MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 20 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 29.11.2021 06:06  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 949
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 878
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 850
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32515      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 4966      Příspěvků Příspěvků: 311470
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2168 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Vybavení dílny pro údržbu, opravy a renovace strojů Jawa a ČZ


 V tomto vláknu bych rád diskutoval o přípravcích, které používáme pro usnadnění prací na motocyklech Jawa a ČZ, ať již jde o tovární přípravky nebo vymyšlené a vyrobené doma. Podělte se o zkušenosti, které přípravky považujete za nezbytné?    [Paul von Starkenbach]   27.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Netuším sic co je to za anketu, ale všechno co jsem potřeboval jsem nakoupil u etovaru. Kvalitní provedení přípravků sice něco stojí, ale nebudu půlit motory sekerou ani při stodolové renovaci.    [AB]   27.11.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šnekove Kolo


 Zdravim Pani situacia,sehnat šnekove kolo bez poskozeni mna donutila ,že to kolo si vyrobim, je to este v testovani ale 3D model a test tisku, ukazuje ze idem dobrym smerem    [Matus]   03.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dovolím si trošku odbočit od šnekového/šroubového převodu ke kuželovému soukolí. Máte někdo informace nebo zkušenosti se záběhem těchto soukolí? Hledal jsem různě informace na internetu i v knížkách, ale nic konkrétního jsem nenašel. Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti a informace?    [ma.reznicek]   27.11.2021
Odpověď  Kupte si patřičnou literaturu :-) Např. :
https://aukro.cz/globoidni-snekove-soukoli-1961-6949818915    [Richard]   27.11.2021
Odpověď  Tak to je prusvih,cele generace Jawaru ziji v domneni,ze maji doma sneka a oni pritom maji sroubka.    [.]   27.11.2021
Odpověď  Tak študuj, a nemudruj.    [Lol 😂 😂 ]   26.11.2021
Odpověď  Zdravím není to šnekový převod ale šroubový šnekové převody se počítají do 4 hodů. Chělo by to trochu nastudovat...    [ohc]   26.11.2021
Odpověď  Děkuji ,to dava logiku    [josef pacal]   26.11.2021
Odpověď  pane Pacal, jak bych vám to vysvětlil. Šnekový převod se většinou používá na pomaloběžné převody. Pokud bylo potřeba použít ten to převod pro rychlejší otáčky volil se tento profil zubu a sklon zubu, tlak od pružin se rozkládal do více zubů a do větší plochy zubu. Samozřejmě i materiál, který musel obsahovat prvky pro lepší mazání. Což bylo olovo a hliník. Ano kola jsou opotřebena díky absenci tlumiče,i když tam je taková ta pružinka, ale i celkově šnekový převod moc dlouho nevydrží. Cca 30 tisíc km pak vyměnit, je to běžný spotřební díl. Celkově je i u šneka špatně řešené mazání toho to šnekového kola. První prototypy neměli mám dojem pod kolem vaničku, další věcí v té době špatné oleje. A k té 01/02 i tato kola jsou opotřebená a natažená, ale pouhým okem to nevidíte, když nevíte na co se zaměřit. Když se motor dostane do záběru, zuby mají tendenci tlačit k jedné straně. Po opotřebení pouzder a dříku pastorku, jdou zuby mimo svou osu a zuby se také opotřebí a nesedí jak mají. Může docházet k nepříjemnému ječení. Další chyba renovátorů je, že pod hliníkové nohavice, vedení pastorků, lidi nacpou silikonové těsnění. Nohavice se pak zkroutí podle množství silikonu a je problém. Silikon do motoru NEPATŘÍ!!! Snad jsem to trochu popsal a pochopíte to :-) Klidně mne můžete opravit, doplnit, nejsem děd vševěd :-D    [Václav Šátek]   26.11.2021
Odpověď  P. Šátek já jsem vycházel z toho,ze na šnekach jsem viděl toto kolo vždy vymačkané a na 01 i když jsou tam kola obě železné a Mato tlumič tak jsou jak nové    [Josef Pacal]   24.11.2021
Odpověď  Milane děkuji za krásné popsání materiálu ;-). Před lety, když jsem s tím začínal jsme to společně probírali. Materiál bronz nemá žádný vliv na to, že to nemá tlumič rázů.
Též jsem pokročil a když budu mít v týdnu chvilku vyrobím také vzorek. ;-)
Ještě k materiálu, CuAl10Fe má tvrdos cca 70kg, původní kolo Jawy má 58 kg. Kolik má tvrdost CuSn12 nevím, ale zjistím.    [Václav Šátek]   24.11.2021
Odpověď  Bronz si myslim ,že je take z duvodu ,že šnek nema tlumič vačky tak do sebe zachytava razy ,aby to nedělalo randal    [josef pacal]   23.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pomoc s identifikací kompresoru


 Ahoj všichni. Moc Vás prosím o pomoc s identifikací kompresoru resp. na který stoj se montoval. Na štítku jsem vyčetl toto: rv 1955, 7atm, 900ot, typ 2BR, výrobce ATMOS    [Roadster]   07.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý deň. Ak je este aktuálny ten kompresor tak bu som mal zaujem    [Ondrej]   27.11.2021
Odpověď  on se mozna pouzival i jinde je to takovy univerzalni kompresorek ze sa da napasovat i jinam jinak je vhodny do garaze urcite bych se ho nezbavoval    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2014
Odpověď  Moc díky. Mám ho v podstatě jen "na ozdobu" v polici a přemýšlel jsem že ho prodám a doufal jsem že je z nějakého traktoru nebo jiného stroje, který se renovuje, používá apod. Ale elektrickou lokomotivu asi nikdo nekompletuje :) tak zůstane dál na polici. Díky    [Roadster]   07.04.2014
Odpověď  je to pomocny kompresorek z elektricke lokomotivy ktery pohanel motor na 48 V z baterie a slouzil pro naplneni vzduchojemu 10 L potrebnych ke zvednuti sberacu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Roadster]   07.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Roadster]   07.04.2014
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 124 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kurňa, také mechaničky z DDR mať doma, výfuky by som im čistil každý deň. 😂😂😂    [. ]   26.11.2021
Odpověď  To jsou sakra pekny kozy :))))    [Petr]   15.11.2021
Odpověď  [dolin1] copak Simsona ještě občas potkáš, ale bobr je před vyhynutím. Dnes je to samá leštěnka :-)))    [Milan]   14.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A DDR???    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  mude foto 2, ten výfuk je laděný?    [Drtikol]   12.09.2021
Odpověď  A počkej až zjistíš, že na internetu je hlavně po-no.    [ecka]   27.02.2021
Odpověď  Pánové, tohle je bezkonkurenčně nejlepší vlákno.    [Jirka]   27.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [mude]   26.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 124 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (124) 
Zodpovězené téma  

Nekdo kdo me poradi se zpetnym slozenim oilmastru?


