MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315925 příspěvků |8166 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 23.4.2024 09:17  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 951
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 897
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 889
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32940      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 5119      Příspěvků Příspěvků: 315925
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2196 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Auto - moto díly - pomůže někdo určit?


 Zdravím, nevím si rady s určením dílů na foto, zda to má smysl skladovat nebo je to šrot...? Pochází z vyklízení, takže je tam od všeho něco, sem tam bylo i pár dílů předválečných...
Za jakékoliv info předem děkuji    [Moje šrotištěRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Radek: Děkuji za určení, ohledně toho nosiče mi napište na email: vsabak@seznam.cz    [Moje šrotištěRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2024
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Moje šrotištěRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2024
Odpověď  Jestli dobře vidím . . .Tak na té osce jsou "Berma" matice, takže nějaká ČZ předvál ? ? A ta pružina - nějaké podobné 2 ks jsou na přední vidlici u motokola Wanderer 98. O ten díl, ktrý nazýváte "Nosič" (jsou to jen vzpěry blatníku s madlem), bych mél zájem.    [radek]   22.04.2024
Odpověď  Tak ojnice je pravděpodobně z DKW NZ 250, ještě jednou díky za nasměrování    [Moje šrotiště] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2024
Odpověď  Děkuji za info, záchyt by opravdu mohl být na tyto jawy, ojnice má trochu jiné číslo (63258), ale alespoň vím jakým směrem případně pátrat....    [Moje šrotiště] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2024
Odpověď  Záchyt brzdy bude možná z Jawy 553,554(Libeňák,Švéd), ta ojnice vypadá na DKW - značení není jasné, ojnice DKW 200 SB má značení 63223.    [Martin Štindl]   19.04.2024
Odpověď  Děkuji za info    [Moje šrotiště] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2024
Odpověď  Torzo spojky je skútr Manet -Tatran. Ostatní bohužel...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail značení ojnice:    [Moje šrotiště] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nakonec tu ještě mám tuto ojnici:    [Moje šrotiště] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2024
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Šrotiště aneb fórum o fóru    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vývoj cen Bizonů


 červenec 2009 - 10.000Kč    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  opět v inzerci. 199tis.    [P.]   22.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  opět v inzerci. 120tis.    [P.]   22.04.2024
Odpověď  Jak to tak sleduju tak se v inzerci opakují bizoni a za nižší ceny...A nebo jsou tam strašně dlouho a ne a ne se prodat.Prostě ti co na něho měli už ho mají a ostatní čekají.zajímavý vývoj :)    [Pavel]   25.02.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prodám Jawu Bizon 250/623-01.Motocykl z roku 1971 je po kompletní profesionální renovaci včetně G.O. motoru. Renovován byl z kompletní původní motorky. Je plně funkční, po renovaci najeto cca 20km a poté vystaven ve sbírce. Motocykl je bez TP. Možnost přihlásit na veteránské značky.
Cena: 290 000 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prodám Bizona 250/623

Platné doklady,psané na mě. Zapalování Vape, jede velmi pěkně. Vylitá nádrž, nové kabely+svíčky, olej, filtr, nová řídítka, duše atd. = Zprovozněn.
Pouze volat, děkuji

219000    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé numero motoru    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prodám moto které vlastním od roku 1995, SPZ v depozitu. Moto od 2004 uskladněno a vzhledem k času ani nebude v blízké budoucnosti využito.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Predám jawu 350 bizón. Cena 3500€    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další stroj - ješty by šel do origa-patinovky zachránit.
110.000,-    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  další kus:
Prodám luxusního Bizona 350 s oilmastrem.
Nutno vidět.
Svezení po složení zálohy.
Veteránské doklady na mě.
Okukovači ani nepište, pouze vážní zájemci.
Nabídky pouze na mail, telefon funguje omezeně, špatný signál.
Cena:
258 000 Kč

https://motorky.bazos.cz/inzerat/164384226/bizon-350-oilmaster-cerveny.php    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2023
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion s11 lux


 Zdravim.Nevedel by nekdo kolik mohl byt vyrobeno techto vyvoznich Stadionu S11 lux ,dekuji.    [ladislav17Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je na nem spousta shodnych detailu co pise pan Hostalek ve sve knize.Drzak nahonu tachometru, skladba barev i s prosvitajici zelenou,zalakovane nytky vzper blatniku a to vse sedi.Nevim jestli by v dobe kdy jeste nebyl internet toto nekdo vedel. Tento mel jeden majitel 20 let.    [ladislav17]   22.04.2024
Odpověď  klakson, povrchová úprava, tachometr... ale jestli si to někdo před x lety udělal pro sebe, tak to samozřejmě zjistit nejde, ale stejný problém je prakticky u všech čsl. strojů...    [meela]   22.04.2024
Odpověď  a jak s eponá že je to lux? Že to není samodomo?    [HonzaBK]   22.04.2024
Odpověď  Ano dnes jsem si ho privezl. Dalsi kousek do sbirky.    [ladislav17] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2024
Odpověď  To nikdo bohužel neřekne, pravděpodobně to byla jenom kusová výroba, takže třeba nižší desítky kusů? Ale to je fakt jenom odhad...
To je ten co byl na bazosi?    [Meela]   20.04.2024
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd .. o prvom type ČZ Endura typ 988    [Petr]   20.07.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 411 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Jarek]   22.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   22.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podložka pod světlo LUCAS 917 v továrním provedení od JAWA n.p. Jedná se o původní originální díl zakoupen v USA, přes eBay, z modelu JAWA 350/634 TS. Zde je dobře vidět rozdílné dílenské zpracování, dráty bokem. Oproti podložce pod světlo LUCAS u ČZ, kde je lem na plechu zvenku, dráty ze světla LUCAS 917 přesně do otvoru v plechu, je jen důkazem, že v ČZ tento mezičlen uměli vyrobit lépe.    [Jarek]   22.04.2024
Odpověď  Dobrý deň,

