MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299975 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 22.4.2019 01:08  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1142
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 927
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 795
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 760
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31501      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 19 / 4632      Příspěvků Příspěvků: 299975
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2101 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 98 r.v.1937


 Zdravím.Včera jsem si pořídil zetku a chtěl bych se zeptat.Je tu všechno tak jak má být?Je to rok 1937,světlo bosch,zapalování též.Karburátor nepůvodní 2916.Chybí jí páčka přední brzdy,koleno a výfuk.Když ji doskládám myslíte že projde testací?Děkuji za rady.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 128 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další zádrhel, kvůli značnému poškození krytu řetězu u zadního uchycení jsem musel tuto část opravit vsazením kloudného plechu a nevím v jaké vzdálenosti má být správně otvor pro šroub. Pokud máte někdo kryt volně, můžete mi prosím změřit vzdálenost přibližně středu díry(popř. horního nebo dolního okraje) od spodního okraje krytu(viz foto)?    [Martin Štindl]   21.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jirka: děkuji za výkres a rozměry, podle toho to půjde snadno.
PS: díky za nabídku ale majitel už je obeznámen že páčku aj. zadám na laser, už jsem začal zpracováním a je to zapsáno do vyúčtování, mám už zkušenost s výrobou páček na DKW KS 200 takže s tím snad nebudou potíže.    [Martin Štindl]   15.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a chceš to mermomocí vyrábět? Mám nějaké original nepoužité díly na ČZ 98 a zadní páčky by tam měly být také.    [PS]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže celková délka v ohnutém stavu A= cca 91mm,B=16mm.Posílám i obrázek v narovnaném stavu před ohybem.Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na výrobu páčky zadní brzdy jsem posbíral množství fotek ale chtělo by to ještě tyto dva rozměry abych se do toho pustil, mužete mi to prosím někdo změřit?    [Martin Štindl]   13.04.2019
Odpověď  Jen chci doplnit délku táhla zadní brzdy.Tu ,kterou jsem uvedl v obrázku je na čz 98 od r.v.1940 tedy na stupačkové verze.Čz98 šlapková verze má délku táhla 550mm.Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Po menší úpravě by šly použít misky ložisek řízení z čz 125/150 b,t,c,mají rozměr osazení do krku rámu 32,5mm a čz 98 má jen 30mm.Takže ,kdyby to soustružník utočil(materiálu je tam dost),tak by to neměl být problém.Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Ano je tam kontramatka.Mám 2 původní táhla a povrchovka vypadá na chrom.Jirka    [Truhlarcz]   04.02.2019
Odpověď  Díky moc za oměření a vložený nákres. Ještě se zeptám jestli je u vidlice také kontramatka tak jako na fotu(v katalogu jsem ji nenašel) anebo je to zašroubované nadoraz závitu. Také by mě zajímala jaká byla nejčastější povrchovka táhla a té vidlice(černění,lak,chrom,nikl???), na renovovaných jsou většinou chromované.(M.Štindl)    []   04.02.2019
Odpověď  Lze použít misky ložisek řízení z čz 125 b,t do čz 98 1942 ? Nebo mohl by někdo napsat rozměry těchto misek?( čz 125).Ty sehnat jdou a použil bych je. Díky.    [Pavel]   04.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 128 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (128) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ZETOR SUPER 50 hydraulika vnější okruh-problém


 Zdravím, prosím o radu týkající se sklápění vozu. Zvedání nahoru je v pohodě, ale když je vlek v max. krajní zvednuté poloze, nejde spustit už dolů. Kde může být problém? Díky za radu. Honza    [honzik780912] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na tělese rozvaděče, kde je i páčka na přepínání okruhů, je také kolečko ventilu. Tím je potřeba zatočit a korba půjde dolů.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  problém muze byt kdekoliv v rychlospojce ,rozvadeci , v tesnych manžetách pistu, také jestli ma vlek vypinani koncakem pístnice je zapotřebí udelat par pokusu když nejde dolu tak zkusit povolit sroubeni před rychlospojkou dat tam nejakou nadobu a jen povolit ne vyšroubovat uplne když zacne klesat tak je jistota ze pístnice je v poradku nektere rychlospojky mají také uzavirani tim ze se sroubuji takze jestli není to zrovna tenhle typ a nebude moc priskrcena ale zarazi me ta krajni maximalni poloha to by vypadalo na testnou pistnici ono v te poloze to uz na ni tlaci velmi malou vahou    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250/559 dusí se při rozjezdu, přidání plynu na volnoběh