 Tebuh vsem....rozebral jsem oilmaster bo me sel zkaleny olej ven a ted mam problem ho slozit zpet...je tu nekdo kdo s tim ma zkusenost a poradil by me?    [Fanda]   16.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pardon, jsem se špatně podíval, tohle není ta strana s válečkem volnoběžky.
Podívám se doma do čerpadla a dám vědět.    [Jiřík]   26.11.2021
Odpověď  Ano, chybí druhý. Navíc mezi nimi má být malá pružinka.    [Jiřík]   26.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jeste otazka...hadam, ze na hridelce me chybi druhy cep...muze me to nekdo potvrdit?
Dekuju    [Fanda]   14.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim,
Poradí me nekdo kde bych sehnal tento dil? Polozka #21 - nazev - valecek volnobezky    [Fanda]   14.11.2021
Odpověď  To asi nikdo nedokáže říct, jaké směsi to může odpovídat, pokud je to čerpadlo z toho motoru nebo aspoň patří ke správné kubatuře, tak bych ho poskládal tak jak bylo...    [meela]   07.06.2021
Odpověď  Ne ne mam oba dva, no podle tohohle schematu bych to snad i dal..zitra budu v garazi tak to zkusim nejak poladit...
Co se podlozek tyka, tak jsem mel 2 a pod 3 to odpovida cca jaky smesi? Nekde jsem cetl, ze je treba to pak spravne nastavit
Diky    [Fanda]   05.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď jenom jedna zásadní otázka, máš jenom to co je na fotce? Ty válečky by totiž měly být dva... v osce na obrázku by potom měl být otvor, do něj přijde pružina s těmi válečky a zastrčí se do kola (položka 11), to má v sobě vybrání o které se válečky opřou a nevyskočí    [meela]   04.06.2021
Odpověď  No to me prave nejde vubec zpatky. Je to tam jen "zastrceny" bebo jak to tam prijde? A tim vystupkem ven nebo dovnitr? Dekuju za radu    [Fanda]   03.06.2021
Odpověď  No to už jsem radil, níže si otevři ty odkazy, tam je obrázek rozloženého čerpadla z návodu a je to položka 9 a 10    [meela]   21.05.2021
Odpověď  No ja mam vsechno, akorat kdyz jsem to naposled daval dohromady tak me zbylo tohle co je na fotce...je to mimoradne malinky...hada ze takhle se asi bude blbe radit...nevis jestli neni nekde nejakej video navod na "zborku"? Popr nemas nahodou ?    [Fandano ja ]   20.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozšklebená nádrž


 Zdravím všechny, ve volném čase si opravuji kývačku, která 30 let ležela v garáži. Byla bouraná a od té doby se na ní nesáhlo. Při předním nárazu se ohnuli vidlice a rám. Díky tomu se nádrž v místě pod víčkem roztrhla. Myslím si, že je v krásném stavu, tak by stálo zato jí opravit. Mám ještě jednu, ale není v originálním laku a mírně zrezlá. Nevíte někdo o někom, kdo by byl tak šikovný mi to opravit? Případně jak to udělat doma?
Děkuji všem    [TruemanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Napište si do goglu oprava moto nádrže a něco snad vyskočí, renovátorů je plno. Třeba toto https://nadrze-matousek.cz/ a plno jiných. Já bych to neopravoval, budou hnuté držáky a možná bude nějaká prasklina kolem nich. Modrošedá??? ta je stejně bez chromu tak je jedno co se tam dá...    [AB]   24.11.2021
Odpověď  Ano je. Vyráběli se i v modro-šedé :)    [Trueman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2021
Odpověď  zato tahle v originál laku je :-))))    [milan]   24.11.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 614 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den Arnoste,

Prosim o identifikaci jawa 350 sv
81258
81671
81375
81276
81055
81826
81758
81152
81032
81432
81190    [Jawapavel]   24.11.2021
Odpověď  Dobry den, dekuji za identifikaci. Je to tak jak pisete zminovana 175 je jeste jedno vyfuk - chobot.    [Jawapavel]   18.11.2021
Odpověď  Další stroje..
Pro Vašek Zídek
Jawa 175 číslo motoru 42267 odesláno 22. 5. 1937, v koonce zástupce je uvedeno P.O. tedy pravděpodobně přímý odběr z továrny, jméno zákazníka je špatně čitelné já tam vidím Houkar. Dle čísla motoru jde o stroj 10. série model Lidový. Rozdíl mezi číslem motoru a rámu by měl být v tomto období v pořádku. Děkuji za obrázek máte pěkný motocykl, je chvályhodné, že jste to nepřehnal s chromem.

Pro Karel,
Bohužel k tomuto číslu motoru nemám na Roboty podklady. Motocykl bude poválečný, ale přesně to asi neurčíme, jedině snad dohledat co nejbližší číslos dochovaným štítkem zde v diskuzi.
Pro Karel
Jawa 250 s číslem motoru 70399 odesláno tz továrny dne 24.9.1935, zástupce značky Nývlt, zákazník Čech. Milan Nývlt prodával motocykly Jawa v Hradci Králové, ULabského mostu. Vzhledem k tomu, že jde o stroj z počátku výroby, tedy 1. série, myslím, že uvedené číslo rámu není správné, na motocyklu bych očekával číslo rámu někde kolem 400 plus mínus několik set.