Aký vzduchový filter použiť na CZ 250 Enduro?    [Martin11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Zdravím a hlásím , že po přenastavení karburátoru do pozáběhového nastavení je už velmi dlouho klid a zapalovací svíčka neodchází . Takže jejich předešlé extrémně časté odcházení bylo na 99% způsobeno bohatou směsí .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
Odpověď  lane800 :
Nejaky posun s tim odpalovanim novych zap. svicek prosim ?
Primo u prave zajete CZ 250/988.2. se mi to stalo zatim jen jednou a to s novou NGK 9 , tak jsem dal novou BRISK N14C a zatim dobry .
Ale u prave zajizdene CZ 175/482 mam tu stejnou zkusenost s neustalym odpalovanim svicek BRISK N14C . Zkusebne jsem dal novy kondenzator a pote i novou indukcni civku , ale to to neovlivnilo .
Pote , az pri jizdach v listopadu , kdyz uz bylo jen 10 c ,jsem dal teplejsi BRISK N15C a ta se prekvapive dlouho drzi ... , tak jsem zvedav jestli se bude drzet i nadale na jare ...

Jeden nadsenec me presvedcive tvrdil , ze je to pouzitym olejem do benzinu ( tomu by v mem pripade odpovidalo i to , ze teplejsi svicka se lepe prohriva a je schopna jiny/vetsi nanos na kontaktech lepe spalovat-propalovat ) .
Jsem sam zvedav az po zabehu prenastavim jehlu a vzdusnik karburatoru do pozabehoveho / chudsiho nastaveni , jestli se to zmeni k lepsimu a svicky treba konecne prestanou odchazet ... ?

Take jsem slysel nazor , ze drive tato stejna zavada byvala rozsirenejsi i u mnohych novych nezajetych automobilu a vetsi posun k lepsimu s timto byl az po jejich zajeti ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Ahoj, nevíte, kde bych mohl sehnat přední světlo Aprilia 130? Je skoro na všech těchto endurech. Díky moc za radu.    [capinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2019
Odpověď  Díky, už to hledám.    [lane800]   19.05.2018
Odpověď  BRISK N14C nebo N12C jsem samozřějmě myslel, značka PAL už dlouho není.........    [Monty]   19.05.2018
Odpověď  Dejte studenější, PAL N14, případně N12 http://www.brisk.cz/content/uploads/2015/08/srov_tab_pal_jiskra_brisk.pdf    [Monty]   19.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 411 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (411) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

1957 H-D Sportster


 Jak me H-D az tak neberou ,
tak tenhleten stary Sportacek ( rocnik 1957 ) memu oku lahodi ...

Vice fotek :
http://www.motorcycleclas sics.com/multimedia/image -gallery.aspx?id=21474871 69
http://www.motorcycleclas sics.com/motorcycle-revie ws/1957-harley-davidson-s portster-xl.aspx    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podotýkám že se jedná o ironheat...    [Jen]   22.04.2024
Odpověď  Dobry den
vlastním HD sportster model xlcch rok 1965 je to dovezena taková stavba z USA...chtěl bych se zeptat zda někdo tuhle moto někdo už tady neopravoval případně se podělit z jeho zkusenostma případně jestly nemá třeba nějaké díly navic    [Jen]   22.04.2024
Odpověď  Lada :
s tim rovnez souhlasim    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2011
Odpověď  Je určitě zajímavý, ale Ameriku nezapře. Ten motor na mě působí příliš hmotně.    [Lada]   01.05.2011
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

VeteránTechna Brno 20.4.2024


 Tak se nám opět přiblížil termín Veterántechny v Brně na výstavišti.
Zveme všechny příznivce na letošní jarní VeteránTechnu, která se bude konat již tuto sobotu v pavilonu Z a jeho okolí. Vzhledem k probíhajícím stavebním pracím v okolí výstaviště je příjezd na tuto akci pouze branou č. 4!!
Bohužel nás potkala další dopravní komplikace a to, že pravděpodobně nebude možno přijet na burzu od Bohunic tunelem. Měl by být od tohoto týdne dlouhodobě uzavřený výjezd z tunelu směrem k výstavišti a bude otevřen pouze sjezd do Žabovřesk a na Hlinky. Takže kdo pojede tímto tunelem, musí objet celé výstaviště přes město!! Tato informace ale není zcela jasná, protože nikdo neví, kdy tento sjezd uzavřou, zda před burzu něbo těsně po burze
Sledujte dopravní značení a pro jistotu se ještě podívejte před odjezdem na burzu, na tyto informace, protože situace v okolí výstaviště se mění ze dne na den.
Všechny Vás rádi přivítáme, pršet nebude ale bude chladno.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   15.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  vzhledem k předpovědi bylo počasí SUPER. Přestalo pršet v 5,30 ráno, pak byla přeháňka cca 5 minut dopoledne a jinak bez deště. Pršet začalo až po 13 hodině.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   21.04.2024
Odpověď  Kde jsou ty časy kdy na letištní plochu v Tuřanech při podobném počasí proudily vyloženě davy. Ono je to též dáno všeobecným zdražením všeho, včetně energií, kdy si lidé rozmyslí cestovat přes půl republiky na burzu. Navíc by se dalo čekat, že počet burz a vůbec veteránských podniků bude klesat, ale on spíše roste. Nejde být prostě všude. A zjevně se také mění zacílení veteránistů s tím jak přichází nová generace nepostižená komunistickou bídou. Mladé místo vozidel nezáživné české produkce zajímají vozidla co něco ve světě znamenala a na takové u nás prostě díly nejsou. Zde burzy nahrazuje internet.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2024
Odpověď  Příjezd nám trval asi 30 vteřin. Pořadatelé na ploše taky dokonalá práce. Počasí na tu bídu dnešní předpovědi nakonec úplně dokonalý.

