí - kdo dřív přijde, ten dřív mele. Proto je možnost lustrace, která ale vypovídá o stavu v tom konkrétním čase, kdy se lustruje. Pro různé způsoby (stavby) získání veterána je vždy riziko, pokud nejsou doklady k veteránu v pořádku, že jedna stavba může předběhnout jinou. Tomu se ale nedá zcela zabránit, pokud nemám stroj i TP v pořádku. Stroj, štítky, doklady.    [Luboš]   11.06.2021
Odpověď  samozřejmě však ani ten testační veteránský komisař nemá náhled do registru a navíc je mu to úplně jedno. O tom tu přece diskuze vůbec nikde není!! Samozřejmě vzhledem k duplicitám v autech, zejména ve vetaránech, kdy existují dvě auta se stejným výrobním číslem, je v zájmu majitele než začne dělat testaci a začne za ni platit si ověřit, zda pak nedojde na krajskou evidenci vozidel a tam mu řeknou že má smůlu že stejný vozidlo už existuje. Proto je tu ta diskuze a nemá vůbec bis společného s testací v klubu na historickou původnost sni s krajskou testací.    [HonzaBK]   11.06.2021
Odpověď  Registr vozidel existuje pouze jeden. I veteráni a historická vozidla jsou v tomto registru. Tazatel níže uvedl, že v registru je moto jawa se stejným výrobním číslem, ale typem 353. Tazatel má stejné výrobní číslo, ale typ 354. Jsou to dle registru dvě rozdílná vozidla.

A žádný komisař spolku veteránů nemůže údaje veřejného registru ignorovat, či měnit jejich váhu. Každá případná změna, oprava údajů v registru, včetně formátu zápisu výrobního čísla podléhá zákonnému postupu příslušným úředníkem registru, nikoli názoru, či náladě spolkového komisaře. Komisař posuzuje, zda vozidlo odpovídá všemi znaky nějakým kriteriím a těmi by mohl být i formát výrobního čísla, pokud by nějak vybočoval z historické praxe. To je jeho právo, posuzovat, zda-li současné předložené vozidlo odpovídá pro opětovné zavedení do registru vozidel jako veterán, či historické vozidlo.
Ale zcela určitě nemůže jakýkoliv spolkový komisař určovat, že zápis a údaje v registru s živým moto typu 353 je totožný s předloženým neevidovaným moto typu 354 se stejným výrobním číslem. Již jen skutečnost, že 353 má válec jeden a 354 válce dva snad dostatečně určuje, že jde o rozdílné typy bez ohledu na duplicitu čísel.
Ono totiž v registru je výrobní číslo uvedeno v nějakém konkrétním formátu a ten je závazný včetně pomlček, lomítek, počtu znaků tak, jak je uveden i přesto, že může být nesprávný. Platí, co je psáno, to je dáno a případná změna podléhá řízení s příslušným dokazováním. Stejně jako v registru nemovitostí, v registru obyvatel apod. I proto mohou existovat dva lidé se stejnými identifikátory, včetně rodných čísel.    [Luboš]   08.06.2021
Odpověď  To jsou jen teorie, o registraci na VRZ bude rozhodovat úředník a toho nějaká pohádka o pomlčce nebude vůbec zajímat a problém je na straně žadatele o zápis do registru HV. Tazatel ani neuvedl tvar v.č. 354 jak psal dolin1.    [. ]   07.06.2021
Odpověď  Dokonce jsem se při lustrování čísel na úřadě setkal s tím, že po zadání výrobního čísla evidence zobrazila dvě jawy panelky, kde se číslo lišilo jen pomlčkou. jedna 559xxxxxx a druhá 559-xxxxxx. Jedna živá s původním vlastníkem, druhá nedávno zaniklá. V prvním případě v evidenci bylo číslo rámu a v druhém v evidenci uvedené pouze číslo motoru. Podle vyjádření je toto v evidenci rovněž v pořádku. Stačí lomítko, pomlčka apod., a jedná se o jiné číslo stroje. Došlo k tomu před lety v době ručního přepisu do počítače různými osobami, často i brigádníky. A směrodatné je, aby vlastník přinesl originální TP a údaje se ověří.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  [Martik93]: S tím registrem je to jak? Oni Ti sdělili, že je tam motorka s číslem 353-xxxněco a ty máš doma 354-xxxněco nebo že tam je motorka 354 co má číslo 353-xxxněco?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  Jawy mají jiné rámy než čezety. Vyráběné motorky po sloučení fabrik jawa a čz měly v Tp předtištěno právě jawa-čz, kde se přesný typ uváděl dále. Na vývoz šly pod značkou jawa a tak není vzácností, že klasická čezeta s kulatým rámem má v zahraničním tp označení jawa. Motorek bylo vyrobeno obrovské množství kusů, již malá kývačka 356 oslavila 1 milion. Stejné šestičíslí na různých typech je naprosto normální. Rozdíl je právě v typu.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  Na rámu je číslo 353 nebo 354? Já myslel že rámy jsou jedinečné, snad kdyby to jedno byla Č a druhé Jawa. Taky mám auto s číslem 35XX30 a vím že pod stejným výrobním číslem jsou další 2 vozidla v evidenci, ale úplně jiných značek. Moc nevěřím, že by jawa měla stejné výrobní číslo pro různé typy motorek. To by pak mohl mít pérák 250 i 350 szejný výrobní číslo jako 353, 354 atd.?? Tomu vůbec nevěřím.    [HonzaBK]   07.06.2021
Odpověď  Tak je zcela prokázané, že se jedná o dva různé stroje, v evidenci Jawačz 250, u vás 350. A mají i různá výrobní čísla. Jedno začíná 353 a druhé 354.    [Luboš]   05.06.2021
Odpověď  Zašel bych se zeptat tam, kde se bude HV registrovat, tj. na krajský registr.    [. ]   05.06.2021
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chcípák ČZ 125 T