Pro Pepu (Josef)
Evidence je vedena výhradně dle čísel motorů, je to ostuda, ale nejsem si jistý, má-li Robot v tomto období stejná čísla – asi ano? Tak tedy Robot s číslem MOTORU 7982 odesláno dne 17. 7. 1939, v kolonce číslo účtu je uvedeno datum 18.7.1939 asi datum zaplacení, zástupce značky Lacina, zákazník Blahut. František Lacina prodával motocykly Jawa ve Frýdku, Místecká 1158

Pro Jawapavel
Jawa 500 OHV viz informace níže – bohužel k těmto motocyklům nejsou podklady.
Jawa 175 číslo motoru 40545 odesláno 8. 7. 1936, zástupce Erben, zákazník Novák. Jméno zástupce značky Jawa pana Erbena bohužel nemám v seznamu – nemám tam zdaleka všechny. Dle čísla jde o motocykl 6. výrobní série model Lidový. Ve známé tabulce výrobních čísel a sérií se uvádí, že tyto stroje mají ještě jeden výfuk – je tomu tak ve skutečnosti?
Jawa 250 OHV číslo motoru 83185 odesláno 19. 4. 1939, zástupce Lonská, zákazník Valter. Anna Lonská prodávala motocykly Jawa v Poděbradech, Královehradecká 416
Pro Bejkal
Jawa 175 s číslem motoru 39637 odesláno z továrny dne 9.9.1935, zástupce Ziegler. Vedle je však poznámka Z. vrátil39/36. Jméno zástupce je následně přeškrtnuto a nově tam stojí datum odeslání 25. 1. 1936 zástupce Neuman a jméno zákazníka Vrba. Myslím, že motocykl původně dodaný zástupci značky panu Zieglerovi (nejspíš Gustav Ziegler Jägerndorf česky Krnov, Olbersdorferstrasse 25) tomu se motocykl z nějakého důvodu nelíbil, tak jej vrátil do továrny a následně byl znovu expedovaný až počátkem roku 1936 panu Václavu Neumanovi do Čáslavi. V tabulce zástupců mám i jméno Neumann (České Budějovice), ale spíše to bude Neuman s jedním n od nás z Čáslavi. Dle čísla motoru jde o stroj 6. série model Lidový tedy obdobný kus jako má kolega pod jménem Jawapavel, kterého jsem se právě na provedení výfuku ptal – dle tabulky bych to chápal tak, že tyto lidové modely mají ještě „chobot“

Pro Pavel Sv.
Jawa 350 OHV číslo motoru 83215 odesláno 7. 5. 1939, v kolonce číslo účtu je datum 23. 5. 1939 – pravděpodobně datum zaplacení, zástupce značky Ložinský, zákazník Chusil (jméno zákazníka, tedy především to první písmeno je hůře čitelné, ale myslím, že je to skutečně Ch). Zástupce značky Josef Ložinský prodával motocykly Jawa v Jihlavě na náměstí

Pro Michal
Jawa 350 SV číslo motoru 81670 odesláno dne 15.6., zástupce „Zikm.“ Zákazník Doubek. Pokud jde o datum expedice, nejsem si jistý rokem, je dost možné, že tento motocykl byl zhotoven v roce 1936, ale, že k jeho prodeji došlo až v roce 1937. Zástupce značky bude Antonín Zikmund, Rakovník Harderovo nám. 108.

Pro Jawak
Jawa 350 OHV číslo motoru 83894 odesláno dne 5. 10. 1940, zástupce Sladký, zákazník Vild. Zástupce František Sladký, Knovíz u Slaného čp. 158    [Arnošt]   16.11.2021
Odpověď  Dobrý den, gtak další várka čísel, buhužel jsem to zase nestihl celé..
Pro Pavla
Bohužel k motocyklům Jawa 500 OHV se nedochovala žádná dokumentace. Dle čísla půjde o jeden z prvních vyrobených kusů. V NTM máme stroj s číslem motoru 177.