Málo lidí - tak to kolem veteránů je, a obávám se, že je to vývoj celoevropský. Plus nejistá předpověd počasí + konkurenční akce.    [Monty]   20.04.2024
Odpověď  Organizace příjezdu tentokrát za 1*, ale málo prodejců i kupujících. Počasí?    [Lojza]   20.04.2024
Odpověď  Na vjezdu žádní pořadatelé nebyli!! Je to vjezd do areálu výstaviště, takže si to tam šéfuje hlídací služba. Navíc tam na podzim byly 3 akce naráz, ted jsme tam samostatně. Podle mě to nebude nikdy fungovat ke spokojenosti, dokud nebudou dokončeny stavební práce v okolí a nebude více vjezdů na výstaviště. Takže ještě cca 1,5 roku musíme nějak vydržet.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   17.04.2024
Odpověď  Tak hlavně, aby prodejce včas a dobře informovali už u vjezdu pořadatelé, na podzim to moc nefungovalo a rovněž načtení QR.    [Lojza]   17.04.2024
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Díky za včasné informace. Přidal jsem tuto informaci i do pozvánky VeteránKalendáře: https://www.veterankalendar.cz/index.php?id=5&id_p=8866    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.04.2024
Odpověď  Nejde to dát zaráz do jednoho příspěvku.
Příjezd na výstaviště pro prodávající i kupující je pouze branou č. 4 - GPS to nedovílí do této diskuze zadat takže bez GPS.
Prodávající, kteří již mají zakoupena prodejní místa, prosíme řadit do levé části kolony.
Prodávající, kteří nemají zakoupena prodejní místa a všichni nakupující se řaďte do pravé části kolony.
Podrobné informace o uzavírce v okolí výstaviště najdete na www.kopemezabrno.cz v sekci aktuality uzavírek, název stavby velký městský okruh Bauerova, nebo přímo na stránkách brněnského výstaviště https://www.bvv.cz/doprava.
Těšíme se na Vaši návštěvu a to nejen nyní na jaře, ale i na podzimní Veterántechně, která se bude konat 19.10.2024.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   17.04.2024
Odpověď  Vzhledem ke stavbám v okolí výstaviště a dopravní situaci Vás upozorňujeme, že není umožněn příjezd na výstaviště Pisáreckých tunelem od Bohunic z dálnice D1 - Nesjíždět EXIT 190 !! Je nutno sjet z dálnice až na výjezdu „EXIT 194“ a dále po ulici Vídeňská, Heršpická, Poříčí a Bauerova. Příjezd z ostatních směrů je možný s menšími dopravními komplikacemi.    [HonzaBK - hlavní pořadatel]   17.04.2024
Odpověď  nahoru    [jj]   17.04.2024
  Život kolem veteránů    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace bez oprav promáčklin?


 Dobrý den
Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď    [JirkaSirkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den.
Dvě hodiny jsem "vařil" ve vodě gumu sedla a když se mi zdálo, že už víc nezměkně, tak jsem se na to vrhnul. Vyplácal jsem hromadu mýdla Milk and Honey z Lídlu, teklo ze mě jako z koně, ale ani po dvou hodinách dřiny jsem to nezvládnul :-( Vůbec nechápu, jak se to dá složit.
Nebyl by tady někdo zkušený a ochotný, komu bych to mohl poslat a udělal to pro mě? Samozřejmě to nechci zadarmo. Nebo kdyby někdo takový byl poblíž Jihlavy, to by byla nádhera.
Opravdu vůbec nevím, co s tím :-(
Děkuji moc
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2024
Odpověď  Zadní část rámu sedla lze vsadit pomocí nahřátí potahu(ve vařící vodě) a mýdla.
Spojovací materiál byl skutečně černěný, dnes lze použít černé zinkování (černý chromát) aj. popř. lze pořídit sadu od MOTO MICHALEC https://motomichalec.cz/index.php?route=product/category&path=60_70    [Martin Štindl]   14.04.2024
Odpověď  To už všichni sázíte brambory? :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2024
Odpověď  Dobrý den
Opět rozvířím vody fóra nemístným dotazem. Pokouším se sestavit sedlo, ale tu ohnutou trubku se šrouby nemohu dostat až dozadu, tedy ke konci gumového potahu. Vadí mi tam právě ty šrouby. Skoro mám pocit, že bych tam musel udělat drážky do té gumy, abych to tam dostal. Nemáte někdo nějaký návod, jak to udělat, prosím?

