MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316439 příspěvků |8205 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 23.10.2024 03:59  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 951
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 899
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 889
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 33003      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 5140      Příspěvků Příspěvků: 316439
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Závodní úprava motoru ČZ 125/150 c


 Dokázal by někdo poreferovat o podobných úpravách motorů ČZ 125/150 c jako je na fotografii? Zejména o tom, kde a jak dělali hliníkové části válců.
Jde o úpravu, kterou dělala na zakázku továrna, nebo nějaký oddíl? Mají tyto motory více úprav?
Obdobná úprava válce se dělala i na motory Jawa 250. Jde o shodného úpravce?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.06.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jede docela dobře, má takovou zvláštní charakteistiku, v malých otáčkách jako veterán (dobré na takové to veteránské popojíždění) a ožívá až v půlce plynu.    [Karel Bartošek]   22.10.2024
Odpověď  Jak takový céčkový motor s válcem a hlavou 559 jede?    [Paul von Starkenbach]   20.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je novější úprava motoru ČZ 150 systém "co zbylo v garáži" Karter je protočen na co největší průměr aby se vešel stočený válec z JAWY 559 a na karter jsou přivařeny 7 mm vysoké mezikusy na možnost umístění svorníků a dosažení kompresní výšky pro válec z JAWY. Na zvětšení přefuků jsou rovněž přivařeny hliníkové špalíčky. Klika je seriová, v převodovce je použita dvojka z ČZ 125 B, píst je zkrácený z péráka, hlava snížená z JAWY 559 a karburátor BVF 30 z MZ 250    [Karel Bartošek]   14.10.2024
Odpověď  Zdravím Vás Tomas 1, napište mě na email, Váš jsem nějak v informacích nenašel, Pavel Š.    [psmotokary]   14.11.2016
Odpověď  Díky, Tk je jasné, na karbecu je opravdu hodně malá značka také v kroužku. Třeba někdo bude vědět proč ČZ13.

Na tvém motoru vidím úpravu na baterii bez magneta, asi teda motokára. Jeden mám také s podobným zápalkem, ale netuší proč je na klice u zapalování 1000hran. Netušíš nač se upravovala klika místo kuželu na magneto tak 1000hran?    [tomas1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Ve své době se brousilo hodně, TK od testace na závody bylo na karterech a rámu stroje, jde pak ještě o číslo (kraj), tvar značky (třída komisaře) aj., ty většinou opravdu malé na karburátoru a dílech jsou z výroby, byla to myslím zaměstnanecká razidla, kontrola výroby aj.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [tomas1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2016
Odpověď  Ahoj, chtěl bych se Vás opět na něco zeptat.
Koupil jsem upravený motor CZ150, jedná se zřejmě o domácí ale profi zvládnutou úpravu.
Pouze jedna věc mě nejde do hlavy, na motoru je klasicky vybrán všechen nepotřebný hliník, např. u odlitku pro dekl na karburátor atd. A právě v místě kde chybí odlitek hliníku je vyraženo v malém kroužku cca 5mm velkém - ČZ13. Je zřejmé že vyražení bylo provedeno až po odbroušení hliníku.

Nevíte prosím někdo, proč se to na kátr razilo, na karburátoru vyraženo TK12    [T.]   14.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též mám jeden doma.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2014
Odpověď  JEDEN MOTOR MAM JETO PILA    [JARDA]   02.05.2014
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (47) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neznámý motor? Na jaký motocykl patří


 Zdravím, mám malý motor a chtěl bych zjistit na jaké moto by mohl patřit a z jaké je doby.Pokud má někdo info nebo foto motocyklu do kterého motor patří,dejte jí prosím sem. Děkuji    [HerrFlickRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  VM Csepel 100 maďarské motokolo    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2024
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Další foto motoru    [HerrFlickRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2024
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

VeteránTechna Brno 19.10.2024


 Tak se nám opět přiblížil termín Veterántechny v Brně na výstavišti.
Zveme všechny příznivce na letošní podzimní VeteránTechnu, která se bude konat již tuto sobotu v pavilonu Z a jeho okolí. Vzhledem k probíhajícím stavebním pracím v okolí výstaviště je příjezd na tuto akci pouze branou č. 4!!
Další dopravní komplikace je, že není možno přijet na burzu od Bohunic tunelem. Z tunelu je otevřen pouze sjezd do Žabovřesk a na Hlinky. Takže kdo pojede tímto tunelem, musí objet celé výstaviště přes město!!
Sledujte dopravní značení, protože situace v okolí výstaviště se mění ze dne na den.
Všechny Vás rádi přivítáme, pršet nebude má být Babí léto!!    [HonzaBK - hlavní pořadatel VeteránTechny]   14.10.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za mně dobrý. Lepší časy už byly.