Pro Willem
Jawa 175 s číslem motoru 56980 byla odeslána z továrny dne 10. 7. 1946, zástupce skutečně Huleš, zákazník se jmenoval Štěpánek. Jde o stroj poslední 17. výrobní série, měl by tam být výrobní štítek na hlavě rámu a shodná čísla motoru, rámu a převodovky. Zajímavé je, že čas od času se číslo převodovky lišilo.
K Robotům se dochovala jen starší evidenční kniha s čísly motoru do 8120. U poválečného Robota bych očekával shodné číslo rámu a motoru, řekl bych tedy, že Váš stroj má prohozený motor. Dle čísla motoru 6807 mohu ale dohledat, že motocykl s tímto motorem byl odeslán z továrny dne 13. 5. 1939, v kolonce čríslo účtu je datum 15. 6. 1939 – předpokládám, že jde o datum zaplacení. V kolonce zástupce i zákazník se píše Cvach. Půjde tedy o motocykl, který si po nějakou dobu ponechal zástupce Jawy pan Jaroslav Cvach z Horažďovic (možná předváděcí stroj?).
Pro Majkls
Jawa 175 s číslem motoru 48385 odesláno z továrny 21. 6. 1937, zástupce značky Erben, zákazník Kröhn. Bohužel jméno zástupce Erbana nemám v seznamu. Dle čísla motoru jde o stroj 11. výrobní série Standard Speciál.
Pro krutihlav
Jawa 175 s číslem motoru 31723 byla odeslána z továrny dne 18. 5. 1933, v kolonce číslo dílenské objednávky je datum 13.5. (pravděpodobně datum dokončení?), v kolonce zástupce značky se píše Halounek, v kolonce zákazník Sagaser. K tomuto číslu existuje i podrobnější kniha, která ale bohužel uvádí trochu jiné údaje. Uvádí se zde datum zhotovení 13. 5. 1933, datum dodání 18. 5. 1933 Příjemce sklad: Václ. Holin Svoboda n. Úpou
Dle čísla motoru skutečně 3. výrobní série, bohužel u těchto strojů nebyla ještě samostatná řada čísel pro speciály a lidové stroje.
Pokud by uvedená převodovka odpovídala svým číslem číslu motoru, potom bychom dopátrali, že stroj s číslem motoru 35963 byl odeslán z továrny dne 16. 8. 1934, zástupce značky Böhm, zákazník Gajda. K tomuto číslu existuje ještě druhá kniha, která uvádí datum zhotovení 23. 7. 1934, datum dodání 16. 8. 1934, příjemce Basil Böhm Uherský Brod. Dle čísla by šlo o stroj 4 série v tomto případě model Lidový.
Pro Zdenek 1978
Jawa 250 číslo motoru 72358 odesláno 4. 7. 1936, zástupce značky Babka, zákazník Hancátko, nebo možná Hamátko, bohužel zástupce Babku nemám v seznamu. Dle čísla jde o motocykl 3. výrobní série. Čísla rámů bohužel nemám u strojů Jawa 250 kde dohledat, myslím, že uvedené číslo rámu by mohlo být správně, ale očekával bych spíše číslo kolem 2000-3000. má motocykl převodovku, Je tam stejné číslo jako na motoru?
Pro Tomáš (Tomek)
Jawa 250 s číslem motoru 77928 odesláno z továrny dne 21. 2. 1939, zástupce Vitvar, zákazník Fišera. Antonín Vitvar prodával motocykly Jawa ve Staré a později v Nové Pace. Dle čísla jde o stroj 7. výrobní série. Tedy pokud se nepletu model 1938 (řazená na nádrži, ale znak ještě pouhý nápis, nové tlumiče výfuků – kulaté, ale ještě bez uchycení pískem. Myslím, že uvedené číslo rámuje v pořádku a odpovídá tomu co jsem dosud viděl.
Pro Jura (Yura)
Jawa 350 s číslem motoru 80499 odesláno 10. 7. 1935, zástupce nováček, zákazník Marek. Zástupce značky by mohl být Stanislav Nováček Velké Meziříčí. Pokud jde o číslo rámu stroje myslím si, že uvedené číslo 80499 není původním číslem. Číslování růmů šlo pravděpodobně od číslice 1 s tím, že stroje s čísly motorů po sobě jdoucí mají ale čísla rámů klidně o několik stovek od sebe. Ve vašem případě bych tedy očekával číslo rámu něco kolem 500 plus mínus nějaké to sto. Tedy uvedené číslo rámu 595 by s velkou pravděpodobností mohlo být původním číslem rámu vašeho stroje. Toto číslo bylo vyraženo zepředu na hlavě rámu za pružinou vidlice a to vodorovně. Možná by to stálo za pokus číslo tam hledat..    [Arnošt]   16.11.2021
Odpověď  Arnošte moc děkuji.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2021
Odpověď  Dobrý den, koukám, že se mi nějak nahromadily dotazy, omlouvám se všem, kteří museli dlouho čekat. Pokud potřebujete informace rychleji, pište prosím na můj email schovaný pod jménem. Bohužel asi dnes nestihnu projít všechna čísla, vynasnažím se zbývající poslat co nejdříve..
Pro Yezdi
Viz jeho dotaz Jawa 350 SV s číslem motoru 80835. Motocykl je skutečně z počátku výroby, ale dle evidenční knihy šly první stroje Jawa 350 SV z továrny ven až v dubnu a květnu 1935. Zmíněná tabulka, výrobních čísel je myslím dosti přesná, až na ta data. Přesnější informace budou jistě v připravované knize Libora Marčíka..
Pro Mica
Jawa 250 s číslem motoru 75630 dle evidnenční knihy odesláno dne 12. 4. 1938, zástupce značky Zeman a Adámek, zákazník Palášek. Zástupce značky firma Bohumil Zeman a Josef Adámek prodávali motocykly Jawa v Brně Cejl 6. Bohumil Zeman byl úspěšný závodník, jezdil za Jawu i předválečné šestidenní. Dle výrobního čísla by mělo jít o stroj 6. série – tedy ještě bez kulisi řazení na nádrži. Očekával bych, že jde o stroj z období, kdy ještě nebylo stejné číslo rámu a motoru. Bylo by docela zajímavé to číslo najít, mělo by být vyraženo vodorovně na hlavě rámu zepředu.. – aha omlouvám se,. nedočetl jsem Vaši další zprávu. Číslo rámu, které uvádíte 5218je myslím odpovídající číslu motoru.
Jawa 250 s číslem motoru 79444 odesláno z továrny dne 10. 5. 1939, v kolonce číslo účtu je datum 25. 5. 1939 (pravděpodobně jde o datum zaplacení), zástupce značky Rychnovský, zákazník Hliznikovský, zástupce Jindřich Rychnovský prodával motocykly Jawa v Jevíčku , Okružní 73. Dle čísla jde o stroj 8. výrobní série. Tedy kulaté tlumiče výfuků přichycené páskou, oválný znak na nádrží atd.
Pro Mik
Robot s číslem motoru 11103 – k tomuto číslu se bohužel nedochovala evidence, záznamy končí číslem 8120
Jawa 175
32080 v kolonce číslo dílenské objednávky datum 2.6.1933, dále datum 9.6.1933 pravděpodobně datum výroby, či objednávky a datum dodání, zástupce značky Sýkora (Německý Brod), zákazník Šubrt
32658 - v kolonce číslo dílenské objednávky datum 17.6.1933, dále datum 20.6.1933 pravděpodobně datum výroby, či objednávky a datum dodání, zástupce značky Horný a Z, zákazník Palla (tohoto zástupce značky bohužel nemám v seznamu – nemám tam ale zdaleka všechny..)