A druhá věc - spojovací materiál ke 125t. Co jsem tak naštudoval, původní z továrny by měl být černěný. Co jsem se ale tak díval na různé nabídky i na fotky a popisky, tak tam většina lidí dává nerezové šrouby a matice. Používá vůbec ještě někdo černěné šrouby? Ještě mě napadnul černý zinek, ten se nedá použít?
Děkuji moc za odpovědi.
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2024
Odpověď  Nádrž! To by mohlo být ono. Bylo v ní max 2l benzinu, takže žádná velká váha. Konečně mi to došlo :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, ale počítám že měla prázdnou nádrž. Tyto zetky jsou na stojanu oproti jiným typům "vyvážené" takže o tom na kterém kole se bude opírat rozhodují i další faktory.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Děkuji Vám, Martine. Zajímalo mne to proto, že když jsem si to Téčko dovezl, tak stálo na zadním kole. Zadní blatník byl dokonce uřízlý kvůli výměně kola, kastlík na nářadí prázdný, sedlo jen hlavbní a přesto to stojí takto.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  ČZ 125B a T se při usazení na stojan(počítaje na rovině) opírají o přední kolo (pokud nemají na nosiči tandemové sedlo nebo jinou výbavu). Ale už neodpružená ČZ 125/150C se po usazení na stojan opírá o zadní kolo protože je oproti ČZ 125B/T těžší - náboj céčka tak i oddělitelná rozeta jsou z odlitků (125B/T mají náboj lisovaný svářený)    [Martin Štindl]   31.03.2024
Odpověď  Dobrý den. Mám takový zvláštní dotaz. Jde o to, že v drtivé většině fotek, kdy je motocykl na stojanu, sedí na zemi zadním kolem. Ale někdy jsem viděl i fotky, že stojí naopak an předním kole. Čím to je?
Je to vidět např. zde:
https://zc-moto.webnode.cz/moje-motocykly/cz-125-t/
Já měl za to, že motocykl vždy stojí na stojanu a na zadním kole; může to tak tedy být nebo je to spíš nějaká chyba?
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Tak vám děkuji za radu, pánové, brzy se určitě ozvu s dalším podivným dotazem :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Silonové krúžky do blatníka.


 Mám ešte pár otázok okolo uloženia blatníka.Na stránke firmy predávajúcej náhradné diely som sa dočítal že silonová krúžky idú do blatníka 2 ks.Z každej strany jeden.Ale predávajú aj ocelovú podložku v tvare toho silonu,cez ktorú,sa blatník prišroubuje.Tak ako je to správne-2 silony alebo jeden silon a jedna podložka.A Ďalšia vec je že ja mám tam zakrútený šroub M10,no v katalogu je M8.Možno to niekto prerezal alebo je chyba v knižke.
Ďakujem za rady    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vy jste opominuli, že jsou dva typy rámů na Velorex 560, starý a nový typ. Starý má dosedaci plochy na rámu i té podložky kuželovité a tam ty silony nepatří. Nový typ má jen ploché dosedací plochy a tak se to dorovnává těmi 2 silonovými kuželovitými kroužky. Zjednodušení výroby, je jednodušší obrobit do kužele silon než kov.    [Me2T]   21.04.2024
Odpověď  ani tu?    [rišo]   19.03.2018
Odpověď  Tak jsem si našel katalog abych si to oživil a není nad čím uvažovat, v blatníku je trubka s navařenými rozpěrami, pak z obou stran gumová podložka, která se též dělá v replice a pak z každé strany ještě plechová konusová vložka, no a nakonec kuželová silná podložka, která drží spolu se šroubem blatník, nějak nechápu co ti není jasné, je to krásně rozkreslené.    [Pavel.]   26.02.2018
Odpověď  A ešte ten šroub-Je m8-v knihe je m10Tak ako    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podložka od zadu    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  krúžky    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ospravedlňujem sa predajcovi za použitie jeho fotiek,ale inač sa nedostanem k odpovediam.Takže v blatníku sú 2 silonové krúžky a aj tá podložka so šroubom?Pretože tá podložka má tvar ako tie silony-podla mna nahrádza tá podložka jeden silon.Neviem čo je povodné,pretože v blatníku nič nemám.Tak díkes za spresnenie.    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Odpověď  Ale už jsem ti to napsal, jestli máš katalog, podívej se a nebo sem dej to foto z něj a povím ti to složení přesně jak je to vedle sebe....., no na každé straně je gumová podložka, takže dva ks, není na tom asi nic složitého.    [Pavel]   19.02.2018
Odpověď  No práve.Vyzerá to tak že buď sú tam 2 silony kuželového tvaru a rovná položka+šroub,alebo jeden silon a jedna ocelová podložka kuželoveho tvaru+šroub.Tak neviem.Niekomu sa to možno zdá ako blbosť,ale ja mám rád originalitu.    [rišo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2018
Odpověď  Tak pokud si dobře vzpomínám, tak je ta trubka s osazením napevno na jedné straně, co jde skrz blatník a proto je na druhou cca stejný tvar jako guma, ale z ocele a mezi to a blatník na každou stranu gumová vložka, opět by jsi to v katalogu asi našel rozkreslené. A z venku pak byla myslím tlustá kuželová chromovaná podložka se šroubem, ale je to léta co jsem to měl doma a rozebrané, takže už si tolik nepamatuji.    [Pavel]   19.02.2018
  Přívěsné vozíky, sidecary    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nová kniha: MOTOCYKLY V ČESKOSLOVENSKU NA FOTOGRAFIÍCH


 Představuji novou, zcela netradiční knihu o motocyklech v Československu. Taková publikace s pěti sty, doposud většinou nikdy nepublikovanými archivními fotografiemi, ukazuje postupný vývoj motocyklového parku na Československých silnicích od roku 1938 do dnešních dnů. Na své si přijde opravdu každý.
Více info v linku!!! https://www.startovac.cz/projekty/motocykly-v-ceskoslovensku-na-fotografiich

-Barevné fotografie motocyklů
-Snímky z běžných dvorků, na kterých možná poznáte Vaše kamarády či předky
-Detailní dobové fotky konstrukčních celků motocyklů
-Snímky z tovární linky
-Něco z archivu Policie ČR a SR,..a teké od VB!
-Staré letáky, prospekty a reklamy
-A na mnoho dalšího!

PROSÍM O SDÍLENÍ, VAŠI PODPORU PROJEKTU. PŘÍPADNĚ PŘEPOSÁNÍ ODKAZU ZNÁMÝM A TOMU, KOHO BY TO MOHLO ZAJÍMAT! DĚKUJI VÁM. A TĚŠÍM SE ŽE PROJEKT SPOLEČNĚ ODSTARTUJEME A ÚSPĚŠNĚ ZAVRŠÍME!