 zdravím, měl bych na vás dotaz jestli by jste mi mohl poradit s jawou 250/559
při rozjezdu se mi začne motorka dusit a až po nějaké chvíli vyjede do otáček, ani na volnoběh se jí nechce do otáček,
karburátor a přívod paliva jsem cca 3x čistil a stále nic, mám komplet bezkontaktní zapalování, filtr jsem dával nový a i jsem zkoušel jet bez něj a pořád stejné, karburátor mám cca 3 měsíce nový značky pacco, který mi doporučily známí co také jezdí a mají ho,
motorka mi krásně jezdila ale ze dne na den to začalo zlobit, svíčka byla krásně cihlová
bohatost jsem měl na stavené na necelé dvě otáčky a jehla na druhém zářezu shora
přikládám i video ať slyšíte co to dělá https://www.youtube.com/watch?v=774dcS0YVg0    [bosyngRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Monty: Mne to s tou tryskou moc nereže. HT má vplyv na plný výkon a tazateľovi to nejde zrýchlovať.    [Miroslav]   21.04.2019
Odpověď  a co zkusit větší trysku?    [Monty]   21.04.2019
Odpověď  taky to muzes nepatrne poladit tesnenim pod vicko plovakovky treba z papiru co se z nej delaj tesneni.    [free]   21.04.2019
Odpověď  plováky stejně jako jehly taky žádný odborník či pamětník nezmapoval, půjdu taky cestou pokus omyl. O fíglu s podložkou jsem slyšel.    [jawik]   19.04.2019
Odpověď  Tak dneska jsem dneska s tím trochu laboroval. Našel jsem v dílně 6 plováků a po porovnání má každý trochu jináč naletovanou tu jehlu. Podařilo se mi vybrat jeden (a zrovna je to ten nejvíc pomačkaný), z kterého nejmíň trčí jehla a na ten to jede. Ale při delším stání na volnoběh by to chtělo ještě asi krapet vyšší hladinu, protože motoru jakoby začne docházet benzín a začnou se zvyšovat otáčky a zdechne. Když zavčas zmáčknu kolík na přeplavení tak je to zas na chvíli ok. Zkoušel někdo přeletovat jehlu v plováku? Kámoš mi radí ať zkusím dát nějakou malou podložku na plovák a tím ho zatížit, aby zavíral později, tak až zas budu mít čas, tak to vyzkouším.    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  jestli je to stejný dotaz tak to popsal na M.cz. Škoda, že se i tady o vyřešení závady občas nedozvíme. Prý nízká hladina a jede mu to. Trochu mě inspiroval u mojí 475, kdy jí taky jako by dojde dech a asi "čtyřtaktuje", to popisoval stejně, zkoušel jsem už asi vše co zde bylo dříve uvedeno.    [jawik]   18.04.2019
Odpověď  Jawik: Aj mna by zaujimalo, ako to riešil.Napr. vymenil plavák? A hlavne, ako na to prišiel, že má nízku hladinu v plovakovce. Dakujem.    [Miroslav]   18.04.2019
Odpověď  Jak řešil tu hladinu v plovákovce? Řeším stejný problém, dál jsem novej karbec pacco a moje kejvanice touží po vyšší hladině.    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Odpověď  už to vyřešil na jiných forech, špatná hladina.    [jawik]   16.04.2019
Odpověď  Aká je to 559? Je to 550/02 alebo 559/04 ? Aj keď každá Jawa chce "svoje nastavenie" tak podľa mňa je to chudobná zmes. Základné nastavenie je pri 559/02 je povoliť skrutku bohatosti o 1/2 až 3/4 a ihla 3 zárez od vrchu, HT je 96. Pri Jawe 559/04 je treba povoliť 1/2 otáčky a ihla 1. zárez, HT je 92. S veľkou pravdepodobnosťou môže byť upchatý otvor - ten väčší pod šupátkom, tzv. By-Pass. Môže v ňom byť špona po vrtaní otvoru už z výroby.
Mne sa správala panelka takto isto. Karbec som nastavil dľa návodu, povolenie skrutky 1,5, no vynechávalo to pri pridaní plynu a za studena zlý štart a po pridaní plynu zhasol motor. Povolil som o 1/2 otáčky a dobrý štart aj dobrá akcelerácia.    [Miroslav]   16.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ÚNIK BENZÍNU 502/00


 Zdravím všechny, prosím o radu jak nejlépe zamezit úniku paliva pod plechem upevňovacího šroubu nádrže. Mám stroj pár měsíců a předchozí majitel zřejmě moc dotáhl matku jinak si to neumím vysvětlit. Je lepší lepit (čím) nebo vařit ? Díky moc.    [grif]   21.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  šroub M8 je k plechu přivařen a ten následně přibodován k nádrži, jestli ti to tam teče tak je to s největší pravděpodobností prorezlý, jak píše monty lepení nebo pájení je velice krátkodobá oprava.    [T505]   21.04.2019
Odpověď  Díky, tušil jsem to. Dík    [grif]   21.04.2019
Odpověď  Vařit, nebo ještě líp pájet natvrdo- takže stříbrem nebo mosazí. Lepidlo ani cín to neudrží.    [Monty]   21.04.2019
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354


 Zdarec chlapi, začínám s větší motorkou a pořídil jsem si Jawu 350 kývačku, do pionýra jsem lil tento olej do převodovky http://oleje.cz/eshop/sho w_prod.php?id=501 a chci se zeptat jestli ho můžu lít aji do té 350. Případně napište nějaký jiný. Předem Vám děkuji    [jezekondraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Martin Štindl - neublíží mu nijak...    [Felix]   21.04.2019
Odpověď  Jak uškodí polosyntetický či syntetický olej v palivové směsi starému dvoutaktnímu motoru?    [Martin Štindl]   21.04.2019
Odpověď  (J): naprosto souhlasím, mým x kývačkám chutná PP80 či 90, nic nelepí, není nic neklidné a dobře řadí. Pokud ne problém je někde jinde a motorák z nouze pojede taky. A ty super vodičky do benzínu, škoda komentovat.    [jawik]   20.04.2019
Odpověď  Obecně vzato, není spojka jako spojka... Držel bych se předepsaných olejů z návodů k obsluze motocyklu, protože určitě měli vyzkoušené jak se chová korková, nebo ferodová v olejové mlze daného oleje. Každý kdo tomu nerozumí se ptá a snaží se tam cpát "to nej", ale neví nic - ta spojka nějak fungovat bude, ale v plném zatížení to nakonec nejlépe funguje dle doporučení výrobce motocyklu. Dle mé zkušenosti... Jen tak mimochodem - do benzínu lít polo a plno syntetické sr..čky je zločin na veteránských motorech a do spojky jsou ty chyby obdobné. Tyto oleje patří do jiné kategorie dvoudobých motorů. I minerální oleje se liší. Podrobněji (oleje všeobecně a staré - nové motory) to bylo hezky a docela vědecky rozebráno i v nějaké diplomce na ČVUT. Měl jsem to v PDF ve starém kompu - dnes bohužel...    [J]   20.04.2019
Odpověď  nemáš náhodou odkaz na jawamanii kde se to řešilo    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  Takže klidně motorák i PP-80 či 90 . Mně třeba převodovka jede klidněji na motorový olej mám na mysli řazení , podřazování,spojka se nelepí ,motor je poměrně tepelně hodně namáhan a s převoďákem to šlo hůře.    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  nehledej v tom vědu, na motorák to taky pojede a nedávno se o tom hádali i na jawamanii    [jawik]   20.04.2019
Odpověď  Pánové vím že toto téma je již staré ,ale nechci zakládat nové.
Rád bych se zeptal co říkáte na starší manuály ,kde se uvádí že do převodové skříně se dává motorový olej. Něco podobného jsem našel i u Jawy 500 OHC a převodovky frčí bez poruchy a chválí si to.
Děkuji za podměty    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  Já liju do 350 do benzínu mogul TSF a do převodovky klasickej PP80. Toto takto liju do všech dvoutaktů Jawa i Trabant.    [HonzaBK]   12.07.2011
Odpověď  diky moc za rady    [jezekondra]   11.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Plavání při prudším brzdění