33138 - v kolonce číslo dílenské objednávky datum 17.7.1933, dále datum 21.7..1933 pravděpodobně datum výroby, či objednávky a datum dodání, zástupce značky Niessner, zákazník Hacke tohoto zástupce nemám rovněž v seznamech
34668 odesláno 12. 5. 1934, zástupce „Kronb.“ zákazník Jirkovský. Zástupce Kronberger prodával motocykly Jawa v Praze, později jeho zastoupení převzal Ing. Klika. Motocykl 4. série model Lidový.
38288 odesláno 19. 7. 1935, zástupce Kronb. (viz výše) zákazník Lévanec (5. série model Lidový)
38520 odesláno 22. 6. 1935, zástupce Škoda, zákazník Novák (Josef Škoda prodával motocykly Jawa v Dobrušce Opočenská ulice). Dle čísla jde o motocykl 5. série model Standard Speciál)
38889 odesláno 31. 5. 1935, zástupce Cvach, zákazník Jankovec (Jaroslav Cvach prodával motocykly Jawa v Horažďovicích 367) dle čísla jde opět o stroj 5. série Standard Speciál)
42893 odesláno 11. 8. 1937, zástupce Nosál, zákazník Friede (Bohuslav nosál prodával motocykly Jawa v Semilech) dle čísla jde o stroj 10. série model Lidový
43365 – odesláno 23. 2. 1938 zástupce Peter, zákazník Pelán. Zástupce značky bude pravděpodobně Rudolf Peter, který prodával motocykly Jawa ve Znojmě, mám seznam z okupace a tehdy se adresa psala Znaim, Haukstrasse 11. Dle čísla jde myslím o stroj 12. série model Lidový
45666 – odesláno 19. 5. 1936, zástupce Novák, zákazník Kárník. Zástupce značky by mohl být Adolf Novák, Malé Poříčí u Náchoda 53. Dle čísla jde o stroj 7. série model Standard Speciál
46269 odesláno dne 20. 8. 1936, zástupce „Kronb.“ zákazník Novák (zástupce bude zase Kronberger – Praha). Dle čísla motoru opět 7. série Standard Speciál
46936 – odesláno dne 31. 3. 1937, zástupce značky Havran, zákazník Hrab. Zástupce značky Klement Havran prodával motocykly Jawa v Hranicích Nádražní 18. dle čísla 9. série model Standard Speciál)
48985 – odesláno 19. 4. 1938, zástupce Novák, zákazník Hlavík. Zástupce Novák viz výše. Dle čísla by mělo jít o motocykl 13. série Standard Speciál
55521 – odesláno 9. 5. 1935, v kolonce číslo účtu je datum9. 5. 1939 asi datum zaplacení, zástupce značky „Chmel.“, zákazník Šafář. Zástupce značky bude Chmelíčková Mat, Kyšperk 410. Dle čísla motoru 14. série model Lidový
57033 - odesláno 4. 7. 1946, zástupce Spěšný, zákazník Selinger. Zástupce značky Antonín Spěšný prodával motocykly Jawa v Mělníce na adrese Litoměřická 36. Jde o motocykl poslední 17. výrobní série motor s vratným vyplachováním.
Jawa 250 číslo motoru 71084 odesláno 10. 4. 1936, zástupce značky Werner, zákazník Dokoupil (jméno zákazníka je hůře čitelné). Václav Werner prodával motocykly Jawa ve Staré Boleslavi. Dle čísla jde o stroj 2. série
87576 odesláno dne 12. 2. 1946, zástupce Sýkora, zákazník Jindra (Sýkora – Havlíčkův Brod). Dle čísla poslední tedy 10. série.    [Arnošt]   10.11.2021
Odpověď  Dobrý den, rád bych poprosil pana Arnošta o identifikaci mého motocyklu Jawa OHV 350 výrobní čislo 83894. Předem moc děkuji za informace.    [Jawak]   07.11.2021
Odpověď  Dobrý den, rád bych požádal též pana Arnošta o identifikaci motocyklu Jawa 350 SV výrobní číslo 81670. Děkuji    [Michal]   06.11.2021
Odpověď  Zapomněl jsem moc poděkovat!!!!    [Pavel Sv.]   20.10.2021
Odpověď  Dobrý den, asi tak jako většina zde přispívajících prosím také Pana Arnošta o identifikace mého motocyklu jAWA 350 OHV v.č. 83215    [Pavel Sv.]   20.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 614 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (614) 
Zodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  SL, známe se?    [jwm]   24.11.2021
Odpověď  JWM, dobrý den,nemáte náhodou jěště na prodej ostrou vačku na 02 motor?Děkuji    [SL]   23.11.2021
Odpověď  Takže sekera zakopána a v Rovensku na viděnou.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  Jwm s tím pořádkem bych se měl zamyslet,jsi už jak moje ženuška:)))Šel jsme do sebe a hned jsme si objednal novou skříň na motorkářsky hadry a přilby,aby se mi to neválelo po motorkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Brzdu mám blíže než je Kuba ale na to je ještě čas ale jsem pro:-)))    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  A pak si dáme sraz v Neveklově u Kuby a ten nám za flašku změří výkon na zadním kole. Má brzdu. :-)    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Zdravím všechny kamarády a kolegy.Koukám jako blázen, pár dní jsem tu nebyl a František se nám nějak rozohnil:_)))Za sebe, nejsem nikde organizován a jak píše Milan OHC nejedná se žádné nevratné úpravy ale řekl bych spíše o výzvu,co fabrika dělala, když jsme ještě nebyli na světě a co jsem schopen realizovat, navíc když mě to baví a dělá mi to radost.Že to stojí bankovky o to tu neběží, to máte ty přípravky, formy, jaderníky, nové odlitky, klikovky, ojnice, střechové písty, válce, magnetky, vačky, karburátory .... :-))))Takže je úplně jedno, jestli s tím má kdokoliv problém a když má, tak mi může foukat pod pytlík, je to jen má věc. Nevím jak moc originál má protestují svůj stroj v pořádku a originální ale můžeme to porovnat v Rovensku bod po bodu. Co se týká garáže, mám tedy Já uklizeno o dost lépe, protože jak říkal můj děda: z bordelu nic dobrého nevzniklo:-))Ať žijí úpravy Jawa 500 OHC, když je z čeho upravovat.    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  Jojo sekeru zakopejme.Já nejvíce jezdím na tomto moto a jak se tam dá otevřený výfuk je 10koní pryč.Když to víc řve a víc se to třepe neznamená to ,že to víc jede:))
https://www.youtube.com/watch?v=9tDQ9xizrag    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Franta2776 navrhuji zakopat válečnou sekeru. Co se týká výfuků máte pravdu. Já mám jen obal a vnitřek svůj, jsou víc otevřené. Při malých otáčkách je motor neklidný, ale ve vyšších naopak ožije a krásně se vytáčí.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Milane, děkuji ti za odpověď a uvedení na pravou míru. Ono to opravdu z venčí vypadá jako dobrodružství někoho ze soustruhem,svářečkou a flexou:))