 Dobrý den, potřeboval bych radu ohledně chcípáku u ČZ 125T. Je to motor okolo roku 1950 a tam bylo zhasnutí motoru řešeno tlačítkem na boku pravého víka.
Našel jsem na internetu pouze kontakt na "C" který se zasouvá do bloku motoru.
Já tam mám díru kulatou.
Nemáte někdo fotku jak ten zkratovací kontakt vypadá.
Nebo pokud by někdo měl a prodal...    [Petan69Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2021
Odpověď  Pod baterií jsou gumové špalíky/válečky (4ks) a pod svorník se usazoval plstěný pásek viz: https://www.motomagazin.cz/photos.php?photo=photos/cz125t/cz125b1947/foto17.jpg    [Martin Štindl]   10.06.2021
Odpověď  Je to 8 let co jsem se tady ptal na chcípák a ještě nemám na 100% Téčko dodělaný. Koupil jsem mu Vape a chci ho schovat, aby nebylo poznat na první pohled že je tam nějaká elektronika. To mám vymyšlený, cívku pod nádrž a vrátit se zpět do motoru a VN průchodkou na svíčku ...
Baterku 6V 7 Ah mám, je sice vykuchaná, ale celkem pěkná. Otázka je, máte pod baterkou nějakou podložku třeba z gumy? A to samé zhora pod tím vrchním držákem? Přeci jenom je to letitý bakelit a mohl by prasknout.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Výkres izolátoru je už v tomto schématu: , samotné tlačítko bych mohl oměřit až během týdne pokud ho najdu.
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=113&idtop=175115    [Martin Štindl]   26.03.2013
Odpověď  vypínání motoru pod zapalováním    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2013
Odpověď  Děkuju za bleskovou odpověď. Než seženu originál, zkusím to vytočit na soustruhu.
Je tady spousta krásnejch fotek, ale zatím nevím kde mám přesně hledat.
Klidně můj příspěvek smažte
Ještě jednou díky Petr    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013
Odpověď  tady máš fotky: http://1url.cz/giZJ    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  ještě jedna fotka    [Petan69Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Hustá vazelína.