Ale burza BRNO je jistota    [Monty]   21.10.2024
Odpověď  ano někteří stálí prodejci ze severu Moravy se omlouvali, někteří možná zaplatili a nedojeli (i venku jsem to obcházel a zjišťoval). V Pavilonu bylo neprodáno jen cca 20 míst. Dle rozhovorů s prodejci byli někteří spokojeni a někteří méně. Od prodejců, kteří jezdí po celé republice jsem se dozvěděl, že je to letošní trend, že lidi méně utrácejí, více je stojí chod domácností, nebo šetří na horší časy. Těšíme se na Vás a zveme Vás na další VeteránTechnu, která bude 5.4.2025! Případné dotazy je možno psát na vac(zavináč)veterantechna.cz.    [HonzaBK - hlavní pořadatel VeteránTechny]   21.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hezká akce. Jen Ztko mělo mnoho míst na stánky prázdné.
Nevím, jestli třeba lidí z Olomoucka nebyli na Mohelnici, ale jinak paráda!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2024
Odpověď  Počasí, organizace a sortiment OK. Návštěvníky začali vpouštět opět dříve což je dobř, ale lidi už chodí víc jen na čumendu.    [. ]   21.10.2024
Odpověď  Jak jste kdo pochodili a byli na burze spokojení?    [JzK]   20.10.2024
Odpověď  Pokud sjedeš na 190 tak máš tři možnosti. U kampusu před tunelem odbočit a jet po staré silnici kolem Antroposu ul. Rybnická a Pisárecká (před válkou se tama jezdilo Grand Prix) a dole na křižovatce odbočit doprava na tu čtyřproudou. Druhá možnost odbočit z tunelu na směr Žabovřesky a nahoru na Hlinky a objet celé výstaviště kolem hotelu Voroněž a hlavní brány. Třetí možnost je vyjet až na exitu 194 a jet Vídeňskou, Poříčí a Bauerovou, ale na Poříčí a Bauerově je to svedeno do jednoho pruhu, ale dlouho se tam nečeká.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   15.10.2024
Odpověď  Znamená to tedy, že z D1 ve směru od prahy musím jet přes město? A ne na sjezdu 190?    [Mirek]   14.10.2024
  Život kolem veteránů    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nekvalitní palivový filtr


 čistil jsem karburátor a nádrž-zjistil jsem, že sítko na kohoutu mám poškozené, tak jsem dal pro jistotu filtr mezi nádrž a karburátor. Koupil jsem ho dnes v prodejně s autodíly, namontoval, pustil benzín a ověřil že všude těsní a naštěstí(!) zavřel kohout.
Po třech hodinách přijdu do garáže, tělo filtru na zemi a obě koncovky ulomené zůstaly v hadičkách.Nebylo žádné pnutí,tah apod.Vzal jsem do ruky filtr,s minimální silou šly slepené poloviny oddělit, plast je mléčně zakalený, lámavý.
V prodejně mi tvrdili že nejde o ležáky, že se průběžně prodávají,a určitě jsou palivové.Ale jako reklamaci uznali.
O peníze nejde, 60 Kč za nefunkční šunt by vzal čert,třeba kdyby se ucpával apod., ale tady mohlo skončit v lepším případě 10 litrů benzinu na podlaze garáže,mohl jsem skončit nasucho někde večer na parkovišti, řešit jak sehnat benzín nebo na něčí upozornění zaplatit flast za ekokatastrofu. Horší kdyby to začalo téct na rozpálený motor po jízdě.Naštěstí mám zautomatizovaná zavírání kohoutu,ani plovák není nesmrtelný..
Benzin beru 98 okt. u Eurooilu ,ale za max.3 hodiny ten plast nemůže zdegradovat ani v BA 85 .
Máte podobnou zkušenost? Jak poznat kvalitní filtr ? Nechat příště před namontováním na moto několik dnů v benzinu co udělá ?    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to teda čumím! Ja som tiež zvykol používať filtre pred nejakou dobou, naposledy cca 4 roky späť pred tým ako som poriadne vyčistil nádrž, ale takýto problém som vtedy nemal. Ale to zase ešte neboli E benzíny. Ten Benadit to nemôže spôsobovať? Nepoznám tú prísadu...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2024
Odpověď  Filtry z tvrdého plastu nemám rád, protože se mi jeden rozpadl a u druhého jsem odlomil vývod při nasouvání hadičky. Používám raděj z měkčího plastu.    [Luboš]   16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Filtr ještě jednou-filtr značený HP 500 020 jsem si koupil rovnou dvakrát. Když se poroučel první, tak jsem druhý dal na dva týdny do skleničky s benzinem a pár kapkama Benaditu.Po dvou týdnech se zdál Ok, ale když jsem ho vyndal, tak se ukázalo že má na sobě praskliny, za chvíli začal bělat, potom se skoro samovolně odlomila spodní výtoková trubička a druhý den se rozlepil.A nevím jestli se rozlepila i oranžová přepážka, ale sítko bylo uvolněné, nezakrývalo celý otvor, takže by ani neplnilo svoji funkci.Dál nebudu riskovat a vyhazovat peníze za plast, ale kde to půjde dám kovové sítko nad kohout do nádrže, jinak na hadičku filtr kov/sklo .    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dal jsem nový filtr,masivnější,stejný používám cca 20 let. Vydržel týden-dnes za jízdy popraskal,prosakoval benzín, plast zbělal, láme se.
Benzin 98, E5, trochu Benaditu.Jeden filtr vydržel hodinu, další týden. Mám smůlu na vadné kusy ?Nebo je to jenom benzinem ?    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2024
  Technika, renovace a údržba historických    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PAv40/41 a závěsné zařízení k ČZetě