 Zdravím pánové, proháním již druhou sezónu Jawu 350/639 se sajdou Velorex 562. Pokud naložím do loďky někoho těžšího (70 kg +) a prudčeji zabrzdím zadní brzdou, tak se to celé poměrně nebezpečně rozhoupe a rozplave. Pokud vezu jen mladíka (20 kg) a nářadí (10 kg), tak se souprava při brzdění chová celkem normálně. Může to být stavem tlumičů nebo seřízením brzd? Včera jsem to "zašlápnul" před srnkami co mi vběhly na cestu a celý se mi to tak roztancovalo, že mi byla cesta úzká... Předem díky za rady.    [Bud] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super, díky za tip, kouknu na to. Sajda je přitažená z Ukrajiny, je sice zachovalá, ale po jejich cestách asi podvozek dostával na frak...    [Bud] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  Zaměřil bych se na uložení kyvné vidlice u sajdy - ale na kontrolu vůle je třeba vyndat tlumič,aby bylo rameno uvolněný .
Dělalo mně to něco podobnýho,a měl jsem uložení totálně volný, i když při zatahání za kolo jsem vůli neregistroval.    [Monty]   21.04.2019
  Přívěsné vozíky, sidecary    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

californian


 Zdravím.Stal jsem se majitelem Califa 350 v tuningovem stavu a chtěl bych ho postupně dát do původní podoby.Prosím o rady,jaké mám sehnat na tento typ oba blatníky a obě světla.Je to r.v 1969 a výr.č.362-00046x . Děkuji    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 223 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Jarek] ďakujem.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=124&idtop=276084 stačí dát do vyhledávání: schema    [Jarek]   21.04.2019
Odpověď  Tak to s Vami súhlasím.

A chcel by som sa spýtať nemá náhodou niekto na Californiu 02
schému elektriky ? Typ 361/04 s MA 358.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  Pro Californian I a II byl typ motoru *361-03XXXX*. Je tak psáno v dřívějších příspěvcích a snad i v knížce Californian. Konkrétně tato replika Californian I, která byla na burze, měla číslo rámu i motoru shodné. Replika se dá postavit i z 360-tky, všechno jde koupit..nádrž, světlo atd. Ale když už se někdo rozhodne stavit repliku, ať už má důvod jakýkoliv... mělo by to jít poznat jen z výrobních čísel.    [Jarek]   21.04.2019
Odpověď  [Jarek] to že to je replika súhlasím ale motor 361 mala aj origo California.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor typ 361.    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  replika 350 Californian I z bazoše.. na motortechně v Brně.    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  nádrž.    [Jarek]   14.04.2019
Odpověď  Není to extra vzácný štítek. Je na posledních panelkách do sovětského svazu. A to bylo hooodně tisíc kusů.    [Honza]   24.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 223 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (223) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zkratovač


 Zdravím - chystám se na výrobu zkratovače a rozměry jsou dány prostorem v kártru kde je vložen ALE neznám jeho výšku (u obrázku ?). Kamarád ho má jen v replice a spokojený teda s ní není a taky neví kdy se dostane k oměření. Ještě dotaz - z čeho by jste dělali ten plíšek ? Aby se to neohlo - neprasklo - šlo ohnout a pružilo to ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za odpověď - tu mezeru (pokud se to povede) dám na 2 mm a zevnitř ještě u tlačítka dám podložku pod tu závlačku na tlačítku - napadlo mne že pokud se tam přidá 1-2 a nebo ubere tak ta vzdálenost se změní.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U jednoho motoru mi jde tlačítko asi 2,3mm a u druhého jsou to tak 3mm - nevím o kolik jde zmáčkout tlačítko volně(při sundaném víku).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  P.S. - ještě jsem teď přeměřil chod doto tlačítka a chodí 4 mm tak odhad že by tak 2 mm byly akorát ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak částečně vyřešeno - jako základ pertinax (pilka - pilník) a jako plíšek jsem použil kontakt ze starého ovladače na videohry. Je pružný - dá se ohnout do pravého úhlu a jde na něj letovat. Jako spoj jsem uvažoval použít trubičky z el. koncovek na dráty ale nakonec jsem tam dal 2 závitořezné šroubky. V případě prasknutí plíšku se to dá snáze vyměnit - drží to fest a pod šroubek se může dát popřípadě očko na káblík. Jen doufám že nebudou vadit ty hlavičky šroubků ale předělat se dá vždycky. Teď jen plíšek zkrátit a ohnou směrem dolů a to je můj DALŠÍ dotaz - jaká je tak nejlepší vzdálenost toho plíšku od konce tlačítka ? Jde mi o to aby to nebylo moc blízko a nechtěně to při jízdě nevypnul ALE zas na druhé straně abych při zhášení nemusel to tlačítko zamáčknout až na doraz ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Odpověď  Tohle neřeš, já tam mám také plíšek z ploché baterie a funguje to x let v pohodě. Ještě jsem si to musel oměřit sám na víku, jak je daleko zkratovač a jak daleko se vysouvá směrem k držáku plíšku, pak jsem "okometricky" ustřihnul plech z baterie a po přiletování ohnul tak, aby to při nasazeném víku a zmáčknutí "chcípáku" zkratovalo. Žádná věda. Práce na chvíli. Akorát si ten kontakt při nasazování ví hlídej, abys ho neskřípl mezi víko a dělící stěnu od zapalování.    [J]   14.04.2019
Odpověď  Petan69 - taky dobrej nápad bohužel věci podobného rázu se mi doma neválí :-(. Mrknu co dům dá a třeba něco najdu - zatím jsem našel pertinax ale buď 5 a nebo 15 mm - tak se s tím nějak porvu. Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  telefonní relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co použít kontakt z nějakého relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Odpověď  Ten kontakt z ploché baterie mne taky napadl ALE mám obavu že je dost slabý a nebude to fungovat jak má ? Díky za radu a rozměry -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