 Zdravím vospolok.Neviete niekto poradiť-minula sa mi stará vazelína,hustá ako med,nereagovala na teplo,nalepoval som ňou roky rôzne ihličky do ložísk,dobre sa s tým pracovalo.Neviem nájsť nijakú modernú hustú vazelínu-s tými dnešnými sa nedá pracovať,roztopia sa už pri telesnej teplote.V podstate som to už vzdal-ale náhodou som musel opravovať čínsky naviják a tam je!V prevodovke,dokonale hustá.Popd čím to hľadať?V obchodoch ani netušia čo vlastne od nich chcem.Dík za každú radu.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem za obe odpovede,už viem ktorými smermi pátrať.    [Joski]   11.06.2021
Odpověď  pouzivam na konzervaci pluhovych desek vojenskou konzervacni vazelinu v lete se da nanaset sterkou v zime bez ohrati nanest temer nejde ale vydrzi na desti az do dalsi orby mozna je pod oznacenim
Konzervační vazelína P    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  tak potom jeste existuje tohle VFT2 - Technická hustá vazelína ale neznam ji    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Nie,to je klasika-viskozita ako máslo pri izbovej teplote..Mám na mysli nejakú vazelínu viskozitou ako stužený pokrmový tuk.Len neviem ako to v predajniach vysvetliť,dnes už ťažko nájsť odborne zdatného predavača v odbore.Mal som podobný problém s hustým olejom do starých prevodoviek-až som natrafil na chlapíka čo mal chuť to pohľadať a ono taký existuje-Paramo PP 44.    [Joski]   10.06.2021
Odpověď  asi mate na mysli plasticke mazivo A00    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2021
  Technika, renovace a údržba historických    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  (J) Já ale nic nesrovnávám,pouze jsem JWM napsal jaký motocykl mi VYHOVUJE.Srovnávat chcete často Vy Vaše BMW r 66. Jsem tady dobře v diskuzi o motocyklech? Napiši něco o moto a Vy už řešíte co jsem za člověka, že kecám že mám zcestný názory a aby mě tady brali s rezervou.Jestli chcete věnujte se tech. věcem.Na to abyste o mě takto psal se vůbec neznáme takže se laskavě mírněte    [Černý Z.]   11.06.2021
Odpověď  Podobná zkušenost jak popisuje Vulcan - malý axiální přesah kola, které pohání čerpadlo a zapalování na kuželovém kolu. Vyřešila to podložka tl.0,15mm.    [Bohumil]   07.06.2021
Odpověď  Zdravím kolegy, já jsem měl podobný problém na svém motocyklů. Po velkém a dlouhém hledání jsem zjistil, že na klice nebylo z důvodu chybějící podložky dotaženo ozubené kolo. Při běhu motoru se vyžvejkala drážka na klínek a kolo se pootáčelo. Tím se měnil předzápal. Po odstranění této závady je vše v pořádku.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  Karburátor jsem celý vyčistil, bez významného vlivu na chod. Motor na místě jede v pořádku, problém je že to dělá během jízdy náhodně a jedná se o okamžiky, takže taková závada nezávada. Ještě jsem se díval na svíčky a ty jsou dost černé, takže je možné že se zanáší a pak nepálí správně. Dal jsem tam co tam má byt N15Y (teda aspoň podle toho co jsem našel zde na fóru) a uvidím.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  ma.reznicek, jednoduše za chodu motoru vyzkoušíš která cívka vynechává, že sundáš fajfku jedné a pak druhé svíčky a poznáš hned který válec to je.Vypadá to na cívku.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  mohla by být i krpa v elektrice, že to po zahřátí vynechává. Na jedné moto jsem se setkal s podobným jevem. Byla jedna cívka (nová) v háji.
Ale spíš to vypadá na karburátor, vzhledem k tomu, že to i jen ztrácelo tah.    [longr]   04.06.2021
Odpověď  Pěkný pátek všem,
tak dnes tréninková jízda před Rovenskem - NIC MOC - ze začátku v klidu, potom motor náhodně ztrácel na chviličku tah (při rovnoměrné jízdě) a ke konci i sem tam vynechal vše náhodné. Vzhledem k tomu že není moc času na pokusy prosím o radu. Vyčistím karburátor (už jsem měl na jiné moto smítko v trysce, které si dělalo co chtělo). Napadá Vás ještě něco jiného co zkontrolovat? Dynamo po GO, nové indučky atd. najedu 600km.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Tohle je moc vysoká třída.Je to jak píše Monty.    [Černý Z.]   21.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle?    [Tomáš]   13.05.2021
Odpověď  vypadá to jako 350 OHV,ale větší motor    [Monty]   13.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (162) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim, nevíte někdo z čeho by mohl být tento tachometr Veigel? Díky    [Miloš]   25.02.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  čz 175 předválečná    [petr]   10.06.2021
Odpověď  Nevím z čeho je,ale zbírám staré rychloměry a tento ještě nemám.Měl bych o něj zájem.Ozvy se na tel.737644701    [martin]   10.03.2006
  Technika, renovace a údržba historických    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojka na Jawu 250 special