 Ahoj, právě absolvuji legalizaci připojení PAva k ČZetě a abych to ostatním ulehčil, vkládám nové kontaktní údaje na paní v ČZ (pro udělení souhlasu s montáží závěsu za moto). Paní Vlášková, která je na foru uvedena, již zde dva roky nepracuje, nicméně mi poslala odkaz na její nástupkyni. Kontakt: Lenka Denney, lenka.denney@czas.cz, tel.: 607 060 196 a ještě jedna informace, udělení souhlasu již není zdarma, cenu prozatím nevím.    [MilanZRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Aktualizace: cena je 1210kč za podání informace/vyjádření + 2420kč vyhotovení výpisu z technických údajů vozidla podléhajícího registraci + 121 poštovné tj. dohromady 3751kč, takže docela ranec, nato že to ještě před třemi lety bylo zdarma.    [MilanZ]   19.10.2024
Odpověď  Na jiných forech tato informace proběhla, cena je 1.000 či až 2.000? jako v Jawě.    [Lojza]   26.08.2024
  Přívěsné vozíky, sidecary    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kyvná vidlice ČZ, neví prosím někdo z jaké moto je?


 je shodná s obyčejnou 477, 471 atd, jen uchycení osy kola a její napínání je motocrossového typu. Foto vypůjčeno z netu. Moc díky za případný tip, G.    [Mr.Garrison]   13.10.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky Monty    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2024
Odpověď  Novější provedení seriové ČZ.

ČZ 472.05 Bud todle, nebo hliníková .    [Monty]   14.10.2024
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Velmi zajímavý celoodpružený bicykl


 Dnes jsem na aukru narazil na, podle mě, absolutní raritu mezi jídzními koly.
Je to celoodpružené kolo asi značky Praga. http://www.aukro.cz/item563086215_stare_kolo_s_orlici_od_1_kc.html
Fascinuje mě zejména přední a zadní odpružení a také tvar řidítek.
Myslíte, že ta zadní vidlice je originál nebo doma dělané? Máte někdo podobné kolo?
Ta orlice na řidítkách mi příjde jako podomácku dodělávaná.

Pokud by bylo do 5000Kč, bral bych ho hned. Ale myslím že půjde o hodně výš.    [jawa350ohv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Myslím, že bych mohl pustit pěkný štítek nebo vyměnit za orličku    [VlastaŠRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2018
Odpověď  Bol by jeden kus na predaj, prípadne výmenu ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3 orlicky (sokolici) v jednom hniezde.    [chorche] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2018
Odpověď  nemate nekdo na prodej predni pruziny na pragu? dekuji    [MORGESD] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2015
Odpověď  to predni zaveseni pruzin mysleno-bud kazde pero na svou horni objimku nebo obe pera na spolecnou objimku.    [MORGESD] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2015
Odpověď  kdyz koukam na zadni spodni odpruzeni tak vidim tri provedeni. rovne pero. potom vlnkovane pero a nebo s dvema pery take z vlnek. take predni odpruzeni rozdil zavleceni pruzin v dvou provedeni vidim. co je starsi co od jakeho vyrobce atd? dekuji za vysvetleni.    [MORGESD] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2015
Odpověď  takze kolo praga se montovalo i v brne u hanouska jak uvadite udajne v 5 kusech,ale jak se pozna od bezne pragy hanousek? dekuji    [MORGESD] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2015
Odpověď  Viděli jste za kolik se vyšplhal sokolík na aukru? Hrůza.
http://aukro.cz/orlicka-praga-original-z-riditek-o dpruzeneho-kola-i5140539031.html    [Koki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2015
Odpověď  Dnes mi přišla nová kniha "naše motocykly" od Libora Marčíka a jen letmo jsem si všiml, že tam je psáno i o kole praga s motorem praga a také to , že ta orlička jak ji tu říkáme, není orlička ale sokol a byla tehdy za příplatek 30korun.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [Koki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (127) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kolo Bismarck


 Dobrý den.
Pomalu budu sběratel. Mám možnost koupit od kamaráda kolo Bismarck. Jen by mě zajímalo jaká může být hodnota takového kola? Nikde jsem podobné neviděl a ani na netu nenašel. Vypadá že je kompletně v původním stavu.Prý je tak dvacet let nejeté,jen schází štítek na předním blatníku. Nejvíc mě ale překvapila převodovka ve šlapacím středu. Nemám fotku, tak alespoň jena z internetu. Časem dodám originální fotky.    [rozklep] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nyní i ve sbírce KV Roudenská jízdní    [VlastaŠRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Velmi sběratelsky zajímavé historické kolo s řetězovou převodovkou    [VlastaŠRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po letech jsem si ho pořídil do sbírky...je to další projekt k dodělání    [VlastaŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2023
Odpověď  Stejné kolo má kamarád, dvourychlostní řetězová převodovka. Nabízím mu desítku a zatím ji nedá. Naše jsem ji na EBAY, ale nekompletní...je tam i štítek. http://www.ebay.de/itm/17 0914294055?nma=true&s i=XME47zZ9MreTu2Y%2BHSf/P BbapXw%3D&rt=nc&_ trksid=p4340.l2557&or ig_cvip=true#ht_500wt_122 6    [VlastaŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2012
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Přední teleskopy (uchycení kola)