Album náhledů: https://dolin404.rajce.idnes.cz/Nova_kniha_o_motocyklech/

Vím, samochvála smrdí, ale já se nechválím, jen bych rád odstartoval tento projekt!
Děkuji Dolin    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kniha bude k mání i zítra v Brně na akci Motortechna    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024
Odpověď  Tož zitra v Brnisku sa těším......    [Monty]   20.10.2023
Odpověď  Náhled:

https://www.youtube.com/watch?v=aoozf4BegO0    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z obsahu    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kniha je na světě,..v sobotu na Veterántechně mám stánek vevnitř v hale.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2023
Odpověď  Ano, pokusím se tam dostat :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2023
Odpověď  Někde na burze nebude? Třeba teď v Brně na podzimní Veterantechně?    [Lojza]   05.10.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vážené dámy a pánové, kolegové.
Od pondělí začíná distribuce mojí nové knihy. S nemalými obtížemi se ji podařilo nakonec vydat. Myslím, že to je zcela nová koncepce knihy. Pokud máte zájem, je k dostání přes můj email : dolezalkanada@seznam.cz
Více informací a fotografií je zde: https://motoreko.webnode.cz/historie/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2023
Odpověď  V pohodě. Chápu. Konzervativismusm je těžké prolomit. I když zase na druhé straně, v x diskusích (a to i tady) jsem za ty roky viděl množství požadavků a dotazů na to, jak to vypadalo, jak to je, jaké barvy, bylo nebylo?..a podobně. Proto jsem sehnal fotky a udělal knihu, která na takové otázky dává odpověď v podobě fotky a to i bez popisky a mého názoru v ní.
Na druhou stranu se prodal takový výtvor jako http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=110&product_id=14178 - který nemá nic nového, fotky (většinou - ty starší) strašné a celek je "wikipedie". A prodalo se i x dalších knih.

Já chápu to, že startovač asi není úplně OK. Třeba to půjde jinak.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2022
Odpověď  Já bych neřekl, že o tento typ knihy není a nebude zájem. Zde je zřejmě problémem ona cílová skupina knihy, kdy se jedná o velice konzervativní jedince, kteří prostě nejsou nakloněni v uvozovkám moderním trendům. Oni si knihu velice rádi zakoupí za hotové někde na burze, ale finančnípodpora tohoto typu jim nic neříká, nebo se rovnoubojí, že o svou investici přijdo a v podstatě ani neví jak by ty peníze takto poslali a hlavně nechtějí nic takového řešit, protože jsou zvyklí vytáhnout peníze a prostě jen zaplatit.
Vidím zde takovou paraleleu s tímto diskusním fórem. V dobách kdy nebyl Facebook a vše se odehrávalo na internetu bez mobilních telefonů, tak tehdy drtivá většina lidí, kteří chtěli diskutovat, odmítala registraci. Prostě pokud byla povinně vyžadována registrace tak nebylo diskutujících. Přitom šlo jen o pár údajů a pár kliknutí. Jenže lidé kolem veteránů už jsou prostě takoví.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2022
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Články o vetránech v časopisech, knihách    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vstřikovací čerpadlo Zetor 25 - únik oleje


 Potřeboval bych se chlapy poradit. Čerpadlo bylo na generální opravě. Po nasazení na traktor jsem zjistil, že z pláště čerpadla prosakuje olej v okolí zaplombovaného šroubu s jemným závitem ( na plochý šroubovák), který slouží jako doraz nastavení minimální polohy hřebínku plynu. Je to ten šroubek, v blízkosti přívodu nafty do čerpadla. Co s tím? Dá se nějak utěsnit? Po odstranění vrchního krytu čerpadla jsem zjistil, že v čerpadle je na elementech poměrně velká hladinka oleje, tak mě napadlo, zda není ucpaný odvodový šroubek vpravo dole na plášti, ten jsem zkontroloval a pročistil (byl čistý), olej je nový. Napadá vás nějaké řešení? A ještě dotaz, předpokládám, že se čerpadlo maže od zdvihátek vačkové hřídele a olej pak setrvačností odtéká do motoru právě tímto šroubkem, je má úvaha správná? Děkuji za informace.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám ten problém stejný , trochu tam je únik oleje. Zkusím následné řešení - řádně odmastit, osušit a nanést černý těsnící tmel na motory jak na boční dirky i se závlačkou tak i na šroub zašroubovaný na plochý šroubovák, cele to obalit tímto tmelem . Uvidíme zda to pomůže Mirek    [Miroslav]   17.04.2024
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 197 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jestli jsou cívky správně namontovány(počátek vinutí letován nahoře) tak problém může být v poškození izolace u cívek či na svodu(trnu). Také zkusit i jinou žárovku 6V 25/25W, v jednom případě jsem narazil na žárovku kde bylo nesprávné značení výkonu a zjistil jsem to až po delším badání kdy jsem porovnával W vlákna.    [Martin Štindl]   14.04.2024
Odpověď  Zdravím a prosím o radu,mám 150c po renovaci a zasekl jsem se na hlavním světle,zapojení a žárovka správná ale při zapnutí vlákno sotva žhaví a při přepnutí na dálkové to samé.Žárovka zkoušena rovnou z magneta.Mám podezření na svět.cívku ale jistě to nevím.
díky    [Vojtěch Reckziegel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2024
Odpověď  Super, tak to by mohl být ten problém. Vyzkouším a snad to bude ono. :) Díky! Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zaleží na tom jak jsou namontovány, pokud se jedna z nich otočí tak při chodu magneta se cívky (platí Ampérovo pravidlo pravé ruky) vlastně vzájemně zatěžují a ten celkový příkon je teď minimální - je to vlastně obrácený projev parazitního fázového posunu na cívkách. Kdyby byly namontovány správně tak při ostrém zapojení zadní žárovky(6V 5W) by její vlákno okamžitě spálili. Obě světelné cívky musí mít počátek vinutí(přiletovaný drát)nahoře viz. foto:    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Záleží na polaritě cívek? Fakt to může mít takový vliv? Je mi divné, že jednovláknová cívka svítí normálně, ale dvouvláknová ani nežhaví. Díval jsem se na ně a u jedné mi kouká kablík zespoda a u druhé ze shora. Takže je možné, že jedna z nich je otočená. Jak je to správně? Drát má být vyveden zespoda? Díky Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2022
Odpověď  Co světelné cívky, není jedna z nich otočená?    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Ahoj, potřeboval bych ještě jednu radu, týkající se elektoroinstalace. Motor mi dává bez zátěže cca 9V střídavých. Po zapojení žárovky to klesne na 6V, Takže podle mě by to mělo být OK. Žárovka ale nesvítí. Když už jsem byl bezradný, tak jsem vzal kabel, co jde z motoru a připojil napřímo k žárovce (řádně ukostřil) a nic. Žárovku jsem zkoušel na nabíječce a tam normálně svítí. Když připojím zadní žárovku (jednovláknovou), tak ta normálně svítí. Zkoušel jsem i 12V žárovku 15W a také žhaví. Když tam ale dám jakoukoliv dvouvláknovou žárovku, tak ani nazažhaví... Nenapadá Vás někoho, kde by mohl být problém? Díky za jakoukoliv pomoc. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2022
Odpověď  Tohle je parádní, na silnici nevídaný stroj, mnohem hezčí než pozdější kývačkové. S tím bych jezdil i dnes, i když ne na frekventovaných silnicích, či v dopravních špičkách. Stále více lituji, že jsem jej nechal shnít pod jabloní za plotem. Dnes bych se určitě rád povozil.    [Luboš]   20.08.2022
Odpověď  Po pravdě na projížďku to moc není.    [Martin]   20.08.2022
Odpověď  V poválečných letech byli invalidé vděční za kakékoli přibližovadlo, které jim umožní pohyb. Dnešní optikou se na to nelze dívat. Ostatně. Nejen invalidé byli vděční za jakékoli přibližovadlo...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 197 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (197) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa/ČZ 175/356 - pakny brzd