Tak,ať se Vám dílo podaří,včetně toho měření.(nemyslím to ironicky)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zodpovězené téma  

Spojka


 Dobrý den, řeším problém se spojkou stále táhne, přijde mi že se lepí když odkreju víko zmačknu spojku tak se rovnoměrně odtáhne ale klade docela odpor, když jsem lamely omyl benzinem a nasadil šly pěkně od sebe a řazení nešlo přes zuby, dal jsem řidší olej ale stále se při řazení jedničky ozývají zuby a při zařazení jedničky a dvojky se ozne výrazné cvaknutí 3a 4 je relativně ok asi tím, že kola se vzájemně točí? Mám dvě další motorky a ty to nedělají.    [Mirek]   19.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nýtuji celkem často ale v tomto případě už je potřeba být důkladný, proto tam nechci běžné zápustné nýty z železářství kde nemají info o třídě oceli. Na wiki jsou pro nýty uvedeny oceli ve tř. 10 341, 10 371, 10 451, 10 452, 10 456, 11 341 ale vždycky je lepší se pro jistotu zeptat. Ještě mám možnost pořídit v průměru 5 a 6mm zápustné nýty nerezové, nerez by byla použitelná?    [Martin Štindl]   23.11.2021
Odpověď  Proč tak komplikovaně, otvory převrtej na 6mm nýty nebo koš pootoč vůči kolu a vyvrtej nové otvory pro 5mm nýty. Jinak materiál na nýty 11340 apod. Když to jde na OHC, kde se na kolo nýtoval malý koš z 634, tak proč by to nešlo na péráku.    [Bohumil]   23.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, nechci zakládat nové téma takže to uvedu zde. Při GO motoru 250tky se se objevil problém se spojkou, nýty nebyly asi správně dotaženy a mezi košem s ozubením byl znatelný pohyb. Ale jinak je spojka ve velmi dobrém stavu a majitel ji chce v motoru zachovat než aby zdlouhavě sháněl jinou no kupoval replikovou. Nýty se budou muset vyrobit (průměr otvoru je cca 5,5mm) ale potřeboval bych vědět jakou nejvhodnější ocel použít - tedy která bude ve spoji odolná vůči namahání střihem a zároveň ji lze nýtovat. A také se chci optat jestli je vhodné u tak malého průměru užít nýtovaní za tepla.    [Martin Štindl]   21.11.2021
Odpověď  tak jen pro doplnění s tou volnoběžnou tryskou 55 už to jede skoro jak má    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2010
Odpověď  Vyřešeno dal jsem ferodové lamepy a je to ok lehce to zavrčí při dvojce ale to je nic proti tomu před, ty staré i po vyndání bylo obtížné od plechů odlepit. Teď řeším výkon, ta otázka původně byla do kývaček protože jdem 350kýv s lodičkou, ale motor pérák je v podstatě stejný tak jsem to hodil i sem. Ještě mi nešla za plynem mám tam karbec 2924sbd tak jsem tam dal volnoběžnou trysku místo 50 tak 55 a nechal nastavený šroubek vzduchu stejně jelo to líp ale na volnoběh se to logicky dusilo, po povolení šroubku vzduchu se motor rozběhl což mi ukazuje na to že asi hlavní tryska by chtěla větší. Tak budu shánět. Na motor péráka 350 se chystám později ale k tomu mám pův karbec tak snad ty problémy nebudou.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2010
Odpověď  Když jsi vkládal lamely i s plechy do spojkového koše, zapadávaly tam volně? Jestli ne, tak máš přihnuté plechy na spojkovém koši, a ty při sebemenším tahu při běžícím motoru neumožní odskočení lamel od sebe. Zdenek    [zdenek]   25.05.2010
Odpověď  dík mám tam zuby dovnitř, zeby ven jsou panelka tu spojku mám také, zkusím je sehnat někde v praze v obchodě na netu by se přičetlo poštovné takže by to bylo nula od nuly pak dám vědět jak to běhá    [Mirek]   20.05.2010
Odpověď  jo přesně ty cena je dost různá to máš pravdu, jsou dva druhy zuby dovnitř a zuby ven aby jsi koupil ten správný, jinak v sekci "kývačky..." to zrovna někdo řešil :)    [L.]   19.05.2010
Odpověď  myslíš ty co se dnes běžne nabízí na burzách? Na internetu jsem našel řadu prodejců cena až 120kč    [Mirek]   19.05.2010
Odpověď  lamely se lepí vždycky hlavně ty korkový, dej tam keramický 90kč kus.    [Ladic]   19.05.2010
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sčítání California(s)nů


 Prohledal jsem doufám podrobně toto fórum,ale nanalezl jsem nikde souvislejší součet u nás (popřípadě i vzahraničí)zachovalých motocyklů Jawa Californian jakéhokoliv typu.Rad bych zde tedy založil téma Sčítání California(s)nů .Prosím tedy aby sem pokud bude alespoň trochu možné přicházeli pouze příspěvky týkající se tohoto tématu.Zajímalo by mě například jaký je nejstarší dochovaný kus nejznámějšího typu IV a naopak nejmladší.Uvádějte zde prosím verzi popř. typ(např.Californian 350 IV typ 362/00/09 pro složky VB),rok výroby,číslo rámu a výkon uvedený na štítku.Pokud máte jen motor tak číslo motoru.    [Jawaremaker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kalifa 362 rok 1969 číslo rámu 000121    [Marcel]   23.11.2021
Odpověď  Dobrý den, nedaří se mi přihlášení, ani restart zapomenutého hesla.
Mám prosbu na ,,Marekh22", případně další uživatele kteří vlastní Californian 01- tedy typ 361. Rád bych dokompletoval tento stroj. Mám jen rám s origo štítkem a motorem, koly a blatníky.Potřebuji si hlavně dle čísla na výrobním štítku a roku výroby ujasnit že se původně jednalo o typ 01. Kontaktovat mne můžete na: nastroje@seznam.cz. Děkuji Libor    [Libor]   31.07.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, r.v 1969 v tp (na štítku 1970) v.č. 0007xx motor 000250 (nedochoval se) vyměněn za nový z mototechny s hlavami a válci z 634 v.č. 14xxx (nevím přesně), originál červená barva, uzavřené sání    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2018
Odpověď  Ahoj,
Muze me nekdo potvrdit vykon motoru? Vyrobni cislo 6274..nebo se to jak pozna? Koupil jsem kdysi bez tp...diky moc    [Petr]   12.06.2018
Odpověď  Jawa-350, 362/00/02 rok výroby 1969 výrobní číslo 362-000401 (Dušan)    [Contractor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2018
Odpověď  To:Jozef, Contractor a Jozef Jakubík.Chlapi můžete sem dát foto Vašich strojů popř.je na vás nějaký kontakt?Jinak mám č.m.362-000105 r.v. 69    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Odpověď  na štítku nemam posledné číslo roku, mam tam 196(X), podľa mňa rok 1969, č.motora *362-0-000025*    [rider19] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2016
Odpověď  Jawa 350 Californian 01, 361-03159. USA, original cerveno/bila    [marekh22]   17.02.2016
Odpověď  Jawa Californian 350-362 r.v.1969 Original červená * 362 - 000322 *    [Jozef]   17.02.2016
Odpověď  Jawa Californian 350-362 r.v.1969 č.m.362000336 22hp.    [Denk Petr]   29.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zodpovězené téma  

Brzdění vleku


 Mám zetor 7211 za ním 4 kolový vlek.Kde a jak se dá seřídit na vleku brzdy aby začly brzdit o něco dříve nežli na traktoru (Mě brzdí až po úplném sešlápnutí pedálu na traktoru.Děkuji poradte kde se to dá nastavit    [Rudolf]   22.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  serizeni se provede na brzdici privesu to je ten co je ovladany vyrovnavacem tlaku nachazi se pod podlahou traktoru na prave strane je zapotrebi seridit tahlo tak aby brzdic reagoval drive jak nozni brzda zaroven ho musi aktivovat i rucni brzda    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2021
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 175 svetlo