 Narazil jsem na přední vydlici, která je jako nedodělaná. Chybý aretace osy a na druhé není závit a je zabroušená na matku osy.
Co vy na to?
Jinak je to asi na 12tku, protože díly přední vydlice byly původně šedé (přeštětkováno červenou) a potkova má označení g.    [Mirek]   22.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento tvar sa už riešil.    [Roman]   14.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto.    [Roman]   14.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.
Takú pätku vidlice aká je na fotkách nižšie mám aj ja (viď. foto) takže to nebude nič kuriózne. Pri renovácii zopár perákov som ale natrafil na tento druh spodného odliatku. Stretli ste sa niekto z Vás s podobným tvarom spodnej časti teleskopu?
Dík za odpovede.    [Roman]   14.10.2024
Odpověď  to Pmato, vyvrtal jsem do vidlice větší díru, přestružil, vyrobil vložku se závitem a ve svěráku jsem ji nalisoval.    [hugo22]   24.12.2010
Odpověď  Ano viděl, mam to na pérákovi také, určitě to není domácí úprava spodní část vidle je krásný neopracovaný odlitek    [hugo22]   24.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Řešit to nebudu, jak jsem to rozebral tak to složím. Osa tam byla delší s matkou. Já jen jestli jste to někdo už viděl. Ta spodní část není prostě dodělaná (prořízlá a vyvrtáno na stahovací šroub.    [Mirek]   23.12.2010
Odpověď  Tak vidim ze ma nekdo stejny problem jako ja. Mirku uz si to nejak doresil? Ja mam ted vidle ktere sice maji hezky chrom ale jsou mi naprd kdyz nevim jak upevnit kolo :) respektive osku ktera je kratka na to abych to zajistil matici.    [Pmato]   23.12.2010
Odpověď  Jak by se dala potom vysvětlit ta druhá strana?    [Mirek]   23.11.2010
Odpověď  někdo asi strhnul závit tak to předělal na normální osu    [Mirek]   22.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto dalších částí přední vydlice.    [Mirek]   22.11.2010
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cinkání motoru


 Pěkný den všem,
bohužel/naštěstí se po letošní asi poslední projížďce začalo z horní části (hlava, vahadlovka) ozývat cinkání viz. video (https://youtube.com/shorts/ZV43ylKw1AM?feature=share). Změřil jsem ventilové vůle ty jsou v pořádku, tlaky válců stejné, nějaký jiný typ? Je mně jasné, že budu muset rozebrat, ale rád bych věděl čím by to mohlo byt a na co se připravit. Najeto 10k po GO, předtím to nedělalo, začalo z ničeho nic. Volné čepy vahadel???    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikdo neví, nepomuže? Vím, že je to těžké, ale aspoň nějaký odhad.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2024
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadny rafik a pneumatika Jawa 250/559 r.v. 1962. (rozmer)


 zdravim,
vedel by mi niekto prosim poradit/povedat aky rozmer ma mat zadny rafik a pneumatika na 559 r.v. 1962 ?
zial kazda informacia ku ktorej som sa dopatral je ina.
su oba rafiky rovnake a len pneu je ine ? (Predna 3,25 a zadna 3,25 alebo 3,5)
alebo su aj rafiky ine ? (Predny 1,85 a zadny 2,15)
na mojej motorke maju oba rafiky sirku 68 mm.
dakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A mitas neumí vyrobit 3,00-16 tak jsem ho od vyřadil a koupím radsi z motomaxu fortune mitroc a 100pro skpokojenost nebo vee ruber    [Honza]   13.10.2024
Odpověď  Pneu fortune/mitroc a není problém vee ruber ok taky    [Honza]   29.09.2024
Odpověď  Rozdíl jsou, a výrazný.
Specielně MITAS z Indie je větší než MITAS ze Zlína. O nějaký milimetr, ale to stačí,aby se nevešel do stejné díry.    [Monty]   27.06.2024
Odpověď  Je to Mitas H-06,vyrobená v Indii. Myslíte že u jednotlivých výrobcou pneu,sú nejaké markantné rozdiely v rozmeroch pneu?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2024
Odpověď  Značka pneu? Každý výrobce má jinou šířku, někdo sem na forum nedávno dal rozměry tak hledej    [Lojza]   25.06.2024
Odpověď  Zdravím,
mám problém na mojej J250 559 so šírkou prednej pneu. Mám tam rozmer 3,25 a je úplne natesno,medzi stenami blatníka nie je medzera ani 1mm a niekedy mi pneu šúcha o bok vnútra blatníka. Blatník by mal byť panelácky,ale zase nie som taký odborník,aby som to mohol tvrdiť na 100%. Riešil už niekto podobný problém,že mal pneu tak natesno v blatníku??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2024
Odpověď  Luboš má pravdu, údaje v TP pro stejné typy se různí, to co je uvedeno v TP je směroplatné a logiku bych nehledal.    [Kadel]   20.01.2021
Odpověď  Pro provoz a na STK montovat pouze to, co je uvedeno v konkrétním TP. V minulosti se stávalo, že se ke strojům dávaly již předtištěné TP z předešlých provedení, modelů, kde se doplnily datum, výrobní čísla. Proto lze najít různé rozměry pneu, váhy a někdy i samotné přepsané označení typu. Vědu bych v tom nehledal.    [Luboš]   20.01.2021
Odpověď  a e to asi není povolená? buď předek 3,00 a zadek 3,25 nebo předek 3,25 a zadek 3,50. Kombinace 3,25 a 3,25 může být? Ani v jednom z kopii zde uvedených ani v mém TP doma to nemám.    [HonzaBK]   20.01.2021
Odpověď  Meela,
dakujem za informacie moc mi to pomohlo.
Rozhodol som sa ze obe kolesa obujem na plaste s rozmerom 3,25 (i ked v predu by mal byt 3,0) kedze mam oba rafiky rovnake (1,85) a na plast 3,50 by som mal mat rafik 2,15.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Karburátor 2926