 Nemáte někdo doma spojku na 250 specialku??? Popřípadně pasovala by tam spojka s 175?? Děkuji za odpověď    [Martin M] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám doma převodovku na Jawu special.Je na ní vyražené NS34032.Poradite mi prosim na ktery je typ a jakou ma zhruba hodnotu?Diky    [Michaela]   09.06.2021
Odpověď  Ok, mám tedy motor 250 a převodovku se spojkou ze 175 (jednolamelova spojka?!) a takto zbastlené to fungovalo. Můžete mi prosim objasnit, v čem jsou zásadní rozdíly u převodovky a spojky 250 a 175 Jawa special (Domníval jsem se, že převodovky jsou shodné). Děkuji za odpověď.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2016
Odpověď  Spojka na 250 má navíc mezilamelu, už podle výrobních čísel se jedná o bastl, č. převodovky je samozřejmě ze 175.    [erik zubek]   06.01.2016
Odpověď  Zdravim chlapy. Potřeboval bych od Vás vysvětlit, jaký je rozdíl ve spojce na 175 a 250 ccm Jawy Speciál. Stal jsem se majitelem motoru 250 special vyr. čisla 89xxx, převodovka 41xxx. Po prvotním ohledání je na tomto motoru je jedna lamela na spojkovém koši s ozubením pro primární řetěz. Na vývodu z převodovky je unašeč na drážkách hřídele (ne na klínek). Když se podívám na koš spojky, tak je v místě kuliček lamely vyběhaná jenom jedna drážka. Můj dotaz, nemůže to být "bastl" 250 motor s převodovkou ze 175? Podle manuálu má 250 dvě lamely. Má ta druhá lamela bez zubíře také vnitřní prstýnek s kuličkami? Po smontování spojky mi připadá, že by se tam druhá lamela ani nevešla. Moc Vám děkuji za info.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2016
Odpověď  Tady to najdeš.http://www.eurooldtimers. com/cze/manual/159-jawa-2 50-special.html    [Paul]   24.07.2011
Odpověď  Ahoj
Jedna ozubená lamela je navíc.Dále chybí tlumič záběru .Jeto část která drží spojku u převodovky a tři gumové trojuhelníky a tři trubičky které se nasazují na
ty tři kolíky na spojce a tři pružiny a tři šroubky s dírkami pro drát na pojištění .    [radek]   24.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto nabízené spojky    [Martin M] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2011
Odpověď  Tak jsem spojku našel , mužete mi prosím někdo napsat, s kolika dílu se skladá ať vím jestli mi ji nabízí kompletni??? Děkuji    [Martin M] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2011
Odpověď  tak uz vim, ze 175 ne. Tak kdyby mel nekdo z 250 tak se ozvete prosim    [Martin M] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2011
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Monark 350 typ 554 - nastavení zapalování


 Motocykl špatně startuje, a proto jsem se rozhodl skontrolovat nastavení předstihu a celého zapalování. Ale na internetu jsem nenašel hodnoty předstihu na motor Jawa 350 typ 554 (dvouvalec jednohup) prosím o radu, jaká tam má být hodnota. Děkuji    [Jirka]   07.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za hodnoty.    [Jirka]   08.06.2021
Odpověď  3,00 až 3,2 mm předstih a 0,4 odtrh. Je to opsané z originalního manuálu    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Praga 500BD-5 Ventily