čz sport


 ahoj mám doma čz 125 sport v originál stavu a rád bych na ní v budoucnu vyjel na nějaký sraz i s přítelkyní.Jenže 125 je slabá.Chtěl bych ji s prominutím zbastlit.Půjde tam napasovat motor 250 sport?Vím, že se to tady už řešilo, ale nemohu to najít.Budou se muset sehnat druhé podsedadlové plechy, nebo převařovat přední úchyty?Nevíte někdo o nějakém zbytečném motoru 250 sport?Předem všem dík za odpověď    [jarek]   03.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Měl jsem na mysli páčky.Já mám právě taky vepředu dlouhou a vzadu krátkou.Pokud to lépe brzí,tak to asi tak nechám a nebudu to řešit.    [Kudla]   20.04.2019
Odpověď  já dávám dopředu dlouhý a dozadu krátký vždy a všude. A přední bez vratnýho péra.

Přední brzda potom víc brzdí a jde lehčeji,

zadní je citlivější, a v noze je dost síly ......    [Monty]   20.04.2019
Odpověď  zajímavá otázka, já mám na obou sportkách čz vepředu delší stejně jak u Jawy, ale podívám se ještě na dvě co mám před renovací    [jawik]   20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kudla: otázka byla na délku klíčů(rozpěrný svorník) nebo délku páčky(ramene)? U sportky ČZ by páčky měli být kratké(menší buben).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  Omlouvám se, přehlédl jsem již dříve zodpovězené odpovědi    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Motory u ČZ jsou rozměrově stejné, tudíž lze zaměňovat kubatury v rámu a upravovat se nic nemusí. A motory na ČZ 250 se objevují na prodej v inzercích. Sportkové motory u 250 měly označení 455 a nebo jedny z posledních měly označení 475.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Prosím Vás,jaké brzdové klíče patří na ČZ Sport?Krátké nebo dlouhé?Mám každý jiný a nevím jaké tam patří.Dekuji    [Kudla]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tajné to není, původně jsem používal na čištění karterů sprej barvožrout Mechanix CHOICE Paint and Gasket Stripper který mi byl doporučen kamarádem, akorát že jsem ho kupoval v roce 2007 a nenapadlo mě že později nebude k sehnání. S tímto přípravkem se kartery čistily snadněji protože byl na rozpouštění usazenin účinnější. Teď používám čistič disků Tectane - z bloků se demontují pokud to jde veškeré ocelové části a následuje drhnutí v nádobě(používám starý pekáč) s pomocí starých kartáčků na zuby a štětců s hrubými štětinami, na usazeniny které čistič neuvolní(zbytky starých tmelů) to chce jemný ScotchBrite nebo oškrabání jehlou. Průběžně se to oplachuje vapkou až se dosáhne výsledku k mé spokojenosti. Musí se používat gumové rukavice protože přípravek obsahuje louh(NaOH), po vyčištění se kartery rychle osuší horkovzduškou a ocelové části které nešli demontovat ošetřit(sprej na řetězy,VD-40,Konkor). Snadno se čistí kartery bez žebrování a s malým znečištěním, v případě karterů Jawa/ČZ které mají zaprasená žebra u válců to je práce na celý den.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  A jmena tech pripravku, toho uz nevyrabeneho i toho noveho, jsou tajna? Vysledek je hezky, stoji to za zverejneni.    [takysportkar]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  takysportkar: je to pravda, není to pískované ale ručně čištěné v domácí dílně. Celý postup je docela zdlouhavý a práce je to docela protivná - původní čistící přípravek co jsem používal EU zakázala a s tím dostupným je to časově o dost delší.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 pérák - špatný chod jednoho válce


 Zdravím všechny nadšence.

Měl bych prosbu o radu k mému péráka 350 po celkové renovaci. Moto má najeto něco přes 1400 km. Kolem červnu 2018 dokončeno.
Tuto krásnou neděli jsem se rozhodl využít a věnovat jí projížďce. Cca po 45km jsem cítil špatný chod motocyklu, respektive pravého válce - neměl výkon. Po zastavení na vhodném místě jsem zkontroloval teplotu a vzhledem k mírné okolní teplotě samotné válce nebyly nijak přehřáté. Čeho jsem si povšiml, tak byl menší tlak vycházejících zplodin z pravého výfuku - zdál se mě nepravidelný chod/zápal (testováno dlaní před výfukem :D ).
Moto jsem nechal odpočinout a zkusil nastartovat - motor ihned chytl, tak jsem se vydal na cestu. Po rozjeti jsem cítil opět špatný tah a nepravidelný zápal na pravém válci.
Napadlo mě, že bude nejspíše problém v indukční cívce, které jsou zabudovány v bakelitové spínací skříňce. Tudíž jsem otevřel pravé víko motoru (zapalování), prohodil dráty vedoucí do spínačky a také prohodil fajky. Čekal jsem, že problém se přestěhuje na levý válec, pokud by se jednalo o problém s indukční cívkou. To se nestalo.
Po ujetí pár km jsem opět zastavil a abych zkontroloval svíčku pravého válce. Pravý válec chytil cestou jen občas a jeho samotná teplota byla nízká na udržení ruky na válci. Levý byl horky, jelikož měl správný chod.
Vyndal jsem svíčku a vyměnil za jinou - Nic se nezměnilo.
Po pár km jsem opět zastavil a zase rozdíl v teplotách - pravý teplý a levý horký. Poté jsem vyměnil ještě jednou svíčku pravého válce. Cestou domů jsem ještě několikrát udělal rošádu drátů v zapalování k indukčním svíčkám a fajek, abych vyloučil indukční cívky.
Pořád nešel pravý válec v pravidelném chodu.