 Dnes jsou 3 výrobci replik karburátorů pacco super bez označení taky a s označením VM motor nefunkční že by se upek motor na chudí a nejde doštelovat ani horší než vychozenej jikov co mám zkušenost tak VM ani nekupovat    [Jan]   29.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mohu poslat na email    [Jan]   13.10.2024
Odpověď  To je dle toho kdo co prodává pacco kvalita a druhý nabízí jako levnější taiwan bez označení super a s označením wm motor je chudý a nejde pořádně štelovat bohatost přidám foto    [Jan]   06.10.2024
Odpověď  Nějaký odkaz na karburátor VM Motor, prosím? S tím jsem se zatím nesetkal.....    [Monty]   29.09.2024
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nová kniha: MOTOCYKLY V ČESKOSLOVENSKU NA FOTOGRAFIÍCH


 Představuji novou, zcela netradiční knihu o motocyklech v Československu. Taková publikace s pěti sty, doposud většinou nikdy nepublikovanými archivními fotografiemi, ukazuje postupný vývoj motocyklového parku na Československých silnicích od roku 1938 do dnešních dnů. Na své si přijde opravdu každý.
Více info v linku!!! https://www.startovac.cz/projekty/motocykly-v-ceskoslovensku-na-fotografiich

-Barevné fotografie motocyklů
-Snímky z běžných dvorků, na kterých možná poznáte Vaše kamarády či předky
-Detailní dobové fotky konstrukčních celků motocyklů
-Snímky z tovární linky
-Něco z archivu Policie ČR a SR,..a teké od VB!
-Staré letáky, prospekty a reklamy
-A na mnoho dalšího!

PROSÍM O SDÍLENÍ, VAŠI PODPORU PROJEKTU. PŘÍPADNĚ PŘEPOSÁNÍ ODKAZU ZNÁMÝM A TOMU, KOHO BY TO MOHLO ZAJÍMAT! DĚKUJI VÁM. A TĚŠÍM SE ŽE PROJEKT SPOLEČNĚ ODSTARTUJEME A ÚSPĚŠNĚ ZAVRŠÍME!

Album náhledů: https://dolin404.rajce.idnes.cz/Nova_kniha_o_motocyklech/

Vím, samochvála smrdí, ale já se nechválím, jen bych rád odstartoval tento projekt!
Děkuji Dolin    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  PS: Nevíte z jakého časopisu/knihy to je?
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=322853    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2024
Odpověď  Děkuji za info - opravu!
Ano jsou to Chotusice,...tedy pokud nebude pršet a padat sníh!

A startovač: Asi prostě malý dosah mezi lidma.....ale co neděláš. Mecenáš se našel a snad vyjde i dvojka :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2024
Odpověď  ty další termíny by měly být Chotusice...

Dolin: stejně je zajímavý, že to na tom startovači neklaplo, ale teď už musel být dotisk... hlavně že ta kniha nakonec vyšla :-)    [meela]   10.10.2024
Odpověď  Jen pro upřesnění, VeteránTechna je 19.10.2024. Ty další dvě data už s náma nemají nic společného!!    [HonzaBK - hlavní pořadatel VeteránTechny]   10.10.2024
Odpověď  Pravděpodobně všichni máte :D
Ale pro množící se dotazy.... K dostání je na Motomax.cz, Partdeck.cz Aukru a Bozoši....
Jinak u mě na emailu.... dolezalkanada(altV)seznam.cz a doprodávávají se knihy z dotisku, další už nebudou!

Osobně budu na Veterántechně 19.10.2024 a 2.11.2024, 14.12.2024

Děkuji za zájem, spolupráci a podporu! https://www.youtube.com/watch?v=aoozf4BegO0&t=1s    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  V sobotu bude kniha k dostání na aukční burze v Lysé nad Labem! Foto je z Veterántechny Brno.