 Dobrý den, našel by se zde prosím někdo kdo skládal motor a dělal i ventily? Skládám cca 15 let rozebraný motor na BD a dávám dohromady rozvody. Zajímá mě jak utáhnout spodní talířek na dříku ventilů. Přijde mi, že když to utáhnu jen rukou tak se může ventil pootáčet a tím se povolit a potkat se s pístem. Případně nějaký snadný tip jak nastavit vačky po montáži hlavy na motor jsou též vítány. Děkuji moc za každou radu, která mě bude co platná.    [bulda pavel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, na matky je speciální klíč možná bych ho našel a vyfotil. Nastavení vaček je jednoduché, na klice máte značky.    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
  Motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím Pepo, když už jsi použil mou fotku,přiznám se Ti ale minulá série je rozdělena mezi kamarády a další budu teprve vyrábět. Pokud nespěcháš udělám.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  Pepa Pokud jsi nikoho nesehnal kdo to dělá, mohl bych ti podle předlohy udělat druhé, víc ale asi nepomůžu. Když tak napiš na email.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj půllitráři, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevyrábí, nebo neprodává domečky na gufera na spodky předních trubek ? Ty moje jsou oboje naprasklé a nedrží tak na svém místě. Trubky mám původní. Po jejich srovnání bych se rád pustil do zpětné kompletace a opětovnou instalaci na mou mašinu. Děkuji za jakýkoliv tip a pětistovkám zdar !    [Pepa]   04.06.2021
Odpověď  No, to video je velice názorné. Ale výrobců replik přední vidlice je zřejmě více. Já jsem tady popisoval "repasi" repliky mojí přední vidlice a ne všechno u ní bylo tak špatné, jako je ve videu. Chybí tedy otvory v horní trubce na vazelínu z mazničky, ale plechové kryty lze montovat opakovaně, trubka je na dvou místech po obvodu rýhovaná. Chromové kryty jsou letované cínem, záchyt reakce brzdy je bez vůle, velmi fest. Trochu horší jsou tlumící vložky, nemají broušenou plochu nad závitem a spodní váleček na tyčce není ocelový, ale mosazný, materiál tlumících trubek je dost měkký. Přesto tlumí (5 kg/7 s). Spodní odlitek je k trubce letovaný mosazí, trubka má průměr 29 mm. Musel jsem ale vyměnit gufera 28/35 mm za stírací kroužky 29/36 mm a udělat na ně domečky. Připadá mi, že to vcelku funguje, crash test jsem zatím neabsolvoval :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Čímž mám na mysli motorky z replik, ne nekvalitní díly. S tím se setkávám neustále a vždy mě to naštve. Buď to nepasuje nebo prostě materiálově neodpovídá. To druhé bohužel nemusí být na první pohled zřejmé. Pořád jsou šikovní strojaři a fachmani, ale když si pak řeknou cenu, zákazníkovi se točí panenky. Proto to nechci dělat. Nemám na to nervy.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Lidé to chtějí. A proč ne. Pouze se nesmí klamat.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Takové repliky se kupují jak ne běžícím páse.Minulý týden v nejmenované lakovně jawa500ohc 100% nová replika daná do lakovny:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Chcem dať do pozornosti toto video: https://www.youtube.com/watch?v=NQlZtTdI_8w
porovnanie dvoch replík vidlíc na ohc. Osobne som tú zmetkovú vidlicu kúpil v motoren-e a je to naozaj len dekoračná vidlica,na ktorej,ak by sa jazdilo,tak je zdraviu a životu nebezpečná pre majiteľa!!! Zase na druhej strane musím napísať,že som ju tam kúpil po tom,čo som mal v rukách vidlicu od p. Daníška a bola to dosť tragédia. Keď porovnám vtedajšiu robotu s tým čo je na videu,tak stúpli kvalitou výroby o niekoľko tried a keby mi dodali vidlicu v tejto kvalite,tak nekupujem ten zmetok!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Díky za upozornění Míro.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Máš špatně držák bowdenu, měl by být z vnitřní strany a na druhé pozici.    [fikuscz]   19.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (103) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Trysky do karburátorů 2924M14 a 2926M11


 Zdravím. Kompletuji 2 karburátory. Jeden pro 353-04, r.v. 1959 - uzavřené sání, tj. typ 2926M11. Dle Jawarmaniaka tam má být hlavní tryska 96 (závit M6) a volnoběžná tryska 50. Druhý je pro 354-03, r.v. 1958 - otevřené sání, tj. typ 2924M14. Tady má být dle Jawarmaniaka hlavní tryska 102(závit M6) a volnoběžná 60. U volnoběžných trysek nikdo v eshopech neuvádí závit. Zde má být také M6, já mám s tímto závitem pouze trysku 62, trysku 50 mám se závitem M7...Nemáte někdo tyto hlavní trysky, případně i volnoběžné navíc, případně typ, kde je koupit? Tyto velikosti nikde nemohu najít.    [jofree1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro správné nastavení chodu motoru (karburátoru) je většinou zapotřebí mít na zkoušení vícero rozměrů trysek. Z dlouholeté zkušenosti mohu říci, že co motor (karburátor) to jiné nároky na seřízení. Zvláště u letitých karburátorů mohou být rozdíly velké a někdy i takové, že bez precizní renovace nejde karburátor bez chyb použít a je i na výměnu. Hodnoty uváděné výrobcem a v katalozích jsou vztaženy ke zcela novým motorům (karburátorům) a pro dnešní praktické použití jsou víceméně doporučením a návodem ze kterého se vychází. Čím více trysek a karburací na eventuální zkoušení, tím větší pravděpodobnost bezchybného rychlého výsledku.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  Dobrý den,
mám stejný problém. Při koupi jiného rozměru trysky, které se běžně prodávají, je lepší koupit trysku menší nebo větší než má správně být?    [Petr]   07.06.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/2162 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.5.2021)
Nezodpovězené téma 