Tímto bych Vás chtěl požádat o radu nebo nápad co se mohlo přihodit či poškodit. Napadá mě už jen několik možností:
1) nějak rozeštelovaný předstih za jízdy pravého válce
2) špatný kondenzátor - ale tu bych předpokládal přesunutí nepravidelného chodu na jiný válec
3) vyletění gufera na pravé straně u zapalování
4) nedostatečná komprese v pravém válci ??

Budu rád za každou radu a postupně bych je vylučoval od nejlehčích po těžší.

Děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Odpověď  Já bych to gufero pro jistotu nejdříve vydloubnul, stojí málo. Ale vzhledem k nižšímu tlaku na pravém, zlobícím válci, bude problém nejspíše válec - píst - kroužky.

Na druhou stranu, ale stejný problém s menším výkonem a chodem motoru na jeden válec byl u kývačky způsoben malým napětím v zapalování. Projevovalo se to také jen na jednom válci i při přehození zapalování mezi válci. Ten vynechávající měl také menší kompresi a mysleli jsme, že je to tím. Po opravě dobíjení a výměně baterie bylo po problému.    [vintera]   04.04.2019
Odpověď  Stejné problémy mám se svou 350kou. Jediný rozdíl, že zapalování je VAPE. Bohužel se mohu pouze domnívat, že problém byl guferem, jelikož při vyndávání gufera bylo vypadnutá "pružina" z vnitřní strany. Ale je možné, že pružina vyskočila až při samotném vyndávání gufera. Nyní jsem poslal kliku na rozlisování, výměnu středového ložiska. Uvidím po složení a prvním testu.    [kvasky]   03.04.2019
Odpověď  A co ty tlaky, změnilo se něco, jsou stejný? 1 Atm je dost. Co vůle na pístních kroužkcích, je stejná? - měla by být cca 0,2mm. Pokud tam bude takový rozdíl v tlacích, tak ten motor moc nepojede.
Jednou mi objednali k výbrusu písty na 350, tvarově byly uplně jiné a pístní kroužky byly rozdělené pro pravý a pro levý válec. Jedny byly totiž asi o 0,5mm užší. Tak jestli tam nemáš něco podobnýho a jeden válec mohl už dosloužit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Odpověď  V první řadě bych natloukl baterku na plnou kapacitu a přezkoušel, zda to správně dobíjí- už to psal někdo dole,blbě to pálí vlivem nedostatečné kapacity aku a klame to hledat závadu jinde.Pokud toto lze vyloučit, vyřadil bych cívky ve spínačce a namontoval normální vnější, ty cívky nestály za nic, proto skoro všichni předělávali pérasy na venkovní, pod nádrž se vejdou. Když ani toto nepomůže,asi rozpůlit a hledat závadu na klice na mezikruží a labyrintech.    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 3
Současný stav motoru:
- nové papírové těsnění motor --> válce
- nové kovové těsnění válce --> hlavy
- všechny dosedací/těsnící plochy pořádně očištěny
- usazený karbon na pístech, hlavách a válcích odstraněn
- matice šteftů dotaženy

Další krok bude výměna kondenzátoru problematického válce a seřízení předstihu.

Pokud i přesto problém přetrvá, tak budu opravdu v koncích, jelikož mě už dochází nápady na možný problém.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  V neděli jsem zkontroloval stav gufera na straně zapalování. Doufal jsem, že by to mohlo způsobovat problém, který bych následně ihned opravil. Po sundání statoru a rotoru jsem neshledal žádné vyskočení z díry. Nebyl znát ani žádný únik oleje a pod. Problém nejspíše není způsobený guferem. Níže fotky stavu gufera v motoru.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jaká byla povrchová úprava výpletu ČZ 125/473


 Zdravím Vás pánové, máte někdo doma zachovalou Sportku, abyste mi mohli poradit, jakou povrchovou úpravu měly špice na Sportkách (zinek nebo chrom?) A jakou měly niple?
Předem moc díky za radu    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A ještě jedna drobnost. Když je špice chrom, tak je i niple chromový, nebo ten je vždy niklovany?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Super pánové, děkuji za pomoc. Ten nerez by mne trápil a tak tedy dám chromové. Ještě bych si potřeboval ověřit rozměr špic. V katalogu uveden není a každý prodejce tvrdí něco jiného :-(    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Já mám taky originální kolo na ČZ Sport a špice tam jsou v chromu.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Hele Jardo, pokud nebudeš lpět na "echtoriginalitě" a dáš přednost funkčnosti,tak se třeba domluv s Montym a nech si to vyplést nerezem, niple zůstavají Ni.Chrom je sice pěkný, ale pokud omastí odvodíkování, tak to praská.    [Bohumil]   19.04.2019
Odpověď  Já jsem v katalogu našel napsaný chrom, ale ze zkušenosti se ptám, protože v tomhle směru jsou katalogy někdy nepravdivé... a další věc je, že v katalogu není uveden rozměr výpletu. A repliková kola se nabízejí s různými výplety...nevíte někdo správný rozměr výpletu? Někde prodávají 4mm silný, jinde zase 3,5mm...    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Vycházím z toho, že Jawa i ČZ jedno bylo. Já měl doma originál kolo ze "sportky" JAWA 350/361 a špice byl Zn a niple Ni.    [Bohumil]   19.04.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 Pulbuben ráfky


 Dobrý den, renovuju jawu 250/353 Pulbuben a chtěl bych se zeptat, kdo vyrábí dobré ráfky a špice. Máte někdo nějakou dobrou zkušenost? Děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  S drátama je to jednoduchý - https://www.sroubmarek.com/draty-kol-moto-14/ todle je jedinej výrobce snad v celé Evropě.    [Monty]   20.04.2019
Odpověď  A špice a niple (klidně můžou být v zinku), ty někdo dělá v Česku?    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Dělal to pan Hadrávek, kupovali indický ráfky, a děrovali specielně na půlbuny, Ale ted už ráfky komplet vypustili ze sortimentu.