A zkušenosti z prodeje? Zde máte jednu reálnou situaci!
Včerejší telefonát ze Slovenska.

.....Haloooo predavete motocykel na Bazoši?
Já: Ne jen knihu. Dyť je to tam napsané.
.....Aha, tak choďte dopiče!

Easy!!:D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2024
Odpověď  Kniha bude k mání i zítra v Brně na akci Motortechna    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024
Odpověď  Tož zitra v Brnisku sa těším......    [Monty]   20.10.2023
Odpověď  Náhled:

https://www.youtube.com/watch?v=aoozf4BegO0    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z obsahu    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2023
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Články o vetránech v časopisech, knihách    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Teréní motocykly podomácku dělané.


 Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat místních odborníků jestli se dříve vyráběli podomácku motokrosové motocykly jako třeba silniční.O ty silniční se trochu zajímám a vím že jich bylo vyrobeno spousta a také je poměrně všude dost fotografií.Mám doma taky knihu Rychlá Říditka ,která je o těchto motocyklech.Ale o motokrosu toho moc není.Našel jsem ted nějaké fotky na netu a tak bych prosil o určení jestli to mohou být motocykly dělané doma a nebo jsou fabrické výroby.    [mojcek]   12.12.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ 190    [Karel Bartošek]   11.10.2024
Odpověď  Moje stavbna    [Karel Bartošek]   04.09.2024
Odpověď  Moje stavba inspirovaná Zetkařem jen na motor ČZ 150 namontován válec a hlava z JAWY 559 a v převodovce dvojka z béčka    [Karel Bartošek]   02.09.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě kryt řetězu, vyměnit zadní ráfek a bude to asi rovněž konečná podoba mé napodobeniny Scotta.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na "Scotta" přijde také druhé kolo z péráka včetně nové rozety a upraveného štítu.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2024
Odpověď  Zetkař - Moc pěkná!!!    [J]   02.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi konečná podoba mé "lidové tvořivosti".Je mi jasné, že to neodpovídá konkrétní době, je to mix od konce padesátých let do roku 1973 /př. blatník/, ale mi se to tak prostě líbí a dělám si to pro radost. Výfuky možná ještě budu dělat jiné, ale i tyto se kolem roku 60 používaly.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na mém motokrosovém veteránu ještě předělávám zadní kolo s rozetou. Původně jsem chtěl zadní kolo z péráka, nakonec ho dělám z ČZ 150 c.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minimotorka z mopeda koupeného v hospodě za 150 Kčs    [Karel Bartošek]   02.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jsem postavil mini moto ale to jsem prodal ještě před dokončením    [pytrs]   10.05.2024
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (84) 
Zodpovězené téma  

Záhada v elektroinstalaci ZETORU 25A.