 Zdravím pánové,

mám dotaz - po koupi stroje jsem udělal GO ale mám problém s paknami. Po nalepení nového obložení mi nešly do bubnu. Tak jsem bádal, a zjistil jsem, že tam jsou namontované asi do jiného typu.
Štity jsou OK 351-51-410. Pakny mám ale 351-51-421 místo správných 351-51-420. Hledal jsem po katalozích, ale nenašel jsem kam patří -421 a ani o kolik jsou rozměrově jiné.

Můžete mi někdo poradit?

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pakny na půlbuben jsou dost jiné a mají i jiné katalogové číslo, tím to asi nebude. Máte stejné pakny na obou kolech? Před nalepením obložení to fungovalo? Taky se kloním k tomu, že je chyba v novém obložení, kolik má mm? Nejsou třeba ty pakny nějak zdeformované? Možná by pomohly nějaké fotky...    [meela]   12.04.2024
Odpověď  Jestli nemožnost montáže nezpůsobuje obložení, potom máte nekompatibilní dvojici buben - čelist. Vaše číslo čelisti je nejspíš pro úzký pulbuben a kola máte s celonabojovym bubnem. Ev opačně.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  pánové děkuji,

můj problém není s tloušťkou obložení, to jsem vyřešil.
Chtěl jsem vědět, z jakého typu jsou pakny 351-51-421.
Zdravím

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  Tak máte prostě SILNÝ obložení. Ideálně celý štít do soustruhu a zarovnat. Nebo prostě pilníkem.    [Monty]   06.04.2024
Odpověď  Jaká je tloušťka toho nového obložení? Bude-li větší než originál, čelisti se do bubnu nevejdou. Resp proč je vlastně nemůžete do bubnu namontovat, co tomu brání?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Norton ES2


 Dobrý den,
dávám dohromady Norton ES2 z roku 1961. Po sejmutí plechového krytu primárního převodu mi připadá, že mi tam chybí ještě nějaký kryt cívek. Tak chci požádat nějakého majitele stejného stroje aby mi to potvrdil nebo vyvrátil. Díky    [pavelz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky Freebiker    [pavelz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2024
Odpověď  kdekoliv kde prodavaj loziska koupit zakryty    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2024
Odpověď  loziska tam sou dve
BEARING 17x40x16mm
BEARING 6203-2RS 17 x 40 x 12mm    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2024
Odpověď  Dobrý den,
ještě bych potřeboval zjistit označení ložisek zadního kola na Nortona ES2 z roku 1961, popř. radu kde by se dali sehnat.    [pavelz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2024
Odpověď  nedoporucuju jen namazat retez... ma tam bejt cca 2-3 deci oleje po ten kontrolni sroubek z boku
netesnost je dana tim ze to neumej lidi utesnit kdyz se to udela jak ma neni problem    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2023
Odpověď  Tyto Nortony mají suchou spojku, lamely se ničím mazat nemusí. Olej má mazat jen řetěz.    [Pard]   12.03.2023
Odpověď  No dobře, a spojce nevadí že bude běžet na sucho?    [pavelz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023
Odpověď  Množství má být po kontrolní otvor. Většinou je ale problém s deformací krytu a tím pádem i těsností. Doporučuji nechat nasucho a občas řetěz důkladně promazat.    [JK]   10.03.2023
Odpověď  A kolik asi oleje má být v primárním převodu?    [pavelz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2023
Odpověď  Ne tam nic nebylo a mělo takto víc typů. Akorát je blbé, že ten plech (kryt) je měkký a většinou nelze dotáhnout přesně, jak by si člověk přál. Jinak podle fotek to vypadá na pěkně vyladění motocykl. Gratuji!    [J]   28.02.2023
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250/590 rozsvěcuje se kontrolka dobíjení a motorka vynechává