Případně pan Klouda, www.motorafky.cz, ale tam je to s termínama katastrofa.    [Monty]   17.04.2019
Odpověď  Aha, myslel jsem, že je více výrobců ráfků na kývačku Pulbuben. Díky za informaci.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Odpověď  www. ceskerafky.cz - potřebujete ráfky typu "A" , který nikdo jinej v česku nedělá,a snad ani neprodává dovozový.    [MOnty]   14.04.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500ohc


 Poptavam II ohc vyrobniho cisla 3143. Prodaval jsem ho nekde na moravu v roce 2016, kdyby byl majitel zde a treba uvazoval o prodeji rad bych ho odkoupil zpet. Dekuji    [P.]   09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  někdo jezdí, někdo miluje a vystavuje leštěnky i takové veteránisty musíme brát za 100%    [Pavel]   20.04.2019
Odpověď  I když bylo toto téma úplně o něčem jiné, tak postupně zvlčelo tak, že ho již asi nijak nepokazím.
Zapalování na OHC je kapitolou samou o sobě a přiznávám se, že ani já ho moc rád neseřizují a vždy jsem hledal možnost, jak si ho upravit, abych si to zjednodušil nebo nějak obešel - třeba kontrolní otvor v kartru a značky na klikovce, jedno kladívko a dvojhrbá vačka apod.
Elektronika je výborná věc, ale má také svoje úskalí a obecně je třeba k tomuto problému přistupovat citlivě. Budou zde ortodoxní zastánci původnosti, především z řady těch, kteří na akci přivezou naleštěné OHC na vozíku, tam trochu "zakašlají", aby nebyly pochybnosti o tom, že je to vůbec funkční, naloží to na vozík a odjedou. Pak jsou tady lidi, kteří na OHC nalítají nějaké ty tisíce kilometrů a vzdálenost pro ně nehraje roli např.Jirka(pilot),Pospa a podobní exoti-další existence ať se neurazí. Tito pak budou mít jiný pohled na věc a budou především preferovat stabilní a spolehlivou funkci s nutností minimální údržby a s přimhouřením oka k nepůvodnosti řešení.
A teď k vlastní elektronice. Tu lze na OHC řešit tak, že není třeba nic měnit na kabeláži instalace a mechanika využívá stávající zástavbu s možností uvést všeho kdykoliv na původní stav. Osobně bych se však přikláněl k tomu, aby se elektrika motocyklu předělala na 12V. Má to řadu výhod, minimálně lepší dostupnost a sortiment žárovek,menší problém s úbytky napětí atd. a také elektronika zapalování se snadněji řeší, protože ta musí být navržena tak, aby fungovala od cca 8V, což není až taková komplikace. U 6V elektriky musí totiž elektronika fungovat od cca 3 - 3,5V, cože je někdy dost problém a musí se tam aplikovat řešení, která to sice umožní, ale komplikují, což může být na úkor spolehlivosti. Navíc vlastní dynamo lze bez větších problémů předělat na 12V a tím zvýšit jeho výkon na 120W. Pokud se udělá jen předělávka jinak dobrého dynama na 12V, tak náklady jsou cca 1200Kč a to je určitě stravitelné.
To jen tak v krátkosti. Teď se bude muset každý sám zamyslet a najít se v tom, co je pro něj přijatelněší.Nejlépe bude, když přijedete do Rovenska a tam se o tom můžeme bavit.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Odpověď  Když je původní dynamo kvalitně zrepasované, tak motorka jezdí a jezdí a jezdí. Od repase mám najeto přes 11.000 km a bez problémů. A to mám i klasické relé. Když se použíje moderní relé od AEV, tak to dobíjí ještě lépe.    [T-1000]   19.04.2019
Odpověď  tak ono "kladívko" není sprostý slovo,a půlitr s dynamem na starý osvědčený mechanický kontakty taky docela dobře jezdí.
Naopak, montáž bezkontaktu na původní dynamo jen zhorší závislost na dobře fungujícím dobíjení. Elektronika má větší spotřebu,a je víc citlivá na napětí baterie než normální zapalování s kontaktama,

A samozřejmě máte možnost použít http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/vape-pro-jawa-500-ohc-i964/    [MOnty]   18.04.2019
Odpověď  https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-500-ohc-ignition-tci-v2-0

:(

a toto by neslo pouzit? http://www.trabantshop.cz/?2324,bezkontaktni-zapalovani-6v    [dodo]   18.04.2019
Odpověď  Já teda kdysi IMF koupil,a když jsem viděl, jak je to amatersky vyrobený, ani jsem se nepokoušel o montáž, a rovnou to na burze se ztrátou prodal. To prostě nebylo provedený jako elektronika do motorovýho vozidla,ale jako hračka.

Je to 15 let, třeba se zlepšili...........    [Monty]   18.04.2019
Odpověď  Používám od začátku IMF Soft a funguje dobře. Instalace je trošku složitější, protože to, co dodaji v sadě, mnohdy nepasuje, takže je třeba si sehnat vlastní spojovací materiál a vše vyladit tak, aby to sedělo a šel nasadit dekl. Ještě u mne bylo nutné po čase vyměnit výkonové tranzistory a nové přišroubovat na desku, u nového bude stačit je podložit plíškem a přišroubovat. Natavení je snadné, křivku lze použít origo od výrobce, případně si podle hodnot, uvedených zde na veteranforu, nastavit vlastní.
Na dynamo jsem namontoval také regulátor AEV a spokojenost.    [longr]   18.04.2019
Odpověď  zajímavá a hezká motorka, motoveterán, ať už je spolehlivá dobře funkční nebo ne.. svoje plusy má    [JLK]   17.04.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=cB4TUza4Fs0 :)
pulec je pulec kto ho ma , rad ho ma...
Ale jeden mimo misu, nahrada kladivok za bezkontaktne mi vrta hlavou celu zimu.
Neriesil niekto?    [dodo]   17.04.2019
Odpověď  pul mega je dnes nic ani to rozumné auto za to není a za 4-5roky ? zůstatek nula a samej problem    [specialek]   17.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zodpovězené téma  