 Dobrý den všem traktoristům! Když mi před necelými dvěma lety odešla baterie, tak jsem si pořídil repasovanou. Už si ale nepamatuju, jakou má kapacitu. Je to něco mezi 100 a 120 Ah. Přes zimu jsem nejezdil a baterrii jsem měl doma v dílně. Jen jsem ji jednou za dva měsíce trochu dobíjel. Po zimě jsem při startech zpozoroval, že se zhoršilo startování. Většinou motor naskočil až na třetí, čtvrtý pokus a to vždy motor prohřívám horkou vodou. Před týdnem jsem ale už nenastartoval. Párkrát se motor překulil a nic. Při druhém pokusu o start jen cvakl startér a bylo ticho. Zhasla i kontrolka. A ani světla nesvítily. Byl jsem naštvanej na baterii, že mě bez rozloučení opustila. Na kontaktech baterie jsem naměřil obyčejným voltmetrem 12,9 V. Vyštrachal jsem testr na elektrolyt ve 4 článcích ukazoval 90% nabití a 2 články 75%. Tak jsem si myslel, že prostě baterie už nemá tak velkou kapacitu, jakou by měla mít. Odvezl jsem ji do firmy, kde jsem ji kupoval, aby ji otestovali. Připojili ji nějaký přístroj a kroutili hlavou, že prý je v pohodě. No a protože jsem nevěřící Tomáš, tak jsem zajel k tátovi na chalupu, kde jsme tu baterii dali jeho traktoru. Má taky Zetorka 25. Traktor naskočil razdva i na studenou vodu. Baterie s motorem vrtěla jako vítr. Takže jsem zajásal, že nemusím kupovat novou.
No, ale co teď? Je vadná spínací skříňka, startér nebo něco dalšího v traktoru?
Abych to shrnul. Zasunul jsem klíček, rozsvítila se kontrolka a žhavení taky fungovalo. Při startu se motor několikrát mírně převalil a konec. Zhasla i kontrolka dobíjení a ani světla nesvítily. Vytáhl jsem klíček. Po několika minutách jsem klíček opět zasunul do spínací skříňky a kontrolka se rozsvítila. Zapnul jsem světla, ale ani neblikly a i kontrolka dobíjení zhasla.
Čím bych měl začít? Děkuju předem za rady. Tom    [TH]   17.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud by chtěl někdo novou CZ kabeláž traktor tak ji najde https://www.kabelazenaveterany.cz/    [Jiri]   10.10.2024
Odpověď  Zdravím všechny traktoristy! Je to už pět let (sakra, nějak moc to letí), co jsem tu naposledy řešil záhadu v elektroinstalaci na mém Zetoru 25. Do letošního srpna traktor fungoval naprosto bez problémů. Když jsem chtěl po bramborách rozvláčet pérákem pole, tak mě v garáži čekal neveselý pohled. Traktor měl prázdné levé zadní kolo. Sice jsem musel občas všechna kola dofoukávat, ale tentokrát to sedělo druhý den po dofouknutí na ráfku. V lese jsem nebyl, jen jsem vozil v létě seno. Takže mi nebylo jasné, kde jsem kolo píchnul. Při pokusu o nafouknutí jsem slyšel zřetelné syčení. Došlo mi, že nastal čas na přezutí obou zadních kol na novější pláště, které jsem si kdysi koupil do zálohy. Nejdříve jsem nechal jen v servisu zout pláště, abych mohl obrousit a natřít disky zevnitř. Doma jsem zkusil nafouknout tu vadnou duši, která měla na sobě asi 12(!) záplat. Dvě záplaty byly úplně rozměklé, jako plastelína a přestaly těsnit. Koupil jsem novou duši a nechal nazout nové pláště. Jsou to sice rozměrově 12,4 - 24, ale po přeměření vím, že traktor sedí sotva jen o nějaké 3 cm níž. Je to zanedbatelné a pohledem bych to asi nepoznal. Po namontování kol jsem chtěl konečně vyrazit na pole. A ono nic. Žhavení nežhavilo. Napadlo mě, že asi bude chybka v té kontrolní spirále žhavení, když voltmetr na baterii ukazoval 12,5 V. Tak nevadí, řekl jsem si, zkusím nastartovat na horkou vodu bez žhavení. Ale taky nic. Ani ťuk. Že by baterie? Světla ale svítila, tlumená i dálková. Tak jsem zabrouzdal po internetu a taky zde na veteranforu, abych zjistil, jak vůbec začít hledat závadu. Zkontroloval jsem pojistky. Všechny OK. Pak jsem začal postupně od baterie. Pomocí startovacích kabelů jsem zkusil vyloučit nějaký studený spoj v kabeláži. Starter se ani nepohnul. Že by uhlíky? Ach jo. Tak jsem ho vymontoval. Rozdělám ho a vidím, že uhlíky jsou v pohodě, jako nové. Tak co dál? Proč ani spínací cívka nereaguje? Rozebrat celý startér? Asi ano. Mezi tím mě napadlo, že bych zatím mohl dát baterii na nabíječku, protože jsem ji určitě trochu potýral tím zkoušením pomocí startovacích kabelů. Připojím ji k nabíječce, zapnu do sítě a po několika sekundách se nabíječka odpojila. Jako, že je baterie úplně nabitá? Lekl jsem se, že jsem prohodil plus a mínus, ale ne. Divné. Změřím ji voltmetrem a vidím 12,5 V. Připojím kabely k traktoru, světla svítí, ale žhavení nežhaví a navíc jsem zaslechl, jak v baterce začalo při žhavení šumět. Nevím, jestli to je normální, tak jdu něco nastudovat na internet. Napadlo mě, že si od otce půjčím jeho lepší nabíječku se zabudovaným ampérmetrem a raději si rovnou půjčím i baterii z otcova traktoru. Moje tušení se potvrdilo. Otcova 80Ah baterka krásně roztočila startér. Po připojení mé baterie ke druhé nabíječce se ručička ampérmetru ani nehla. Takže už jsem měl jasno. Moje baterie mi po sedmi letech odešla. Byla repasovaná, takže asi už měla nárok. Ze všeho plyne ponaučení, abych příště na testování elekrické instalace v traktoru použil jinou baterii, než tu v traktoru. Tom.    [TH]   24.10.2020