 Zdravím chlapci, mám problém s jawou 250 calif, po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, po nastartování pohasne, ale stále malinko svítí, po přidání plynu začne svítit daleko více a motorka má nepravidelný chod, špatně reaguje na plyn jak na neutral tak za jízdy. Mám pocit, že je to jakoby někde zkratované, že to není jen o tom že by nedobíjela, když vynechává? Motorka rok stála, letos jsem jí dával nový přerušovač a kondenzátor, ten jsem zkoušel po těchto problémech i vyměnit zpět za starý. Zkoušel jsem nabudit rotor i vyčistit kontakty relátka. Uhlíky jsou v pořádku a pod nimi vyčištěno. Přikládám fotku, snad to není špatně zapojené. Prosím o radu, děkuji.    [Babula]   06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak malý větší posun, vyměnil jsem indukční cívku,kabel i fajfku, motorka lépe chytá, lépe jela ale stále trochu špatně, to už jsme zdá se vyřešil doštelováním karburátoru. Nicméně dobíjení stále zlobí, někdy kontrolka nesvítí ani při vysokých otáčkách, ale většinou se po přidání plynu rozsvítí.
Pokusím se ještě proměřit ten rotor dle návodu jinak to vidím na AEV.    [Babula]   09.04.2024
Odpověď  Díky za rady, v týdnu to vyzkouším. Ano ten kabel k uhlíku je předělaný. Na cestě z Rakouska se mi kdysi ten originální vodič právě prodřel od rotoru. Proto jsem ho na cestě vedl vrchem a udělal jsem to tak raději i doma pořádně. To mám již několik let, uhlík je tam krásně funkční. Ještě si zkusím půjčit indukční cívku, tu jsem měnit nezkoušel.    [babula]   08.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když tedy komutátor nehází tak ty problémy mají jiný původ. Zkusil bych nejdříve otestovat samotný okruh zapalování(když se tedy měnil přerušovač s kondíkem) - tedy akumulátor nabít a k tomu u dynama odpojit vodiče svorek 61 a 51 a konce vodičů zaizolovat(odpojit samotné dynamo). Jestli po nastartování a přidání plynu bude znatelný nepravidelný chod tak je jeden konkrétní problém tady v zapalování(seřízení předstihu, přerušovač, kondenzátor, zapalovací cívka, svíčka/koncovka u svíčky).
V případě že poběží motor jak má tak je důvodem potíží něco u dynama. Ten světle zelený vodič propojující svorku 61 s + uhlíkem je nějaké "samodomo", tento vodič má být správně veden pod pláštěm statoru. Nepřekáží náhodou nějak uhlíku s jeho vodičem? Tedy jestli nebrání posunu uhlíku v jeho pouzdru.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Jeste poznamka,nemusi se demontovat,lze vyzkouset ma motu.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Ja myslim,ze je to kotva.Jak vyzkouset kotvu?Viz video od 7.10
https://www.youtube.com/watch?v=CORIJFhcLeg.
Stator lze vyzkouset podobnym zpusobem.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jsem obraceně. Jak rikam, kontrolka se po zapnuti klicku rozsviti a po nastartovani zhasne. Kdybych zapojil obraceně zak sviti taky obracene. Na kostre je minus. Tak jsem to mel vzdy. Jinak rotor se zda vubec nehazi. Podle zarovky na mereni predstihu je i vačka v pořádku. Rozsviti se normalně jednou za otáčku.    [Babula]   07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jste akumulátor opačně??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
Odpověď  Diky za radu. Podivam se, jestli pri naslapnuti uvidim nejake hazeni.Je mi ale divne jak by k tomu mohlo dojit. Ta motorka pref rokam normalne jezdila...    [Babula]   06.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten problém s dobíjením může být v rotoru dynama - důvodů může být více, kónus v rotoru nesedí na čepu a tím není rotor v ose s čepem , samotný komutátor je excentrický proti ose rotoru popř.( nejhorší možnost) že čep klikovky má velkou házivost. Ve všech těchto případech se komutátor při chodu motoru chová jako vačka, v nízkých otáčkách uhlíky dosedají na lamely komutátoru a dynamo dobíjí, při vyšších otáčkách už uhlíky excentricitou komutátoru odskakují a přerušuje se jejich kontakt s komutátorem a dynamo přestává dobíjet.
V případě vady na samotném komutátoru se to dá vyřešit zarovnáním na soustruhu(viz. foto)
Ten popisovaný problém nepravidelným chodem motoru může souviset také z výše uvedenými možnostmi(vyjma vady na samotném komutátoru) - tedy vačka přerušovače je "šejdrem" a kontakty se rozevřou dvakrát za jednu otočku nebo k jejich sepnutí dojde v mnohem kratším intervalu.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Vape