prasklá olejovka


 Prosím o 2 rady, u dolního úchytu teče olejovka silně ve (nebo blízko) sváru 1) čím ji mohu vymýt od usazenin, abych ji mohl 2) svařit, nebo vylít pryskyřicí? Díky předem.    [Tomáš]   10.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to není až takový problém, protože to je pěkně přístupné. V každém případě tu barvu odbrus tak, aby si měl jistotu, že tam není postupující trhlina. Tu pak standarně přerušit dírkou a zavařit. Já jsem totiž měl zatím všechny případy, že prasklina byla pod držákem a to se opravovalo hůř - proto ten pásek.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je ta dírka, zvazuji pouhé zavaření céóčkem    [Tomáš]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevím jestli to máš již vyřešené, ale jak psal fikuscz, netřeba si s tím výplachem dělat těžkou hlavu. Já používám perchlor, ale dá se cokoliv a jen to nechat odvětrat.
To ale teď není podstatné. Ta nádrž je obecně problém, protože ty držáky postupně vlivem vibrací trhají plech nádrže v místě přivaření. Nejhorší pak je, když je někdo přivaří až k lemu a to pak praská až k filtru nebo nad filtrem. Vyzkoušeli jsme to obejít změnou těch držáků, které jsou teď vytvořeny jako pásek z plechu tl. 1,5mm a jsou přivařené resp. pájené(použili jsem technické Ag)na čtyřech místech cca tam, kde byly vařené ty původní, ale pozor! ne až k lemu. Výhodou je, že to namáhání se přenáší do toho pásku a není tak namáhaný plech nádrže. Montáž je velmi jednoduchá - odbrousíš ty původní držáky, opravíš praskliny, držáky přišroubuješ k rámu, nasadíš si nádrž a v podstatě s ní jen šoupeš nahoru a dolů, aby si ji správně ustavil. Uděláš si značku na držácích, které pak odšroubuješ z rámu a podle značek je přivaříš k nádrži. Přiložený je výkres, omlouvám se, že je to jen taková rychlá skica, podle které jsme vyrobili vzorky, ale napoví . Tož asi tak.    [Milan(OHC)]   17.04.2019
Odpověď  Pokud olejovku budeš svařovat, není potřeba nijak vymývat. Většinou to teče pod držákem. Je potřeba odbrousit svár, odehnout držák a pod ním to vyvařit. Je to pěkná pakárna!
S vyléváním olejové nádrže nemám zkušenost. Pokud je nádrž hodně špinavá, nechávám si ji vyčistit ve firmě, kde zinkují. Ponoří mě ji do odmašťovací lázně a zároveň i chemicky odstraní barvu. Nádržka je pak jak nová.    [fikuscz]   11.04.2019
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nakopávačka čz 125b


 Zdravím, našel by se někdo ochotný kdo by mi udělal výkres sklopné části nakopávačky? Nebo nemá někdo aspoň podrobné fotky? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Sehnal jsem origo za 1800.- ale ta otočná část není originál. je velmi nepovedená náhražka. Tak teď řeším repliku.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Dobrý joke :-D    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Pokud by měl někdo zájem o startovací páku na čz B, kamarád ji prodává za 5 tis., je to sice drahé, ale pokud byste měl někdo zájem, napište.    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Zdravím, vyrobil by někdo repliku té otočné části páky na béčko? Díky    [Jirka.PLZENRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  zdravím.jak dopadlo to soustružení nakopávačky?    [m.kody]   05.01.2014
Odpověď  moc díky za rozměry

lipcaa: uvidím co zvládne soustružník, kdyžtak se ozvu    [meela]   14.10.2013
Odpověď  Oprava -
mezery mezi výstupky jsou 4 x 9,7 (cca 10mm)široké.
Pak by to i "sedělo". Na jednu jsem zapoměl.    [radek]   13.10.2013
Odpověď  hele mílo, já to kdysi taky potřeboval a nechal jsem si vyrobit polotovar, který již nepotřebuji. zbývá vyvrtat díru pro šroub a oborbit oblou část kolem ní. jestli máš zájem tak mi napiš mejla a můžu ti to vyfotit a popř. přenechat.    [lipcaa]   12.10.2013
Odpověď  Ahoj,
pro snažší komunikaci by pomohlo označit jednotlivé vzdálenosti písmeny . .
Ale snad si budeme rozumět -
Celková délka - 95mm,
Ta část, co je vnitřní čep - 20mm,
Šíře výstupků - ten první od čepu je široký cca 4,5mm , pak 3x 5mm,
a ten na konci je 6,5mm. Jejich průměr je 13mm.
Šíře mezer mezi výstupky - první od čepu 8,5mm, pak 3x 9,7 mm,
A průměr mezer 11mm.
Připomínám, že páka je dost opotřebovaná a prosím spočítej si vzdálenosti, aby Ti to dalo celkovou vzdálenost 95mm.    [radek]   12.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  díky za další fotky
radek (a kdokoliv další kdo může oměřit :-): pokud jí máš tak bych potřeboval rozměry co jsem dokreslil do obrázku. Nejdůležitější je celková délka, zbytek už by šel odhadnout. Ale kdyby se ti chtělo měřit všechno tak i délku části co je v ní čep, šířku výstupků a šířku polí mezi nimi, a průměr výstupků a polí mezi nimi. Díky    [meela]   12.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 

 Strana 1/2101 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.3.2019)
Nezodpovězené téma 

Vyrobni čislo ramu jawa 125/355


 Zdravim mam jawu 125 /355 a potřebuji vyrazit čislo na ram poslal by mi nekdo fotku kde přesně ma byt ? Moc dekuji    [David213] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
  Motocykly od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozdíl v krku řízení Jawa 350/634 a 350/638


 Ahoj,
jak poznám rozdíl v krku řízení se spodními brýlemi na 634 a 638?
Díky.    [tomas21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těleso vodní pumpy zetor 25


 Zdravím nemáte někdo foto tělesa vodní pumpy ze strany když je vytazena vtrtulka, mě se zdá že tam mám asi něco ulomeneho, předem díky za pomoc.    [Tonda ]   14.04.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

super 50


 jak zjistit rok vyroby u supra 50 když nema štitek    [hartel]   11.04.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

J. PRACNER ROUDNICE


 Poradi nekdo co to ma sejačku ?    [Jozef]   08.04.2019
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ZETOR 25 - MOTOR