 Dobrý den,jsem tady nový a potřebuji pomoct s identifikaci svetla.Nedávno jsem si pořídil čz175 údajně z roku 1936,číslo rámu sedí z motorem a zacina13…Nezdá se mi přední svetlo a mám k tomu jiné,ale nevím jestli tam patří.Zadni též neorigo,Karburator Bing,ale mám jikov,riditka taky nevím packy jsou na objimky.Moc díky za nějaké info.Zkusím sem dat nějaké fotky    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den,bohuzel měl jsem dily jen na peraka,ale už jsou pryč,možná tam mám ještě kola.Jinak mám neco jen na Tatru 57.Tak bych jen asi koupil.L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2021
Odpověď  Tak už mám vše připravené. Jen dotaz. Máte případně nějaké díly na jiné motoveterány na výměnu, nebo chcete koupit?    [P.]   22.11.2021
Odpověď  Dobrý den,ozvěte se prosím.Díky    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2021
Odpověď  Dobrý den,Ja se omlouvám za to smazání,bylo to omylem.Ja vám chtěl odpovědět a klikl jsem na ten ctverecek a ono se to smazalo,nevěděl jsem to,neumím to tady moc ovládat,ještě jednou se omlouvám.Budu čekat na vas e-mail.Dekuji S pozdravem L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2021
Odpověď  Budu vás kontaktovat. Trochu strpení, nemám jen tohle. Nejprve chci ale vše prohlédnout, abych viděl, co tady po té dědově předválečné ČZ 175 vlastně zbylo.
Zatím jsem našel ten karburátor Graetzin, koncová světla, jedno kompletní a jedno zadní část, díl řazení, literaturu, obal předního reflektoru. Dále jsem našel kompletní řidítka,jsou ale úzká trubka a páčky ČZ motokolo, tedy budou na nějaké motokolo ČZ. Proč jste mi smazal jednu fotku? Vůbec se mi to nelíbí. Už sem žádné fotky dílů dávat nebudu.    [P.]   12.11.2021
Odpověď  luskator@seznam.cz ozvěte te se Dekuji    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Odpověď  Napište mi prosím tel do e-mailu zavolám.Dekuji L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem i plášť předního reflektoru z ČZ. Ještě to prohledám a uvidím, co tady po ČZ 175 zbylo. Něco si nechám na památku a zbytek bude volný. Ten karburátor určitě.    [P.]   11.11.2021
Odpověď  Kdyby tak 606056064 díky [P]    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Odpověď  Michal S 774209209    [Michal Sova]   11.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

IDENTIFIKACE MOTORU


 Zdravím,prosím o nějaké označení těchto dvou motoru slavia.+ tohoto ohřívače vody asi na nějakého zetora.Děkuju přední i zadní stranou svého krasného těla :-D    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za málo.
Označení té 10 HP je DR10. Tato označení se ale moc nepoužívají a všeobecně jsou známa podle výkonu. To DR je dejme tomu taková výjimka. Upřímně jsem se asi nesetkal, že by někdo Slavie popisoval podle typu jako např. D12, 1S120 apod. Prostě se uvede Slavia diesel 12 HP apod. Je to i jednodušší pro orientaci, jelikož ta označení opravu moc povědomá nejsou.    [Jan Pichlík]   21.11.2021
Odpověď  dík za reakce na téma,že jsou to slávie 10hp a 16hp vím,ale šlo mě spíše o označení motoru,například 1s100k označení potřebuju at seženu nějaké ifo o motoru,např. na jakej vstřikovací tlak seřídit vstř. trysku atd.....    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2021
Odpověď  Skutečně oba motory jsou Slavia diesel.
Výkon je uveden na tabulce. Ta s plnými setrváky by měla být 10 HP, celkem zajímavý typ.    [Jan Pichlík]   15.11.2021
Odpověď  oba motory jsou slavia a ten samy ohrivac jsem dostal nevim na co byl puvodne ale ja ho namontoval do spodni hadice u supra a fungovalo to    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ohřívač 3    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ohřívač 2    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ohřívač    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhý motor    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Převodovka upravená z 634 do kulatých motorů Panelka Kývačka


 Zdar...má někdo zkušenosti s touto upravenou převodovkou z 634 do Panenek a kyvaček? Sice stojí ranec, mají ji i na fichtl krámku atd, ale zajímá mě zkušenost. Moje převodovka je nic moc a každý chce za pěkné kolečka a hřídel dost peněz pokud vůbec má.

http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=110_111&product_id=10362&sort=p.price&order=DESC    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koupeno na etovar. Průměr náboje pro uložení řetězového kola má být 20,98. Takto už vypadá i česká strojařina nebo je to jen náhodný zmetek?    [Marek]   20.11.2021
Odpověď  Ahoj
mám to isté "tuningové" kolečko. Kupoval som ho pre rovnaký účel - prevodovka zo 634 (v mojom prípade konkrétne z typu 579) do blokov 354.

S kolečkom som mal ale nemalé problémy:
1. futro bolo mosadz a nie bronz, pozor na to!! Musel som dať vyrobiť nové
2. výstupná hriadeľ bola mala 0.05mm väčší priemer ako treba - nešlo nalisovať ložisko (resp. len za tepla a pod lisom s veľkou silou), musel som ju dať obrúsiť
3. vnútorná diera bola menšia ako na originále, nepasuje ucpávka spojkovej tyčky, musel som dať vyrobiť ucpávku na mieru.

V konečnom dôsledku ma toto jedno "české" kolečko stálo ďaľších 35 EUR navyše...
Takže pozor pred montážou...

Dnes by som možno radšej volil cestu tam dať originál kolečko 634 a upraviť pre neho blok motora, aspoň sa vyrieši slabé miesto s jednoradovým ložiskom na týcho starých motoroch.

PS: po najazdení cca 2000km - prevodovka funguje skvele    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2021
Odpověď  Našel jsem tohle:
https://www.4jawa.com/produkt-cz/767/ozubene-kolo-prevodovky-s-nabojem-19-zubu-jawa-634-250-350-kyvacka-tuning
Akorát že jsem pořizoval tři tyto kompletní upravené převodovky a u každé jsem nechával předělat bronzové pouzdro - u těchto kol s nábojem je proti hřídeli docela velká vůle.    [Martin Štindl]   13.11.2021
Odpověď  Převodovka-předloha je na bronzová futra, takže seženu kolo s nábojem. Nějaký tip kde?    [Jakub]   12.11.2021
Odpověď  472jky mají motor Jawa 634, akorát že tam už asi byla předlohová hřídel na jehličkách (hřídel bez přimazávací drážky). když by se sehnala předlohová hřídel s drážkami a vyměnilo kolo s nábojem za zkrácené tak je to použitelné do péráka.    [Martin Štindl]   11.11.2021
Odpověď  Navázal bych na toto vlákno dotazem. Lze upravit převodovka z čz 472 do péráka 350? Co a jak upravit?    [Jakub]   11.11.2021
Odpověď  Hlavní hřídel se určitě nemusí zkracovat    [Felix]   22.11.2019
Odpověď  Našel jsem zde podobné téma http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=67336    [Felix]   22.11.2019
Odpověď  Tim MPS myslite tohto prodejce http://www.mps-moto.cz/, nebo primo vyrobce (ktereho jsem nedohledal)?