Tachometr a jeho seřízení


 Ahoj opravuji tachometr na S22 a rozebral jsem ho, vyčistil vše se hýbe, ručička do 40km jde pěkně ale pak skočí přes 50km/h, dolů jde taky skočí na 40 apak plynule dolů, nevíte čím by to mohlo být? Pružinku co vrací ručičku jsem dal stejně jako předtím, nemůže být ta pružinka už unavená? Máte někdo zkušenosti s opravou tachometru?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Eska E 622 Cupák


 zdravím ,sháním na Esku 622 cupák 3 záležitosti-kryt řetezu,přední blatník a převodník s patentem sklápění pravého pedálu....pokud byste někdo o něčem věděl...ozvěte se prosím..díky moc    [turecek73Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Historie světových značek,jak šel čas. od 1955-2020


 https://fb.watch/5UfNRvCYeH/    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dejte si pozor na podvodníky na FB


 Přeji příjemný večer, dejte si pozor na pochybné osoby.. kamarád má neblahou zkušenost s jedním panem co na fb se hlásí na skupině že vyřeší pozůstalost dokladů, ale poté si je nechá. Nerad bych veřejně uváděl jméno, ale pokud někdo toto bude řešit a nalezne můj příspevěk, rád mu poskytnu více info aby se alespoň tomuto individuu vyhnul obloukem...
Hodně zdaru a síly    [vordaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ochranný rám Zetor 3011


 Prosím o radu, mám možnosť kúpiť ochranný rám na Zetor 3011, ale bez predných konzol.Vyrábal už niekto tieto konzoly? Na obrázkoch z internetu to nieje dobre vidieť, neviem ako majú vyzerať a teda ak by ste ich niekto mal,mohol by ste mi ich pomerat a pofotit? Moc by mi to pomohlo. Ďakujem.    [Abdull] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2021
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Modely motorek


 Ahoj, udělal sem několik modelu motorek, počínaje první Jawou 500OHV-Rumpal, přes ČZ 175 1939, Jawa 175 Speciál, Jawa 350 Californian a jako poslední zatím Jawa 21 - Pionýr.
Modely jsou v měřítku 1:10, dá se i 1:8. Modely jsou formou stavebnice z resinu.    [mochrRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2021
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Testace veteran.spz


 Zdravim vsechny,
Muze me prosim nekdo rict kolik +/- stoji testace v Praze? Delal ted nekdo testaci? Jde me o to jestli jsou ceny tak nejak podobne nebo napr ve stredoceskem kraji to je napr o x% lacinejsi...V praze me byla sdelena cena 5000,-    [PH]   25.05.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

S100 - osetrenie nadrze


 Ahojte
zohnal som pouzitu nadrz na S100, zvnutra je cista, bez korozie, kedysi bola zvonka bola natreta nejakym naterom na asfaltovej baze (zospodu a scasti zvrchu), nater sa rozpusta technickym benzinom (cistil som ju). Nedokazem odhadnut ci sa jedna o originalny nastrek alebo robeny svojpomocne neskor.

Je tam zopar miest s koroziou, po ocisteni ju chcem pred montazou osestrit odhrdzovacom a farbou.

Otazka - aku farbu pouzit ktora sa s tymto naterom znasa? Najradsej by som pouzil epoxydovu.
Mate niekto skusenost?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2021
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Škoda 450- zadní skleněné okno


 Nevíte, zda někdo vyrábí repliky kovového rámečku na zadní okno Š 450? Dělal je pan Němec z Chotěboře, ale ztratil jsem na něj kontakt.    [Mirek]   21.05.2021
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 

 Strana 1/2162 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006