 Zdravím chlapi
prosím chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví nebo nemá funkční motor na Zetor 25.
Díky.    [ivo]   07.04.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Elektrické schéma


 Dobrý večer, prosím o info, zda někdo nemá el. schéma na ČZ 250, rok výroby cca 1945.
Případně kde najít, nebo koupit. Poptávám na tento stroj zapalovací vinutí- cívku a přepínač světel . Je v reflektoru. Děkuji . Pepa    [nováčekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Centrování zadního kola Ogar 12


 Ahoj,
chtěl bych se zeptat na doporučení někoho šikovného, kdo má zkušenosti s centrováním zadního kola na Ogara (typ 12 r.v.48) včetně dodání nových drátů. Jsem z Plzně, ale vzdálenost není tak důležitá, spíš aby to bylo správně. Předem díky. Grošák    [Miroslav Cingroš]   05.04.2019
  Motocykly Ogar    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 250 Tourist 1938


 Řeším pár drobností na Touristu a měl bych pár otázek.

1. Byl by někdo ochotný oměřit a nafotit mi pružinu přední vidlice
2. Zadní světýlko v tomto roce máte jaké ? Bosch nebo ČZ? Literatura tvrdí každá něco jiného.
3. Zadní tabulku SPZ tam mám s dírou pro světýlko bez podložky ale myslel jsem si že na Touristu byla vždy s podložkou.
4. Vyrábí někdo váčků zapalování na novější typ 75 w

Postupně budu mít asi dotazů víc. Případně kdyby někdo měl navíc na výměnu nebo na prodej drobnosti které sháním a nabídne tak budu rád. Sháním pružinu vidlice, bakelitový klíček do světla, sklo a rámeček světla EAS 170, puntík tlačítka klaxonu a pružinku do přepínače, páčku sytiče na řidítka, odlitek kulisy řazení pod nádrž. Držák plechovky mobiloil    [Aleš]   05.04.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vstřikovací čerpadlo Zetor 25 - únik oleje


 Potřeboval bych se chlapy poradit. Čerpadlo bylo na generální opravě. Po nasazení na traktor jsem zjistil, že z pláště čerpadla prosakuje olej v okolí zaplombovaného šroubu s jemným závitem ( na plochý šroubovák), který slouží jako doraz nastavení minimální polohy hřebínku plynu. Je to ten šroubek, v blízkosti přívodu nafty do čerpadla. Co s tím? Dá se nějak utěsnit? Po odstranění vrchního krytu čerpadla jsem zjistil, že v čerpadle je na elementech poměrně velká hladinka oleje, tak mě napadlo, zda není ucpaný odvodový šroubek vpravo dole na plášti, ten jsem zkontroloval a pročistil (byl čistý), olej je nový. Napadá vás nějaké řešení? A ještě dotaz, předpokládám, že se čerpadlo maže od zdvihátek vačkové hřídele a olej pak setrvačností odtéká do motoru právě tímto šroubkem, je má úvaha správná? Děkuji za informace.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Soustruh Kappel P.A.N. sháňka potabulce


 Dobrý den,
sháním tabulku nastavení posuvů a rychlostí ze soustruhu Kappel typu P.A.N. vyráběného firmou Maschinenfabrik Kappel A.G. v Saské Kamenici (Chemnitz) přibližně kolem 40. let minulého století.
Tabulka je umístěná na krytu vřeteníku, našemu stroji ovšem chybí...
za jakékoli informace předem děkuji.
e-mail: ondra.vystrcil@seznam.cz    [Ondra V.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
  Technické starožitnosti    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka 634 upravená


 Prodává se upravená převodovka 634 pro montáž do kulatých motorů. Dle info prodejce je upravena tak, že žádné další úpravy nejsou potřeba. Po zkušenostech s různými replikami nemám moc důvěru. Potřebuji namontovat do panelky 559. Kdysi dávno jsme ji s bráchou také montovali a upravovali.
Máte někdo, prosím, zkušenost s montáží a provozem této prodávané, již upravené převodovky 634?    [vintera]   04.04.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nevypíná spojka Zetor 25


 Vyměňoval jsem lamelu spojky u Z25 a po smontování,spojka nevypíná.Všechno je správně dané.Nevím vůbec proč.Potřebuji poradit.    [MeresRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Dotaz k automobilu Morris 8 r.v. 1939


 Dobrý den,
chci se zeptat, zdali někdo z vás nezná motor automobilu Morris 8 r.v. 1939. Našel jsem pod vozidlem větší množství chladící kapaliny, která vytekla z chladícího systému. Podle hledání místa závady to vypadá, že voda vytekla přímo z přední části bloku motoru (viz obrázek). Nevěděl by někdo, zdali u těchto motoru byla mrazová zátka nebo nějaká matka v přední části motoru. Nad závadou je dynamo a tak se přímo k místu nelze dostat a zatím jsem neprováděl žádnou demontáž. Rád bych měl nějaké informace, než se obrátím na odborný servis. Voda vytekla v době, kdy nemrzlo. V systému navíc byla nemrznoucí směs.

Díky
TS    [Tomáš SvětlíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky na Jawa Pionýr 20. Kde?


 Zdravím
Poradí někdo zda mají být zlaté linky u Pionýra 20 i na masce světla a na třech prolisech na prsíčkách (revmaplech)?
Na blatnících a horním plechu nad motorem mám jasno, tam jsou ještě znát původní, ale maska a revmaplech byly už v minulosti přestříkány.
Barevná kombinace je červená a slonovina.
Ideálně kdyby byla nějaká fotka.
Díky    [Honza]   27.03.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa libenak


 Ahoj, poradí mi někdo z čeho je tato páka zadní brzdy? Něco podobného jsem viděl na foto libenáka z r. 1959 ale nejsem si jist. Nebo soutěžní evropan?
Díky.    [vorlik]   27.03.2019
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Chromování 2019


 Ahoj, má někdo zkušenosti s chromováním v polské Wolsztyni? Případně jiná doporučení na kvalitní chrom. Děkuji.    [fikuscz]   26.03.2019
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 

 Strana 1/2101 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006