Odpověď  Mě když totéž pětadváca udělá, jdu hned najisto. Vždy mám přechoďák u startéru na silovém kabelu. Traktor mi bohužel stojí venku, tak se to tam zaoxiduje a hotovo. Jednou se mi dokonce přetavilo očko. Tak to rozeberu, odrezím, podložky a matku dám nové, promáznu a dám zpět. Pak se nestačím divit, jak startér točí. Zkusil jsem dát i gumovou punčošku, ale prostě když se tam voda chce dostat, dostane se. Ňaposledy jsem použil mariňáckou vazelínu (vazelína určená k mazání lodních motorů), je odolná i slané vodě a už je dlouho klid.    [Zahajskej]   29.09.2015
Odpověď  No, pokud by se potíže se startováním zase někdy vyskytly, tak už budu chytřejší a začnu pátrat od spínací skříňky. Je možné, že tam byl opravdu nějaký přechodový odpor mezi plíšky a nýtky. Možná vznikl oxidací nebo tou připečenou vazelínou.    [TH]   21.09.2015
Odpověď  No vazelína nic zkratovat nemůže, je nevodivá. Já bych to viděl na přechoďák ve spínací skříňce, venkovní kontakty jsou s vnitřními spojené nýtováním a tam bývá "neviditelný" problém. Jak jsi se skříňkou manipuloval tak se spoj mohl zlepšit ale porucha by se mohla opakovat. Ale třeba už to bude dobrý.
Jinak co se týká ukostření tak speciálně u Z 25 bývá problém že akumulátor je ukostřený na kastlík. Hodně lidí si myslí že když očistí spoj na kastlík tak je všechno v pořádku. Hlavní problém ale bývá to že kastlík je na dně tak shnilý že ani přes čtyři upevňovací šrouby není dotyk na převodovku dokonalý. Kastlík se musí sundat a obrousit prolisy kterými sedí na převodovce, pak bývá po potížích. Podobně to bývá u majorů, kde byla baterka ukostřená na kabinu a kabina teprve na blok, to taky dokázalo pěkně potrápit...    [Širda]   21.09.2015
Odpověď  tak to je dobře me když se tohle stane tak zkusim nakrátko propojit kontakty na civce starteru a hned vim jesli hledat zavadu v silovem vedeni nebo v ovladaccim ale ani me neapadlo ti to poradit nejak jsem predpokladal ze jsi to udelal protože pro me je to samozrejmnost nastartovat nakrátko když se to poroucha nekde mimo dům    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2015
Odpověď  Huráááá!!! Huráááá!!! Huráááá!!! Už jezdím! Včera ráno jsem přišel do garáže a přemýšlel jsem, odkud žačít. Vzal jsem startovací kabel a propojil jsem paralelně barerii se startérem. A nic. Stále stejný průběh: Kontrolka dobíjení svítí, žhavení žhaví a když se otočí páčkou startéru tak to v traktoru jen cvakne a všechno zhasne. Po pár minutách už zase při zasunutí klíčku kontrolka svítí. Vzal jsem voltmetr a měřil jsem na svorkách starteru napětí. Bez zasunutého klíčku 12,7 V a po zasunutí klíčku a pokusu o start žádné napětí. A několikrát dokola. Odpojil jsem baterii a vymontoval spínací skříňku. Provizorně jsem pospojoval kabely, jakoby byl zasunutý klíček. Připojil jsem baterii. Zkusil jsem otočit páčkou startéru a uslyšel jsem ten nejkrásnější zvuk za posledních několik dnů! Startér okamžitě točil motorem. Několikrát jsem to zopakoval, abych měl jistotu a startér vždy poslušně vrtěl. Bylo to jasný. Problém někde ve spínací skříňce. Tak jsem si řekl, že po neděli koupím novou a zatím kabely pořádně pospojuju, abych mohl vyjet pérákem srovnat pole po bramborách. Než jsem to ale udělal, napadlo mě, že se podívám, jak to vypadá v té spínací skříňce. Překvapilo mě, že uvnitř je tak jednoduchý mechanizmus. Navíc jsem čekal, že bude něco opálené nebo ulomené. Nic takového. Jen pod přepínacím trojúhelníkovým segmentem v jednom místě nahromaděná červeno černá vazelína. Očistil jsem pořádně všechny plíšky a kontakty a spínací skříňku jsem dal dohromady. Vrtalo mi hlavou, že by ty všechny trable způsobila trocha té vazelíny? Tak jsem skříňku zase připojil ke kabelům a zamontoval do traktoru. A funguje! Neuvěřitelné! Zřejmě ten zanešený a zaolejovaný startér způsobil, že se ve spínací skríňce třeba natolik zvýšila teplota, že se ta vazelína příliš zahřála a stekla k té jedné straně, kde se nahromadila a zkratovala kontakty. Ať je to, jak je to, hlavně, že to funguje! Děkuju vám všem za rady. A ať vám traktory šlapou jak hodinky! Tom    [TH]   20.09.2015
Odpověď  Startovací kabely mám. To je dobrý nápad.    [TH]   19.09.2015
Odpověď  nejsnáz to najdeš startovacíma kabelama. jeden vezmeš a budeš ho dávat paralelně k vedení traktoru až zjistíš, které místo je nevodivé    [asdfgh]   18.09.2015
Odpověď  OK, Slávo, zítra zkusím kledat tu špatnou kostru, nebo studený spoj.    [TH]   18.09.2015
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
 Strana 1/2201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.9.2024)
Nezodpovězené téma 

Zetor 25,,mazaní tlak oleje


 Dobrý den ,,zetor25 maže na volnoběh na 4 ale pri zvyšenych otačkách tlak klesne na 2,5,,nevi někdo v čem je problem,,dekuji za odpovedi    [Vladislav Žák]   13.10.2024
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vstrikovaci čerpadlo zetor 25


 Zdravím všechny zetoraky.Scháním kontakt na někoho kdo dělá repase vstřikovacích čerpadel a nastavení regulátoru na zetor 25.Díky všem za odpovědi.    [Zaza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2024
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Relé aev 12v 150w


 Chtěl bych se zeptat regulátor aev do Zetoru 25 vezmu - regulaci že minus je kostrenej na původní dynamo mám držák na aev z 3d tisku    [JH]   06.10.2024
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 

 Strana 1/2201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006