 Na Jawu 350/354 namontováno Vape 12V. Vše funguje,chytá okamžitě. Problém nastal nasazením víka zapalování.Výstupky na rotoru škrtají o přepážku ve víku,tak že se rotor v podstatě zasekne a nelze prošlápnout.Zkoušel jsem jen lehce rukou ne násilím. Už se s tím někdo setkal? Jsem z toho rozhozen.
Dík za jakoukoliv informaci.    [Mirda]   03.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Předně, jak se i uvádí, při renovaci se vyskytují různé obtíže a překvapení, se kterými se každý setkává. Zvláště pak v případech, kdy se původní díly nahrazují jinými, replikovými, nebo dokonce zcela novými, neoriginálními, jako je vape. Při montáži původního zapalování by k rozhození nedošlo.    [Luboš]   06.04.2024
Odpověď  Rozhozen z čeho? Při renovacích starých strojů jsou problémy očekávatelné prakticky všude. Já u 354 tento problém neměl ale milion jiných 😀    [Lojza]   05.04.2024
Odpověď  Děkuji za info.těď už si s tím poradím
Docela mě to rozhodilo - nemilé překvápko.
Mějte se pěkně.    [Mirda]   05.04.2024
Odpověď  Ono by bylo zajímavé i změřit celkovu výšku těch vík po obrobení, možná by jsme se divili kolik tam je třeba rozdíl. Změna přípravků pro obrábění, změna modelů pro odlévání, styl odlévání, atd.. Je to vlastně díl, na jehož tvarech a přesnosti nebyl asi moc velký nárok.    [HonzaBK]   05.04.2024
Odpověď  Víka nejsou stejná, protože se měnily formy a slévárny. Některé proto na 354 s vape normálně funguje bez úprav, některé ne. Když jsem dával na 354 vape, tak jsem vybral ze zásob hezčí víko, ale drhlo, jak uvedeno v dotazu. Jiné však sedlo bez drhnutí.    [Luboš]   04.04.2024
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=314995

jo údajně je to pro vape potřeba upravit, ale vlastní zkušenost nemám    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2024
Odpověď  jj ve slévárenství není milimetr žádná míra v té době.    [jj]   04.04.2024
Odpověď  To je normalni,uz jsem se s tim setkal mnohokrat.Takze brusku nebo frezku a udelat mu misto.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2024
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/2196 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.3.2024)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma  Neví někdo, z jakého typu Yamahy pochází tato nádrž ? V červeném pruhu byl bílý nápis YAMAHA.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2024
  Japonské klasické motocykly    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Plachta na trabanta 601 kombi


 Zdar draci! Potřeboval bych poradit. Snažím se teď někde koupit plachtu na svého trabantíka. Zjistil jsem, že se prodává přímo plachta na trabanta, ale jen na limuzínu, na kombika nedělají. Z nabízených "univerzálních" plachet na auta neodpovídá žádná ani zhruba. Zkoušel jsem se i dívat na plachty pro tvarově a rozměrově podobná auta, ale je to těžký trefit tvar i rozměry. Trabantík je holt svými rozměry nevšední. Díky předem všem za rady!    [Jawa maniakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2024
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma  Neví někdo, z jakého typu Yamahy pochází tato nádrž ?    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

hlavní světlo na čz 150c


 Zdravím a prosím o radu,mám 150c po renovaci a zasekl jsem se na hlavním světle,zapojení a žárovka správná ale při zapnutí vlákno sotva žhaví a při přepnutí na dálkové to samé.Žárovka zkoušena rovnou z magneta.Mám podezření na svět.cívku ale jistě to nevím.
díky    [Vojtěch ReckziegelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2024
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

VETERAMA 2024 Mannheim


 Zdravím, má někdo zkušenosti s touto burzou veteránů? Pokud ano, uvítal bych informace o parkování a přespání ve stanu u auta. Je to možné? Díky    [Standa H.]   08.04.2024
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Tlakování motoru


 Na mé 500OHC/02 je ten problém, že se po ujetí 50 km je problém s mazacím tlakem. Na volnoběh, třeba když jedu z kopce, tak začínají pohasínat kontrolky mazání. Také po ujetí cca. této vzdálenosti se projevuje nadměrné prolínání oleje ze všech šroubovaných spojů.
Vše je dobře utažené a těsnění fíbrové. Když se nechá motorka chvilku stát tak je vše ok a po dalších 50 km se to celé opakuje. Jsem čerstvý majitel tohoto zázraku. Průtočné šrouby na výtlaku do vahadlové komory mají otvor 2mm, což jsem si tu našel, že je ok. Největší problém je zatím oddych motoru, jelikož toto místo bylo relativně suché, tak jsem to rozebral a je tam vyráběná ocelová planžeta 0,3mm, nad ní pertinaxová planžeta a celé to tlačí pérko, ve víčku je udělané pouzdro pro to pérko. Myslím si, že je to špatně. Teď ale jakou planžetu koupit ? Na internetu jsem zjistil, že se prodávají tři druhy 0,2mm MVD, 0,3mm a 0,5 mm 4JAWA. Tedy co tam dát ? Další věc je ta, že předchozí majitel dal na kliku gufero a tak se tlakuje i převodová skříň. Přes spojkovou tyčku odvzdušnění asi moc nefunguje, olej se tlačí až pod tachometr. Pomůže provrtat zátku nalévání oleje třeba 1mm vrtákem ? Má někdo s tímto zkušenosti, nebude pak tudy utíkat olej ? Viděl jsem na nejspíše na motoren.sk, teď jsi nejsem jistý, nabízet tyto zátky již provrtané... Ještě bych se zeptal jestli prohahovat závity na svíčky nebo tam nechat svíčky s krátkým závitem ? Slyšel jsem názor, že svíčky s dlouhým závitem jsou na OHC spíš na škodu. Děkuji za každou radu.    [Milan]   30.03.2024
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zvuk motoru Jawa 250 Kývačka


 Dobrý den,
motor po GO. Nová ložiska, výbrus klika Padalík.
Motor jde pěkně, ale nesedí mi ten zvuk připomínající el. dinamo pokaždé, když jde píst dolů z horní úvratě. Viz. videa.
Pokud znáte příčinu budu vděčný.

https://youtube.com/@petrnozka7578?si=60TpAuNnAu9SVVVn    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 

 Strana 1/2196 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006