Jake prevodove pomery maji jednotlive rychlostni stupne tehle 634-kove prevodovky, mate to nekdo? 1st- Xzubu vs. Yzubu    [takysportkar]   22.11.2019
Odpověď  Také tímto způsobem uvažuji.... myslím si, že je třeba ještě zkrátit hlavní hřídel, ale fakt nemám zkušenost    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2019
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Zetor 25
Závit na vačkovém hřídeli


 Zdravím
Prosím jaký je rozměr závitu na vačkovém hřídeli na Zetor 25 tam co se upevňuje regulátor.
Děkuji ivo    [Ivo]   19.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím
Už jsem to vyřešil. Původní matka byla celá domlacena asi jak to někdo povoloval kladivem. Ta druhá tam šla natočit jen zkraje a ztuha. Proto jsem to potřeboval vědět. Je to závit M14x1,5. Přitočil jsem závit na vačce očkem a bylo vše v pohodě.    [Ivo]   20.11.2021
Odpověď  V chytrých knížkách jsem to nenašel, ale tipnul bych si M10x1,25 nebo M12x1,5. Potřebuješ ho obnovit, nebo vyrábíš tu matku? Pokud máš něco v ruce, tak změřit měrkama na závity.    [Petr]   18.11.2021
Odpověď  Jestli si dobře pamatuju, tak M14-1,5.    [David]   25.10.2021
Odpověď  Nikdo neví?    [Ivo]   24.10.2021
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/2168 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.10.2021)
Nezodpovězené téma 

CZ 250 tourist 1936


 Zdravím,
byl by někdo ochotný a nafotil středové chromované víčko starého typu zapalování F1LT z vnitřní strany, jak tam jsou udělané ty pružinky?

Jaké mají být šrouby na přírubě výfuku? M7? 6hranná hlava? na jaký klíč?

děkuji    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2021
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Díly na auto


 Dobry den, nevíte prosím někdo z kterého auta a jakou hodnotu mají tyto díly? Našel jsem je při rekonstrukci na seníku a jsou v dobrém stavu. Fotky jsou moc velké, pošlu do emailu. Děkuji všem ochotným poradit.    [Jan Chlebek]   26.11.2021
  Technika, renovace a údržba historických    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zetor 25


 Dobrý den nevíte někdo prosím jaký je rozdíl v hmotnosti závaží zadních kol mezi Zetor 25 N a Zetor 25 A. Děkuji za každou odpověď    [Pepa]   25.11.2021
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Hledám Ogara po dědovi


 Zdravím všechny,
chtěl bych pomoci s hledáním Ogara, kterého koupil můj děda jako nového, měl by to být Ogar 250 typ 4 z roku 1948 s číslem motoru a rámu 1752. Motocykl nemám v úmyslu za každou cenu koupit, jen by mne zajímalo zda-li ještě existuje případně nějaké jeho fotografie.
Děkuji za každou pomoc či radu    [Night ReaperRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2021
  Motocykly Ogar    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Laserové čištění kovů


 Má někdo zkušenosti s touto technologií? Například zda jde bez narušení očistit hlava válce, hliníkový stojan se zašlou špínou a tak.

Příklad nabídky: https://www.azkovo.eu/sluzby/laserove-cisteni?gclid=EAIaIQobChMI2Ya6k_-X5wIVCOh3Ch2bdAXuEAAYASAAEgIvNvD_BwE    [JB] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2021
  Služby, řemesla, kontakty    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Chladící kapalina


 Hezký večer, budu teď dávat novou chladící kapalinu do Zetoru 4011, přemýšlím buť o fridexu stabil anebo antifreeze g11, co myslíte že je lepší? Slyšel jsem že když tam je fridex tak že může sežrat gumičky pod vložkami když tam je déle.
Díky za odpověď.    [Míchal]   24.11.2021
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Stitok na kolo


 Dobry den. Vedel by niekto urcit vyrobcu?
Dakujem    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2021
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vylévání pánví kompozicí


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s někým, kdo kvalitně opravuje/vyrábí ložiska z kompozice do předválečných motorů? Ideálně včetně přesného opracování. Pana Macka znám, spíš mě zajímá, jestli existuje i někdo jiný.
Děkuji    [Dan]   17.11.2021
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motory Velorex


 Vie niekto poradiť z akého roku výroby môžu byť motory označené *N353-0032xx*s kolikom v karteri nad karburatorom,a druhy*N353-0054xx*    [Dzon]   16.11.2021
  Lidová vozítka, vozítka Velorex    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Koupím trysku k ČZ 476


 Dobrý den,
Uvádím do provozu svou ČZ 476 a chybí mi tryska oleje. Nemáte někdo jednu navíc, nepřekáží někomu?

Moc děkuji za nabídky
AB

Prosím případné nabídky pište na e-mail
letec.ab@seznam.cz    [Adam]   15.11.2021
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

stabilní motor Slavie


 zdravím vas všechny,mam asi neřešilný dotaz.nevíte prosím vas čím se natíraly tyto motory zevnitř????? Respektive čím se to dá v dnešní době natřít.Děkuju za jakejkoliv odpověd    [jarekparekoharek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2021
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zadní světlo na vývozní ČZ 175/450.


 Koupil jsem vývozní ČZ 175/450 řada 01, rok 1961 - motorka má ještě železný stojan a kryt karbu s výřezem na filtr, jinak je v naprosto úžasnym původním stavu. Na zadním blatníku jsou však nad světlem dvě díry navíc - světlo už je tam klasické jako měla 250/353. K motorce jsem dostal světlo Hella jako se dávalo na BMW R 50/2. V knize Katalog motocyklů ČZ se na straně 64 píše zadní blatník speciálně upravený s předvrtanými otvory pro německou svítilnu, nedodává se zadní svítilna. Moje otázka tedy zní, viděl jste někdo ČZ 175/450 s německou zadní svítilnou, případně přímo se světlem Hella? Předpokládám, že když jsem světlo k motorce dostal, tak tam opravdu bylo, ale pokud by měl někdo fotku, budu rád. Za foto světla se omlouvám, cvaknul jsem to jen v rychlosti, ale aspoň pro představu. Děkuji    [MALI]   07.11.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosba o určení vozidla


 Dobrý den, mohu poprosit o identifikaci vozidla na obrázku. Z doslechu se údajně mělo jednat o Chevrolet. Snad tento typ někdo pozná. Děkuji.    [Typwriter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 

 Strana 1/2168 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006